Uren registreren over een langere periode

Ben je moe van het registreren van de uren omdat je elke week exact hetzelfde registreert? In dit artikel lichten we toe hoe je de ureninvulling van een week over een periode heen kan boeken. Zo kan je met één druk op de knop een langere periode aan uren vullen en heb je meer tijd voor andere zaken!

Pagina:  Aan-Afwezigheid → Uren → Registratie → Per periode

Periode boeken

Allereerst is het belangrijk om te vermelden dat deze tool bedoeld is om de urenregistratie over een langere periode te vullen. Dit is handig voor mensen met een vaste werkweek waarbij er eigenlijk vrij weinig afwijkingen zullen zijn in de urenregistratie. Werk je vaak afwijkende tijden? Dan is deze mogelijkheid wellicht voor jou minder handig.

Volg de volgende stappen om aan de slag te gaan;

  1. Zoek de gewenste medewerker op als persoon
  2. Navigeer naar de pagina Aan-Afwezigheid → Uren → Registratie → Per periode
  3. Selecteer de gewenste van en tot datum waarover je de urenregistratie wilt vullen
  4. Wil je bestaande invoer verwijderen? Zet dan het vinkje “Bestaande uren verwijderen” aan.
    Let op! Indien dit vinkje aan staat verwijderd dit ook bijv. vakantieregistraties.
  5. Vul handmatig de uren in van een standaard werkweek zoals je deze normaal dagelijks zou vullen. Indien gewenst kan je hiervoor een bestaande dienst gebruiken om de regels mee te vullen. Dit is niet verplicht. Ook het invullen van een pauze is niet verplicht.
  6. Controleer de afdeling waar de uren op geregistreerd moeten worden.
  7. Druk op het floppy icoon om de urenregistratie te vullen.

 

Nadat je op opslaan drukt zal de urenregistratie over de geselecteerde periode volledig zijn gevuld met de corresponderende invoer. Heb je het vinkje “Bestaande uren verwijderen” aangezet? Dan is er geen oude invoer meer en is de volledige periode nu overschreven. Stond het vinkje niet aan? Dan zijn alle dagen waar geen invoer op was gevuld en zijn de oude registraties blijven staan.

Tips voor gebruik

  1. Onder het veld “Uren” kan je terugzien wat de registratienorm is voor deze medewerker op de desbetreffende dag. Zo weet je hoeveel uur er normaal geregistreerd zou moeten worden.
  2. Zorg er voor dat je de genoemde volgorde in handelingen aanhoudt. Doe je dit niet? Door bijvoorbeeld eerst de velden te vullen? Dan kan het zijn dat je opnieuw moet beginnen. Het selecteren van de “van” en “t/m” datum ververst namelijk de pagina.

Was dit artikel nuttig?