Ga naar inhoud
Staff HelpStaff Help
  • Home
  • Artikelen
    • Before you start
    • Communicatie en informatie
    • Personeel en organisatie
    • Planning en uren
    • Financieel
    • Relatiebeheer
    • Prestatie
    • Koppelingen
    • Beheer
  • Veiligheid
  • Contact

Before you start

10
  • Welkom bij Staff Support!
  • Wachtwoord resetten
  • Inloggen
  • Tweestap authenticatie
  • Navigeren
  • Notificaties
  • Mijn Profiel
  • Favorieten
  • Workforce App
  • Begrippenlijst

Communicatie en informatie

25
  • Dashboards
    • Introductie Dashboards
  • Agenda
    • Introductie Agenda
  • Loketten
    • Communicatieknop Medewerker Loket
    • Widget: Behaalde en maximale bonus
    • Introductie Loketten
    • Loketten, loketsjablonen en batchbewerking
    • Werkgever loket
    • Manager loket
    • Medewerker loket
    • Buienradar widget
  • Berichten
    • Introductie Berichten
  • Rapporten
    • Introductie Rapporten
    • Mijn Rapporten
    • Raadplegen rapportages
    • Gemiddelde besteding
    • Adressenlijst
    • Rapport: Uren totaal per afdeling inclusief saldi en ATW
    • Rapport: Uren totaal per medewerker inclusief saldi en ATW
    • Projectrapportage, incl. kosten, omschrijving en resultaat
    • Exporteren gegevens uit Staff
  • Taken
    • Introductie Taken
    • Taken Overzicht
    • Snelinvoer Supportaak
    • Supporttaken raadplegen
    • Gekoppelde relatie wijzigen

Personeel en organisatie

85
  • Organisatie
    • Instellen algemene systeem CAO voor hospitality
    • FAQ: Hoe werken de (verjaardag)notificaties die af gaan naar de leidinggevende?
  • Sollicitaties
    • Introductie Sollicitaties
  • Medewerkers
    • Introductie Medewerkers
    • Nieuwe medewerker
    • Medewerkers Totaal
    • Aanmaken merge sjablonen
    • Competenties
    • Documenten Uploaden
    • Salarisstroken en jaaropgaven
    • Door medewerkers standaard inzichtelijke documenten
    • Contracten en afspraken
    • Wijziging kostprijs medewerker bij wijzigen van salaris “inclusief” naar “direct uitkeren”
    • Medewerker uurkosten (kostprijs)
    • Overzicht van filetypes per pagina
    • Dienstverbanden en contracten toevoegen / aanpassen / verwijderen
    • Correspondentie (Mergen)
    • Loonhuis invoeren
    • Aanpassen stamgegevens van een medewerker
    • Salarissen – Salaris wijzigen
    • Collectieve salarisverhoging doorvoeren
    • Exporteren en importeren doorbelastingstarieven
    • Voorschot
    • Medewerkers verwijderen (batch)
    • Mailadres wijzigen
    • Communicatiemiddelen
    • Jubileum berekening
    • Gratis Maaltijd registratie
    • Adres aanpassen
    • Salariscommunicatie indienen
    • Adressenlijst
    • Loonheffingskorting aanpassen
    • Medewerker ingevoerd op de verkeerde organisatie
    • Medewerker verwijderen
    • Kwaliteit: Cursussen
    • HR Cockpit
    • Personalia wijzigen
    • Functies beheren
    • HR Cockpit – Verloop
    • Uitzendkracht toevoegen
    • CAO rekenregels
    • Werken met Min-Maxers
    • Lage WW-Premie
    • Vakkrachten
    • Medewerker opnieuw in dienst nemen
    • Afdeling aanpassen
    • Medewerker per ongeluk uit dienst (herstellen)
    • Medewerker uit dienst melden
    • FAQ: Wat te doen bij fout in overgang naar andere organisatie
    • Overgang naar andere organisatie
    • Extra Reiskosten
    • Werkschema
    • Functie wijzigen
    • Praktijkvoorbeeld – contractwijziging
    • Medewerker met een 2e dienstverband / contract invoeren
    • Contract wijzigen/verlengen
    • Kwaliteit: Functioneren & Evaluaties
    • Vaardigheden beheren
    • Boodschap voor personeelszaken
    • Nieuwsberichten plaatsen
    • Urenregistratie instellingen per medewerker
    • Salaris informatie
    • Bibliotheek onderhouden
    • Medewerkerkaart
    • Welkomstmail opnieuw versturen
  • Bestanden
    • Bestanden Totaal
    • Introductie Bestanden
    • Ontbrekende bestanden
  • Bonus
    • Introductie Bonus
    • Bonus verwerken
    • Bonus op basis van omzet
    • Bonus Totaal
  • Artikelen
    • Introductie Artikelen
    • Artikelen overzicht
    • Artikel toevoegen
    • Artikel wijzigen
    • Artikel inleveren
    • Medewerker(s) aan een artikel toewijzen
    • Artikel aan medewerker toewijzen
  • Declaraties
    • Introductie Declaraties
    • Download: Handleiding
  • Verzuim
    • Introductie Verzuim
    • Overzicht Verzuim
    • Verzuimkaart en vakantiekaart
  • Mobiliteit
    • Introductie Mobiliteit

Planning en uren

104
  • Introductie Planning & Uren
  • Planning
    • Introductie Planning
    • Mijn Rooster
    • Soorten
    • Sjablonen
    • Rusttijden
    • 4-weken rooster
    • Roosteren Flex
    • Rooster herh. perioden
    • Diensten inrichten
    • Diensten ruilen
    • Open diensten (inschrijven)
    • Slaapdiensten
    • Regiokrachten
    • Diensten-roosteren Flex
    • Automatisch roosteren
    • Naar de urenregistratie
  • Klokken
    • Ik wil beginnen met klokken
    • Klokken Inrichting
    • Inrichten klokken
    • Klokken voor medewerkers
    • Klokken: in- en uitklokken
    • Klokken: Evaluatie
    • Klokken: status en evaluatie
    • Evalueren en goedkeuren van kloktijden
    • Klokken met een Datafox terminal (vingerscan)
    • Kloktijden importeren vanuit de SNL kassa
  • Uren
    • Introductie Uren
    • Automatisch fiatteren en sluiten van urenregistratie
    • Collectieve TVT-ingrepen
    • Activiteiten legenda
    • Uren Totaal
    • Uren bekijken
    • Medewerkers inlenen/uitlenen
    • Naar de urenregistratie
    • Introductiepagina Spaaruren
    • Urenregistratie fiatteren
    • Nachttoeslag
    • Evalueren en goedkeuren van kloktijden
    • Urenregistratie persoonsniveau
    • Grenswaarden per afdeling tbv facturatie & sturing
    • Extra Reiskosten
    • Urenregistratie
    • Uren invoeren per afdeling
    • Urenregistratie instellingen per medewerker
    • Mijn uren
    • Verwerken extra TVT op feestdagen
    • Uren normen
    • Inrichting urenregistratie
    • Afrondingsverschil bij aanvragen en goedkeuren verlof spaaruren medewerkers
    • TVT-uren
    • Activiteitenmatrix
    • Rapport: Uren totaal per afdeling inclusief saldi en ATW
    • Hoe kom ik af van standaard dubbele regels in de urenregistratie?
    • Verloningsrapportage
    • Niet tijdgebonden activiteiten t.b.v. de urenregistratie/rooster
    • Feestdagen registreren
    • Urenregistratie op afdelingsniveau
    • Instellingen (Uren)
    • Uren registreren voor jongeren onder de 16
    • Seniorenregeling met spaaruren
    • Urenregistratie instellingen inclusief afsluitdatum aanpassen
    • Uren registreren over een langere periode
    • Rapport: Uren totaal per medewerker inclusief saldi en ATW
    • Inzoomen Urenregistratie
    • Rapport MIN-MAX
    • Consultancy urenregistratie
    • Urenregistratie per periode
    • Beschermd: Uren invoeren per afdeling
    • Overzicht Uren
    • Activiteiten beheren
    • Uren evaluatie
  • Verlof
    • Introductie Verlof
    • Verlofuren opnieuw verstrekken
    • Collectief – startwaarden
    • Collectief – verstrekken
    • Collectief – overnemen
    • Collectief – Toekennen VAK en ATV aan oproepkrachten
    • Verlofuren opnieuw verstrekken
    • Verlofmanager aanpassen
    • Verjaringsoverzicht
    • De verlofmodule inrichten
    • Voorbeeldberekening verloftoekenning (in een gebroken maand)
    • Verlof Totaal (beta)
    • Praktijkvoorbeeld – contractwijziging
    • Vakantie jaaroverzicht
    • Verlof aanvragen
    • Verlof inrichting en periode blokkeren
    • Uitbetalen TVT
    • Uitbetalen TVT (Collectieve TVT ingreep)
    • Verlofstatus uitgebreid (Saldo overzicht)
    • Additioneel verlof (extra verlofuren)
    • Vakantie aanvraag goedkeuren
    • Verlof – Wettelijk en bovenwettelijk nader toegelicht
    • Werken met Min-Maxers
    • Ingrepen
  • Beschikbaarheid
    • Introductie Beschikbaarheid
    • Mijn beschikbaarheid opgeven
    • Mijn beschikbaarheid opgeven over een periode
    • Opgegeven beschikbaarheid van mijn medewerkers vastzetten voor een week
    • Bericht sturen naar medewerkers van een afdeling via de beschikbaarheid
    • Dagoverzicht – Overzicht van de opgegeven beschikbaarheid per dag genereren
    • Weekoverzicht – Overzicht van de opgegeven beschikbaarheid per week genereren
    • Managen op welke dagen en tijden beschikbaarheid kan worden opgegeven

Financieel

46
  • Omzet
    • Introductie Omzet
    • Automaatregistratie
    • Omzetprognose
    • Omzet ontwikkeling
    • Gemiddelde besteding
    • Omzet budget
    • Omzetregistratie inrichting aanpassen
    • Omzet Totaal
    • Aanmaken grootboekrekeningnummer
    • Grootboekrekeningnummer betaalwijze wijzigen met terugwerkende kracht
    • Grootboekrekeningnummer koppelen aan bestaande klantspecifieke betaalwijze
    • Grootboekrekeningnummer koppelen aan bestaande algemene (MaxCC) betaalwijze
    • Klantspecifieke betaalwijze aanmaken
    • Omzetgroep aanmaken
    • Grootboekrekeningnummer betaalwijze wijzigen (per datum)
    • Omzetregistratie
    • Omzet invoeren (uitgebreide toelichting)
    • Omzetregistratie import logs verwijderen
    • Omzetgroep/betaalwijze toevoegen aan kassa
    • Uitlezen registratie cockpit
    • Kantoorkas totaal
    • Kantoorkas automatisch overnemen bij jaarovergang
  • Facturatie
    • Facturatie van geregistreerde uren
    • Facturatie Totaal
    • Facturatie
    • Herinneringen en creditnota’s versturen
    • Aanmaken conceptfactuur obv factuurregels
    • Facturen
    • Facturatie inrichting en configuratie
    • Aanmaken losse conceptfactuur (BETA)
    • Factureren
    • Factureren debiteuren
    • Inrichten losse conceptfactuur (BETA)
    • Foutieve factuur verwijderen of crediteren
    • Taakfacturatie inrichten
    • Taakfacturatie
    • Gekoppelde relatie wijzigen
    • Abonnementsfacturatie
  • Administraties
    • Administraties deactiveren
  • Inkoop
    • Introductie Inkoop
    • Externe doorleveringen
    • Inkopen importeren (koppeling Sligro)
    • Inkoopgroep
    • Inkoop koppeling (Sligro, Delegate, Kovit)
    • Inkoop Totaal
    • Contante inkopen registreren

Relatiebeheer

13
  • Projecten
    • Projectrapportage, incl. kosten, omschrijving en resultaat
    • Projecten Totaal
    • Introductie Projecten
  • Relaties
    • Introductie Relaties
    • Relatie Totaal
    • Facturatiegegevens relatie beheren
    • Basisgegevens relatie beheren
    • Gekoppelde relatie wijzigen
    • Nieuwe relatie aanmaken
    • Leverancier toevoegen
    • Contactpersoon Totaal
    • Bedrijfslogo uploaden voor een relatie
    • Contactpersoon verbergen

Prestatie

31
  • Prestatie app
    • Introductie Prestatie
    • Prestatiegroep
    • Dag naar uren omrekening
    • APG Verschillen
    • Arbeidsproductiviteit instellingen
    • Arbeidsproductiviteit
    • Omzetgroep toevoegen aan arbeidsproductiviteit instellingen
    • APG target bepalen / aanpassen
    • Personeel budget instellingen
    • Bezettingsgraad
    • Regio-prestatie
    • Activiteit toevoegen aan arbeidsproductiviteit instellingen
    • Locatiebudgetsheet
    • Widget Omzet vs Uren (arbeidsproductiviteit)
    • Registratie prestatie
    • Rooster status
    • Registratie cockpit
    • Brutowinstmarge
    • Brutowinstmarge instellingen
    • Widget brutowinstmarge
    • Brutowinstmarge: Target aanpassen
    • Inkoopruimte
    • Budget Jaarverdeling
    • Inkoop budget (targets)
    • Omzet ontwikkeling
    • Omzet prestatie
    • Omzet budget
    • Resultaat
    • Regio-prestatie omzet
    • Regio-prestatie AP
    • Regio-prestatie resultaat

Beheer

45
  • Wachtwoordbeleid
  • Uitschakelen scrollen na verversen in Chrome
  • Logo aanpassen
  • Ik kan geen gebruiker aanmaken
  • Achteraf gebruikers aanmaken
  • Gebruiker aanmaken tijdens invoeren personeelslid
  • Aanmaken afdeling
  • Organisatiestructuur inrichten
  • Administratie Totaal
  • Locatie toevoegen d.m.v. kopiëren
  • Rol aanmaken voor een afdeling, regio of organisatie.
  • Aanmaken regio
  • Administratiegroepen toekennen en verwijderen
  • Gebruikersbeheer – Landingspage
  • Administratie toekennen en verwijderen
  • Rollen toekennen en verwijderen
  • Gebruikersgroepen toekennen en verwijderen
  • Tijdelijke gebruikersvervanging
  • Gebruikers overnemen
  • Gebruikersaccount deactiveren
  • Wachtwoord handmatig aanpassen voor een gebruiker
  • Uitgaande email voor een gebruiker blokkeren
  • Gebruikersnaam en gebruikers-email wijzigen
  • Privé artikelen
  • Inrichting exporteren/importeren
  • SMTP Server voor uitgaande mail instellen
  • Rolmatrix
  • Rechten
  • Raadplegen Rechten
  • Paginarechten
  • Gebruikersgroepen
  • Gebruiker overnemen
  • Feestdagen in de looncomponenten export Unit 4
  • Excel bestanden kunnen niet worden geopend
  • Ik krijg de melding “Uw login is gedeactiveerd”
  • Hoe vind ik inactieve / verborgen items zoals uit dienst medewerkers en oude locaties?
  • Signaal sjabloon aanpassen
  • Verjaardagslijst
  • Tariefhuis inrichten
  • Openingsdagen instellen
  • Digitaal Ondertekenen
  • Widget HACCP live
  • Connexie export
  • Widget ABC t.o.v. budget
  • Gebruiker Totaal

Koppelingen

21
  • Introductie Koppelingen
  • MEWS
    • MEWS omzetprognose
  • Sligro
    • Inkopen importeren (koppeling Sligro)
  • SNL
    • Kloktijden importeren vanuit de SNL kassa
  • Connexie
    • Connexie medewerker importeren in Staff
    • Exporteren uren naar Connexie
  • Nmbrs
    • Slaapdiensten en de verwerking hiervan in Nmbrs
    • Toekomstige medewerkers invoeren Nmbrs
    • Nmbrs account aanmaken voor koppeling met Staff
    • Koppeling: Nmbrs
    • Uren export inrichten en testen voor Loket.nl en NMBRS
    • Nmbrs: Handmatig stroken importeren
    • Nmbrs koppeling – Wat moet ik doen als klant?
  • Afas
    • Troubleshooten AFAS / Loket.nl missende medewerker
    • Troubleshooten AFAS / Loket.nl uit dienst datum niet verwerkt
    • AFAS Voorbeeld medewerkers
    • AFAS automaten omzet importeren
  • Temper
    • Koppeling: Temper
  • Countler
    • Countler (omzet)
  • Datafox
    • De Aanwezigheid-Module i.c.m. Datafox
  • SD Worx
    • SD Worx koppeling
Categorieën bekijken
  • Home
  • Artikelen
  • Before you start
  • Begrippenlijst

Begrippenlijst

10 min leestijd

Term Omschrijving
Contractant Het hoogste niveau in de organisatorische hierarchie binnen het systeem. Doorgaans de contracthouder.
Organisatie De KVK eenheid waaruit de salarissen zouden worden betaald.
Regio Een verzameling van afdelingen binnen een organisatie.
Afdeling Een organisatorische eenheid onder een regio waar medewerkers onder hangen.
Activiteiten Gedefinieerde bezigheid waarop uren worden geboekt om uitgevoerde werkzaamheden te registreren.
Rooster Een overzicht van geplande werktijden en activiteiten.
Werkschema Voorgedefinieerde dagen van de week en de tijden waarop iemand zijn contracturen werkt.
Urennorm O.b.v. jouw aantal werkdagen en het aantal contracturen het verwachtte aantal werkuren per periode. Zo is je dagnorm bij een contract van 40 uur en 5 dagen namelijk 5,71. Heb je op je werkschema aangegeven 5×8 uur te werken, dan is het op de werkdagen 8 en op de overige dagen 0.
Productieve uren Geregistreerde gewerkte uren.
Improductieve uren Geregistreerde niet-gewerkte uren zoals ziekte, vakantie, etc.
(Niet)tijdgebonden activiteiten Vinkjes in de registratie waarmee je aan kan geven ergens wel/niet gebruik van te hebben gemaakt. Voorbeeld: Lunch.
Verlof Verschillende improductieve activiteiten waaronder vakantie (VAK), tijd voor tijd (TVT), etc.
Verzuim Een vorm van registreren van afwezigheid door bijvoorbeeld ziekte, etc.
Spaaruren Extra gewerkte uren die worden opgespaard om inkomensverlies tijdens vakantieperiodes te overbruggen.
TVT Opgebouwde tijd voor tijd, waarbij extra gewerkte uren later worden gecompenseerd met vrije tijd.
ATV Arbeidstijdverkorting, waarbij medewerkers minder uren werken dan de standaard werkweek, vaak gecompenseerd door extra vrije dagen.
CAO Collectieve arbeidsovereenkomst, waarin afspraken over arbeidsvoorwaarden binnen een specifieke branche of bedrijf zijn vastgelegd.
Kostentabel Overzicht van in % aangegeven bijkomende lasten, gebruikt voor het berekenen van de kostprijs per medewerker.
Ziektekostentabel Een tabel waarin we % aangeven hoeveel salaris er zal worden uitbetaald na een x aantal weken ziekte.
Overwerktoeslag Extra vergoeding voor uren die buiten de reguliere werktijd worden gewerkt.
Onregelmatigheidstoeslag Extra vergoeding voor werk buiten reguliere werktijden, zoals avonden, nachten of weekenden.
Toeslagentabel Overzicht van verschillende toeslagen en bijbehorende percentages of bedragen, toegepast op het salaris van medewerkers.
Rooster Overzicht van geplande werktijden en diensten van medewerkers.
Open Dienst Een roosterdienst waarop medewerkers zich kunnen inschrijven, bedoeld om roostermakers meer flexibiliteit te bieden en tijd te besparen bij het opstellen van roosters.
Ruilen Het wisselen van diensten tussen medewerkers, met als doel meer flexibiliteit en eenvoud in het aanpassen van roosters.
Beschikbaarheid Het aangeven van de tijden waarop medewerkers beschikbaar zijn om te werken, als hulpmiddel bij het maken van roosters.
Dienstverband De formele arbeidsrelatie tussen een medewerker en werkgever, in het systeem weergegeven als samenkomst van het contract, de functie en het salarisrecord.
Contracten Onderdeel van het systeem waarin contractuele afspraken worden vastgelegd, zoals uren en aantal werkdagen.
Salarissen Onderdeel van het systeem waarin salarissen van medewerkers worden beheerd, inclusief bedragen, periodes en eventuele toeslagen.
Functies In tekst vastgestelde toelichting van de primaire werkzaamheden van de medewerker. Voorbeeld: “Medewerker bediening” en “Afdelingsmanager”.
Loonhuis Onderdeel van het systeem waarin salarisschalen en -structuren worden beheerd om toe te passen op het salarisrecord.
Tariefhuis Onderdeel van het systeem waarin, op basis van loonschalen, doorbelastingstarieven kunnen worden ingericht voor gebruik in rapportages of facturatie
Declaraties In dit onderdeel worden onkosten vastgelegd en beheerd voor vergoeding aan medewerkers.
Ingrepen Aanpassingen aan verlofsaldi om saldi op te kunnen boeken en/of in mindering te kunnen brengen.
Opnieuw Verstrekken De mogelijkheid om het verlof van een medewerker opnieuw naar rato van de huidige parameters toe te kennen.
Collectief Verstrekken De mogelijkheid om het verlof van een of meerdere medewerkers binnen een organisatie naar rato van de huidige parameters toe te kennen.
Artikelen Beheer van bedrijfseigendommen, zoals kantoorartikelen en interne voorraden, inclusief toewijzing en registratie van gebruik.
Bestanden Opslag en beheer van documenten en bestanden, met opties voor delen en organiseren.
Bibliotheek Een centrale plek voor het opslaan, organiseren en terugvinden van informatie en documenten.
Berichten Overzicht van belangrijke updates, aankondigingen, nieuws en mededelingen binnen de organisatie.
Medewerkers Beheer van personeelsgegevens, inclusief contactinformatie, functies en dienstverbanden.
Klokken Registratie van begin- en eindtijden van gewerkte diensten d.m.v. het invoeren van een personeelsnummer op computer, tablet of telefoon.
Rekenregels CAO Instellingen voor het berekenen van alle zaken gerelateerd aan uren/kosten voor personeel binnen het systeem.
Klokregels Definities van de afrondingslogica voor het verwerken van kloktijden.
Sollicitaties Beheer van kandidaten en het volgen van sollicitatieprocedure tot het digitaal ondertekenen van het contract en het verwerken van de sollicitant als personeelslid.
Inlenen De mogelijkheid om personeel van andere afdelingen toe te voegen aan jouw eigen afdeling om zo op hen te kunnen registreren.
Uitlenen De mogelijkheid om een personeelslid toe te voegen aan diverse verschillende afdelingen om zo op hen te kunnen registreren.
Evenementen Planning en beheer van speciale gelegenheden of bedrijfsactiviteiten.
Evaluatie Proces voor het beoordelen van uren binnen Staff.
Fiatteren Het beoordelen en goedkeuren van geregistreerde uren
Goedkeuren Formele bevestiging van verzoeken, aanvragen of wijzigingen.
Sluiten Afsluiten van processen na voltooiing, zoals roosters en periodes zoals opgegeven bij de beschikbaarheid.
Saldo Overzicht van beschikbare tegoeden, zoals verlof of spaaruren.
Verjaring Automatische vervaldatum van verlofsaldi.
Volledigheid Controle op de urenregistratie van een medewerker in relatie tot zijn/haar contractverplichting
Personen Rooster Manier van roosteren waarin het personeel centraal staat en je diensten toekent aan het personeel.
Dienstrooster Manier van roosteren waarin de diensten centraal staan en je personeel toekent aan de diensten.
Rooster Sjabloon Vooraf gedefinieerd format voor roostering.
Extra Diensten Aanvullende diensten die niet standaard in het rooster voorkomen.
Bezettingsgraad Mate waarin diensten of roosters zijn ingevuld ten opzichte van de planning.
Roostergroepen Groepering van medewerkers op basis van hun roosterindeling.
Doorrekenen Automatische berekening van roosters, kosten of toeslagen.
AP Prognose Arbeidsproductiviteit op basis van de geplande uren en geprognosticeerde omzet.
Relatie Een organisatie waarmee een zakelijke band bestaat.
Locatie Fysiek locatie, waar werkzaamheden uitgevoerd worden, als onderdeel van een relatie. Wordt gebruikt voor het kopplen van bijvoorbeeld leveranciers.
Contactpersonen Beheer van individuen van externe organisaties onder de context relatie binnen Staff.
Administratie Een context binnen Staff waaronder alle financiële onderdelen vallen zoals Inkoop, Omzet, Resultaat, etc.
Bestelgroep Groepering van inkoopgroepen.
Inkoopgroep Categorie voor het beheren en ordenen van de inkoop.
Grootboekrekening Identificatienummer om de belastingsgraad mee aan te geven voor financiële administratie en boekhouding.
Omzetgroep Categoriën voor het registreren en analyseren van omzet.
Facturatie Proces voor het opstellen en versturen van facturen.
Projectregistratie Bijhouden van tijd, kosten en voortgang voor specifieke projecten.
Regie-Uren Uren ter facturatie, die buiten de reguliere dienstverlening verbruikt worden en tegen afwijkend tarief gefactureerd dienen te worden
Consultancy Registratie Beheer van geboekte tijd op taken, dit staat los van de uren die worden uitbetaald aan salaris.
Arbeidsproductiviteitsgroep Groepering voor het meten en analyseren van arbeidsproductiviteit (omzet afgezet tegenover de kosten).
Grenswaarden Een target zoals bijvoorbeeld ingesteld in de APG.
Brutowinstmarge Groep Groepering voor het monitoren van winstmarges. Dit betreft de omzet tegenover de inkoop.
Prestatiegroep Categoriën voor het evalueren van prestaties, hier komen de AP (arbeidsproductiviteit) en de BWM (brutowinstmarge) samen.
Administratiegroep Groepering van administraties voor rapportages en het toekenenn van rechten.
Vaste Kosten Groep Groepering van verschillende vaste kostensoorten. Bijvoorbeeld huurkosten of verzekeringen of afschrijvingen
Hoofdkostengroep Verzameling van Vaste kostengroepen die gezamelijk de indirecte vaste kosten vertegenwoordigen
Budget Vooraf geformuleerde financiele doelstelling. Meestal eenmaal per jaar wordt een budget vastgesteld voor een organisatie (onderdeel). Dit budget is de basis waartegen een prestatie wordt afgezet.
Prognose Vooraf geformuleerde financiele doelstelling, gebaseerd op variabelen die op korte termijn van invloed zijn, zoals het weer  of  eenmalige evenementen. Prognose wordt gemaakt voor een kortere periode als een week of een maand en wordt o.a. gebruikt voor Plannen
Realisatie Werkelijk behaald resultaat. Realisatie wordt afgezet tegen budget en prognose om de prestatie te meten.
Regio-Prestatie Een prestatie overzicht dat over meerdere administraties heen gegevens kan tonen.
Kassa Een digitale representatie van de kassa waar je de gemaakte omzet en ontvangen betalingen in kan verwerken om hierop te kunnen rapporteren.
Kassagroep Groepering van de hiervoor genoemde kassa’s.
Betaalwijzes Verantwoording van de omzet (bijvoorbeeld: Pin / Contant).
Aantallen Een invoer mogelijkheid onder de kassa’s om een aantal weg te zetten tegenover de totale omzet of specifieke omzetgroepen om tot een gemiddelde te komen.
Loonjournaalpost Met de loonjournaalpost leg je in de boekhouding vast wat de loonkosten zijn, en hoe ze zijn opgebouwd uit loonheffingen en nettoloon. In Staff is dit een plek waar documenten zijn vastgelegd waar die gegevens in staan.
Verloning Proces van het berekenen en uitbetalen van salarissen o.b.v. gewerkte uren en bijkomende lasten.
Verloningsoverzicht Rapportage van uitbetaalde salarissen en bijkomende lasten. In het systeem heet deze pagina “Verloning”.
Uurkosten Kosten per gewerkt uur, inclusief salarissen en toeslagen.
Kostprijs Totale kosten o.b.v. uurkosten * aantal uren.
OPU Omzet Per Uur
Target Streefwaarde voor prestaties of resultaten.
Raadpleeg Rapporten Een verzameling rapportages waaronder veel op maat gemaakte rapporten waar men zich op kan abonneren.
Query Specifieke opdracht voor het ophalen en/of muteren van gegevens in SQL code formaat.
Importeren Inlezen van externe gegevens in het systeem.
Exporteren Uitvoeren van gegevens naar externe bestanden of systemen.
Overzicht Een pagina per applicatie waarin de basisgegevens van die applicatie worden weergegeven en vanaf waar je door kan klikken naar de app.
Status Huidige voortgang of toestand van een proces.
Support Hulpmiddelen of ondersteuning.
Medewerkers App Mobiele applicatie voor toegang tot roosters, uren, klokken, verlof, beschikbaarheid, nieuws en salarisstroken.
Inloggen Toegang krijgen tot het platform.
Mijn profiel Pagina waar je diverse persoonlijke instellingen inzake jouw account kan aanpassen, inclusief het beheer van je favorieten.
Loket Een loket is een pagina met daarop tegels in de vorm van snelkoppelingen en widgets zoals het nieuws, taken, buienradar, etc. Deze zijn per persoon te beheren en algemeen te beheren.
Dashboards Visuele weergave van gegevens en statistieken.
Rollen Een bewoording voor specifieke toegang in de vorm van tekst. Zonder completering van de rol, doet een rol op zich niets. Rollen worden nadat deze zijn aangemaakt gekoppeld aan gebruikersgroepen of gebruikers.
Rechten Toestemmingen die gekoppeld zijn aan een specifieke rol binnen het platform, waarmee bepaald wordt welke acties gebruikers mogen uitvoeren.
Rolmatrix Visueel overzicht van rollen en bijbehorende rechten, waarin je deze direct kan aanpassen.
Gebruikers Personen met toegang tot het systeem.
Gebruikersgroepen Groepering van gebruikers met gedeelde rechten.
Objecten Elementen zoals personen, afdelingen, regio’s of organisaties die binnen het systeem worden beheerd en toegewezen.
Objectrechten Toegangsrechten tot specifieke objecten. Deze rechten zijn altijd toebedeeld o.b.v. een rol.
Batchverwerking Automatisch verwerken van meerdere gegevens in één keer.
Account Persoonlijk profiel voor toegang tot het systeem.
Data Integriteit Zorg voor juistheid en consistentie van gegevens d.m.v. een pagina met waarschuwingen over missende/foutieve data.
Registratie Targets Per een opgegeven startdatum bijhouden van verwachte registratie. Bijvoorbeeld: Vanaf 01-01-2025 verwachten wij dat elke vrijdag het rooster bij is t/m 1 week in de toekomst.
Sjablonen M.b.t. documenten refereren we hier aan een template op basis waarvan mailtjes en notificaties gepersonaliseerd kunnen worden opgesteld o.b.v. gegevens in het systeem.
Roostersjablonen M.b.t. roosters refereren we hier aan een template van diensten welke je wekelijks kan toepassen o.b.v. bijvoorbeeld drukte, om zo je rooster te vullen met het aantal diensten uit dat sjabloon.
Notificaties Automatische meldingen over gebeurtenissen of acties binnen het systeem, te vinden onder het belletje rechtsbovenin je scherm.
Signalen Alle vormen van in te stellen berichtgevingen waaronder notificaties, e-mail berichten en taken.
Wizard Stapsgewijze hulp bij processen zoals het opvoeren van een nieuwe medewerker.
Stamgegevens Meest belangrijke instelbare informatie voor een object zoals personen, afdelingen, regio’s, etc.
Openingsdagen Gedefinieerde dagen waarop een locatie geopend is.
Database Opslagruimte voor alle gegevens binnen het systeem.
Datagrid Tabelweergave van gegevens.
RFC Request for Change, proces voor het aanvragen van wijzigingen.
Documenten Opslag en beheer van bestanden.
Tags Labels om gegevens of documenten te categoriseren.
Producten Individueel te prijzen onderdelen voor gebruik onder abonnementen binnen de relatiecontext van Staff. *Vooralsnog alleen voor intern gebruik.

Wat vond je van dit artikel? Laat het ons weten, dan kunnen we verbeteren waar dat nodig is!

  • Blij
  • Normaal
  • Verdrietig

Deel dit artikel:

  • Facebook
  • X
  • LinkedIn

Handige links
  • Inschrijven nieuwsbrief
  • Contact
    Contactinformatie

    Baron de Coubertinlaan 6 unit 11
    2719 EL Zoetermeer
    Zuid-Holland

    +31 (0) 10 218 98 66
    info@staff.nl

    Copyright 2025 © Staff Support B.V.
    • Home
    • Artikelen
      • Before you start
      • Communicatie en informatie
      • Personeel en organisatie
      • Planning en uren
      • Financieel
      • Relatiebeheer
      • Prestatie
      • Koppelingen
      • Beheer
    • Veiligheid