Benieuwd naar de laatste updates? In dit artikel lichten we toe wat de laatste wijziging is aan deze applicatie of extensie na onze release. Zo ben je altijd op de hoogte van de laatste veranderingen!
Heeft betrekking op app: AFAS koppeling
Pagina: N.v.t.
Taak: 395228
Oude / Huidige Situatie #
De personenkoppeling met AFAS kent nog geen Uitdienst datum, alleen einde contract datum. Aangezien een medewerker in Staff uitdienst moet worden gemeld om deze te verbergen en toegang tot de software te ontzeggen blijven medewerkers momenteel na uitdienst treden in AFAS onbewust / ongewenst nog in Staff staan.
Nieuwe Mogelijke Situatie #
Vanaf de release op 30 juni zal ondersteuning voor ‘Datum uit dienst’ worden toegevoegd. Wanneer de AFAS getConnector het veld ‘Uit dienst’ bevat, zal deze in Staff geïmporteerd worden in het veld ‘Uitdienst uitvoeren op’ (laatste werkdag) op de pagina Algemeen > Dienstverband > Stam. Dit werkt dus alleen voor medewerkers wie nu in dienst zijn. Het werkt niet met terugwerkende kracht; uitdienst medewerkers worden immers niet meer door AFAS aangeleverd.
Let op! Dit is dus niet automatisch van toepassing:
- Wil je hier geen gebruik van maken? Dan is het niet nodig actie te ondernemen. Om dit te implementeren is namelijk een wijziging vereist die we hier onder nader toelichten.
- Wil je hier wel gebruik van maken? Dan zal vanaf het moment van implementeren de uitdienst datum vanuit AFAS gevuld worden. Dat betekent logischerwijs dat de medewerkers automatisch na passeren van die datum uit dienst gemeld worden. Dit betekent dus ook dat de salarisadministratie niet meer oneindig de tijd heeft om eindafrekeningen te maken.
Handleiding voor correct gebruik #
Indien het wenselijk is de ‘Datum uit dienst’ uit AFAS naar Staff te importeren, is het voor de klant vereist hun GetConnector intern aan te (laten) passen door het veld ‘Uit dienst‘ binnen ‘Medewerker/salaris – Arbeidsverhouding‘ toe te voegen.
Let op! Het aanpassen van de GetConnector moet de klant zelf intern uit (laten) voeren. Staff heeft geen toegang tot de AFAS omgeving van zijn klanten en is niet in te schakelen om deze handelingen uit te laten voeren. AFAS support heeft een makkelijke stapsgewijze handleiding over hoe je een getconnector precies aanpast. Deze is hier te vinden; https://help.afas.nl/meldingen/NL/SE/App_Cnr_Get_Edit.htm.