Skip to content
Staff HelpStaff Help
  • Home
  • Ik ben
  • Apps
  • Artikelen
  • Releases
  • Veiligheid
  • Opleiding
  • Contact
Popular Search verlofgebruikersbeheerurennmbrsbeschikbaarheid

Before you start

  • 1. Hoe log ik in?
  • 4. Notificaties en berichtencentrum
  • 5. Bekijk mijn Profiel
  • 6. Haal het maximale uit je dashboard (In ontwikkeling)
  • 7. Stel je favorieten in
  • 8. De Staff Medewerker App verkennen
Help
  • Verbetering (opnieuw) versturen welkomstmail
  • SMTP Server voor uitgaande mail instellen
  • Rolmatrix
  • Rechten
  • Raadplegen Rechten
  • Paginarechten
  • Afdeling toevoegen
  • Medewerker loket
  • Manager loket
  • Gebruikersgroepen
  • Gebruiker overnemen
  • Ik krijg de melding “Uw login is gedeactiveerd”
  • Hoe vind ik inactieve / verborgen items? (Medewerker, afdeling, administratie, etc.)
Privé
  • Privé artikelen
  • Feestdagen in de looncomponenten export Unit 4
Beheerders
  • Logo aanpassen
  • Locatie toevoegen d.m.v. kopiëren
  • Rol aanmaken voor een afdeling, regio of organisatie.

Loketten

  • Buienradar widget

Agenda

  • Mijn agenda (BETA)

Personeel

  • HR Cockpit
  • HR Cockpit – Verloop
  • Jubilea
  • Kwaliteit: Functioneren & Evaluaties
  • Vaardigheden beheren
  • Boodschap voor personeelszaken
  • Communicatie met PZ
  • Nieuwsberichten plaatsen
  • Salaris informatie
  • 7. Stel je favorieten in
  • Bibliotheek onderhouden
  • Landingspage Persoon
  • Functies beheren
  • Welkomstmail opnieuw versturen
Personeel >How to start?
  • 1. Hoe log ik in?
  • Wachtwoord resetten
  • 8. De Staff Medewerker App verkennen
  • Dienstverbanden en contracten toevoegen / aanpassen / verwijderen
  • 2-stap authenticatie methode
  • Aanpassen stamgegevens van een medewerker
Personeel >Functionaliteit: Personalia
  • Werkgever loket
  • Telefoon- en adressenlijst
  • Smoelenboek
  • Personalia wijzigen
  • Uitzendkracht toevoegen
  • Nieuwe medewerker
  • Medewerker ingevoerd op de verkeerde organisatie
  • Medewerker verwijderen
  • Adreswijziging
  • Adressenlijst
  • Adres
  • Communicatiemiddelen
  • Aanpassen stamgegevens van een medewerker
  • Mailadres wijzigen
  • Batch mutaties (medewerkers verwijderen)
  • Ik krijg de melding “Uw login is gedeactiveerd”
  • Connexie medewerker vroegtijdig zichtbaar maken in Staff
  • Functies beheren
  • Medewerker toevoegen / aanpassen
  • Jubileum berekening
Personeel >Functionaliteit: Dienstverband
  • Lage WW-Premie
  • Medewerker uit dienst melden
  • Afdeling aanpassen
  • Vakkracht
  • Uniek personeelsnummer instelling
  • Salaris wijzigen
  • Praktijkvoorbeeld – contractwijziging
  • Overgang naar andere organisatie
  • Medewerker opnieuw in dienst nemen
  • Extra Reiskosten
  • Functie wijzigen
  • Contract wijzigen/verlengen
  • FAQ: Wat te doen bij fout in overgang naar andere organisatie
  • Hoe pas ik de begindatum van een medewerker aan?
  • Medewerker met een 2e dienstverband / contract invoeren
  • Vakkrachten
  • Werken met Min-Maxers
  • Werkschema
  • Dienstverbanden en contracten toevoegen / aanpassen / verwijderen
  • Jubileum berekening
  • Loonheffingskorting aanpassen
Personeel >Functionaliteit: Salaris
  • Collectieve salarisverhoging doorvoeren
  • Verbeteringen aan de pagina Dienstverband → Salarisevaluatie
  • Exporteren en importeren doorbelastingstarieven
  • Voorschot
  • Salaris wijzigen
  • Gratis Maaltijd registratie
  • Aanpassing op de functionaliteit collectieve salarisverhoging
  • Salariscommunicatie indienen
  • Dienstverbanden en contracten toevoegen / aanpassen / verwijderen
  • Wijziging kostprijs medewerker bij wijzigen van salaris “inclusief” naar “direct uitkeren”
  • Loonheffingskorting aanpassen
Personeel >Functionaliteit: Documenten / Salarisstroken
  • Bestanden Totaal
  • Salarisstroken en jaaropgaven
  • Door medewerkers standaard inzichtelijke documenten
  • Documenten Uploaden
  • Contracten en afspraken
  • Overzicht van filetypes per pagina
  • Correspondentie (Mergen)
Personeel >Functionaliteit: Kostprijs
  • Medewerker uurkosten (kostprijs)
  • Wijziging kostprijs medewerker bij wijzigen van salaris “inclusief” naar “direct uitkeren”
Personeel >Functionaliteit: Intakeformulier nieuwe medewerker
  • Intakeformulier nieuwe medewerker
Personeel >Updates
  • Dialoogschermen verbeterd op de landingspagina’s Relatie → Overzicht en Persoon → Overzicht
  • Persoon volledig verwijderen alleen mogelijk met speciale Rol
  • Verbeteringen aan de pagina Dienstverband → Salarisevaluatie
  • Werkschema op contractpagina alleen bewerkbaar met juiste rechten
  • Startdatum van de functie tonen in het rapport Personeel Totaal
  • Aanpassing op de functionaliteit collectieve salarisverhoging
  • Noodnummers toegevoegd aan Rapport Personeel Totaal
  • Update 01-2022 – Adres gegevens tonen in Personeel Totaal

Artikelen

  • Artikel totaal
  • Artikel inleveren
  • Artikel aan medewerker toewijzen
  • Medewerker(s) aan een artikel toewijzen
  • Artikelen
  • Artikel wijzigen
  • Artikel toevoegen

Planning

  • Rooster vullen over een langere periode
  • Plannen Expert
  • Rooster Automaat (diensten)
  • Rooster Automaat (drukte) !! Onder voorbehoud !!
  • Roosteren van regiokrachten
  • Diensten inrichten
  • Diensten-roosteren Flex
  • Dienstenrooster maken
  • Inschrijven op diensten (open diensten)
  • Roosterdiensten invulling
  • Roostersjablonen inrichten
  • Rooster kopiëren over een periode
  • Rooster kopiëren naar de urenregistratie
  • Aanmaken nieuwe dienst
  • Rooster verwijderen over een langere periode
  • Rooster kopiëren over een langere periode
Planning >1.0 How to start?
  • Roosteren Flex
  • Inzoomen rooster
  • Rooster verwijderen over een langere periode
  • Rooster kopiëren over een langere periode
Planning >Functionaliteit: Afdelingsroosteren - Personen
  • Slaapdiensten
  • Rusttijden instelling minimaal onafgebroken rust
  • Roostergroepen
  • Roosteren
  • Mijn rooster
  • 4-weken rooster
  • Rusttijden instelling minimaal onafgebroken rust
  • Rooster verwijderen over een langere periode
  • Rooster kopiëren over een langere periode
  • Rooster kopiëren naar de volgende week
  • Personen roosteren – contracturen laatste week van het jaar
Planning >Functionaliteit: Ruilen
  • Diensten ruilen beheren
  • Diensten ruilen met collega’s
  • Filters op Ruilverzoeken in het rooster verbeterd
Planning > Updates
  • Agendadiensten uitvragen bij de regio
  • Filters op Ruilverzoeken in het rooster verbeterd
  • Opmerking kunnen invoeren op Regiodiensten
  • In behandeling genomen Regiodiensten niet meer bewerkbaar
  • Agenda-items / opdrachten ook tonen in het dienstenrooster
  • Startdata bij Periode Roosteren standaard op ‘deze week’
  • Zoekfilter op de Pagina waar de roosterdiensten geconfigureerd worden
  • Pagina Invoeren Flex toont geen naam bij ingevulde dienst
  • Update 01-2022 – Verbetering bij het inrichten van roosterdiensten

Beschikbaarheid

  • Verbetering van het Weekoverzicht Beschikbaarheid
  • Beschikbaarheid
  • Managen op welke dagen en tijden beschikbaarheid kan worden opgegeven
  • Weekoverzicht – Overzicht van de opgegeven beschikbaarheid per week genereren
  • Dagoverzicht – Overzicht van de opgegeven beschikbaarheid per dag genereren
  • Bericht sturen naar medewerkers van een afdeling via de beschikbaarheid
  • Opgegeven beschikbaarheid van mijn medewerkers vastzetten voor een week
  • Mijn beschikbaarheid opgeven over een periode
  • Mijn beschikbaarheid opgeven

Uren

  • Beschermd: Instellingen (Uren)
  • Activiteiten beheren
  • Uren evaluatie [bèta]
  • Urenregistratie instellingen inclusief afsluitdatum aanpassen
  • Verloningsrapportage
  • Uren Totaal
Uren >Functionaliteit: Registratie
  • Urenregistratie instellingen per medewerker
  • Verwerken extra TVT op feestdagen
  • Urenregistratie persoonsniveau
  • Urenregistratie fiatteren
  • Urenregistratie eigen uren
  • Urenregistratie
  • TVT-uren
  • Collectieve TVT-ingrepen
  • Slaapdiensten
  • Rooster kopiëren naar de urenregistratie
  • Rapport MIN-MAX
  • Nachttoeslag
  • Inzoomen Urenregistratie
  • Inrichting urenregistratie
  • Extra Reiskosten
  • Activiteitenmatrix zonder inactieve organisatorische eenheden
  • Activiteitenmatrix
  • Medewerkers inlenen/uitlenen
  • Uren registreren over een langere periode
  • Uren registreren voor jongeren onder de 16
  • Hoe kom ik af van standaard dubbele regels in de urenregistratie?
  • Mijn uren
  • Feestdagen registreren
  • Urenregistratie op afdelingsniveau
Uren >Functionaliteit: Fiatteren
  • Uren bekijken
  • Evalueren en goedkeuren van kloktijden
Uren >Functionaliteit: Grenswaarden
  • Uren normen
  • Grenswaarden per afdeling tbv facturatie & sturing
Uren >Functionaliteit: Spaaruren
  • Seniorenregeling met spaaruren
  • Afrondingsverschil bij aanvragen en goedkeuren verlof spaaruren medewerkers
  • Introductiepagina Spaaruren
Uren >Functionaliteit: Consultancy
  • Consultancy urenregistratie
Uren >Updates
  • Uren Evaluatie Bèta update 2023.02
  • Werking Vinkboxen in de urenregistratie en bij het klokken verbeterd
  • Verbetering filters op Rapport Uren Totaal
  • Activiteit “Wet Betaald Ouderschapsverlof / WBO”
  • Widget uren cumulatief
  • Urenregistratie afsluiten beschikbaar vanaf de pagina Kloktijden evaluatie
  • Activiteitenmatrix zonder inactieve organisatorische eenheden
  • Update 01-2022 – Foutmelding in Safari bij de pagina Invoeren Flex
Widgets
  • Widget uren cumulatief

Verlof

  • Uitbetalen TVT
  • Saldo verlofuren (status uitgebreid)
  • Verlof
  • Verlof overzicht wettelijk- en bovenwettelijk saldo per medewerker op Afdelings-, Regio- en Organisatieniveau
  • Urencalculator bij Verlof Muteren hersteld
  • Verlof inrichting en periode blokkeren
  • Verlof aanvragen
  • Vakantie jaaroverzicht
  • Vakantie aanvraag goedkeuren
  • Praktijkvoorbeeld – contractwijziging
  • Extra verlofuren
  • Weergave fout hersteld in het overzicht Verlof Status Uitgebreid
  • Verlof types aanvragen instelbaar gemaakt
  • Ingrepen
  • Implementatie Verlofuren geavanceerd ( incl. (Boven)wettelijke verlofuren)
  • Verlof – Uitbreiding inzage verlofdagen
  • Verlof Totaal (beta)
  • Werken met Min-Maxers
  • Voorbeeldberekening verloftoekenning (in een gebroken maand)
  • De verlofmodule inrichten
  • Verjaringsoverzicht
  • Verlofmanager aanpassen
  • Verlofuren opnieuw verstrekken
  • Verlofuren opnieuw verstrekken
  • Collectief – Toekennen VAK en ATV aan oproepkrachten
  • Collectief – overnemen
  • Collectief – verstrekken
  • Collectief – startwaarden

Verzuim

  • Verzuim: ziek- en beter melden
  • Vakantiekaart en verzuimkaart

Klokken

  • Kloktijden importeren vanuit de SNL kassa
  • Klokken: status en evaluatie
  • Klokken: in- en uitklokken
  • Klokken met een Datafox terminal (vingerscan)
  • Klokken Inrichting
  • Klokken voor medewerkers
  • Evalueren en goedkeuren van kloktijden
  • Inrichten klokken
  • Ik wil beginnen met klokken

Declaraties

  • Declaraties
  • Module: Declaraties

Omzet

  • Debiteuren voor facturatie (439858)
  • Omzetprognose
  • Omzet ontwikkeling
  • Gemiddelde besteding
  • Budget
  • Omzet Totaal
  • Grootboekrekeningnummer betaalwijze wijzigen (per datum)
Omzet >How to start?
  • Uitgebreide toelichting inhoud omzetregistratie
  • Omzetregistratie
  • Omzetgroep aanmaken
  • Klantspecifieke betaalwijze aanmaken
  • Grootboekrekeningnummer koppelen aan bestaande algemene (MaxCC) betaalwijze
  • Grootboekrekeningnummer koppelen aan bestaande klantspecifieke betaalwijze
  • Grootboekrekeningnummer betaalwijze wijzigen met terugwerkende kracht
  • Aanmaken grootboekrekeningnummer
  • Omzetregistratie inrichting aanpassen
  • Omzet registreren
Omzet >2.1 App: Kassa
  • Uitgebreide toelichting inhoud omzetregistratie
  • Alternatieve namen instellen vaste velden omzetregistratie
  • Uitlezen registratie cockpit
  • Omzetgroep/betaalwijze toevoegen aan kassa
  • Omzetregistratie import logs verwijderen
Omzet >3.1 Extensie: Kantoorkas
  • Kantoorkas automatisch overnemen bij jaarovergang
  • Kantoorkas totaal
Omzet >3.2 Extensie: Automaten
  • Automaatregistratie
Omzet >4.0 Updates
  • Zelf samen te stellen omzet draaitabel (Test & Vroege toegang)
  • Update 01-2022 – Aanmaken omzetgroepen en betaalwijzen d.m.v. automatische import
  • Update 12-2021 – Aanmaken omzetgroepen en betaalwijzen d.m.v. automatische import

Bonus

  • Widget: Behaalde en maximale bonus
  • Bonus op basis van omzet
  • Bonus verwerken
  • Bonus – POP (Plezier Om Prestatie)
  • Bonus Totaal

Relaties

  • Contactpersoon Totaal
Relaties >1.0 How to start?
  • Relatie Totaal
  • Landingspagina Relatie (vroege toegang)
  • Facturatiegegevens relatie beheren
  • Basisgegevens relatie beheren
  • Nieuwe relatie aanmaken
Relaties >2.1 App: Stamdata
  • Contactpersoon verbergen
  • Bedrijfslogo uploaden voor een relatie
  • Leverancier toevoegen
  • Aan contractant gekoppelde relatie wijzigen
Relaties >3.1 Extensie: Contracten
  • Aan contractant gekoppelde relatie wijzigen
Relaties >4.0 Updates
  • Inkoop informatie toegevoegd aan Relatie Overzicht
  • Dialoogschermen verbeterd op de landingspagina’s Relatie → Overzicht en Persoon → Overzicht
  • Locatiecode opvoeren bij locatiedetails van een Relatie
  • Foutmelding bij het invoeren van een Relatie

Facturatie

Facturatie > 1.0 How to start?
  • Relaties beheren t.b.v. facturatie
  • Facturatie
Facturatie > 2.1 App: Facturen:Totaal
  • Aanmaken losse conceptfactuur (BETA)
  • Facturatie Totaal
Facturatie > 2.2 App: Facturen:Debiteuren
  • Factureren
  • Facturen
  • Facturatie inrichting en configuratie
  • Inrichten losse conceptfactuur (BETA)
  • Facturatie
  • Herinneringen en creditnota’s versturen
Facturatie > 2.3 App: Facturen: Taken
  • Taakfacturatie
  • Taakfacturatie inrichten
  • Foutieve factuur verwijderen of crediteren
  • Herinneringen en creditnota’s versturen
Facturatie > 2.4 App: Facturen:Abonnementen
  • Update 01-2022 – Gedeeltelijke periode bij de abonnementsfacturatie
  • Foutieve factuur verwijderen of crediteren
  • Aan contractant gekoppelde relatie wijzigen
  • Abonnementsfacturatie
  • Herinneringen en creditnota’s versturen
Facturatie > 4.0 Updates
  • Crediteren factuurregel-factuur valt nu altijd terug op het gebruikte sjabloon
  • Totaalbedrag inclusief en exclusief BTW zichtbaar gemaakt in overzicht facturen
  • Uitlijning debiteuren facturatie verbeterd
  • Onderbouwing bij abonnementsfacturatie nu toe te voegen aan factuur
  • Opmaak creditfactuur flexibel instelbaar gemaakt
  • Batchverwerking facturen verzenden gerepareerd
  • Nieuwe factuur o.b.v. losse factuurregels aanmaken via het plusje boven de zoekbalk
  • Gecrediteerde abonnementsfacturen worden onterecht als omzet taak tegengeboekt
  • Verbeteringen bij aanmaken van factuur o.b.v. losse factuurregels
  • Aanmaken losse conceptfactuur (BETA)
  • Update 01-2022 – Te factureren taken werden onjuist getoond in het debiteuren overzicht
  • Update 01-2022 – Gedeeltelijke periode bij de abonnementsfacturatie

Prestatie

Prestatie >1.0 How to start?
  • Administratiegroepen inrichten
  • Prestatiegroep
  • Dag naar uren omrekening
  • Arbeidsproductiviteit instellingen
Prestatie >2.1 App: Arbeidsproductiviteit
  • Activiteit toevoegen aan arbeidsproductiviteit instellingen
  • Widget arbeidsproductiviteit
  • Verbeteren performance Regio-Prestatie →Productiviteit → Realisatie
  • Regio-prestatie
  • Personeel budget instellingen
  • Bezettingsgraad
  • Locatiebudgetsheet
  • APG target aanpassen
  • Omzetgroep toevoegen aan arbeidsproductiviteit instellingen
  • Arbeidsproductiviteit instellingen
  • Arbeidsproductiviteit
  • APG Verschillen
Prestatie >2.2 App: Registratiecockpit
  • Rooster status
  • Registratie prestatie
  • Registratie cockpit
Prestatie >2.3 App: Brutowinst
  • Brutowinstmarge: Target aanpassen
  • Widget brutowinstmarge
  • Inkoopruimte
  • Inkoop budget (targets)
  • Brutowinstmarge instellingen
  • Brutowinstmarge
  • Locatiebudgetsheet
Prestatie >2.4 App: Resultaat
  • Resultaat
  • Regio-prestatie
  • Omzet prestatie
  • Omzet ontwikkeling
  • Budget Jaarverdeling
  • Budget
  • Locatiebudgetsheet
  • Resultaat
Prestatie >2.5 App: Regioprestatie
  • Regio-prestatie AP
  • Verbeteren performance Regio-Prestatie →Productiviteit → Realisatie
  • Regio-prestatie resultaat
  • Regio-prestatie omzet
  • Locatiebudgetsheet

Rapporten

  • Gemiddelde besteding
  • Adressenlijst
  • Projectrapportage, incl. kosten, omschrijving en resultaat
  • Mijn Rapporten (abonneren op raadplegen rapportages)
Rapporten >1.0 How to start?
  • Totaal overzicht alle Raadplegen Rapporten
  • Update 01-2022 – Abonnees toevoegen aan ‘Mijn rapporten’
  • Raadplegen rapportages
Rapporten >2.1 App: Rapporten: Totaal
  • Artikel totaal
  • Bonus Totaal
  • Kantoorkas totaal
  • Uitbreidingen Personeel Totaal: filters peildatum en Personalia
  • Omzet Totaal
  • Update 01-2022 – Adres gegevens tonen in Personeel Totaal
  • Verlof Totaal (beta)
  • Gebruiker Totaal
  • Facturatie Totaal
  • Personeel Totaal
  • Uren Totaal
Rapporten >3.1 Extensie: Maatwerk rapport
  • Raadplegen: Jaarlijst activiteit per afdeling, medewerker, maand
Rapporten >4.0 Updates
  • Raadplegen: Jaarlijst activiteit per afdeling, medewerker, maand
  • Projectrapportage bevat afwijkende inhoud na het versturen
  • Update 01-2022 – Abonnees toevoegen aan ‘Mijn rapporten’

Taken

Taken >2.1 App: Taken
  • Taken
  • Snelinvoer Supportaak
  • Boodschap voor personeelszaken
  • Terugkerende taken (taakreeks)
  • Supporttaken raadplegen
  • Aan contractant gekoppelde relatie wijzigen
  • Taken Totaal
Taken >4.0 Updates
  • Taakonderwerp meegenomen bij aanmaken vervolgtaak
  • Taakstatus ‘afgehandeld’ onafhankelijk van wijzigingen in Status en Fase
  • Deadline niet meer verplicht op een taak
  • Omschrijving en Resultaat van taken tonen in Rapport Taken Totaal
  • Taken handmatig gekoppeld aan projectitem niet zichtbaar in Taken Totaal
  • Gedeactiveerde taak Typeringen worden nog getoond bij Taken
  • Taken Totaal filter ‘Laatste Wijziging’ geeft geen resultaten
  • Filters opslaan bij rapport Taken Totaal
  • Terugkerende taken (taakreeks)
  • Update 01-2022 – Taken totaal
  • Update 01-2022 – Kolom “Project item” toevoegen aan Taken Totaal
  • Update 12-2021 – Taken totaal
  • Update 01-2022 – Relatie projecttaak tonen in Taken totaal

Projecten

  • Projecten Totaal
  • Stampagina Projecten
  • Projectrapportage, incl. kosten, omschrijving en resultaat
  • Projecten kopiëren

Inkoop

  • Inkopen importeren (koppeling Sligro)
  • Beschermd: Sligro koppeling (Technische handleiding)
  • Sligro koppeling
Inkoop >2.1 App: Inkoop registratie
  • Inkoop Totaal
  • Inkoopregistratie
  • Inkoopgroep
  • Externe doorleveringen
  • Contante inkopen registreren
Inkoop >3.1 Extensie: Doorleveringen
  • Inkoopregistratie

Koppelingen

  • Countler (omzet)
  • Inkopen importeren (koppeling Sligro)
  • Update 01-2022 – Onterechte ‘succes’ melding bij Importsheet locatiebudgetten
  • Exporteren uren naar Connexie
  • De Aanwezigheid-Module i.c.m. Datafox
Koppeling: NMBRS
  • Nmbrs: Handmatig stroken importeren
  • Uitbreiding NMBRS Koppeling: Overnemen Salaris- en Contractinfo
  • Wijziging in de werking van de selectievinkjes bij de NMBRS Uren Export
  • NMBRS Uren en ORT Export voor oproepkrachten verbeterd
  • Export uren naar NMBRS flexibel gemaakt
  • Uren export inrichten en testen voor Loket.nl en NMBRS
  • Importeren toekomstige medewerkers met de NMBRS-koppeling
  • Ophalen loonstroken met de NMBRS koppeling verbeterd
  • Output NMBRS uren export vergroot met alle geregistreerde uren
  • Salarisstroken import vanuit NMBRS uitgebreid met vorig jaar
  • Inrichting negatieve uren exporteren o.b.v. Activiteitcodes
  • Slaapdiensten en de verwerking hiervan in Nmbrs
  • Update 01-2022 – Import salariswaarde met de NMBRS koppeling
  • Nmbrs koppeling – Wat moet ik doen als klant?
Koppeling Loket.nl
  • Troubleshooten AFAS / Loket.nl uit dienst datum niet verwerkt
  • Uren export inrichten en testen voor Loket.nl en NMBRS
  • Troubleshooten AFAS / Loket.nl missende medewerker
  • Updates aan de Koppeling Loket.nl
Koppeling AFAS
  • AFAS automaten omzet importeren
  • Troubleshooten AFAS / Loket.nl uit dienst datum niet verwerkt
  • Uitbreiding AFAS koppeling: “salarisinfo overnemen”
  • Troubleshooten AFAS / Loket.nl missende medewerker
  • AFAS uitdienst datum overnemen in Staff
  • Toekomstige medewerkers ook importeren met de AFAS koppeling
  • Verwerking adres gegevens verbeterd met de AFAS koppeling
  • AFAS uren export (klantspecifiek)
  • AFAS Voorbeeld medewerkers
Koppeling SNL: Kloktijden
  • Kloktijden importeren vanuit de SNL kassa
Koppeling SD Worx
  • SD Worx koppeling

Releases

Releases > 2022.01 Januari
  • Update 01-2022 – Aanmaken omzetgroepen en betaalwijzen d.m.v. automatische import
  • Update 01-2022 – Abonnees toevoegen aan ‘Mijn rapporten’
  • Update 01-2022 – Te factureren taken werden onjuist getoond in het debiteuren overzicht
  • Update 01-2022 – Verbetering bij het inrichten van roosterdiensten
  • Update 01-2022 – Onterechte ‘succes’ melding bij Importsheet locatiebudgetten
  • Update 01-2022 – Gedeeltelijke periode bij de abonnementsfacturatie
  • Update 01-2022 – Adres gegevens tonen in Personeel Totaal
  • Update 01-2022 – Pop-up Ingrepen doen na contractwijziging
  • Update 01-2022 – Foutmelding in Safari bij de pagina Invoeren Flex
Releases > 2022.02 Februari
  • Taken Totaal filter ‘Laatste Wijziging’ geeft geen resultaten
  • Uitbreidingen Personeel Totaal: filters peildatum en Personalia
  • Filters opslaan bij rapport Taken Totaal
  • Activiteitenmatrix zonder inactieve organisatorische eenheden
  • Implementatie Verlofuren geavanceerd ( incl. (Boven)wettelijke verlofuren)
  • Terugkerende taken (taakreeks)
  • Omzet Totaal
  • Activiteitenmatrix
  • Totaal overzicht alle Raadplegen Rapporten
  • Inrichten losse conceptfactuur (BETA)
  • Aanmaken losse conceptfactuur (BETA)
Releases > 2022.03 Maart
  • Regio-Prestatie productiviteit rapporten uitgebreid met slimme filters
  • Updates aan de Koppeling Loket.nl
  • Foutmelding bij het invoeren van een Relatie
  • Nieuwe factuur o.b.v. losse factuurregels aanmaken via het plusje boven de zoekbalk
  • Startdata bij Periode Roosteren standaard op ‘deze week’
  • Noodnummers toegevoegd aan Rapport Personeel Totaal
  • Gecrediteerde abonnementsfacturen worden onterecht als omzet taak tegengeboekt
  • Projectrapportage bevat afwijkende inhoud na het versturen
  • Verbeteringen bij aanmaken van factuur o.b.v. losse factuurregels
  • Omschrijving en Resultaat van taken tonen in Rapport Taken Totaal
  • Zoekfilter op de Pagina waar de roosterdiensten geconfigureerd worden
  • Urenregistratie afsluiten beschikbaar vanaf de pagina Kloktijden evaluatie
  • Inrichting negatieve uren exporteren o.b.v. Activiteitcodes
  • Taken handmatig gekoppeld aan projectitem niet zichtbaar in Taken Totaal
  • Gedeactiveerde taak Typeringen worden nog getoond bij Taken
  • Pagina Invoeren Flex toont geen naam bij ingevulde dienst
  • Salarisstroken import vanuit NMBRS uitgebreid met vorig jaar
Releases > 2022.04 April
  • Output NMBRS uren export vergroot met alle geregistreerde uren
  • Batchverwerking facturen verzenden gerepareerd
  • Agenda-items / opdrachten ook tonen in het dienstenrooster
  • Toekomstige medewerkers ook importeren met de AFAS koppeling
  • Verwerking adres gegevens verbeterd met de AFAS koppeling
  • Widget uren cumulatief
  • Aanpassing op de functionaliteit collectieve salarisverhoging
  • Bonus Totaal
  • AFAS uren export (klantspecifiek)
  • Mijn agenda (BETA)
Releases > 2022.05 Mei
  • Weergave fout hersteld in het overzicht Verlof Status Uitgebreid
  • Verlof types aanvragen instelbaar gemaakt
  • Ophalen loonstroken met de NMBRS koppeling verbeterd
  • Taakstatus ‘afgehandeld’ onafhankelijk van wijzigingen in Status en Fase
  • Startdatum van de functie tonen in het rapport Personeel Totaal
  • Foutmelding Kloktijden Import SNL API opgelost
  • Opmaak creditfactuur flexibel instelbaar gemaakt
  • Deadline niet meer verplicht op een taak
Releases > 2022.06 Juni
  • Export uren naar NMBRS flexibel gemaakt
  • Importeren toekomstige medewerkers met de NMBRS-koppeling
  • Instellen algemene systeem CAO voor hospitality
  • Inrichting exporteren/importeren
  • Stampagina Projecten
  • Inkoop Totaal
  • AFAS uitdienst datum overnemen in Staff
  • Alternatieve namen instellen vaste velden omzetregistratie
  • Jaaropgaves importeren via de Nmbrs koppeling
  • Fouten m.b.t. “Extra diensten” verholpen in app Planning
Releases > 2022.07 Juli
  • NMBRS Uren en ORT Export voor oproepkrachten verbeterd
  • Verlof overzicht wettelijk- en bovenwettelijk saldo per medewerker op Afdelings-, Regio- en Organisatieniveau
  • Verbetering van het Weekoverzicht Beschikbaarheid
  • Verbetering (opnieuw) versturen welkomstmail
  • Verbeteren performance Regio-Prestatie →Productiviteit → Realisatie
  • Verbetering weergave van opmaak in de Nieuws Pop-Up
  • Verbetering filters op Rapport Uren Totaal
  • Artikelen inleveren op de pagina Artikelen
  • Urencalculator bij Verlof Muteren hersteld
  • Activiteit “Wet Betaald Ouderschapsverlof / WBO”
  • Taakonderwerp meegenomen bij aanmaken vervolgtaak
Releases > 2022.08 Augustus
  • Onderbouwing bij abonnementsfacturatie nu toe te voegen aan factuur
  • Werking Vinkboxen in de urenregistratie en bij het klokken verbeterd
  • Uitbreiding NMBRS Koppeling: Overnemen Salaris- en Contractinfo
  • Uitbreiding AFAS koppeling: “salarisinfo overnemen”
  • Wijziging in de werking van de selectievinkjes bij de NMBRS Uren Export
  • Zelf samen te stellen omzet draaitabel (Test & Vroege toegang)
  • Opmerking kunnen invoeren op Regiodiensten
  • In behandeling genomen Regiodiensten niet meer bewerkbaar
Releases > 2022.09 September
  • Persoon volledig verwijderen alleen mogelijk met speciale Rol
  • Aangevinkte kolommen opslaan in Totaal rapportage filters
  • Verbeteringen Personeel Totaal
  • Intakeformulier nieuwe medewerker
  • Onderbouwing bij abonnementsfacturatie nu toe te voegen aan factuur
  • Verbeteringen aan de pagina Dienstverband → Salarisevaluatie
  • Werkschema op contractpagina alleen bewerkbaar met juiste rechten
  • Filters op Ruilverzoeken in het rooster verbeterd
  • Landingspagina Relatie (vroege toegang)
  • Locatiecode opvoeren bij locatiedetails van een Relatie
Releases > 2022.10 Oktober
  • Toevoegen kolom aan verloningsoverzicht uren activiteit “WBO”
  • Contactpersoon totaal verbeterd met kolomkeuze en doorklikken
  • Uren evaluatie 2.0 verbeteringen massa mutatie, aantal datagrid resultaten
  • Contactpersonen met link ‘ex werknemer’ niet standaard zichtbaar bij zoeken
  • Afboeking via collectief verjaren zichtbaar gemaakt in “Status uitgebreid”
  • Dialoogschermen verbeterd op de landingspagina’s Relatie → Overzicht en Persoon → Overzicht
Releases > 2022.11 November
  • Basiswerking opdrachten roosteren in lijn getrokken met diensten roosteren
  • Inkoop informatie toegevoegd aan Relatie Overzicht
  • Visuele verbeteringen aan diverse pagina’s (UI updates)
  • Agendadiensten uitvragen bij de regio
  • Projecten Totaal
2022.11 November
  • Visuele verbeteringen aan diverse pagina’s (UI updates)
2022.12 December
  • “Administratie” menu-item zichtbaar na opzoeken locatie
  • Visuele verbeteringen aan diverse pagina’s (UI updates) 2022.12
  • Artikel Totaal parameters uitgebreid
  • “Einde contract datum” signaal verbeterd
  • Verbeteren selectiemogelijkheden in Regio-Prestatie > Resultaat
  • Nmbrs: Handmatig stroken importeren
  • Uren informatie toegevoegd aan Relatie Overzicht
Releases > 2023.01 Januari
  • Kilometervergoeding verhoogd van € 0,19 naar € 0,21
  • Roosteren Flex
Releases > 2023.02 Februari
  • Raadplegen: Jaarlijst activiteit per afdeling, medewerker, maand
  • Periode selectie update
  • Uren Evaluatie Bèta update 2023.02
  • Crediteren factuurregel-factuur valt nu altijd terug op het gebruikte sjabloon
  • Totaalbedrag inclusief en exclusief BTW zichtbaar gemaakt in overzicht facturen
  • Uitlijning debiteuren facturatie verbeterd
Releases > 2023.03 Maart
  • Debiteuren voor facturatie (439858)

Administraties

  • Administratie Totaal

Gebruikers

  • Ik kan geen gebruiker aanmaken
  • Achteraf gebruikers aanmaken
  • Gebruiker aanmaken tijdens invoeren personeelslid
  • Administratiegroepen toekennen en verwijderen
  • Gebruikersbeheer – Landingspage
  • Administratie toekennen en verwijderen
  • Rollen toekennen en verwijderen
  • Gebruikersgroepen toekennen en verwijderen
  • Tijdelijke gebruikersvervanging
  • Gebruikers overnemen
  • Gebruikersaccount deactiveren
  • Wachtwoord handmatig aanpassen voor een gebruiker
  • Uitgaande email voor een gebruiker blokkeren
  • Gebruikersnaam en gebruikers-email wijzigen
  • 2-stap authenticatie methode

Beheerders

  • Logo aanpassen
  • Aanmaken afdeling
  • Organisatiestructuur inrichten
  • Aanmaken regio

Interne documentatie Staff

  • Inrichting exporteren/importeren

Overig

  • Excel bestanden kunnen niet worden geopend

Uren >Uren 2.0

  • Landingspagina Uren
  • Introductiepagina Spaaruren
Uren >Inrichting Uren 2.0
  • Urenregistratie instellingen per medewerker
  • Urenregistratie instellingen inclusief afsluitdatum aanpassen
  • Activiteit “Wet Betaald Ouderschapsverlof / WBO”
  • Uren normen
  • Seniorenregeling met spaaruren
  • Inrichting urenregistratie
  • Activiteitenmatrix zonder inactieve organisatorische eenheden
  • Activiteitenmatrix
  • Medewerkers inlenen/uitlenen
  • Grenswaarden per afdeling tbv facturatie & sturing
Uren >Registreren Uren 2.0
  • Urenregistratie persoonsniveau
  • Urenregistratie fiatteren
  • Urenregistratie eigen uren
  • Urenregistratie
  • Collectieve TVT-ingrepen
  • Slaapdiensten
  • Rooster kopiëren naar de urenregistratie
  • Nachttoeslag
  • Extra Reiskosten
  • Consultancy urenregistratie
  • Urenregistratie afsluiten beschikbaar vanaf de pagina Kloktijden evaluatie
  • Uren registreren over een langere periode
  • Uren registreren voor jongeren onder de 16
  • Feestdagen registreren
  • Urenregistratie op afdelingsniveau
Uren >Rapporteren Uren 2.0
  • Verbetering filters op Rapport Uren Totaal
  • Uren bekijken
  • TVT-uren
  • Rapport MIN-MAX
  • Inzoomen Urenregistratie
  • Widget uren cumulatief
  • Verloningsrapportage
  • Uren Totaal
  • Mijn uren
Uren >Veelgestelde vragen Uren 2.0
  • Verwerken extra TVT op feestdagen
  • Afrondingsverschil bij aanvragen en goedkeuren verlof spaaruren medewerkers
  • Hoe kom ik af van standaard dubbele regels in de urenregistratie?
Uren >Updates Uren 2.0
  • Werking Vinkboxen in de urenregistratie en bij het klokken verbeterd
  • Verbetering filters op Rapport Uren Totaal
  • Urenregistratie afsluiten beschikbaar vanaf de pagina Kloktijden evaluatie
  • Activiteitenmatrix zonder inactieve organisatorische eenheden
  • Update 01-2022 – Foutmelding in Safari bij de pagina Invoeren Flex
  • Home
  • Artikelen
  • Planning
  • Planning >Functionaliteit: Afdelingsroosteren - Personen
  • Roosteren

Roosteren

Inhoudsopgave
  • Weekrooster in één oogopslag
  • Rooster maken
  • Navigatie en kopiëren
  • Publiceren en her-publiceren
  • Kopiëren naar urenregistratie
  • Weekrooster kopiëren
  • Volgorde van medewerkers wijzigen
  • Legenda
  • Periode roosteren
  • Tijdelijke medewerkers
  • Beschikbaarheid in het personenrooster

Dit artikel gaat over het maken van het weekrooster, voor andere wijzen van roosteren kunt u de artikelen dienstenrooster maken en 4-weken rooster raadplegen. Op de pagina Rooster status is een beknopt overzicht van de status en voortgang van de publicaties terug te vinden.

 

Voor het roosteren van opdrachten en competentieroosteren, zie de handleiding Plannen expert.

Het maken van roosters is in deze software één van de meest uitgebreide plannings-tools beschikbaar voor de gebruiker. Per afdeling kan het weekrooster gemaakt en online gepubliceerd worden. Ook kan het weekrooster als basis dienen voor de urenregistratie door de geroosterde uren één-op-één te kopiëren. Per medewerker wordt de wekelijkse contractverplichting getoond en wordt er weergegeven hoeveel uren er al geroosterd zijn. Bovendien is individuele beschikbaarheid volledige geïntegreerd.

Tip! Jekunt binnen het rooster snel en gemakkelijk navigeren met het toetsenbord. Bekijk “Navigatie en kopiëren”.

Op dit moment zijn er drie methoden van roosteren in gebruik:

  • Weekrooster maken
  • 4-Weken rooster maken
  • Dienstrooster maken

Weekrooster in één oogopslag #

 

 

  • Klik op de button Roo
  • Selecteer in het linker menu de afdeling
  • Navigeer naar pagina Roosters → Rooster maken

 

 

Uitleg veel gebruikte functies

 

 

  1. Weekselectie: kies de gewenste roosterweek uit een lijst
  2. Rooster maken: klik op een veld om roosterdetails in te voeren
  3. Opslaan: sla het weekrooster op
  4. Dagopmerking: type een opmerking in voor deze dag
  5. Rooster kopiëren: kopieer dit weekrooster naar een andere week
  6. Rooster publiceren: maak dit rooster beschikbaar voor uw medewerkers
  7. Kopiëren naar URS: kopieer de uren in dit afdelingsrooster naar de urenregistratie
  8. Uitklappen: klap het rooster uit om meer details te zien

 

Rooster maken #

 

 

  • Klik op een (leeg) veld in het rooster
  • Er verschijnt een pop-up waarin je roosterdetails kunt wijzigen

 

 

 

Dienst selecteren

Wanneer er voor jouw afdeling, regio of organisatie standaarddiensten zijn ingericht, kun je deze gebruiken om automatisch de werk- en pauzetijden in te vullen.

 

 

Werktijden invoeren

Voor het handmatig invoeren van de werk- en pauzetijden geldt invoer in uren en minuten:

 

  • Van: Hoe laat gaat deze persoon beginnen
  • Tot: Tot hoe laat gaat deze persoon werken
  • Pauze: Hoelang krijgt deze persoon pauze
  • Uren verantwoording: koppel activiteiten aan de uren

 

Wanneer je de werktijden hebt ingevuld, is de volgende stap het verantwoorden van de uren met activiteiten. De uren geef je op in de witte vlakken links van de activiteitenlijsten.

 

 

Split-shift & Roostervrij

 

  • Split-shift: Net als bij de urenregistratie kun je bij het rooster een split-shift roosteren. Klik op 1 om het eerste rooster in te vullen. Klik vervolgens op 2 om verder te gaan met het tweede rooster voor deze persoon op deze dag.
  • Roostervrij: Het is mogelijk om iemand roostervrij in te roosteren. Vink de check box roostervrij aan er dit verschijnt in het rooster.

 

Informatieveld

 

  • Standaard uren: Achter standaard uren staat het aantal uren dat deze persoon volgens contract moet werken. Bij een 38 uur contract zal hier 7:36(c) staan
  • Weektotaal: Hier wordt getoond hoeveel uur deze persoon deze week al is ingeroosterd.
  • Contract uren: Bij contract uren staat het aantal uren wat deze persoon volgens contract dient te werken per week. Er staat ook een pijltje naast. Hiermee wordt aangegeven of het aantal contracturen al behaald is met het inroosteren of niet.
  • Saldo TVT, Saldo VAK, Saldo ATV
  • Maaltijd: Met deze check box kun je aangeven of iemand een maaltijd gaat nuttigen.
  • Opmerking

 

 

Navigatie en kopiëren #

Naast het navigatie-pad op het scherm kun je ook via sneltoetsen op het toetsenbord navigeren op de pagina Rooster maken.

 

Navigeren met de pijltjes

  • Klik op een veld binnen het rooster
  • Houdt CTRL ingedrukt
  • Gebruik de pijltoetsen om te navigeren

 

 

 

Sneltoets rooster kopiëren en plakken

  • Selecteer het roosterveld dat je wilt kopiëren
  • Gebruik CTRL + C om het veld te kopiëren
  • Navigeer naar het veld waar naartoe gekopieerd gaat worden
  • Gebruik CTRL + V om de gekopieerde inhoud te plakken

 

 

 

 

Sneltoets rooster verwijderen

  • Selecteer het roosterveld
  • Gebruik CTRL + DELETE om het veld leeg te maken

 

 

 

Navigatie met de muis en navigatiepad

 

 

 

  • Als je op een dag klikt in het rooster krijg je een pop-up scherm. Hier staat een navigatie button in.
  • Met deze navigatie button kun je met ‘ > ‘ binnen het rooster navigeren zonder het pop-up scherm te verlaten.
  • Met ‘ + ‘ kun je het rooster van een persoon (verticaal) op die dag kopiëren naar de volgende dag of naar de volgende persoon (horizontaal).

 

 

 

Tip! Door een leeg vak te selecteren kun je de diensten eenvoudig wissen.

 

 

Publiceren en her-publiceren #

Wanneer je het nieuwe rooster voor het eerst opslaat is het nog niet direct inzichtelijk voor jouw medewerkers. Met de knop Rooster publiceren stel je het rooster beschikbaar ter inzage en wordt er een notificatie naar de personen gestuurd die zijn ingeroosterd.

 

LET OP! Wanneer er op een later moment aanpassingen aan een gepubliceerd rooster worden gemaakt is dit direct inzichtelijk. Het opnieuw publiceren dient hier slechts ter notificatie.

 

 

Een klik op deze knop opent het scherm voor een eventuele opmerking. De medewerkers ontvangen een bericht dat hun rooster gepubliceerd is. Aan dit bericht kun je een extra opmerking toevoegen:

 

Het is bij de eerste publicatie van het rooster mogelijk het vinkje Alleen ingeroosterde medewerkers informeren aan te vinken, dit zal resulteren in het versturen van het rooster naar alleen de ingeroosterde medewerkers.

 

 

Wanneer het rooster voor de tweede keer wordt gepubliceerd zal het vinkje veranderen naar Alleen medewerkers met een gewijzigd rooster informeren. Dit houdt in dat wanneer het rooster opnieuw wordt gepubliceerd, er alleen een melding uit zal gaan naar de medewerkers waarvan het rooster is gewijzigd.

 

Kopiëren naar urenregistratie #

Als het rooster definitief is kan het rooster in een keer gekopieerd worden naar de urenregistratie met de button:

 

 

 

Let op! Wanneer het rooster al een keer naar de urenregistratie gekopieerd is, worden bestaande records niet overschreven. Je krijgt een melding per persoon welke dagen al geregistreerd zijn.

 

 

 

Weekrooster kopiëren #

Als je een rooster hebt gemaakt en deze is voor een volgende week (deels) hetzelfde, dan kun je dit rooster kopiëren.

 

 

  • Selecteer de week die je wilt kopiëren (met de gele pijltjes kun je een week naar voren en een week terug navigeren.)
  • Selecteer de week waar je dit rooster naartoe wilt kopiëren
  • Klik op de button “Kopieer rooster” om het rooster te kopiëren

 

 

 

 

 

Volgorde van medewerkers wijzigen #

Zowel in het week- als het  4-wekenrooster kun je de verticale volgorde van de medewerkers aanpassen door middel van een klik op de knop “Volgorde” boven de lijst met namen. De volgnummers worden per medewerker zichtbaar; je kunt ze hier wijzigen/invoeren van laag naar hoog, respectievelijk van boven naar beneden. Sla hierna het rooster op.

 

 

 

Deze volgorde geldt nu ook voor de lijst namen in de urenregistratie.

Een andere manier van volgorde aangeven is door middel van Roostergroepen. Lees meer hierover in het bijbehorende artikel.

 

Legenda #

Omdat het maken van roosters voor grote afdelingen complex kan zijn, wordt er met kleurcodes gewerkt om onderscheid aan te geven tussen productieve uren en improductieve uren zoals vakantie en ziekte.

 

 

 

 

Nr. Code Omschrijving
1. 09:00-17:00 Medewerker is productief ingeroosterd
2. Naam Medewerker is uitgeleend aan een andere afdeling
3. 12:00-22:00 Medewerker is op een andere afdeling ingeroosterd
4. 08:00-16:00 Medewerker is improductief ingeroosterd
5. 08:00-00:00 Medewerker is productief en improductief ingeroosterd
6. 11:00-23:00 Medewerker heeft aangegeven beschikbaar te zijn
7. 11:00-23:00 Medewerker heeft aangegeven niet beschikbaar te zijn
8. 13:00-16:00 Rooster conflicteert met de aangegeven beschikbaarheid
9. Naam Tijdelijke medewerker of uitzendkracht

 

 

Periode roosteren #

Op de pagina Periode roosteren kun je één medewerker voor een langere periode inroosteren. Dit is een handige manier om een continu terugkerend ritme makkelijk in te roosteren, maar ook om langdurige ziekte of zwangerschapsverlof eenvoudig in de roosters te verwerken. Je opent de pagina Periode Roosteren als volgt: vanuit de Persoon-context (snelbutton Pers uit de toolbar Personeel), kies menu-item Aan-afwezigheid. Navigeer naar pagina Roosters → Periode roosteren.

 

 

  1. Selecteer eerst de start- en einddatum in de kalender;
  2. Kies in de kolom “Dienst” een voorgeprogrammeerde dienst;
  3. Of voer handmatig de Van, Tot en Pauze tijden in;
  4. Verantwoord de tijden met de uit te voeren activiteiten. Zorg dat het aantal uren links ingevoerd altijd gelijk is aan het aantal verantwoorde uren rechts. Activiteiten met zwarte letters geschreven zijn productief en activiteiten in blauwe letters zijn improductief. Hieronder vallen bijvoorbeeld de codes VAK, ZIE, ZWA etc.
  5. Selecteer de afdeling waarop de uren geroosterd worden;
  6. Opslaan.

 

 

Periode roosteren voor één medewerker

 

 

Tijdelijke medewerkers #

 

 

Afbeelding -Tijdelijke medewerkers op een rooster

 

In deze software betekent de term “tijdelijke medewerker” een medewerker die is ingeleend op een andere afdeling dan zijn standaard verloningsafdeling. Het is niet de definitie voor een medewerker die maar kort ergens werkt of oproepkracht is. In de afbeelding hiernaast is medewerker Hugo een tijdelijke medewerker, hij is standaard een medewerker van de afdeling Keuken maar voor inroostering is hij ingeleend op afdeling Bediening.

 

  1. In de lijsten voor roosters en urenregistratie zijn deze ingeleende medewerkers herkenbaar aan de naam geschreven in rode letters (Hugo). Medewerkers die zijn uitgeleend aan een andere afdeling hebben gouden letters (Anton) en medewerkers die standaard op deze afdeling staan zijn blauw (Richard, Peter).
  2. De kleurcodes in het rooster zijn anders voor medewerkers die op een andere afdeling ingeroosterd zijn, dit is handig om te herkennen of medewerkers op de geselecteerde afdeling gepland staan of ergens anders. Wanneer de medewerker op een andere afdeling productief ingeroosterd is, dan kleurt de achtergrond lichtblauw en de tijden zijn bruin met een streep er boven. Bij improductieve inroostering zoals Vakantie is de achtergrond roze gekleurd en bij gedeeld productief/improductief is de achtergrond geel.

 

 

Tip: kijk in de legenda> onderaan het rooster voor een complete uitleg van de gebruikte kleuren en iconen.

 

Beschikbaarheid in het personenrooster #

 

 

Afbeelding 1 – Beschikbaarheid in het weekrooster

 

 

Afbeelding 2 – Volgorde van intekenen

Als een medewerker zijn of haar beschikbaarheid heeft aangegeven dan worden de beschikbare- en onbeschikbare tijden meteen weergegeven in het rooster. In het groen worden de beschikbare uren getoond en in het rood met een kruis er voor de onbeschikbare uren.

Wanneer je toch een medewerker uren inroostert waarbij de uren overlappen met de onbeschikbare periode dan wordt de invoer rood omkaderd.

Het moment van intekenen is op te vragen door de muisaanwijzer tijdelijk stil te houden boven de beschikbare tijden. Je krijgt nu gegevens te zien over de datum en tijd wanneer de medewerker zijn/haar beschikbaarheid heeft ingevoerd.

What are your Feelings
Deel dit artikel:
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
Heeft dit artikel je niet verder geholpen?

Hoe kunnen we je verder helpen?

Updated on 15 juni 2022
RoostergroepenMijn rooster

Powered by BetterDocs

Inhoudsopgave
  • Weekrooster in één oogopslag
  • Rooster maken
  • Navigatie en kopiëren
  • Publiceren en her-publiceren
  • Kopiëren naar urenregistratie
  • Weekrooster kopiëren
  • Volgorde van medewerkers wijzigen
  • Legenda
  • Periode roosteren
  • Tijdelijke medewerkers
  • Beschikbaarheid in het personenrooster

Handige links
  • Demo aanvragen
  • Inschrijven nieuwsbrief
  • Contact
Contactinformatie

Baron de Coubertinlaan 6 unit 11
2719 EL Zoetermeer
Zuid-Holland

+31 (0) 10 218 98 66
info@staff.nl

Copyright 2023 © Staff Support B.V.
  • Home
  • Ik ben
  • Apps
  • Artikelen
  • Releases
  • Veiligheid
  • Opleiding
  • Contact
  • Bekijk hier de checklist voor 2023!