Ik kan geen gebruiker aanmaken

Lukt het niet om een gebruiker aan te maken? In dit artikel lichten we toe wat de mogelijke oorzaken zijn en hoe je dit op kan lossen. Zo ben je snel weer aan het werk!

Algemene toelichting #

Heb je de stappen uit Achteraf gebruikers aanmaken doorgelopen, maar kan je de medewerker niet in de lijst vinden om een account voor aan te maken? Dit kan in dat geval slechts 2 oorzaken hebben, deze lichten we in dit artikel nader toe.

Mailadres niet of niet goed ingevoerd #

Pagina: Algemeen → Personalia → Communicatiemiddelen

Een mailadres moet altijd van het type middel E-mail zijn en het vinkje Primair van dit type moet altijd aan staan. Dit zijn de voorwaarden waar een ingevoerd mailadres aan moet voldoen om hier een gebruikersaccount voor aan te maken. Voorbeeld van correcte invoer.


Staat het type middel op Contact e-mail, dan staat dit mailadres dus niet goed ingesteld en zal de medewerker niet in de lijst naar voren komen om gebruikers aan te maken. Het type Contact e-mail is bedoeld om mailadressen van andere personen vast te leggen in de administratie. Denk hierbij aan het mailadres van een partner. Dit is alleen voor administratieve doeleinden.

 

Mailadres al in gebruik #

Staat het mailadres wel goed ingevoerd, maar kan je de medewerker nog steeds niet selecteren bij het aanmaken van gebruikers? Dan is het mailadres dat is ingevoerd waarschijnlijk al in gebruik. Dit kan intern het geval zijn, maar ook extern. Zo kan de medewerker al eens bij een ander bedrijf hebben gewerkt dat gebruik maakt van Staff. Een gebruikersaccount in Staff moet altijd uniek zijn. Om dit op te lossen zijn er 2 opties:

  1. Vraag een alternatief mailadres uit bij de medewerker en probeer het aanmaken van de gebruiker opnieuw
  2. Laat de medewerker een mailtje sturen naar support@staff.nl met het verzoek om zijn/haar oude account te laten deactiveren. Wij kunnen dit account bij onze andere klant in dat geval deactiveren om het mailadres weer vrij te geven. We koppelen vervolgens terug aan de medewerker dat het account weer vrij is gegeven. Hierna kan je met dit mailadres een nieuw gebruikersaccount aanmaken voor jouw bedrijf.