Welkomstmail opnieuw versturen

In dit artikel lichten we toe hoe je de welkomstmail opnieuw kan versturen naar een gebruiker binnen Staff.

Pagina:  Persoonlijk → Werkgever loket → Welkomstmail

Toelichting

Wat belangrijk is om te weten is dat je een welkomstmail alleen opnieuw kan versturen als er voor de desbetreffende medewerker al een gebruikersaccount is aangemaakt. Indien er nog geen account is aangemaakt is er nooit een welkomstmail verstuurd en kan deze uiteraard ook niet opnieuw worden verstuurd.

Je kan via de pagina (Persoon) Algemeen > Personalia > Status controleren of er voor die medewerker al een gebruiker is aangemaakt. Je kan dit als volgt herkennen;

Is er wel een gebruiker gekoppeld? Dan staat er “Naam gebruiker : naamvandegebruiker”. In dat geval kan je de welkomstmail opnieuw verstrekken. Lees verder in het artikel.

 

Is er geen gebruiker gekoppeld? Dan staat er “Geen gebruiker gekoppeld.” met additioneel eventueel de melding of er al een mailadres is gekoppeld of niet. In dat geval dien je een gebruiker aan te maken waarna de mail automatisch zal worden verstuurd. Hoe je dit doet lees je in het volgende artikel Gebruikers aanmaken.

 

Via het werkgever loket

  1. Navigeer in het menu onder Overig naar Persoonlijk > Werkgever loket
  2. Selecteer hier onder Gebruikers de optie Welkomstmail
  3. Geef de naam van de medewerker op
  4. Selecteer het gewenste sjabloon op basis waarvan de welkomstmail wordt verstuurd
  5. Druk op Verstuur de welkomstmail om deze opnieuw te versturen

 

Via ‘pagina zoeken’

  1. Klik op het loepje
  2. Zoek naar de naam van de pagina “Welkomstmail”
  3. Klik op het zoekresultaat om naar de pagina te navigeren. Herhaal vervolgens stappen 3, 4 en 5 uit bovenstaande toelichting.

Was dit artikel nuttig?