Van visitekaartje tot factuur

Klantgericht offreren kun je aan een verkoper overlaten. Het uitsturen van een factuur kan vervolgens best uitdagend zijn. Daar gaan wij je mee helpen. Wij hebben namelijk al veel te bieden wat jou het administratieve leven makkelijk kan maken. Zo voorkom je een hoop gedoe in het facturatieproces en het moeten versturen van de nodige creditfacturen.

Stap 1: Relatiebeheer

Beschrijving

Relatiebeheer begint al bij de eerste handshake. Even vastleggen wie je gesproken hebt en een vervolgactie inplannen. Zo weet je zeker dat ook je commerciële pijplijn gevuld en opgevolgd wordt. Is een prospect overtuigd en mag je aan de bak word het tijd de afspraken goed vast te leggen. Dit vormt uiteindelijk de basis voor alle vervolgstappen.

Wie, wat, wanneer?

  • Sales / Contractmanagement
  • Continu

Handige links

  • Help artikelen
  • Instructievideo’s
  • Opleiding

Stap 2: Contractbeheer


Beschrijving

Het contract leggen we vast op de, jawel, contractkaart. Zaken als contractduur, vaste vergoedingen, opzegtermijn en meer zaken die bij het bewaken van een contract noodzakelijk zijn.

Handige links

  • Help artikelen
  • Instructievideo’s
  • Opleiding

Stap 3: Locatiebeheer


Beschrijving

Bij elke relatie kunnen we meerdere locaties toevoegen. Denk hierbij aan outlets binnen een gebouw, zoals een bedrijfsrestaurant of een koffiebar. Per locatie leggen we de openingstijden en belangrijkste gegevens vast, zodat mensen op locatie over precies de juiste informatie beschikken om hun werk goed te kunnen doen. Maar beter dan dat, deze instellingen zorgen dat de systreemlogica jou veel werk uit handen gaan nemen.

Wie, wat, wanneer?

  • Locatiemanager, planner
  • Wekelijks / maandelijks

Handige links

  • Help artikelen
  • Instructievideo’s
  • Opleiding

Stap 4: Urenregistratie


Beschrijving

Bij de inrichting hebben we bepaald welke uren wel en niet binnen het contract vallen en hoe de uren verrekend dienen te worden. Denk hierbij aan overuren tegen klantspecifieke tarieven. Goed registreren betekent factureren in een handomdraai. Echt waar, zo makkelijk kan het zijn!

Wie, wat, wanneer?

  • Locatiemanager, planner
  • Dagelijks
  • Aan begin en einde van een dienst

Handige links

  • Help artikelen
  • Instructievideo’s
  • Opleiding

Stap 5: Omzetregistratie

Beschrijving

Een feestje hier en een jubileum daar. Events van groot naar klein kunnen eenvoudig geoffreerd, ingepland, uitgevoerd én gefactureerd worden. Wel zo makkelijk om alles op één plek te beheren en te factureren.

Wie, wat, wanneer?

  • Locatiemanager, planner
  • Dagelijks
  • Aan begin en einde van een dienst

Handige links

  • Help artikelen
  • Instructievideo’s
  • Opleiding

Stap 6: Inkoopregistratie


Beschrijving

In sommige situaties kan het zijn dat je je inkopen in zijn geheel of gedeeltelijk wilt doorbelasten aan een opdrachtgever. Dit is eenvoudig, want daarvoor kunnen we eenvoudig een rapport maken uit de inkoopregistratie en deze vertalen naar een factuurregel. Zo komen naast je managementfee, te factureren uren ook nog eens netjes alle door te belasten inkopen op één factuur. Makkelijk!

Wie, wat, wanneer?

  • Locatiemanager, regiomanager, operationeel manager
  • Dagelijks de eerstvolgende dag

Handige links

  • Help artikelen
  • Instructievideo’s
  • Opleiding

Stap 7: Events


Beschrijving

Een feestje hier en een jubileum daar. Events van groot naar klein kunnen eenvoudig geoffreerd, ingepland, uitgevoerd én gefactureerd worden. Wel zo makkelijk om alles op één plek te beheren en te factureren.

Wie, wat, wanneer?

  • Regiomanager, operationeel manager
  • Wekelijks voor afsluiting van de voorgaande week

Handige links

  • Help artikelen
  • Instructievideo’s
  • Opleiding

Stap 8: Conceptfacturatie


Beschrijving

Heb je alles goed geregistreerd en gecontroleerd? Dan wordt deze stap echt heel leuk en makkelijk. Selecteer gewoonweg de factuurregels die jij wilt samenvoegen naar één factuur. Even mergen naar een factuur en hopsakee, de conceptfactuur staat klaar en kan verstuurd worden naar de financiële administratie en/of naar de klant.

Wie, wat, wanneer?

  • Operationeel manager op organisatieniveau
  • Wekelijks

Handige links

  • Help artikelen
  • Instructievideo’s
  • Opleiding

Stap 9: Facturatie


Beschrijving

Met de tussenstap van het maken van conceptfacturen houdt de financiële administratie maximale controle. En dat is fijn. De boekhouding is heilig en daar mag niets in terecht komen wat er niet in thuis hoort. Dat vinden wij ook en daarom willen wij het aantal creditfacturen tot een minimum beperken. De operatie moet daarom de input leveren voor een correcte factuur. Zo worden zowel de klant als de financiële administratie op hun wenken bediend. Maximale controle gecombineerd met minimale werkzaamheden. Klinkt bijna te mooi om waar te zijn, maar dat is het niet. 🙂

Handige links

  • Help artikelen
  • Instructievideo’s
  • Opleiding

Stap 10: Export boekhouding

Beschrijving

Als we het proces goed hebben ingericht en iedereen heeft zijn verantwoordelijkheid in dit proces genomen kan het niet anders zijn dan dat er n u met een druk op de knop een verloningsrapport uitrolt. Mocht dit nou niet zo zijn? Waar zit dan de botleneck?

Wie, wat, wanneer?

  • HR manager / Salarisadministratie
  • Maandelijks / periodiek in lijn met verloning

Handige links

  • Help artikelen
  • Instructievideo’s
  • Opleiding