Consultancy urenregistratie

Deze gebruikershandleiding is bedoeld voor gebruikers die gebruik maken van de consultancy urenregistratie. Hierdoor is het mogelijk om uren op taken en projecten te registreren zonder dat deze in de normale urenregistratie (voor verloning) meelopen.

Via een taak #

Pagina: (Taak) Algemeen > Taak Stam

Dit is het overzicht van een individuele taak, hierop zie je alle basis informatie die je nodig hebt om een verzochte en uitgeschreven handeling uit te voeren. Taken zijn enorm handig om bijvoorbeeld interne opdrachten mee uit te zetten, zodat mensen weten welke acties zij nog moeten uitvoeren. Tijdens het afhandelen van een taak kan je de hoeveelheid bestede tijd op de taak vastleggen, een eventueel resultaat opgeven alvorens de taak af te handelen. Indien gewenst krijgt zowel de aanmelder als de persoon die de taak heeft ingeschoten hier een notificatie van om iedereen van de voortgang op de hoogte te houden. Zo weet je zeker dat acties altijd een opvolging krijgen, je hebt namelijk een lijst met de voor jou nog uit te voeren taken die je af moet handelen, in tegenstelling tot mailtjes die soms per abuis als gelezen worden gemarkeerd.

Onder het kopje Uren Consultancy kun je in één oogopslag zien hoeveel tijd iemand aan een taak besteed heeft.

 

 

Urenregistratie #

Pagina: Aan-Afwezigheid > Uren per medewerker > Registratie > Consultancy urenregistratie

Als de taak is opgeslagen worden de uren geregistreerd onder Consultancy urenregistratie. De begintijd van de laatste registratie wordt aangesloten aan de eindtijd van de voorgaande registratie. Zo helpt het om altijd een scherm open te hebben staan en na elke taak/project even te kijken hoe laat je klaar was met de vorige taak. In dit voorbeeld was ik om 15:50 klaar met mijn laatste taak voordat ik begon aan het voorbeeld. Na het maken van het voorbeeld keek ik voor het afhandelen even op de klok en was het 9 minuten later. Afrondend naar boven vul je dan 10 minuten in. Dit resulteert vervolgens in een nieuwe registratie van de 10 minuten in de consultancy registratie. Het gaat hier dus altijd om het aantal minuten dat geregistreerd wordt.

In principe werk je met deze werkwijze altijd met taken, hoe klein dan ook. Dit maakt het terugzoeken naar eerder uitgevoerde handelingen heel veel makkelijker. Wil je deze manier van registreren aanhouden, maar heb je even overleg gehad dat niet gerelateerd was aan een taak? Vul dan simpelweg die hoeveelheid minuten in en boek deze op de interne relatie zonder taak. Zo blijft je urenregistratie aansluitend en kan je daarna weer via de taken jouw uren bijhouden.