Benieuwd naar de laatste updates? In dit artikel lichten we toe wat de laatste wijziging is aan deze applicatie of extensie na onze release. Zo ben je altijd op de hoogte van de laatste veranderingen!
Heeft betrekking op de App: Uren en de extensie Klokken
Pagina: (Afdeling) Aan-afwezigheid → Uren → KLokken → Evalueren en Overig → Uren → Klokken → Evaluatie [Bèta]
Taak: 415954
Oude Situatie #
Het leek erop dat in sommige gevallen de bij de medewerker ingestelde Niet-tijd-gebonden activiteiten ( vinkboxjes achter de urenregistratie regel) bij het evalueren van de kloktijden niet meer aanstonden. De verwachting was dat deze altijd overeenkomen wat er bij de medewerker standaard is ingesteld. Dit doe je op de pagina (Persoon) Aan-afwezigheid → Uren → Instellingen.
Dit is natuurlijk ongewenst, aangezien standaard instellingen overal naar voren dienen te komen, en zeker op de pagina waar de kloktijden geevalueerd worden. Aangezien het lastig is om dit altijd uit het hoofd te weten voor diegene die dit uitvoert, moeten deze ‘vinkjes’ naar voren komen bij iedere actie met betrekking tot de urenregistratie.
Nieuwe Situatie #
Na uitvoerige analyse bleek dat in een combinatie van instellingen soms confilcteerden met elkaar, met als resultaat dat de standaard ingesteld NTB activiteiten, niet overal naar voren kwamen. Dit heeft voornamelijk te maken met de mogelijkheid om activiteiten in- en uit te sluiten op organisatorische eenheden.
In dit geval bleek het voor te komen als de NTB activiteit niet was toegestaan voor de loonafdeling van een medewerker, maar wel was toegestaan op de afdeling waar deze medewerker op werd ingeleend. Hierdoor kon deze NTB activiteit niet ingesteld worden bij de standaaard uren instellingen, terwijl dit wel wenselijk was. Ook werd deze NTB activiteit niet getoond op de klokevaluatie pagina en was dus ook niet mogelijk om aan te klikken.
We hebben dit nu in de achtergrond opgelost, door op de pagina (Persoon) Aan-afwezigheid → Uren → Instellingen ook te laten kijken naar de afdeling waarop er is ingeleend en de daarop toegestane activiteiten ook beschikbaar te maken. Bij de klokevaluatie pagina’s kijken we nu ook naar de toegestane activiteiten van de afdeling waarop geregistreerd worden en niet meer naar de toegestande activiteiten van de loonafdeling van de betreffende medewerker.
Met deze ontwikkeling zal je nu bij het goedkeuren en registreren van de ( geklokte) uren de NTB activiteiten kunnen aanvinken die voor deze afdeling gelden, en bij de medewerker alle activiteiten als standaard kunnen instellen die beschikbaar zijn op de afdelingen waarop hij is ingeleend.
Handleiding voor correct gebruik #
- Leen de medewerker in de op de juiste afdelingen
- Stel de standaard NTB activiteit in op de pagina (Persoon) Aan-afwezigheid → Uren → Instellingen
- Deze NTB activiteiten dienen op alle klok en urenregistratie regels nu ingevuld en getoond te worden
- Registreer de juiste NTB activiteit in de klok)registratie regel, als dit gewenst is.
Video /Beeld/ GIF ondersteuning #
Help artikel van de gehele functionaliteit #
Dit betreft de urenregistratie, waarvoor wij een instructie webinar hebben gemaakt.
Tips voor gebruik #
Het aantal toegestane vonkboxjes achter de urenregistratieregels is beperkt tot maximaal 4. Is er bij jouw organisatie nu behoefte aan meer dan 4, hou er dan rekening mee dat er maar 4 aangevinkt kunnen worden, om meegenomen te worden i nde exports en rapportages!