Skip to content
Staff HelpStaff Help
  • Home
  • Ik ben
  • Apps
  • Artikelen
  • Releases
  • Veiligheid
  • Opleiding
  • Contact
Popular Search verlofgebruikersbeheerurennmbrsbeschikbaarheid

Before you start

  • 1. Hoe log ik in?
  • 4. Notificaties en berichtencentrum
  • 5. Bekijk mijn Profiel
  • 6. Haal het maximale uit je dashboard (In ontwikkeling)
  • 7. Stel je favorieten in
  • 8. De Staff Medewerker App verkennen
Help
  • Verbetering (opnieuw) versturen welkomstmail
  • SMTP Server voor uitgaande mail instellen
  • Rolmatrix
  • Rechten
  • Raadplegen Rechten
  • Paginarechten
  • Afdeling toevoegen
  • Medewerker loket
  • Manager loket
  • Gebruikersgroepen
  • Gebruiker overnemen
  • Ik krijg de melding “Uw login is gedeactiveerd”
  • Hoe vind ik inactieve / verborgen items? (Medewerker, afdeling, administratie, etc.)
Privé
  • Privé artikelen
  • Feestdagen in de looncomponenten export Unit 4
Beheerders
  • Logo aanpassen
  • Locatie toevoegen d.m.v. kopiëren
  • Rol aanmaken voor een afdeling, regio of organisatie.

Loketten

  • Buienradar widget

Agenda

  • Mijn agenda (BETA)

Personeel

  • HR Cockpit
  • HR Cockpit – Verloop
  • Jubilea
  • Kwaliteit: Functioneren & Evaluaties
  • Vaardigheden beheren
  • Boodschap voor personeelszaken
  • Communicatie met PZ
  • Nieuwsberichten plaatsen
  • Salaris informatie
  • 7. Stel je favorieten in
  • Bibliotheek onderhouden
  • Landingspage Persoon
  • Functies beheren
  • Welkomstmail opnieuw versturen
Personeel >How to start?
  • 1. Hoe log ik in?
  • Wachtwoord resetten
  • 8. De Staff Medewerker App verkennen
  • Dienstverbanden en contracten toevoegen / aanpassen / verwijderen
  • 2-stap authenticatie methode
  • Aanpassen stamgegevens van een medewerker
Personeel >Functionaliteit: Personalia
  • Werkgever loket
  • Telefoon- en adressenlijst
  • Smoelenboek
  • Personalia wijzigen
  • Uitzendkracht toevoegen
  • Nieuwe medewerker
  • Medewerker ingevoerd op de verkeerde organisatie
  • Medewerker verwijderen
  • Adreswijziging
  • Adressenlijst
  • Adres
  • Communicatiemiddelen
  • Aanpassen stamgegevens van een medewerker
  • Mailadres wijzigen
  • Batch mutaties (medewerkers verwijderen)
  • Ik krijg de melding “Uw login is gedeactiveerd”
  • Connexie medewerker vroegtijdig zichtbaar maken in Staff
  • Functies beheren
  • Medewerker toevoegen / aanpassen
  • Jubileum berekening
Personeel >Functionaliteit: Dienstverband
  • Lage WW-Premie
  • Medewerker uit dienst melden
  • Afdeling aanpassen
  • Vakkracht
  • Uniek personeelsnummer instelling
  • Salaris wijzigen
  • Praktijkvoorbeeld – contractwijziging
  • Overgang naar andere organisatie
  • Medewerker opnieuw in dienst nemen
  • Extra Reiskosten
  • Functie wijzigen
  • Contract wijzigen/verlengen
  • FAQ: Wat te doen bij fout in overgang naar andere organisatie
  • Hoe pas ik de begindatum van een medewerker aan?
  • Medewerker met een 2e dienstverband / contract invoeren
  • Vakkrachten
  • Werken met Min-Maxers
  • Werkschema
  • Dienstverbanden en contracten toevoegen / aanpassen / verwijderen
  • Jubileum berekening
  • Loonheffingskorting aanpassen
Personeel >Functionaliteit: Salaris
  • Collectieve salarisverhoging doorvoeren
  • Verbeteringen aan de pagina Dienstverband → Salarisevaluatie
  • Exporteren en importeren doorbelastingstarieven
  • Voorschot
  • Salaris wijzigen
  • Gratis Maaltijd registratie
  • Aanpassing op de functionaliteit collectieve salarisverhoging
  • Salariscommunicatie indienen
  • Dienstverbanden en contracten toevoegen / aanpassen / verwijderen
  • Wijziging kostprijs medewerker bij wijzigen van salaris “inclusief” naar “direct uitkeren”
  • Loonheffingskorting aanpassen
Personeel >Functionaliteit: Documenten / Salarisstroken
  • Bestanden Totaal
  • Salarisstroken en jaaropgaven
  • Door medewerkers standaard inzichtelijke documenten
  • Documenten Uploaden
  • Contracten en afspraken
  • Overzicht van filetypes per pagina
  • Correspondentie (Mergen)
Personeel >Functionaliteit: Kostprijs
  • Medewerker uurkosten (kostprijs)
  • Wijziging kostprijs medewerker bij wijzigen van salaris “inclusief” naar “direct uitkeren”
Personeel >Functionaliteit: Intakeformulier nieuwe medewerker
  • Intakeformulier nieuwe medewerker
Personeel >Updates
  • Dialoogschermen verbeterd op de landingspagina’s Relatie → Overzicht en Persoon → Overzicht
  • Persoon volledig verwijderen alleen mogelijk met speciale Rol
  • Verbeteringen aan de pagina Dienstverband → Salarisevaluatie
  • Werkschema op contractpagina alleen bewerkbaar met juiste rechten
  • Startdatum van de functie tonen in het rapport Personeel Totaal
  • Aanpassing op de functionaliteit collectieve salarisverhoging
  • Noodnummers toegevoegd aan Rapport Personeel Totaal
  • Update 01-2022 – Adres gegevens tonen in Personeel Totaal

Artikelen

  • Artikel totaal
  • Artikel inleveren
  • Artikel aan medewerker toewijzen
  • Medewerker(s) aan een artikel toewijzen
  • Artikelen
  • Artikel wijzigen
  • Artikel toevoegen

Planning

  • Rooster vullen over een langere periode
  • Plannen Expert
  • Rooster Automaat (diensten)
  • Rooster Automaat (drukte) !! Onder voorbehoud !!
  • Roosteren van regiokrachten
  • Diensten inrichten
  • Diensten-roosteren Flex
  • Dienstenrooster maken
  • Inschrijven op diensten (open diensten)
  • Roosterdiensten invulling
  • Roostersjablonen inrichten
  • Rooster kopiëren over een periode
  • Rooster kopiëren naar de urenregistratie
  • Aanmaken nieuwe dienst
  • Rooster verwijderen over een langere periode
  • Rooster kopiëren over een langere periode
Planning >1.0 How to start?
  • Roosteren Flex
  • Inzoomen rooster
  • Rooster verwijderen over een langere periode
  • Rooster kopiëren over een langere periode
Planning >Functionaliteit: Afdelingsroosteren - Personen
  • Slaapdiensten
  • Rusttijden instelling minimaal onafgebroken rust
  • Roostergroepen
  • Roosteren
  • Mijn rooster
  • 4-weken rooster
  • Rusttijden instelling minimaal onafgebroken rust
  • Rooster verwijderen over een langere periode
  • Rooster kopiëren over een langere periode
  • Rooster kopiëren naar de volgende week
  • Personen roosteren – contracturen laatste week van het jaar
Planning >Functionaliteit: Ruilen
  • Diensten ruilen beheren
  • Diensten ruilen met collega’s
  • Filters op Ruilverzoeken in het rooster verbeterd
Planning > Updates
  • Agendadiensten uitvragen bij de regio
  • Filters op Ruilverzoeken in het rooster verbeterd
  • Opmerking kunnen invoeren op Regiodiensten
  • In behandeling genomen Regiodiensten niet meer bewerkbaar
  • Agenda-items / opdrachten ook tonen in het dienstenrooster
  • Startdata bij Periode Roosteren standaard op ‘deze week’
  • Zoekfilter op de Pagina waar de roosterdiensten geconfigureerd worden
  • Pagina Invoeren Flex toont geen naam bij ingevulde dienst
  • Update 01-2022 – Verbetering bij het inrichten van roosterdiensten

Beschikbaarheid

  • Verbetering van het Weekoverzicht Beschikbaarheid
  • Beschikbaarheid
  • Managen op welke dagen en tijden beschikbaarheid kan worden opgegeven
  • Weekoverzicht – Overzicht van de opgegeven beschikbaarheid per week genereren
  • Dagoverzicht – Overzicht van de opgegeven beschikbaarheid per dag genereren
  • Bericht sturen naar medewerkers van een afdeling via de beschikbaarheid
  • Opgegeven beschikbaarheid van mijn medewerkers vastzetten voor een week
  • Mijn beschikbaarheid opgeven over een periode
  • Mijn beschikbaarheid opgeven

Uren

  • Beschermd: Instellingen (Uren)
  • Activiteiten beheren
  • Uren evaluatie [bèta]
  • Urenregistratie instellingen inclusief afsluitdatum aanpassen
  • Verloningsrapportage
  • Uren Totaal
Uren >Functionaliteit: Registratie
  • Urenregistratie instellingen per medewerker
  • Verwerken extra TVT op feestdagen
  • Urenregistratie persoonsniveau
  • Urenregistratie fiatteren
  • Urenregistratie eigen uren
  • Urenregistratie
  • TVT-uren
  • Collectieve TVT-ingrepen
  • Slaapdiensten
  • Rooster kopiëren naar de urenregistratie
  • Rapport MIN-MAX
  • Nachttoeslag
  • Inzoomen Urenregistratie
  • Inrichting urenregistratie
  • Extra Reiskosten
  • Activiteitenmatrix zonder inactieve organisatorische eenheden
  • Activiteitenmatrix
  • Medewerkers inlenen/uitlenen
  • Uren registreren over een langere periode
  • Uren registreren voor jongeren onder de 16
  • Hoe kom ik af van standaard dubbele regels in de urenregistratie?
  • Mijn uren
  • Feestdagen registreren
  • Urenregistratie op afdelingsniveau
Uren >Functionaliteit: Fiatteren
  • Uren bekijken
  • Evalueren en goedkeuren van kloktijden
Uren >Functionaliteit: Grenswaarden
  • Uren normen
  • Grenswaarden per afdeling tbv facturatie & sturing
Uren >Functionaliteit: Spaaruren
  • Seniorenregeling met spaaruren
  • Afrondingsverschil bij aanvragen en goedkeuren verlof spaaruren medewerkers
  • Introductiepagina Spaaruren
Uren >Functionaliteit: Consultancy
  • Consultancy urenregistratie
Uren >Updates
  • Uren Evaluatie Bèta update 2023.02
  • Werking Vinkboxen in de urenregistratie en bij het klokken verbeterd
  • Verbetering filters op Rapport Uren Totaal
  • Activiteit “Wet Betaald Ouderschapsverlof / WBO”
  • Widget uren cumulatief
  • Urenregistratie afsluiten beschikbaar vanaf de pagina Kloktijden evaluatie
  • Activiteitenmatrix zonder inactieve organisatorische eenheden
  • Update 01-2022 – Foutmelding in Safari bij de pagina Invoeren Flex
Widgets
  • Widget uren cumulatief

Verlof

  • Uitbetalen TVT
  • Saldo verlofuren (status uitgebreid)
  • Verlof
  • Verlof overzicht wettelijk- en bovenwettelijk saldo per medewerker op Afdelings-, Regio- en Organisatieniveau
  • Urencalculator bij Verlof Muteren hersteld
  • Verlof inrichting en periode blokkeren
  • Verlof aanvragen
  • Vakantie jaaroverzicht
  • Vakantie aanvraag goedkeuren
  • Praktijkvoorbeeld – contractwijziging
  • Extra verlofuren
  • Weergave fout hersteld in het overzicht Verlof Status Uitgebreid
  • Verlof types aanvragen instelbaar gemaakt
  • Ingrepen
  • Implementatie Verlofuren geavanceerd ( incl. (Boven)wettelijke verlofuren)
  • Verlof – Uitbreiding inzage verlofdagen
  • Verlof Totaal (beta)
  • Werken met Min-Maxers
  • Voorbeeldberekening verloftoekenning (in een gebroken maand)
  • De verlofmodule inrichten
  • Verjaringsoverzicht
  • Verlofmanager aanpassen
  • Verlofuren opnieuw verstrekken
  • Verlofuren opnieuw verstrekken
  • Collectief – Toekennen VAK en ATV aan oproepkrachten
  • Collectief – overnemen
  • Collectief – verstrekken
  • Collectief – startwaarden

Verzuim

  • Verzuim: ziek- en beter melden
  • Vakantiekaart en verzuimkaart

Klokken

  • Kloktijden importeren vanuit de SNL kassa
  • Klokken: status en evaluatie
  • Klokken: in- en uitklokken
  • Klokken met een Datafox terminal (vingerscan)
  • Klokken Inrichting
  • Klokken voor medewerkers
  • Evalueren en goedkeuren van kloktijden
  • Inrichten klokken
  • Ik wil beginnen met klokken

Declaraties

  • Declaraties
  • Module: Declaraties

Omzet

  • Debiteuren voor facturatie (439858)
  • Omzetprognose
  • Omzet ontwikkeling
  • Gemiddelde besteding
  • Budget
  • Omzet Totaal
  • Grootboekrekeningnummer betaalwijze wijzigen (per datum)
Omzet >How to start?
  • Uitgebreide toelichting inhoud omzetregistratie
  • Omzetregistratie
  • Omzetgroep aanmaken
  • Klantspecifieke betaalwijze aanmaken
  • Grootboekrekeningnummer koppelen aan bestaande algemene (MaxCC) betaalwijze
  • Grootboekrekeningnummer koppelen aan bestaande klantspecifieke betaalwijze
  • Grootboekrekeningnummer betaalwijze wijzigen met terugwerkende kracht
  • Aanmaken grootboekrekeningnummer
  • Omzetregistratie inrichting aanpassen
  • Omzet registreren
Omzet >2.1 App: Kassa
  • Uitgebreide toelichting inhoud omzetregistratie
  • Alternatieve namen instellen vaste velden omzetregistratie
  • Uitlezen registratie cockpit
  • Omzetgroep/betaalwijze toevoegen aan kassa
  • Omzetregistratie import logs verwijderen
Omzet >3.1 Extensie: Kantoorkas
  • Kantoorkas automatisch overnemen bij jaarovergang
  • Kantoorkas totaal
Omzet >3.2 Extensie: Automaten
  • Automaatregistratie
Omzet >4.0 Updates
  • Zelf samen te stellen omzet draaitabel (Test & Vroege toegang)
  • Update 01-2022 – Aanmaken omzetgroepen en betaalwijzen d.m.v. automatische import
  • Update 12-2021 – Aanmaken omzetgroepen en betaalwijzen d.m.v. automatische import

Bonus

  • Widget: Behaalde en maximale bonus
  • Bonus op basis van omzet
  • Bonus verwerken
  • Bonus – POP (Plezier Om Prestatie)
  • Bonus Totaal

Relaties

  • Contactpersoon Totaal
Relaties >1.0 How to start?
  • Relatie Totaal
  • Landingspagina Relatie (vroege toegang)
  • Facturatiegegevens relatie beheren
  • Basisgegevens relatie beheren
  • Nieuwe relatie aanmaken
Relaties >2.1 App: Stamdata
  • Contactpersoon verbergen
  • Bedrijfslogo uploaden voor een relatie
  • Leverancier toevoegen
  • Aan contractant gekoppelde relatie wijzigen
Relaties >3.1 Extensie: Contracten
  • Aan contractant gekoppelde relatie wijzigen
Relaties >4.0 Updates
  • Inkoop informatie toegevoegd aan Relatie Overzicht
  • Dialoogschermen verbeterd op de landingspagina’s Relatie → Overzicht en Persoon → Overzicht
  • Locatiecode opvoeren bij locatiedetails van een Relatie
  • Foutmelding bij het invoeren van een Relatie

Facturatie

Facturatie > 1.0 How to start?
  • Relaties beheren t.b.v. facturatie
  • Facturatie
Facturatie > 2.1 App: Facturen:Totaal
  • Aanmaken losse conceptfactuur (BETA)
  • Facturatie Totaal
Facturatie > 2.2 App: Facturen:Debiteuren
  • Factureren
  • Facturen
  • Facturatie inrichting en configuratie
  • Inrichten losse conceptfactuur (BETA)
  • Facturatie
  • Herinneringen en creditnota’s versturen
Facturatie > 2.3 App: Facturen: Taken
  • Taakfacturatie
  • Taakfacturatie inrichten
  • Foutieve factuur verwijderen of crediteren
  • Herinneringen en creditnota’s versturen
Facturatie > 2.4 App: Facturen:Abonnementen
  • Update 01-2022 – Gedeeltelijke periode bij de abonnementsfacturatie
  • Foutieve factuur verwijderen of crediteren
  • Aan contractant gekoppelde relatie wijzigen
  • Abonnementsfacturatie
  • Herinneringen en creditnota’s versturen
Facturatie > 4.0 Updates
  • Crediteren factuurregel-factuur valt nu altijd terug op het gebruikte sjabloon
  • Totaalbedrag inclusief en exclusief BTW zichtbaar gemaakt in overzicht facturen
  • Uitlijning debiteuren facturatie verbeterd
  • Onderbouwing bij abonnementsfacturatie nu toe te voegen aan factuur
  • Opmaak creditfactuur flexibel instelbaar gemaakt
  • Batchverwerking facturen verzenden gerepareerd
  • Nieuwe factuur o.b.v. losse factuurregels aanmaken via het plusje boven de zoekbalk
  • Gecrediteerde abonnementsfacturen worden onterecht als omzet taak tegengeboekt
  • Verbeteringen bij aanmaken van factuur o.b.v. losse factuurregels
  • Aanmaken losse conceptfactuur (BETA)
  • Update 01-2022 – Te factureren taken werden onjuist getoond in het debiteuren overzicht
  • Update 01-2022 – Gedeeltelijke periode bij de abonnementsfacturatie

Prestatie

Prestatie >1.0 How to start?
  • Administratiegroepen inrichten
  • Prestatiegroep
  • Dag naar uren omrekening
  • Arbeidsproductiviteit instellingen
Prestatie >2.1 App: Arbeidsproductiviteit
  • Activiteit toevoegen aan arbeidsproductiviteit instellingen
  • Widget arbeidsproductiviteit
  • Verbeteren performance Regio-Prestatie →Productiviteit → Realisatie
  • Regio-prestatie
  • Personeel budget instellingen
  • Bezettingsgraad
  • Locatiebudgetsheet
  • APG target aanpassen
  • Omzetgroep toevoegen aan arbeidsproductiviteit instellingen
  • Arbeidsproductiviteit instellingen
  • Arbeidsproductiviteit
  • APG Verschillen
Prestatie >2.2 App: Registratiecockpit
  • Rooster status
  • Registratie prestatie
  • Registratie cockpit
Prestatie >2.3 App: Brutowinst
  • Brutowinstmarge: Target aanpassen
  • Widget brutowinstmarge
  • Inkoopruimte
  • Inkoop budget (targets)
  • Brutowinstmarge instellingen
  • Brutowinstmarge
  • Locatiebudgetsheet
Prestatie >2.4 App: Resultaat
  • Resultaat
  • Regio-prestatie
  • Omzet prestatie
  • Omzet ontwikkeling
  • Budget Jaarverdeling
  • Budget
  • Locatiebudgetsheet
  • Resultaat
Prestatie >2.5 App: Regioprestatie
  • Regio-prestatie AP
  • Verbeteren performance Regio-Prestatie →Productiviteit → Realisatie
  • Regio-prestatie resultaat
  • Regio-prestatie omzet
  • Locatiebudgetsheet

Rapporten

  • Gemiddelde besteding
  • Adressenlijst
  • Projectrapportage, incl. kosten, omschrijving en resultaat
  • Mijn Rapporten (abonneren op raadplegen rapportages)
Rapporten >1.0 How to start?
  • Totaal overzicht alle Raadplegen Rapporten
  • Update 01-2022 – Abonnees toevoegen aan ‘Mijn rapporten’
  • Raadplegen rapportages
Rapporten >2.1 App: Rapporten: Totaal
  • Artikel totaal
  • Bonus Totaal
  • Kantoorkas totaal
  • Uitbreidingen Personeel Totaal: filters peildatum en Personalia
  • Omzet Totaal
  • Update 01-2022 – Adres gegevens tonen in Personeel Totaal
  • Verlof Totaal (beta)
  • Gebruiker Totaal
  • Facturatie Totaal
  • Personeel Totaal
  • Uren Totaal
Rapporten >3.1 Extensie: Maatwerk rapport
  • Raadplegen: Jaarlijst activiteit per afdeling, medewerker, maand
Rapporten >4.0 Updates
  • Raadplegen: Jaarlijst activiteit per afdeling, medewerker, maand
  • Projectrapportage bevat afwijkende inhoud na het versturen
  • Update 01-2022 – Abonnees toevoegen aan ‘Mijn rapporten’

Taken

Taken >2.1 App: Taken
  • Taken
  • Snelinvoer Supportaak
  • Boodschap voor personeelszaken
  • Terugkerende taken (taakreeks)
  • Supporttaken raadplegen
  • Aan contractant gekoppelde relatie wijzigen
  • Taken Totaal
Taken >4.0 Updates
  • Taakonderwerp meegenomen bij aanmaken vervolgtaak
  • Taakstatus ‘afgehandeld’ onafhankelijk van wijzigingen in Status en Fase
  • Deadline niet meer verplicht op een taak
  • Omschrijving en Resultaat van taken tonen in Rapport Taken Totaal
  • Taken handmatig gekoppeld aan projectitem niet zichtbaar in Taken Totaal
  • Gedeactiveerde taak Typeringen worden nog getoond bij Taken
  • Taken Totaal filter ‘Laatste Wijziging’ geeft geen resultaten
  • Filters opslaan bij rapport Taken Totaal
  • Terugkerende taken (taakreeks)
  • Update 01-2022 – Taken totaal
  • Update 01-2022 – Kolom “Project item” toevoegen aan Taken Totaal
  • Update 12-2021 – Taken totaal
  • Update 01-2022 – Relatie projecttaak tonen in Taken totaal

Projecten

  • Projecten Totaal
  • Stampagina Projecten
  • Projectrapportage, incl. kosten, omschrijving en resultaat
  • Projecten kopiëren

Inkoop

  • Inkopen importeren (koppeling Sligro)
  • Beschermd: Sligro koppeling (Technische handleiding)
  • Sligro koppeling
Inkoop >2.1 App: Inkoop registratie
  • Inkoop Totaal
  • Inkoopregistratie
  • Inkoopgroep
  • Externe doorleveringen
  • Contante inkopen registreren
Inkoop >3.1 Extensie: Doorleveringen
  • Inkoopregistratie

Koppelingen

  • Countler (omzet)
  • Inkopen importeren (koppeling Sligro)
  • Update 01-2022 – Onterechte ‘succes’ melding bij Importsheet locatiebudgetten
  • Exporteren uren naar Connexie
  • De Aanwezigheid-Module i.c.m. Datafox
Koppeling: NMBRS
  • Nmbrs: Handmatig stroken importeren
  • Uitbreiding NMBRS Koppeling: Overnemen Salaris- en Contractinfo
  • Wijziging in de werking van de selectievinkjes bij de NMBRS Uren Export
  • NMBRS Uren en ORT Export voor oproepkrachten verbeterd
  • Export uren naar NMBRS flexibel gemaakt
  • Uren export inrichten en testen voor Loket.nl en NMBRS
  • Importeren toekomstige medewerkers met de NMBRS-koppeling
  • Ophalen loonstroken met de NMBRS koppeling verbeterd
  • Output NMBRS uren export vergroot met alle geregistreerde uren
  • Salarisstroken import vanuit NMBRS uitgebreid met vorig jaar
  • Inrichting negatieve uren exporteren o.b.v. Activiteitcodes
  • Slaapdiensten en de verwerking hiervan in Nmbrs
  • Update 01-2022 – Import salariswaarde met de NMBRS koppeling
  • Nmbrs koppeling – Wat moet ik doen als klant?
Koppeling Loket.nl
  • Troubleshooten AFAS / Loket.nl uit dienst datum niet verwerkt
  • Uren export inrichten en testen voor Loket.nl en NMBRS
  • Troubleshooten AFAS / Loket.nl missende medewerker
  • Updates aan de Koppeling Loket.nl
Koppeling AFAS
  • AFAS automaten omzet importeren
  • Troubleshooten AFAS / Loket.nl uit dienst datum niet verwerkt
  • Uitbreiding AFAS koppeling: “salarisinfo overnemen”
  • Troubleshooten AFAS / Loket.nl missende medewerker
  • AFAS uitdienst datum overnemen in Staff
  • Toekomstige medewerkers ook importeren met de AFAS koppeling
  • Verwerking adres gegevens verbeterd met de AFAS koppeling
  • AFAS uren export (klantspecifiek)
  • AFAS Voorbeeld medewerkers
Koppeling SNL: Kloktijden
  • Kloktijden importeren vanuit de SNL kassa
Koppeling SD Worx
  • SD Worx koppeling

Releases

Releases > 2022.01 Januari
  • Update 01-2022 – Aanmaken omzetgroepen en betaalwijzen d.m.v. automatische import
  • Update 01-2022 – Abonnees toevoegen aan ‘Mijn rapporten’
  • Update 01-2022 – Te factureren taken werden onjuist getoond in het debiteuren overzicht
  • Update 01-2022 – Verbetering bij het inrichten van roosterdiensten
  • Update 01-2022 – Onterechte ‘succes’ melding bij Importsheet locatiebudgetten
  • Update 01-2022 – Gedeeltelijke periode bij de abonnementsfacturatie
  • Update 01-2022 – Adres gegevens tonen in Personeel Totaal
  • Update 01-2022 – Pop-up Ingrepen doen na contractwijziging
  • Update 01-2022 – Foutmelding in Safari bij de pagina Invoeren Flex
Releases > 2022.02 Februari
  • Taken Totaal filter ‘Laatste Wijziging’ geeft geen resultaten
  • Uitbreidingen Personeel Totaal: filters peildatum en Personalia
  • Filters opslaan bij rapport Taken Totaal
  • Activiteitenmatrix zonder inactieve organisatorische eenheden
  • Implementatie Verlofuren geavanceerd ( incl. (Boven)wettelijke verlofuren)
  • Terugkerende taken (taakreeks)
  • Omzet Totaal
  • Activiteitenmatrix
  • Totaal overzicht alle Raadplegen Rapporten
  • Inrichten losse conceptfactuur (BETA)
  • Aanmaken losse conceptfactuur (BETA)
Releases > 2022.03 Maart
  • Regio-Prestatie productiviteit rapporten uitgebreid met slimme filters
  • Updates aan de Koppeling Loket.nl
  • Foutmelding bij het invoeren van een Relatie
  • Nieuwe factuur o.b.v. losse factuurregels aanmaken via het plusje boven de zoekbalk
  • Startdata bij Periode Roosteren standaard op ‘deze week’
  • Noodnummers toegevoegd aan Rapport Personeel Totaal
  • Gecrediteerde abonnementsfacturen worden onterecht als omzet taak tegengeboekt
  • Projectrapportage bevat afwijkende inhoud na het versturen
  • Verbeteringen bij aanmaken van factuur o.b.v. losse factuurregels
  • Omschrijving en Resultaat van taken tonen in Rapport Taken Totaal
  • Zoekfilter op de Pagina waar de roosterdiensten geconfigureerd worden
  • Urenregistratie afsluiten beschikbaar vanaf de pagina Kloktijden evaluatie
  • Inrichting negatieve uren exporteren o.b.v. Activiteitcodes
  • Taken handmatig gekoppeld aan projectitem niet zichtbaar in Taken Totaal
  • Gedeactiveerde taak Typeringen worden nog getoond bij Taken
  • Pagina Invoeren Flex toont geen naam bij ingevulde dienst
  • Salarisstroken import vanuit NMBRS uitgebreid met vorig jaar
Releases > 2022.04 April
  • Output NMBRS uren export vergroot met alle geregistreerde uren
  • Batchverwerking facturen verzenden gerepareerd
  • Agenda-items / opdrachten ook tonen in het dienstenrooster
  • Toekomstige medewerkers ook importeren met de AFAS koppeling
  • Verwerking adres gegevens verbeterd met de AFAS koppeling
  • Widget uren cumulatief
  • Aanpassing op de functionaliteit collectieve salarisverhoging
  • Bonus Totaal
  • AFAS uren export (klantspecifiek)
  • Mijn agenda (BETA)
Releases > 2022.05 Mei
  • Weergave fout hersteld in het overzicht Verlof Status Uitgebreid
  • Verlof types aanvragen instelbaar gemaakt
  • Ophalen loonstroken met de NMBRS koppeling verbeterd
  • Taakstatus ‘afgehandeld’ onafhankelijk van wijzigingen in Status en Fase
  • Startdatum van de functie tonen in het rapport Personeel Totaal
  • Foutmelding Kloktijden Import SNL API opgelost
  • Opmaak creditfactuur flexibel instelbaar gemaakt
  • Deadline niet meer verplicht op een taak
Releases > 2022.06 Juni
  • Export uren naar NMBRS flexibel gemaakt
  • Importeren toekomstige medewerkers met de NMBRS-koppeling
  • Instellen algemene systeem CAO voor hospitality
  • Inrichting exporteren/importeren
  • Stampagina Projecten
  • Inkoop Totaal
  • AFAS uitdienst datum overnemen in Staff
  • Alternatieve namen instellen vaste velden omzetregistratie
  • Jaaropgaves importeren via de Nmbrs koppeling
  • Fouten m.b.t. “Extra diensten” verholpen in app Planning
Releases > 2022.07 Juli
  • NMBRS Uren en ORT Export voor oproepkrachten verbeterd
  • Verlof overzicht wettelijk- en bovenwettelijk saldo per medewerker op Afdelings-, Regio- en Organisatieniveau
  • Verbetering van het Weekoverzicht Beschikbaarheid
  • Verbetering (opnieuw) versturen welkomstmail
  • Verbeteren performance Regio-Prestatie →Productiviteit → Realisatie
  • Verbetering weergave van opmaak in de Nieuws Pop-Up
  • Verbetering filters op Rapport Uren Totaal
  • Artikelen inleveren op de pagina Artikelen
  • Urencalculator bij Verlof Muteren hersteld
  • Activiteit “Wet Betaald Ouderschapsverlof / WBO”
  • Taakonderwerp meegenomen bij aanmaken vervolgtaak
Releases > 2022.08 Augustus
  • Onderbouwing bij abonnementsfacturatie nu toe te voegen aan factuur
  • Werking Vinkboxen in de urenregistratie en bij het klokken verbeterd
  • Uitbreiding NMBRS Koppeling: Overnemen Salaris- en Contractinfo
  • Uitbreiding AFAS koppeling: “salarisinfo overnemen”
  • Wijziging in de werking van de selectievinkjes bij de NMBRS Uren Export
  • Zelf samen te stellen omzet draaitabel (Test & Vroege toegang)
  • Opmerking kunnen invoeren op Regiodiensten
  • In behandeling genomen Regiodiensten niet meer bewerkbaar
Releases > 2022.09 September
  • Persoon volledig verwijderen alleen mogelijk met speciale Rol
  • Aangevinkte kolommen opslaan in Totaal rapportage filters
  • Verbeteringen Personeel Totaal
  • Intakeformulier nieuwe medewerker
  • Onderbouwing bij abonnementsfacturatie nu toe te voegen aan factuur
  • Verbeteringen aan de pagina Dienstverband → Salarisevaluatie
  • Werkschema op contractpagina alleen bewerkbaar met juiste rechten
  • Filters op Ruilverzoeken in het rooster verbeterd
  • Landingspagina Relatie (vroege toegang)
  • Locatiecode opvoeren bij locatiedetails van een Relatie
Releases > 2022.10 Oktober
  • Toevoegen kolom aan verloningsoverzicht uren activiteit “WBO”
  • Contactpersoon totaal verbeterd met kolomkeuze en doorklikken
  • Uren evaluatie 2.0 verbeteringen massa mutatie, aantal datagrid resultaten
  • Contactpersonen met link ‘ex werknemer’ niet standaard zichtbaar bij zoeken
  • Afboeking via collectief verjaren zichtbaar gemaakt in “Status uitgebreid”
  • Dialoogschermen verbeterd op de landingspagina’s Relatie → Overzicht en Persoon → Overzicht
Releases > 2022.11 November
  • Basiswerking opdrachten roosteren in lijn getrokken met diensten roosteren
  • Inkoop informatie toegevoegd aan Relatie Overzicht
  • Visuele verbeteringen aan diverse pagina’s (UI updates)
  • Agendadiensten uitvragen bij de regio
  • Projecten Totaal
2022.11 November
  • Visuele verbeteringen aan diverse pagina’s (UI updates)
2022.12 December
  • “Administratie” menu-item zichtbaar na opzoeken locatie
  • Visuele verbeteringen aan diverse pagina’s (UI updates) 2022.12
  • Artikel Totaal parameters uitgebreid
  • “Einde contract datum” signaal verbeterd
  • Verbeteren selectiemogelijkheden in Regio-Prestatie > Resultaat
  • Nmbrs: Handmatig stroken importeren
  • Uren informatie toegevoegd aan Relatie Overzicht
Releases > 2023.01 Januari
  • Kilometervergoeding verhoogd van € 0,19 naar € 0,21
  • Roosteren Flex
Releases > 2023.02 Februari
  • Raadplegen: Jaarlijst activiteit per afdeling, medewerker, maand
  • Periode selectie update
  • Uren Evaluatie Bèta update 2023.02
  • Crediteren factuurregel-factuur valt nu altijd terug op het gebruikte sjabloon
  • Totaalbedrag inclusief en exclusief BTW zichtbaar gemaakt in overzicht facturen
  • Uitlijning debiteuren facturatie verbeterd
Releases > 2023.03 Maart
  • Debiteuren voor facturatie (439858)

Administraties

  • Administratie Totaal

Gebruikers

  • Ik kan geen gebruiker aanmaken
  • Achteraf gebruikers aanmaken
  • Gebruiker aanmaken tijdens invoeren personeelslid
  • Administratiegroepen toekennen en verwijderen
  • Gebruikersbeheer – Landingspage
  • Administratie toekennen en verwijderen
  • Rollen toekennen en verwijderen
  • Gebruikersgroepen toekennen en verwijderen
  • Tijdelijke gebruikersvervanging
  • Gebruikers overnemen
  • Gebruikersaccount deactiveren
  • Wachtwoord handmatig aanpassen voor een gebruiker
  • Uitgaande email voor een gebruiker blokkeren
  • Gebruikersnaam en gebruikers-email wijzigen
  • 2-stap authenticatie methode

Beheerders

  • Logo aanpassen
  • Aanmaken afdeling
  • Organisatiestructuur inrichten
  • Aanmaken regio

Interne documentatie Staff

  • Inrichting exporteren/importeren

Overig

  • Excel bestanden kunnen niet worden geopend

Uren >Uren 2.0

  • Landingspagina Uren
  • Introductiepagina Spaaruren
Uren >Inrichting Uren 2.0
  • Urenregistratie instellingen per medewerker
  • Urenregistratie instellingen inclusief afsluitdatum aanpassen
  • Activiteit “Wet Betaald Ouderschapsverlof / WBO”
  • Uren normen
  • Seniorenregeling met spaaruren
  • Inrichting urenregistratie
  • Activiteitenmatrix zonder inactieve organisatorische eenheden
  • Activiteitenmatrix
  • Medewerkers inlenen/uitlenen
  • Grenswaarden per afdeling tbv facturatie & sturing
Uren >Registreren Uren 2.0
  • Urenregistratie persoonsniveau
  • Urenregistratie fiatteren
  • Urenregistratie eigen uren
  • Urenregistratie
  • Collectieve TVT-ingrepen
  • Slaapdiensten
  • Rooster kopiëren naar de urenregistratie
  • Nachttoeslag
  • Extra Reiskosten
  • Consultancy urenregistratie
  • Urenregistratie afsluiten beschikbaar vanaf de pagina Kloktijden evaluatie
  • Uren registreren over een langere periode
  • Uren registreren voor jongeren onder de 16
  • Feestdagen registreren
  • Urenregistratie op afdelingsniveau
Uren >Rapporteren Uren 2.0
  • Verbetering filters op Rapport Uren Totaal
  • Uren bekijken
  • TVT-uren
  • Rapport MIN-MAX
  • Inzoomen Urenregistratie
  • Widget uren cumulatief
  • Verloningsrapportage
  • Uren Totaal
  • Mijn uren
Uren >Veelgestelde vragen Uren 2.0
  • Verwerken extra TVT op feestdagen
  • Afrondingsverschil bij aanvragen en goedkeuren verlof spaaruren medewerkers
  • Hoe kom ik af van standaard dubbele regels in de urenregistratie?
Uren >Updates Uren 2.0
  • Werking Vinkboxen in de urenregistratie en bij het klokken verbeterd
  • Verbetering filters op Rapport Uren Totaal
  • Urenregistratie afsluiten beschikbaar vanaf de pagina Kloktijden evaluatie
  • Activiteitenmatrix zonder inactieve organisatorische eenheden
  • Update 01-2022 – Foutmelding in Safari bij de pagina Invoeren Flex
  • Home
  • Artikelen
  • Uren
  • Verloningsrapportage

Verloningsrapportage

Inhoudsopgave
  • Verloningsrapportage
  • Voorbeeld
  • Terugkijken voorheen verstuurde verloningsronde
  • Legenda

Wil je weten hoe het verloningsrapport werkt? In dit artikel lichten we toe waar je deze kan vinden en hoe deze werkt. Zo ben je altijd op tijd met het versturen naar de salarisdienstverlener!

Pagina:  Aan-Afwezigheid → Uren → Rapporten → Verloning 

Verloningsrapportage #

De verloningsrapportage kan handmatig worden geëxporteerd in Excel formaat, gebruikelijker is het om deze direct te versturen naar de salarisdienstverlener. Zij ontvangen dan een export in CSV formaat, een formaat welke in veel salarispakketten in te lezen is.

  1. Zoek de gewenste organisatie op in de zoekbalk en navigeer naar de benodigde pagina
  2. Geef het begin en de einddatum aan van de salarisperiode
  3. Vink hier aan voor welke medewerkers je de gegevens naar de salarisdienstverlener wenst te versturen. Dit filter is op basis van de relatie van de medewerkers; vaste medewerkers, oproepkrachten en alle overige.
  4. Zet dit vinkje aan indien de uren van de periode voorgaand aan de opgegeven periode moeten worden gebruikt in de rapportage.
    Voorbeeld: Ik heb periode M02 geselecteerd, echter moeten voor de oproepmedewerkers niet de uren van deze periode worden uitbetaald, maar de uren van periode M01 worden uitbetaald omdat dit voor onze organisatie altijd één maand achter loopt. Zet in dit geval het vinkje aan.
  5. Zet dit vinkje aan indien de looncomponenten van de voorgaande maand in de huidig opgevraagde periode meegenomen dienen te worden.
    Voorbeeld: Wanneer de verloning op de 25e van de maand plaatsvind is voor de volledige maand het uit te betalen bedrag aan looncomponenten (toeslagen e.d.) nog niet volledig. Om deze reden wordt voor deze medewerkers de voorgaande maand aan looncomponenten uitbetaald. Dit vinkje genereert in het rapport de looncomponenten van de voorgaande maand.
  6. Zet indien de improductieve uren niet meegenomen moeten worden in de export dit vinkje aan.
  7. Klik op Genereer het rapport om het te versturen overzicht te genereren. Dit genereert een overzicht waarin je indien gewenst nog een controle uit kan voeren op alle uren die verstuurd zullen worden naar de salarisdienstverlener.
  8. Klik op de knop Verstuur naar de salarisdienstverlener. Door op deze knop te drukken verschijnt er een pop-up met daarin het mailadres van de salarisdienstverlener en de mogelijkheid om een opmerking op te geven die mee zal worden verstuurd met de rapportage. Klik vervolgens nogmaals op Verstuur naar de salarisdienstverlener om de rapportage en de opmerking te versturen.
  9. Om te voorkomen dat er nadat de gegevens zijn gecommuniceerd nog mutaties voorkomen in de geregistreerde uren kan de urenregistratie worden gesloten tot een bepaalde datum, er zullen hierna t/m deze datum geen wijzigingen meer kunnen worden gemaakt in de urenregistratie. Vul hier de einddatum van de salarisperiode die je zojuist heb uitgedraaid in.
  10. Klik hier om de opgegeven afsluitdatum van de urenregistratie op te slaan.
  11. Indien gewenst is het mogelijk om de export zelf te draaien in plaats van deze naar de salarisdienstverlener te versturen per mail. Dit doe je door op de gewenste export knop te drukken onder aan de pagina alvorens de export op te slaan.

Voorbeeld #

 

Terugkijken voorheen verstuurde verloningsronde #

Het is ook mogelijk terug te kijken naar de verzonden verloningsrondes, hier is ook het verstuurde bestand te downloaden.

Pagina:  Aan-Afwezigheid → Uren → Rapporten → Verloning email log

  1. Zoek de gewenste organisatie op
  2. Navigeer naar de benodigde pagina
  3. Druk indien gewenst op Toon achter de regel om het CSV bestand te downloaden met daarin de doorgestuurde data.

Legenda #

Kolom Toelichting
Persnr Personeelsnummer zoals vastgelegd op Algemeen > Dienstverband > Stam van het actieve dienstverband.
Roepnaam Roepnaam zoals vastgelegd op Algemeen > Personalia > Stam.
Achternaam Achternaam zoals vastgelegd op Algemeen > Personalia > Stam.
Afdeling Verloningsafdeling van de medewerker zoals vastgelegd op pagina Algemeen > Dienstverband > Functies.
Relatie De relatie van de medewerker zoals vastgelegd op de pagina Algemeen > Dienstverband > Contracten.
Dagen Totale aantal dagen met registraties in de opgevraagde periode.
Productieve dagen Totale aantal dagen met daarop productief geregistreerde uren. Dit zijn alle daadwerkelijk gewerkte uren.
Uren Totale aantal geregistreerde uren, productief + improductief.
Productieve uren Totale aantal geregistreerde productieve (gewerkte) uren.
Contracturen *Naar rato, het aantal contracturen dat de medewerker heeft in de opgevraagde periode.
TVT-uren De kolom Uren – de kolom Contracturen
TVT-ingreep De TVT ingrepen die hebben plaatsgevonden in de opgevraagde periode. Vastgelegd op pagina Aan-Afwezigheid > Uren > Registratie > Ingrepen.
Spaar-ingreep De ingrepen op spaaruren die hebben plaatsgevonden in de opgevraagde periode. Vastgelegd op pagina Aan-Afwezigheid > Uren > Registratie > Ingrepen.
Zondaguren Alle in de urenregistratie op zondag geregistreerde uren in de opgevraagde periode.
Feesturen Alle in de urenregistratie op feestdagen geregistreerde uren in de opgevraagde periode. Feestdagen zijn in de urenregistratie te herkennen aan de goud gemarkeerde datumnotering.
Nachttoeslag Geboekte uren op activiteiten waar Nachttoeslag voor is ingericht. Let op, hiervoor moet Nachttoeslag zijn ingericht.
Normaal Gerelateerd aan ORT. Alle uren waar geen ORT op van toepassing is.
ORT … (bijv. ORT 100,00) Dit betreffen alle verschillende ORT (onregelmatigheidstoeslag) uren, gesplitst over de verschillende toeslagen uit de ORT-tabel die per tijdvlak van toepassing zijn. De gebruikte ORT-tabel is afhankelijk van de CAO van de medewerker.
Tijd voor tijd dagen Totale aantal dagen waar de activiteit TVT op is geregistreerd in de opgevraagde periode.
Tijd voor tijd uren Totale aantal uren waar de activiteit TVT op is geregistreerd in de opgevraagde periode.
Wachtdag verrekend met vakantietegoed dagen Totale aantal dagen waar de activiteit WDV op is geregistreerd in de opgevraagde periode.
Wachtdag verrekend met vakantietegoed uren Totale aantal uren waar de activiteit WDV op is geregistreerd in de opgevraagde periode.
ATV dagen Totale aantal dagen waar de activiteit ATV op is geregistreerd in de opgevraagde periode.
ATV uren Totale aantal uren waar de activiteit ATV op is geregistreerd in de opgevraagde periode.
Wachtdag Financieel dagen Totale aantal dagen waar de activiteit WDF op is geregistreerd in de opgevraagde periode.
Wachtdag Financieel uren Totale aantal uren waar de activiteit WDF op is geregistreerd in de opgevraagde periode.
Wachtdag verrekend met overuren dagen Totale aantal dagen waar de activiteit WDO op is geregistreerd in de opgevraagde periode.
Wachtdag verrekend met overuren uren Totale aantal uren waar de activiteit WDO op is geregistreerd in de opgevraagde periode.
Ziek dagen Totale aantal dagen waar de activiteit ZIE op is geregistreerd in de opgevraagde periode.
Ziek uren Totale aantal uren waar de activiteit ZIE op is geregistreerd in de opgevraagde periode.
Kortdurend zorgverlof uren Totale aantal uren geregistreerd op de activiteit KZO
Geboorteverlof uren Totale aantal uren geregistreerd op de activiteit GEB
Aanvullend geboorteverlof uren Totale aantal uren geregistreerd op de activiteit AGEB
Wet Betaald Ouderschapsverlof uren Totale aantal uren geregistreerd op de activiteit WBO
Vakantie uren Totale aantal uren geregistreerd op de activiteit VAK
Bijzonder betaald verlof uren Totale aantal uren geregistreerd op de activiteit BV
Zwangerschapsverlof uren Totale aantal uren geregistreerd op de activiteit ZWA
Onbetaald verlof uren Totale aantal uren geregistreerd op de activiteit ONB
Overuren tbv correcties uren Totale aantal uren geregistreerd op de activiteit OVU. Activiteit is standaard op MaxCC niveau uitgesloten, is bedoeld voor opboeken TVT.
Zorgverlof uren Totale aantal uren geregistreerd op de activiteit ZORG
Spaaruren tbv correcties uren Totale aantal uren geregistreerd op de activiteit SPR. Activiteit is standaard op MaxCC niveau uitgesloten, is bedoeld voor opboeken Spaaruren.
Onbetaald ouderschapsverlof uren Totale aantal uren geregistreerd op de activiteit OUDRS
Ziek 100 dagen Totale aantal dagen waar de activiteit ZIE op is geregistreerd in de opgevraagde periode o.b.v. ziekteuitbetalingstabel.
Ziek 100 uren Totale aantal uren waar de activiteit ZIE op is geregistreerd in de opgevraagde periode o.b.v. ziekteuitbetalingstabel.
N.T. activiteiten zoals Lunch, Maaltijd, etc. Niet tijdgebonden activiteiten zijn vinkjes die in de urenregistratie zijn ingericht. Hier staat het aantal keer dat het vinkje is aangevinkt.
Brood maaltijd-bedrag Hier staat het ingestelde bedrag * het aantal keer dat het vinkje is aangevinkt.
Reiskosten De berekende reiskosten o.b.v. de ingestelde reiskosten op Algemeen > Dienstverband > Salarissen / Extra reiskosten * het aantal registraties op de corresponderende afdelingen.
Pers. Toeslag De ingestelde persoonlijke toeslag zoals vastgelegd op Algemeen > Dienstverband > Salarissen.
Bonus De uit te keren bonus zoals in gebruik in de Bonus – POP (Plezier om Prestatie) applicatie. Zie voor meer informatie het corresponderende artikel.
What are your Feelings
Deel dit artikel:
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
Heeft dit artikel je niet verder geholpen?

Hoe kunnen we je verder helpen?

Updated on 28 februari 2023
Urenregistratie instellingen inclusief afsluitdatum aanpassenUren Totaal

Powered by BetterDocs

Inhoudsopgave
  • Verloningsrapportage
  • Voorbeeld
  • Terugkijken voorheen verstuurde verloningsronde
  • Legenda

Handige links
  • Demo aanvragen
  • Inschrijven nieuwsbrief
  • Contact
Contactinformatie

Baron de Coubertinlaan 6 unit 11
2719 EL Zoetermeer
Zuid-Holland

+31 (0) 10 218 98 66
info@staff.nl

Copyright 2023 © Staff Support B.V.
  • Home
  • Ik ben
  • Apps
  • Artikelen
  • Releases
  • Veiligheid
  • Opleiding
  • Contact
  • Bekijk hier de checklist voor 2023!