Ga naar inhoud
Staff HelpStaff Help
  • Home
  • Ik ben
  • Apps
  • Artikelen
  • Veiligheid
  • Opleiding
  • Contact
Popular Search verlofgebruikersbeheerurennmbrsbeschikbaarheid

Before you start

  • 2. Tweestap (2FA) authenticatie methode
  • 1. Hoe log ik in?
  • 3. Leer navigeren binnen het platform
  • 4. Notificaties en berichtencentrum
  • 5. Bekijk mijn Profiel
  • 6. Haal het maximale uit je dashboard (In ontwikkeling)
  • 7. Stel je favorieten in
  • 8. De Staff Medewerker App verkennen

Loketten

  • Beschermd: Alle apps
  • Buienradar widget

Agenda

  • Mijn agenda (BETA)

Personeel

  • HR Cockpit
  • HR Cockpit – Verloop
  • Jubilea
  • Kwaliteit: Functioneren & Evaluaties
  • Vaardigheden beheren
  • Boodschap voor personeelszaken
  • Communicatie met PZ
  • Nieuwsberichten plaatsen
  • Salaris informatie
  • Bibliotheek onderhouden
  • Landingspage Persoon
  • Functies beheren
  • Welkomstmail opnieuw versturen
Personeel >How to start?
  • Wachtwoord resetten
  • Dienstverbanden en contracten toevoegen / aanpassen / verwijderen
  • Aanpassen stamgegevens van een medewerker
Personeel >Functionaliteit: Personalia
  • Werkgever loket
  • Telefoon- en adressenlijst
  • Smoelenboek
  • Personalia wijzigen
  • Uitzendkracht toevoegen
  • Nieuwe medewerker
  • Medewerker ingevoerd op de verkeerde organisatie
  • Medewerker verwijderen
  • Adreswijziging
  • Adressenlijst
  • Adres
  • Communicatiemiddelen
  • Aanpassen stamgegevens van een medewerker
  • Mailadres wijzigen
  • Batch mutaties (medewerkers verwijderen)
  • Connexie medewerker vroegtijdig zichtbaar maken in Staff
  • Functies beheren
  • Medewerker toevoegen / aanpassen
  • Jubileum berekening
Personeel >Functionaliteit: Dienstverband
  • Lage WW-Premie
  • Medewerker uit dienst melden
  • Afdeling aanpassen
  • Vakkracht
  • Uniek personeelsnummer instelling
  • Salaris wijzigen
  • Praktijkvoorbeeld – contractwijziging
  • Overgang naar andere organisatie
  • Medewerker opnieuw in dienst nemen
  • Extra Reiskosten
  • Functie wijzigen
  • Contract wijzigen/verlengen
  • FAQ: Wat te doen bij fout in overgang naar andere organisatie
  • Hoe pas ik de begindatum van een medewerker aan?
  • Medewerker met een 2e dienstverband / contract invoeren
  • Vakkrachten
  • Werken met Min-Maxers
  • Werkschema
  • Dienstverbanden en contracten toevoegen / aanpassen / verwijderen
  • Jubileum berekening
  • Loonheffingskorting aanpassen
Personeel >Functionaliteit: Salaris
  • Collectieve salarisverhoging doorvoeren
  • Exporteren en importeren doorbelastingstarieven
  • Voorschot
  • Salaris wijzigen
  • Gratis Maaltijd registratie
  • Salariscommunicatie indienen
  • Dienstverbanden en contracten toevoegen / aanpassen / verwijderen
  • Wijziging kostprijs medewerker bij wijzigen van salaris “inclusief” naar “direct uitkeren”
  • Loonheffingskorting aanpassen
Personeel >Functionaliteit: Documenten / Salarisstroken
  • Bestanden Totaal
  • Salarisstroken en jaaropgaven
  • Door medewerkers standaard inzichtelijke documenten
  • Documenten Uploaden
  • Contracten en afspraken
  • Overzicht van filetypes per pagina
  • Correspondentie (Mergen)
Personeel >Functionaliteit: Kostprijs
  • Medewerker uurkosten (kostprijs)
  • Wijziging kostprijs medewerker bij wijzigen van salaris “inclusief” naar “direct uitkeren”
Personeel >Functionaliteit: Intakeformulier nieuwe medewerker
  • Intakeformulier nieuwe medewerker

Artikelen

  • Artikel totaal
  • Artikel inleveren
  • Artikel aan medewerker toewijzen
  • Medewerker(s) aan een artikel toewijzen
  • Artikelen
  • Artikel wijzigen
  • Artikel toevoegen

Planning

  • Diensten ruilen met collega’s
  • Diensten ruilen beheren
  • Rusttijden instelling minimaal onafgebroken rust
  • 4-weken rooster
  • Mijn rooster
  • Roosteren
  • Roostergroepen
  • Rusttijden instelling minimaal onafgebroken rust
  • Slaapdiensten
  • Roosteren Flex
  • Beschermd: Planning dashboard
  • Rooster vullen over een langere periode
  • Plannen Expert
  • Rooster Automaat (diensten)
  • Rooster Automaat (drukte) !! Onder voorbehoud !!
  • Roosteren van regiokrachten
  • Diensten inrichten
  • Diensten-roosteren Flex
  • Dienstenrooster maken
  • Inschrijven op diensten (open diensten)
  • Roosterdiensten invulling
  • Roostersjablonen inrichten
  • Rooster kopiëren over een periode
  • Rooster kopiëren naar de urenregistratie
  • Inzoomen rooster
  • Aanmaken nieuwe dienst
  • Rooster verwijderen over een langere periode
  • Rooster kopiëren over een langere periode
  • Rooster kopiëren naar de volgende week

Beschikbaarheid

  • Beschikbaarheid
  • Managen op welke dagen en tijden beschikbaarheid kan worden opgegeven
  • Weekoverzicht – Overzicht van de opgegeven beschikbaarheid per week genereren
  • Dagoverzicht – Overzicht van de opgegeven beschikbaarheid per dag genereren
  • Bericht sturen naar medewerkers van een afdeling via de beschikbaarheid
  • Opgegeven beschikbaarheid van mijn medewerkers vastzetten voor een week
  • Mijn beschikbaarheid opgeven over een periode
  • Mijn beschikbaarheid opgeven

Uren

  • Overzicht Uren
  • Activiteiten beheren
  • Uren evaluatie [bèta]
  • Urenregistratie instellingen inclusief afsluitdatum aanpassen
  • Verloningsrapportage
  • Uren Totaal
Uren >Functionaliteit: Registratie
  • Urenregistratie instellingen per medewerker
  • Verwerken extra TVT op feestdagen
  • Urenregistratie persoonsniveau
  • Urenregistratie fiatteren
  • Urenregistratie eigen uren
  • Urenregistratie
  • TVT-uren
  • Collectieve TVT-ingrepen
  • Rooster kopiëren naar de urenregistratie
  • Rapport MIN-MAX
  • Nachttoeslag
  • Inzoomen Urenregistratie
  • Inrichting urenregistratie
  • Extra Reiskosten
  • Activiteitenmatrix
  • Medewerkers inlenen/uitlenen
  • Uren registreren over een langere periode
  • Uren registreren voor jongeren onder de 16
  • Hoe kom ik af van standaard dubbele regels in de urenregistratie?
  • Mijn uren
  • Feestdagen registreren
  • Urenregistratie op afdelingsniveau
Uren >Functionaliteit: Fiatteren
  • Uren bekijken
  • Evalueren en goedkeuren van kloktijden
Uren >Functionaliteit: Grenswaarden
  • Uren normen
  • Grenswaarden per afdeling tbv facturatie & sturing
Uren >Functionaliteit: Spaaruren
  • Seniorenregeling met spaaruren
  • Afrondingsverschil bij aanvragen en goedkeuren verlof spaaruren medewerkers
  • Introductiepagina Spaaruren
Uren >Functionaliteit: Consultancy
  • Consultancy urenregistratie

Verlof

  • Uitbetalen TVT
  • Saldo verlofuren (status uitgebreid)
  • Verlof
  • Verlof inrichting en periode blokkeren
  • Verlof aanvragen
  • Vakantie jaaroverzicht
  • Vakantie aanvraag goedkeuren
  • Praktijkvoorbeeld – contractwijziging
  • Extra verlofuren
  • Ingrepen
  • Verlof – Uitbreiding inzage verlofdagen
  • Verlof Totaal (beta)
  • Werken met Min-Maxers
  • Voorbeeldberekening verloftoekenning (in een gebroken maand)
  • De verlofmodule inrichten
  • Verjaringsoverzicht
  • Verlofmanager aanpassen
  • Verlofuren opnieuw verstrekken
  • Verlofuren opnieuw verstrekken
  • Collectief – Toekennen VAK en ATV aan oproepkrachten
  • Collectief – overnemen
  • Collectief – verstrekken
  • Collectief – startwaarden

Verzuim

  • Verzuim: ziek- en beter melden
  • Vakantiekaart en verzuimkaart

Klokken

  • Kloktijden importeren vanuit de SNL kassa
  • Klokken: status en evaluatie
  • Klokken: in- en uitklokken
  • Klokken met een Datafox terminal (vingerscan)
  • Klokken Inrichting
  • Klokken voor medewerkers
  • Evalueren en goedkeuren van kloktijden
  • Inrichten klokken
  • Ik wil beginnen met klokken

Declaraties

  • Declaraties
  • Module: Declaraties

Omzet

  • Beschermd: Omzet overzicht (399274)
  • Omzetprognose
  • Omzet ontwikkeling
  • Gemiddelde besteding
  • Budget
  • Omzet Totaal
  • Grootboekrekeningnummer betaalwijze wijzigen (per datum)
Omzet >How to start?
  • Uitgebreide toelichting inhoud omzetregistratie
  • Omzetregistratie
  • Omzetgroep aanmaken
  • Klantspecifieke betaalwijze aanmaken
  • Grootboekrekeningnummer koppelen aan bestaande algemene (MaxCC) betaalwijze
  • Grootboekrekeningnummer koppelen aan bestaande klantspecifieke betaalwijze
  • Grootboekrekeningnummer betaalwijze wijzigen met terugwerkende kracht
  • Aanmaken grootboekrekeningnummer
  • Omzetregistratie inrichting aanpassen
  • Omzet registreren
Omzet >2.1 App: Kassa
  • Uitgebreide toelichting inhoud omzetregistratie
  • Uitlezen registratie cockpit
  • Omzetgroep/betaalwijze toevoegen aan kassa
  • Omzetregistratie import logs verwijderen
Omzet >3.1 Extensie: Kantoorkas
  • Kantoorkas automatisch overnemen bij jaarovergang
  • Kantoorkas totaal
Omzet >3.2 Extensie: Automaten
  • Automaatregistratie

Bonus

  • Widget: Behaalde en maximale bonus
  • Bonus op basis van omzet
  • Bonus verwerken
  • Bonus – POP (Plezier Om Prestatie)
  • Bonus Totaal

Relaties

  • Contactpersoon Totaal
Relaties >1.0 How to start?
  • Relatie Totaal
  • Landingspagina Relatie (vroege toegang)
  • Facturatiegegevens relatie beheren
  • Basisgegevens relatie beheren
  • Nieuwe relatie aanmaken
Relaties >2.1 App: Stamdata
  • Contactpersoon verbergen
  • Bedrijfslogo uploaden voor een relatie
  • Leverancier toevoegen
  • Aan contractant gekoppelde relatie wijzigen
Relaties >3.1 Extensie: Contracten
  • Aan contractant gekoppelde relatie wijzigen

Facturatie

  • Beschermd: Overzicht (420973)
  • Aanmaken conceptfactuur obv factuurregels
  • Aanmaken losse conceptfactuur (BETA)
Facturatie > 1.0 How to start?
  • Relaties beheren t.b.v. facturatie
  • Facturatie
Facturatie > 2.1 App: Facturen:Totaal
  • Facturatie Totaal
Facturatie > 2.2 App: Facturen:Debiteuren
  • Factureren debiteuren
  • Factureren
  • Facturen
  • Facturatie inrichting en configuratie
  • Inrichten losse conceptfactuur (BETA)
  • Facturatie
  • Herinneringen en creditnota’s versturen
Facturatie > 2.3 App: Facturen: Taken
  • Taakfacturatie
  • Taakfacturatie inrichten
  • Foutieve factuur verwijderen of crediteren
  • Herinneringen en creditnota’s versturen
Facturatie > 2.4 App: Facturen:Abonnementen
  • Foutieve factuur verwijderen of crediteren
  • Aan contractant gekoppelde relatie wijzigen
  • Abonnementsfacturatie
  • Herinneringen en creditnota’s versturen

Prestatie

Prestatie >1.0 How to start?
  • Administratiegroepen inrichten
  • Prestatiegroep
  • Dag naar uren omrekening
  • Arbeidsproductiviteit instellingen
Prestatie >2.1 App: Arbeidsproductiviteit
  • Activiteit toevoegen aan arbeidsproductiviteit instellingen
  • Widget arbeidsproductiviteit
  • Regio-prestatie
  • Personeel budget instellingen
  • Bezettingsgraad
  • Locatiebudgetsheet
  • APG target aanpassen
  • Omzetgroep toevoegen aan arbeidsproductiviteit instellingen
  • Arbeidsproductiviteit instellingen
  • Arbeidsproductiviteit
  • APG Verschillen
Prestatie >2.2 App: Registratiecockpit
  • Rooster status
  • Registratie prestatie
  • Registratie cockpit
Prestatie >2.3 App: Brutowinst
  • Beschermd: Inkoop overzicht (420969)
  • Brutowinstmarge: Target aanpassen
  • Widget brutowinstmarge
  • Inkoopruimte
  • Inkoop budget (targets)
  • Brutowinstmarge instellingen
  • Brutowinstmarge
  • Locatiebudgetsheet
Prestatie >2.4 App: Resultaat
  • Resultaat
  • Regio-prestatie
  • Omzet prestatie
  • Omzet ontwikkeling
  • Budget Jaarverdeling
  • Budget
  • Locatiebudgetsheet
  • Resultaat
Prestatie >2.5 App: Regioprestatie
  • Regio-prestatie AP
  • Regio-prestatie resultaat
  • Regio-prestatie omzet
  • Locatiebudgetsheet

Rapporten

  • Gemiddelde besteding
  • Adressenlijst
  • Projectrapportage, incl. kosten, omschrijving en resultaat
  • Mijn Rapporten (abonneren op raadplegen rapportages)
Rapporten >1.0 How to start?
  • Totaal overzicht alle Raadplegen Rapporten
  • Raadplegen rapportages
Rapporten >2.1 App: Rapporten: Totaal
  • Artikel totaal
  • Bonus Totaal
  • Kantoorkas totaal
  • Omzet Totaal
  • Verlof Totaal (beta)
  • Gebruiker Totaal
  • Facturatie Totaal
  • Personeel Totaal
  • Uren Totaal

Taken

Taken >2.1 App: Taken
  • Taken
  • Snelinvoer Supportaak
  • Boodschap voor personeelszaken
  • Supporttaken raadplegen
  • Aan contractant gekoppelde relatie wijzigen
  • Taken Totaal

Projecten

  • Projecten Totaal
  • Projectrapportage, incl. kosten, omschrijving en resultaat
  • Projecten kopiëren

Inkoop

  • Inkopen importeren (koppeling Sligro)
  • Beschermd: Sligro koppeling (Technische handleiding)
  • Sligro koppeling
Inkoop >2.1 App: Inkoop registratie
  • Inkoop Totaal
  • Inkoopregistratie
  • Inkoopgroep
  • Externe doorleveringen
  • Contante inkopen registreren
Inkoop >3.1 Extensie: Doorleveringen
  • Inkoopregistratie

Koppelingen

  • MEWS (omzetprognose)
  • Countler (omzet)
  • Inkopen importeren (koppeling Sligro)
  • Exporteren uren naar Connexie
  • De Aanwezigheid-Module i.c.m. Datafox
Koppeling: NMBRS
  • Nmbrs: Handmatig stroken importeren
  • Uren export inrichten en testen voor Loket.nl en NMBRS
  • Slaapdiensten en de verwerking hiervan in Nmbrs
  • Nmbrs koppeling – Wat moet ik doen als klant?
Koppeling Loket.nl
  • Troubleshooten AFAS / Loket.nl uit dienst datum niet verwerkt
  • Uren export inrichten en testen voor Loket.nl en NMBRS
  • Troubleshooten AFAS / Loket.nl missende medewerker
Koppeling AFAS
  • AFAS automaten omzet importeren
  • Troubleshooten AFAS / Loket.nl uit dienst datum niet verwerkt
  • Troubleshooten AFAS / Loket.nl missende medewerker
  • AFAS Voorbeeld medewerkers
Koppeling SNL: Kloktijden
  • Kloktijden importeren vanuit de SNL kassa
Koppeling SD Worx
  • SD Worx koppeling

Overig

  • Uitschakelen scrollen na verversen in Chrome
  • Beschermd: YoungOnes koppeling
  • Logo aanpassen
  • Ik kan geen gebruiker aanmaken
  • Achteraf gebruikers aanmaken
  • Gebruiker aanmaken tijdens invoeren personeelslid
  • Aanmaken afdeling
  • Organisatiestructuur inrichten
  • Administratie Totaal
  • Locatie toevoegen d.m.v. kopiëren
  • Rol aanmaken voor een afdeling, regio of organisatie.
  • Aanmaken regio
  • Administratiegroepen toekennen en verwijderen
  • Gebruikersbeheer – Landingspage
  • Administratie toekennen en verwijderen
  • Rollen toekennen en verwijderen
  • Gebruikersgroepen toekennen en verwijderen
  • Tijdelijke gebruikersvervanging
  • Gebruikers overnemen
  • Gebruikersaccount deactiveren
  • Wachtwoord handmatig aanpassen voor een gebruiker
  • Uitgaande email voor een gebruiker blokkeren
  • Gebruikersnaam en gebruikers-email wijzigen
  • Privé artikelen
  • Inrichting exporteren/importeren
  • SMTP Server voor uitgaande mail instellen
  • Rolmatrix
  • Rechten
  • Raadplegen Rechten
  • Paginarechten
  • Afdeling toevoegen
  • Medewerker loket
  • Manager loket
  • Gebruikersgroepen
  • Gebruiker overnemen
  • Feestdagen in de looncomponenten export Unit 4
  • Excel bestanden kunnen niet worden geopend
  • Ik krijg de melding “Uw login is gedeactiveerd”
  • Hoe vind ik inactieve / verborgen items? (Medewerker, afdeling, administratie, etc.)

Uren >Uren 2.0

  • Landingspagina Uren
  • Introductiepagina Spaaruren
Uren >Inrichting Uren 2.0
  • Instellingen (Uren)
  • Urenregistratie instellingen per medewerker
  • Urenregistratie instellingen inclusief afsluitdatum aanpassen
  • Uren normen
  • Seniorenregeling met spaaruren
  • Inrichting urenregistratie
  • Activiteitenmatrix
  • Medewerkers inlenen/uitlenen
  • Grenswaarden per afdeling tbv facturatie & sturing
Uren >Registreren Uren 2.0
  • Urenregistratie persoonsniveau
  • Urenregistratie fiatteren
  • Urenregistratie eigen uren
  • Urenregistratie
  • Collectieve TVT-ingrepen
  • Rooster kopiëren naar de urenregistratie
  • Nachttoeslag
  • Extra Reiskosten
  • Consultancy urenregistratie
  • Uren registreren over een langere periode
  • Uren registreren voor jongeren onder de 16
  • Feestdagen registreren
  • Urenregistratie op afdelingsniveau
Uren >Rapporteren Uren 2.0
  • Uren bekijken
  • TVT-uren
  • Rapport MIN-MAX
  • Inzoomen Urenregistratie
  • Verloningsrapportage
  • Uren Totaal
  • Mijn uren
Uren >Veelgestelde vragen Uren 2.0
  • Verwerken extra TVT op feestdagen
  • Afrondingsverschil bij aanvragen en goedkeuren verlof spaaruren medewerkers
  • Hoe kom ik af van standaard dubbele regels in de urenregistratie?
  • Home
  • Artikelen
  • Koppelingen
  • Koppeling Loket.nl
  • Uren export inrichten en testen voor Loket.nl en NMBRS

Uren export inrichten en testen voor Loket.nl en NMBRS

Inhoudsopgave
  • Algemene info
  • Stappenplan
  • Codelijst inrichten
  • Testen
  • Exporteren naar salarispakketten NMBRS en Loket.nl
    • Loket.nl
      • Hoe werkt dit?
      • Welke gegevens worden er gebruikt?
      • Handig om te weten!
    • NMBRS
  • TIPS:

Wil jij ook gebruik maken van een uren export die alle benodigde gegevens voor een loonrun direct in het salarispakket plaatst? In dit artikel lichten we toe hoe je dit zelf kunt configureren en met je salarisadministrateur kan gaan testen. Zo ben je snel in staat om dit in te zetten voor jouw organisatie, veel tijd te winnen en fouten te voorkomen! 

Pagina 1: Inrichting → Uren → Activiteitcodes
Pagina 2: (Organisatie) Aan-afwezigheid → Uren → Exports → NMBRS
Pagina 3: (Organisatie) Aan-afwezigheid → Uren → Exports → Loket.nl

Algemene info #

Dit kan je toepassen als je gebruikt maakt van de koppeling met NMBRS, Loket.nl en AFAS (alleen in overleg met Staff). Deze pagina beschrijft de inrichting voor de pakketten NMBRS en Loket.nl.

Om de uren uit export uit Staff op de juiste plek in het beoogde salarispakket terecht te laten komen, dienen de activiteiten waarop de uren geboekt zijn voorzien te worden van de juiste codes. Deze codes zijn bekend bij de salarisadministrateurs en kan je zelf in Staff inrichten. Hierbij kan je ook onderscheid maken tussen het type medewerkers (oproep, parttime of vaste medewerker).

Stem dus heel goed af welke code in welke situatie toegepast moet worden voordat je wat gaat inrichten en testen. Het inrichten gebeurd op de pagina Inrichting → Uren → Activiteitcodes.

Als dit is ingericht zullen wij op de pagina’s Exports → NMBRS en Exports → Loket.nl de gegevens dusdanig tonen, voorzien van de juiste codes. Dit doen we zodat jullie nog eens kunnen controleren alvorens het te importeren in het salarispakket.

Dit importeren gebeurd rechtstreeks in het salarispakket, dit is reeds op een technisch niveau afgestemd tussen onze ontwikkelaars en die van de respectievelijke pakketten. Het gebeurd op de achtergrond dus daar valt in Staff niet veel aan te zien. Mogelijk dat er binnen jouw organisatie en bij jouw salarisdienstverlener unieke situaties gelden, die zorgen voor een afwijkende manier van importeren of aanleveren. Deze manieren van importeren zal je dan altijd goed moeten omschrijven en met Staff bespreken om vast te stellen wat de mogelijkheden hiervoor zijn.

Stappenplan #

  1. Stem met je salarisadministrateur af op welke codes zij de uren aangeleverd willen krijgen
    1. Maak onderscheid in de types medewerkers
      1. Iedere type medewerker kan ervoor zorgen dat er een aparte codelijst ingericht moet worden indien hier aparte codes voor gelden!
    2. Maak onderscheid in de productieve uren (gewerkte uren) en imporductieve activiteiten ( alle verlof en verzuim soorten)
    3. Zorg dat je samen helder hebt wanneer welke activiteit toegepast wordt en moet gaan worden
      TIP! Stuur de codelijst(en) zoals getoond op de pagina Inrichting → Uren → Activiteitcodes voor jouw salarispakket naar de salarisadministrateur om in te vullen.

      1. Dit kan met de export naar Excel button onderaan deze lijst.
      2. Heb je onvoldoende of onjuiste codelijsten? Neem dan contact op met Staff. Wij zullen deze na overleg indien nodig extra aanmaken.
  2. Zorg ervoor dat je de door de salarisadministrateur aangeleverde codes hebt ingericht op de juiste codelijst (zie Codelijst inrichten).
  3. Stel samen met je salarisadministrateur een test plan op, die de dagelijkse operatie en daadwerkelijke operatie niet in de weg zit.
    1. Het opvoeren van testmedewerkers op een incourante afdeling kan hierbij goed helpen.
    2. Iedere activiteit en ORT- en OWT-code dient apart ingevoerd te worden en te worden vergeleken met de output om er zeker van te zijn dat alles goed doorkomt.
    3. De export die dan gegenereerd wordt met die test data zal ook als test ingelezen moeten worden in het salarispakket. Dit doe je om te kunnen bepalen of die functionaliteit ook daadwerkelijk werkt.
    4. Na dit “droogtesten” zal er ook een test gedaan moeten worden met actuele data.
      TIP! Hierbij is het wellicht handig om alleen de export file te genereren en NIET de upload in het salarispakket daadwerkelijk te doen.

Codelijst inrichten #

Pagina: Inrichting → Uren → Activiteitcodes
Benodigde rol: Uren: Activiteitcodes

  1. Ga naar de pagina Inrichting → Uren → Activiteitcodes  
  2. Selecteer de juiste codelijst en klik op Ververs codelijst om de gewenste lijst op te halen
  3. Voer in het Veld ‘Code’  de met je salarisadministrateur afgestemde code in
    Let op! Binnen NMBRS kan het zijn dat enkele codes negatief opgevoerd moeten worden. Zet hiervoor het vinkje in de box ‘Negatief’ aan, aan het einde van de regel.
  4. Sla deze lijst op
  5. Herhaal deze stappen voor iedere codelijst die jij nodig hebt

Let op! Iedere activiteit waar uren op worden geregistreerd moet worden voorzien van een activiteitcode. Is dit niet het geval? Dan zal je in de export “–code onbekend–” te zien krijgen onder de activiteit als indicatie dat je deze nog moet inrichten. Zie onderstaand voorbeeld. Het spreekt voor zich dat het niet mogelijk is de gegevens te importeren indien er activiteiten tussen staan zonder activiteitcode.

Testen #

Pagina 1: (Organisatie) Aan-afwezigheid → Uren → Exports → NMBRS
Pagina 2: (Organisatie) Aan-afwezigheid → Uren → Exports → Loket.nl
Benodigde rol: Nmbrs uren exporteur of Exports: Loket.nl 

Doorloop nu de stappen van het testplan dat je hebt opgesteld met de salarisadministrateur om ervoor te zorgen dat alle codes in de export naar voren komen en de import succesvol kan worden uitgevoerd.

Exporteren naar salarispakketten NMBRS en Loket.nl #

Loket.nl #

Op de export pagina genereer je het .csv bestand dat bedoeld is om te importeren in Loket.nl. Dit betreft de import Variabele Gegevens in Loket.

Hoe werkt dit? #

Staff is de bron van urenregistratie en bevat gegevens over de gewerkte uren, dagen, uren ziek en vakantie, etc. Ook berekent Staff op basis van de toeslagtabellen het aantal uren dat in aanmerking komt voor toeslag. Dit betreft Overwerktoeslag en Onregelmatigheidstoeslag.

waar je nu naar kijkt geeft dit overzicht over de uren geregistreerd door medewerkers met een dienstverband binnen de geselecteerde organisatie. Met een druk op de knop ‘Exporteer als CSV’ kun je het .csv bestand downloaden naar jouw computer. Het bestand kun je vervolgens handmatig importeren in de software van Loket.nl.

Welke gegevens worden er gebruikt? #

  • Nummer salarisadmin, Personeelsnummer, Personeelsnr. Verloning, Naam personeelslid en Ploegnummer. Deze gegevens worden via de medewerker koppeling opgehaald uit Loket.nl en worden in Staff opgeslagen binnen de personeel dienstverbandgegevens. Deze kunnen bij uitzondering in Staff aangepast worden op pagina (Persoon) Algemeen > Dienstverband > Stam.
  • De kolommen Uren (gewerkt, vakantie, ziek etc.) hebben een componentnummer in Loket.nl, dit nummer moet ook in Staff zijn ingevoerd op pagina Inrichting > Uren > Urenregistratie > Activiteitcodes. De code voor Dagen gewerkt (SV-dagen) is standaard ‘181’.
  • De kolommen ORT- en OWT toeslag hebben ook een componentnummer in Loket.nl en dit nummer moet in Staff bestaan in de respectieve toeslagtabellen gekoppeld aan de CAO-rekenregels.

Handig om te weten! #

  • Geeft Loket.nl een fout bij het importeren van het bestand? Controleer dan de inhoud van het .csv bestand op de aanwezigheid van alfanumerieke tekens na de eerste regel. Alleen in de bovenste regel kunnen letters voorkomen, in de rest van het bestand is dit niet toegestaan.

NMBRS #

Versie 2022.06

  • Toegevoegd zijn filters ‘Vaste medewerkers’, ‘Oproep medewerkers’ en ‘Parttime medewerkers’.
  • Toegevoegd zijn filters ‘Export periode +1’ en ‘Export alleen toeslagen’

Deze aanpassingen zijn gedaan om de export naar Nmbrs meer flexibel te maken. De exporteur heeft hiermee o.a. de mogelijkheid om de vaste- en parttime medewerkers afzonderlijk van de oproepmedewerkers te exporteren. En zodoende ook voor de vaste- en parttime medewerkers alleen de toeslagen te exporteren, waar voor oproepkrachten zowel uren én toeslagen geëxporteerd moeten worden.

Omdat filter ‘Export periode +1’ ingebouwd is in dit rapport, is deze optie bij Organisatie: Stam > Koppeling-informatie verwijderd.

Versie 2022.03

  • Aangepast is de radiobutton ‘Productieve uren’, deze is hernoemd naar ‘Uren’ en de export bevat zowel productieve- als improductieve activiteiten.
  • Vanuit ontwikkeling 395242 is het nu mogelijk om in te stellen of uren negatief in deze export getoond worden. De instelling hiervan doe je op pagina Inrichting>Uren>Urenregistratie>Activiteitcodes.

Versie 2021.07

Op deze pagina exporteer je uren en looncomponenten vanuit Staff naar Nmbrs. Hierbij wordt gebruik gemaakt van de Nmbrs API. De instellingen hiervan doe je op pagina Inrichting > Koppelingen en Organisatie > Stam.

Op deze pagina bestaat ook het vinkje ‘Export periode +1’, wanneer ingeschakeld zullen alle waardes met een periode +1 naar Nmbrs geëxporteerd worden.  Voorbeeld: je kiest hier periode 2021 m04, dan worden de looncomponenten naar periode 5 in Nmbrs verstuurd.

Kolom Omschrijving
Personeelsnummer Staff personeelsnummer
ExternalId ID van de medewerker in Nmbrs. Geimporteerd uit Nmbrs, vastgelegd in Staff op Dienstverband > Stam.
Jaar Jaar
Periode Periode in Nmbrs
Code Looncode Nmbrs (voor inrichting in Staff zie: Inrichting > Uren > Urenregistratie > Activiteitcodes)
Aantal Aantal uren of looncomponenten
Kostenplaats Afdelingscode2 in Staff (niet verplicht, alleen als Nmbrs met kostenplaatsen is ingericht)
Oproep Medewerker in Nmbrs oproep Ja of Nee
Dagen Aantal dagen geregistreerd
id Volgnummer van deze export

TIPS: #

  • Het inrichten van deze codelijsten t.b.v. de exports moet uiteraard zeer zorgvuldig gebeuren. Helaas kan Staff hierin weinig betekenen, anders dan een doorgeefluik te zijn tussen de afdeling HR en de salarisadministrateur. Staff kiest er dan ook bewust voor om deze rol niet te vervullen. Indien er ondersteuning gewenst is op andere vlakken binnen dit proces kunnen wij hier uiteraard wel bij assisteren. Denk hierbij aan een testomgeving klaarzetten of ondersteunen hoe de juiste invoer gedaan moet worden om alles getest te krijgen. Als het om andere redenen wenselijk is dat Staff hier wel de lead in neemt, dan zal dat in overleg met de project- of accountmanager gebeuren. Gelieve dit in dat geval aan te vragen via support@staff.nl of door contact op te nemen met de project- of accountmanager. Is het niet bekend wie dit is? Neem dan
What are your Feelings
Deel dit artikel:
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
Heeft dit artikel je niet verder geholpen?

Hoe kunnen we je verder helpen?

Updated on 13 april 2023
Troubleshooten AFAS / Loket.nl uit dienst datum niet verwerktTroubleshooten AFAS / Loket.nl missende medewerker

Powered by BetterDocs

Inhoudsopgave
  • Algemene info
  • Stappenplan
  • Codelijst inrichten
  • Testen
  • Exporteren naar salarispakketten NMBRS en Loket.nl
    • Loket.nl
      • Hoe werkt dit?
      • Welke gegevens worden er gebruikt?
      • Handig om te weten!
    • NMBRS
  • TIPS:

Handige links
  • Demo aanvragen
  • Inschrijven nieuwsbrief
  • Contact
Contactinformatie

Baron de Coubertinlaan 6 unit 11
2719 EL Zoetermeer
Zuid-Holland

+31 (0) 10 218 98 66
info@staff.nl

Copyright 2023 © Staff Support B.V.
  • Home
  • Ik ben
  • Apps
  • Artikelen
  • Veiligheid
  • Opleiding
  • Contact