Gebruikers aanmaken

Dit artikel gaat over het aanmaken van gebruikers in Staff. In dit artikel zal zowel het aanmaken in het initiële proces (het aanmelden van een nieuwe medewerker) worden omschreven, evenals het achteraf aanmaken van een gebruiker voor een al ingevoerde medewerker. 

Pagina: Inrichting → Gebruikers → Batch gebruikers 

Video ondersteuning

 

Gebruiker aanmaken tijdens het aanmelden van een nieuwe medewerker

Het is mogelijk om aan het eind van het proces van het aanmaken van een nieuwe medewerker direct voor deze medewerker een gebruikersaccount aan te maken.

  1. Zet het vinkje “Ja, direct een gebruikersnaam aanmaken voor deze nieuwe medewerker” aan.
  2. Selecteer de gewenste voorbeeldgebruiker. Dit zal bepalen welke rechten de medewerker ontvangt.
  3. Selecteer het gewenste sjabloon. Dit zal bepalen welke mail-notificatie er naar de medewerker uit zal gaan.
  4. Klik op “Werknemer aanmaken” om het proces af te ronden en de medewerker en bijbehorende gebruiker aan te maken.

 

Achteraf een gebruiker aanmaken

  1. Selecteer de organisatie waar de medewerker onder valt.
  2. Selecteer de gewenste voorbeeldgebruiker. Dit zal bepalen welke rechten de medewerker ontvangt.
  3. Selecteer het gewenste sjabloon. Dit zal bepalen welke mail-notificatie er naar de medewerker uit zal gaan.
  4. Selecteer de aan te maken gebruikers door deze aan te vinken. Het is mogelijk meerdere gebruikers tegelijkertijd aan te maken.
  5. Klik op “Maak de geselecteerde gebruikers aan” om het proces af te ronden.
  6. Hier zullen alle medewerkers worden weergegeven waar al een account voor is aangemaakt binnen de geselecteerde organisatie.

 

Ik kan geen gebruiker aanmaken

Kan je voor een medewerker geen gebruiker aanmaken omdat deze niet in de lijst naar voren komt? In dat geval kan je de volgende stappen nalopen om dit op te lossen.

  1. Is het mailadres van de medewerker wel ingevoerd?
    Omdat gebruikersaccounts worden aangemaakt op basis van een mailadres is een ingevoerd mailadres verplicht voor medewerkers om een gebruikersaccount aan te kunnen maken.
  2. Is het mailadres goed ingevoerd?
    Op de pagina Algemeen → Personalia → Communicatiemiddelen is het mailadres van de medewerker te beheren. Hierbij is het belangrijk dat het mailadres is ingevoerd in de inhoud, dat het type middel op E-mail staat, de rol op Werk en dat het vinkje Primair van dit type aan staat.
  3. Ik heb bovenstaande punten nagelopen en zie nog steeds deze medewerker niet in de lijst staan.
    In dit geval is de kans aanwezig dat het mailadres dat is opgegeven voor deze medewerker momenteel al bij een klant van ons systeem in gebruik is. Omdat een gebruikersnaam (mailadres) uniek moet zijn in de software is het niet mogelijk nog een account aan te maken met dit mailadres alvorens het oude bestaande account is opgeheven.Om dit op te lossen zijn er 2 mogelijk te volgen handelingen;

    • Het uitvragen en gebruiken van een ander mailadres voor de medewerker om een account mee aan te maken. Pas deze aan en doorloop het proces vervolgens opnieuw.
    • Het verzoeken aan de medewerker doen om vanaf het genoemde mailadres een mailtje te sturen naar support@staff.nl met daarin het verzoek zijn/haar oude account op te laten heffen. Nadat dit is gebeurd zal het mailadres zijn vrijgegeven en kan je het proces opnieuw doorlopen om het account aan te maken.

Was dit artikel nuttig?

Gerelateerde artikelen