8. De Staff Medewerker App verkennen

Wil je meer weten over de medewerker app? In dit artikel lichten we toe hoe je deze kan installeren en in gebruik kan nemen. Zo heb je al je gegevens altijd binnen handbereik!

Pagina:  Persoonlijk → Profiel

Video ondersteuning #

In de video refereren we naar de Staff versie van de app, kijk verder in het artikel voor linkjes naar de apps of zoek in de App / Playstore naar het label; PersoneelsManager, HorecaManager of CateringManager. Welke van deze 3 apps je gebruikt maakt niet uit, dit is alleen een verschil in weergave. Het activeren van de app zorgt er voor dat je juist gekoppeld wordt. 

Updates #

(20-06-2023) Let op! Android heeft met zijn laatste update onverwachts de ondersteuning voor een bepaald onderdeel gestopt waardoor de dropdown bij het selecteren van dag/week/maand bij Android toestellen met de laatste software momenteel niet werkt. Dit werkt nog wel op alle andere apparaten (iPhones en Android apparaten die de laatste update nog niet hebben gehad). We hebben een opdracht uit staan om de app aan te passen zodat dit ook in de nieuwste versie weer werkt. Wil je tot die tijd toch nog op een ander niveau je rooster bekijken? Log dan in via de browser op je telefoon of de browser op je computer om deze gegevens te raadplegen. Iedereen zal via een bericht binnen het systeem van op de hoogte gebracht wanneer de update voor de app beschikbaar is. We verwachten dat dit binnen 2 weken is opgelost.

Downloaden #

  1. Ga op je mobiele telefoon naar de Google Play Store of naar de Apple App Store en zoek naar de applicatie “PersoneelsManager, HorecaManager of CateringManager”
  2. Selecteer de app
  3. Klik op “Installeren” om de applicatie te downloaden en te installeren
  4. Wacht tot de installatie is voltooid en klik op “Openen”

Bekijk je dit nu vanaf je mobiele apparaat? Klik dan op link voor jouw apparaat;

Activeren #

Let op! Voor het activeren van de App heb je naast jouw telefoon een ander apparaat nodig om mee in te loggen in de software. In dit voorbeeld wordt hier in stap 2 naar gerefereerd als een computer. 

  1. Klik in de App op “Activeren” om te beginnen
  2. Log op jouw computer in op de software zoals je dit altijd doet
  3. Ga in de software naar “Mijn profiel”
  4. Klik op je telefoon op “Scan de code” om de QR code te scannen
  5. Alvorens de code te scannen dien je de App toegang te geven tot de camera van de telefoon.
    Klik op “Toestaan” wanneer deze vraag gesteld wordt.

    • Richt de camera op je scherm om de code te scannen. De te scannen code ziet er zo uit;

     

     

  6. Gebruik jouw gegevens om in te loggen in de App
  7. Klik op “Pin instellen” om de App te beveiligen met een pincode
  8. Verzin een moeilijk te raden pincode en voer deze in
  9. Herhaal de pincode om deze te bevestigen

Je hebt de App nu volledig ingesteld! Voortaan hoef je na het openen van de app alleen nog maar deze pincode in te voeren.

Algemeen gebruik #

Na in te loggen kom je binnen op het Home scherm van de App waarop je van boven naar beneden het volgende ziet:

 

  1. Dashboard periode toggle week/maand weergave
  2. De eerstvolgende gepubliceerde roosterdienst berekend vanaf de huidige dag
  3. Aantal geplande rooster diensten deze periode
  4. Aantal gewerkte (geregistreerde) uren deze periode. Inclusief improductieve registraties.
  5. Nieuwsberichten
  6. Navigatiebalk beneden, van links naar rechts:
    Home, Beschikbaarheid, Rooster, Urenregistratie, Nieuws en Menu.

 

 

Een tik op het menu icoon opent het volledige navigatie menu voor alle functionaliteiten.

Functionaliteiten waar jouw account rechten op heeft zijn donker gekleurd en kun je aantikken. Als je geen rechten hebt, dan is de functionaliteit grijs en kun je deze niet openen.

 

 

 

Uren registreren #

Om je uren te registreren volg je de volgende handelingen;

  1. Selecteer menu item
  2. Klik op het toevoegen icoon
    Gebruikers zonder toevoegen-recht zien dit icoon niet
  3. Selecteer de datum waar je uren voor wilt registreren
  4. Klik op de velden “van”, “tot” en “pauze” om de tijden in te voeren
  5. Selecteer de afdeling waar je hebt gewerkt
  6. Selecteer de activiteiten welke je hebt uitgevoerd
  7. Druk op “Opslaan”

 

Support en feedback #

Bij de ontwikkeling van de Staff Medewerker App hebben we de kwaliteit van de software de hoogste prioriteit gegeven. Maar we kunnen altijd iets zijn vergeten en we hopen dat onze gebruikers meedenken en kritisch naar de software kijken.

Als je een vraag of suggestie over de App hebt, dan verzoeken wij je om deze via de App naar ons toe te sturen.
Kies in het menu voor  Over de App en daarna tik je op Feedback versturen.

Alle feedback is welkom en kun je anoniem versturen, maar wil je een reactie van Staff Support? Laat dan minstens jouw eigen volledige naam en de naam van je werkgever achter.