In dit artikel lichten we de werkwijze van de klant-specifieke uren export voor “<klantnaam>” toe.
Heeft betrekking op: App Uren, Pagina Aan-Afwezigheid → Uren → Exports→ AFAS <klantnaam>
Taak: 380490
Oude Situatie #
Voorheen maakte de klant ook gebruik van de standaard verloningsexport, om makkelijker, sneller en met minder fouten te kunnen werken was er een export in specifiek formaat gewenst.
Nieuwe Situatie #
Er is een nieuwe export functionaliteit opgesteld welke alleen op organisatieniveau kan worden benaderd. Deze pagina heeft de titel ‘AFAS <klantnaam>’. De gebruiker selecteert een periode of kiest een vrije start-en einddatum van het rapport alvorens een .xml bestand te generen dat kan worden ingelezen in AFAS.
Handleiding voor correct gebruik #
- Zoek in de zoekbalk naar de naam van de organisatie waar je de uren voor wilt exporteren
- Navigeer naar de pagina Aan-Afwezigheid → Uren → Exports→ AFAS <klantnaam>
- Selecteer de gewenste vooraf gedefinieerde periode of startdatum/einddatum
- Druk op genereer het rapport om de gegevens op te halen en neem deze door
- Klik op Exporteer om de opgehaalde gegevens te exporteren als .xml bestand
Volledige technische documentatie #
Zie het volgende bestand voor de volledige technische documentatie; AFAS uren export <klantnaam>