Planning & Uren

Plannen en Uren registreren in Staff is simpel.

Je hebt alle informatie in één systeem. 

Vóór je begint

Een goede planning ondersteunt je proces, doordat je precies kunt inschatting wat je behoefte aan arbeid is enerzijds en je nog tijdens het roosteren precies inzicht hebt in de kosten anderzijds. Hoe jij wenst te plannen is geheel aan jou. Bepaal dus voor je begint met plannen wat voor jouw organisatie de beste flow is.

Toelichting

Het vastleggen van taken en verantwoordelijkheden is belangrijk om uiteindelijk te kunnen leren van de operatie. Plannen is handig om vooruit te kijken, maar minstens zo handig is het om te leren van het verleden. Bespreek met je collega’s wie verantwoordelijk is voor het bepalen van het budget, wie voor de prognose en wie voor het registreren van de uren als de planning eenmaal is gemaakt.

Wie, wat, wanneer?

  • Operationeel manager op organisatieniveau
  • Wekelijks

Stap 1: Diensten aanmaken

Door het werken met diensten en dienstsjablonen kan je niet alleen sneller plannen, maar zie je in één oogopslag waar de gaten zitten. Dat is handig!

Beschrijving

Het contract leggen we vast op de, jawel, contractkaart. Zaken als contractduur, vaste vergoedingen, opzegtermijn en meer zaken die bij het bewaken van een contract noodzakelijk zijn.

Stap 2: Roostersjablonen aanmaken

Door het werken met diensten en dienstsjablonen kan je niet alleen sneller plannen, maar zie je in één oogopslag waar de gaten zitten. Dat is handig!

Beweeg met je muis over de afbeelding 

Beschrijving

Het contract leggen we vast op de, jawel, contractkaart. Zaken als contractduur, vaste vergoedingen, opzegtermijn en meer zaken die bij het bewaken van een contract noodzakelijk zijn.

Handige links

  • Help artikelen
  • Instructievideo’s
  • Opleiding

Stap 3: Beschikbaarheid opgeven

Door het werken met diensten en dienstsjablonen kan je niet alleen sneller plannen, maar zie je in één oogopslag waar de gaten zitten. Dat is handig!

Beweeg met je muis over de afbeelding 

Beschrijving

Het contract leggen we vast op de, jawel, contractkaart. Zaken als contractduur, vaste vergoedingen, opzegtermijn en meer zaken die bij het bewaken van een contract noodzakelijk zijn.

Handige links

  • Help artikelen
  • Instructievideo’s
  • Opleiding

Stap 4: Verlof beoordelen

Wil je direct beginnen met plannen en heb je even niet de tijd of zin om je met diensten bezig te houden? Dan kan je makkelijk personen roosteren. Net zo makkelijk als Excel, maar met veel meer inzicht. Dat dan weer wel!

Beweeg met je muis over de afbeelding 

Beschrijving

Relatiebeheer begint al bij de eerste handshake. Even vastleggen wie je gesproken hebt en een vervolgactie inplannen. Zo weet je zeker dat ook je commerciële pijplijn gevuld en opgevolgd wordt. Is een prospect overtuigd en mag je aan de bak word het tijd de afspraken goed vast te leggen. Dit vormt uiteindelijk de basis voor alle vervolgstappen.

Wie, wat, wanneer?

  • Sales / Contractmanagement
  • Continu

Handige links

  • Help artikelen
  • Instructievideo’s
  • Opleiding

Stap 5: Diensten plannen

Wil je direct beginnen met plannen en heb je even niet de tijd of zin om je met diensten bezig te houden? Dan kan je makkelijk personen roosteren. Net zo makkelijk als Excel, maar met veel meer inzicht. Dat dan weer wel!

Beweeg met je muis over de afbeelding 

Beschrijving

Relatiebeheer begint al bij de eerste handshake. Even vastleggen wie je gesproken hebt en een vervolgactie inplannen. Zo weet je zeker dat ook je commerciële pijplijn gevuld en opgevolgd wordt. Is een prospect overtuigd en mag je aan de bak word het tijd de afspraken goed vast te leggen. Dit vormt uiteindelijk de basis voor alle vervolgstappen.

Wie, wat, wanneer?

  • Sales / Contractmanagement
  • Continu

Handige links

  • Help artikelen
  • Instructievideo’s
  • Opleiding

Stap 6: Personen roosteren

Wil je direct beginnen met plannen en heb je even niet de tijd of zin om je met diensten bezig te houden? Dan kan je makkelijk personen roosteren. Net zo makkelijk als Excel, maar met veel meer inzicht. Dat dan weer wel!

Beweeg met je muis over de afbeelding 

Beschrijving

Relatiebeheer begint al bij de eerste handshake. Even vastleggen wie je gesproken hebt en een vervolgactie inplannen. Zo weet je zeker dat ook je commerciële pijplijn gevuld en opgevolgd wordt. Is een prospect overtuigd en mag je aan de bak word het tijd de afspraken goed vast te leggen. Dit vormt uiteindelijk de basis voor alle vervolgstappen.

Wie, wat, wanneer?

  • Sales / Contractmanagement
  • Continu

Handige links

  • Help artikelen
  • Instructievideo’s
  • Opleiding

Stap 7: Diensten uitvragen bij de regio

Wil je direct beginnen met plannen en heb je even niet de tijd of zin om je met diensten bezig te houden? Dan kan je makkelijk personen roosteren. Net zo makkelijk als Excel, maar met veel meer inzicht. Dat dan weer wel!

Beweeg met je muis over de afbeelding 

Beschrijving

Relatiebeheer begint al bij de eerste handshake. Even vastleggen wie je gesproken hebt en een vervolgactie inplannen. Zo weet je zeker dat ook je commerciële pijplijn gevuld en opgevolgd wordt. Is een prospect overtuigd en mag je aan de bak word het tijd de afspraken goed vast te leggen. Dit vormt uiteindelijk de basis voor alle vervolgstappen.

Wie, wat, wanneer?

  • Sales / Contractmanagement
  • Continu

Handige links

  • Help artikelen
  • Instructievideo’s
  • Opleiding

Stap 8: Rooster publiceren

Wil je direct beginnen met plannen en heb je even niet de tijd of zin om je met diensten bezig te houden? Dan kan je makkelijk personen roosteren. Net zo makkelijk als Excel, maar met veel meer inzicht. Dat dan weer wel!

Beweeg met je muis over de afbeelding 

Beschrijving

Relatiebeheer begint al bij de eerste handshake. Even vastleggen wie je gesproken hebt en een vervolgactie inplannen. Zo weet je zeker dat ook je commerciële pijplijn gevuld en opgevolgd wordt. Is een prospect overtuigd en mag je aan de bak word het tijd de afspraken goed vast te leggen. Dit vormt uiteindelijk de basis voor alle vervolgstappen.

Wie, wat, wanneer?

  • Sales / Contractmanagement
  • Continu

Handige links

  • Help artikelen
  • Instructievideo’s
  • Opleiding

Stap 9: Diensten ruilen

Beschrijving

Een feestje hier en een jubileum daar. Events van groot naar klein kunnen eenvoudig geoffreerd, ingepland, uitgevoerd én gefactureerd worden. Wel zo makkelijk om alles op één plek te beheren en te factureren.

Wie, wat, wanneer?

  • Locatiemanager, planner
  • Dagelijks
  • Aan begin en einde van een dienst

Handige links

  • Help artikelen
  • Instructievideo’s
  • Opleiding

Stap 11: Klokken

Beschrijving

Een feestje hier en een jubileum daar. Events van groot naar klein kunnen eenvoudig geoffreerd, ingepland, uitgevoerd én gefactureerd worden. Wel zo makkelijk om alles op één plek te beheren en te factureren.

Wie, wat, wanneer?

  • Locatiemanager, planner
  • Dagelijks
  • Aan begin en einde van een dienst

Handige links

  • Help artikelen
  • Instructievideo’s
  • Opleiding

Stap 12: Kloktijden evalueren

Beschrijving

Een feestje hier en een jubileum daar. Events van groot naar klein kunnen eenvoudig geoffreerd, ingepland, uitgevoerd én gefactureerd worden. Wel zo makkelijk om alles op één plek te beheren en te factureren.

Wie, wat, wanneer?

  • Locatiemanager, planner
  • Dagelijks
  • Aan begin en einde van een dienst

Handige links

  • Help artikelen
  • Instructievideo’s
  • Opleiding

Stap 13: Uren goedkeuren

Beschrijving

Een feestje hier en een jubileum daar. Events van groot naar klein kunnen eenvoudig geoffreerd, ingepland, uitgevoerd én gefactureerd worden. Wel zo makkelijk om alles op één plek te beheren en te factureren.

Wie, wat, wanneer?

  • Locatiemanager, planner
  • Dagelijks
  • Aan begin en einde van een dienst

Handige links

  • Help artikelen
  • Instructievideo’s
  • Opleiding

Stap 14: Uren sluiten

Beschrijving

Een feestje hier en een jubileum daar. Events van groot naar klein kunnen eenvoudig geoffreerd, ingepland, uitgevoerd én gefactureerd worden. Wel zo makkelijk om alles op één plek te beheren en te factureren.

Wie, wat, wanneer?

  • Locatiemanager, planner
  • Dagelijks
  • Aan begin en einde van een dienst

Handige links

  • Help artikelen
  • Instructievideo’s
  • Opleiding

Stap 10: Uren verlonen en periodesluiting

Beschrijving

Als we het proces goed hebben ingericht en iedereen heeft zijn verantwoordelijkheid in dit proces genomen kan het niet anders zijn dan dat er n u met een druk op de knop een verloningsrapport uitrolt. Mocht dit nou niet zo zijn? Waar zit dan de botleneck?

Wie, wat, wanneer?

  • HR manager / Salarisadministratie
  • Maandelijks / periodiek in lijn met verloning

Handige links

  • Help artikelen
  • Instructievideo’s
  • Opleiding

Trainingen

Een goede planning verdient zich dubbel en dwars terug. Je bespaart uren waar ze bespaart kunnen worden en je kunt meer doorbelasten waar gewenst. Houd je kennis op peil en verbeter je resultaat. Schrijf je (planners) snel in!