Functie wijzigen

Dit artikel gaat over het wijzigen van functie gegevensbestanden op de pagina Dienstverband → Functies

Op de pagina Dienstverband → Functies (binnen de context Persoon) worden de functies van de medewerker opgeslagen en beheerd. Per dienstverband worden de functie gegevensbestanden getoond. Standaard bestaat de weergave uit functies binnen het actuele dienstverband. Voor weergave van functies in de historie, kan het vinkje “Toon geschiedenis” gebruikt worden.

Een functie gegevensbestand bestaat uit de volgende invoervelden:

  • Functienaam
  • Functieprofiel (optioneel)
  • Locatie (optioneel)
  • Afdeling
  • Verlofmanager (optioneel)
  • Begindatum

 

Let op: de gegevens opgeslagen op deze pagina hebben een direct verband met de data integriteit inzake rapporten binnen de software. Een wijziging van de afdeling of begindatum kan gevolgen hebben voor de salarisadministratie, doorbelastingen en diverse berekeningen in rapportages. Wanneer een functie van een medewerker wijzigt, voeg dan een nieuw gegevensbestand toe. Pas de oude niet aan.

 

Op het scherm #

 

 

 

 

  1. Het actuele dienstverband
  2. Functies gekoppeld aan het geselecteerde dienstverband
  3. Toevoegen nieuwe functie (Plus icoon)
  4. Invoervelden functie
  5. 3 knoppen: Opslaan, velden leegmaken, gegevensbestand verwijderen

 

 

Functie toevoegen #

 

 

  1. Klik op het icoon “toevoegen functie” (gele plus)
  2. Vul de verplichte velden in Functie, Afdeling en Begindatum
  3. Klik het diskette icoon om op te slaan

 

 

 

 

Verlofmanager instellen #

 

Op deze pagina is het mogelijk om per individuele medewerker de verlofmanager in te stellen. Deze instelling heeft voorrang op de instellingen van verlofmanager op Afdeling, Regio- of Organisatieniveau. Voor meer informatie over de verlofmanager en het goedkeuren van verlofaanvragen zie vakantie aanvraag goedkeuren.