View Categories

Troubleshooten AFAS / Loket.nl uit dienst datum niet verwerkt

1 min read

Staat de uit dienst datum voor een medewerker wel in AFAS of Loket.nl maar nog niet in Staff? In dit artikel lichten we toe wat hiervan de mogelijke oorzaak kan zijn. Zo weet je snel waar het probleem zit en met wie je hierover contact op kan nemen.

Pagina: Algemeen → Dienstverband → Stam

Uit dienst datum niet in Staff verwerkt #

Een uit dienst datum zal alleen door de koppeling in Staff worden verwerkt indien deze voor dat deze datum is verstreken wordt aangeleverd. Vul je deze in Loket.nl met terugwerkende kracht in? Dan zal de koppeling deze datum niet verwerken in Staff.

Voorbeeld: Het is vandaag 12-05-2023 en je vult 04-05-2023 in als uit dienst datum

In dergelijke uitzonderlijke gevallen dien je de medewerker handmatig in Staff uit dienst te melden.

Dit is bewust als zodoende ontwikkeling. De reden hiervoor? Wanneer je iemand in Staff uit dienst meldt worden automatisch alle geregistreerde uren en geplande roosteringen na die datum verwijderd. Wanneer je in Loket.nl per abuis (denk aan de periode rond de jaarwisseling) een verkeerd jaartal in zou voeren zoals 04-05-2022 in plaats van 04-05-2023, dan zou dat betekenen dat deze uit dienst zou worden verwerkt in Staff en alle registraties vanaf die datum zouden worden verwijderd. Dit is uiteraard hoogst onwenselijk. Om deze reden is er gekozen om de uit dienst datum alleen over te nemen indien deze wordt aangeleverd voordat deze datum is verstreken.

De oplossing voor deze situatie is dus het handmatig uit dienst melden van de medewerker. Hoe je dit doet kan je teruglezen in het volgende artikel: Uit dienst melden.

Let op! Vergeet dus niet dat het invoeren van een uit dienst datum in het verleden resulteert in het verwijderen van alle registraties na deze datum. Vul je in bovenstaand scenario handmatig uit dienst datum 19-08-2022 in? Dan zullen alle eventuele registraties na deze datum automatisch worden verwijderd. Vul daarom alleen een uit dienst datum in, indien je zeker weet dat de medewerker na deze datum niet meer heeft gewerkt.

 

Dit scenario is voor mij niet van toepassing #

Is de uit dienst datum die je hebt ingevoerd wel in de toekomst, maar komt deze niet over in Staff? Stuur dan een mailtje naar support@staff.nl met daarin de volgende informatie, dan kijken we met je mee!

  • Welke medewerker het betreft
  • Welke uit dienst datum je hebt ingevoerd
  • Op welke datum je deze uit dienst datum hebt ingevoerd (Heb je deze gister ingevoerd? Wacht dan op zijn minst tot morgen en controleer het dan opnieuw alvorens te mailen.)