Uitlezen registratie cockpit

Het uitlezen van de registratie cockpit is een belangrijke handeling in het proces. Door het correct uitlezen van de registratie cockpit en de gepaste acties hierbij uit te voeren kun je er voor zorgen dat je altijd bij bent en deze in het groen staan.

De registratie cockpit vindt je op de pagina Prestatie > Registratie

In de beschrijving zal elke registratiemogelijkheid afzonderlijk worden behandeld. Dit zijn de bestaande registratiemogelijkheden.

 

In alle registratie varianten staat het eerste getal voor het aantal dagen welke oploopt vanaf de dag dat er voor het laatst volledig is geregistreerd. Het tweede getal welke tussen de ‘()’ staat, staat voor het aantal missende registraties.

 

Kassaregistratie #

De eerste stap is het uitlezen van wat je precies ziet, in dit voorbeeld staat -2 (2) bij de kassaregistratie. In het systeem hanteren we dat de dag vandaag niet mee wordt genomen, wanneer er -2 staat betekend dit dus dat er 2 dagen voor vandaag (dus 3 dagen geleden) voor het laatst volledig geregistreerd is. Vanaf die datum missen er in het systeem 2 kassaregistraties. Om te achterhalen welke registraties er precies missen klik je op de Kassaregistratie knop. Hier onder zullen nu de kassa’s van de desbetreffende administraties zichtbaar worden. In het groen zie je alle registraties die al ingevoerd zijn, in het rood zie je de missende registraties.

 

 

 

In bovenstaand voorbeeld is er dus 3 dagen geleden voor het laatst volledig geregistreerd. Op 23 januari en 24 januari missen er in totaal 2 registraties, één op elke dag binnen de kassa Bedrijfsrestaurant. Om naar de desbetreffende kassa te gaan kan je op de kassanaam klikken, hierdoor kom je direct in het statusoverzicht terecht van deze kassa. Hier kan je in zien dat er niet is ingevoerd op de desbetreffende dagen. Nu moet er één van de volgende stappen worden ondernomen:

 

 

 

  1. Indien er omzet was welke gewoonweg nog niet is ingevoerd, klik je op de datum om de omzet in te voeren. Wanneer dit is opgeslagen zal dit worden doorgevoerd in het overzicht en staat deze dag ook op groen.
  2. Indien er geen omzet is klik je hier op de geen omzet teller, hierdoor is het opgeslagen dat er die dag geen omzet is geregistreerd en zal de dag ook op groen worden gezet.

 

Indien alle bovenstaande stappen zijn uitgevoerd zal je in de registratie cockpit het overzicht van die desbetreffende registratie moeten verversen. Dit doe je door je muis boven de registratie te houden en op het verversen icoon te drukken.

De registratie zal hierna op groen staan. Indien dit niet zo is herhaal je bovenstaande stappen om te achterhalen waarom dit niet het geval is.

 

 

Urenregistratie #

In de urenregistratie werkt het uitlezen nagenoeg het zelfde als bij de kassaregistratie. We maken in het systeem onderscheid tussen productieve uren (uren daadwerkelijk gewerkt op locatie) en improductieve uren (uren zoals vakantie en tijd voor tijd). Volgens de logica in het systeem moeten er wanneer een locatie een dag open is verplicht productieve uren geregistreerd worden. Indien dit niet het geval is wordt een dag rood aangegeven in de registratie cockpit.

 

De eerste stap is het uitlezen van wat je precies ziet, in dit voorbeeld staat -5 (2) bij de urenregistratie. In het systeem hanteren we dat de dag vandaag niet mee wordt genomen, wanneer er -5 staat betekend dit dus dat er 5 dagen terug (dus 6 dagen geleden) voor het laatst volledig geregistreerd is. Vanaf die datum missen er in het systeem 2 urenregistraties. Om te achterhalen welke registraties er precies missen klik je op de Urenregistratie knop. Hier onder zal nu de afdeling gekoppeld aan de desbetreffende administraties zichtbaar worden. In het groen zie je alle dagen waar op productieve uren zijn geboekt. In het rood zie je de dagen waarop geen productieve uren zijn geboekt. Indien er geen productieve uren op een dag zijn geboekt moet er één van de volgende stappen worden ondernomen:

  1. Indien de locatie open was en er zijn geen uren geregistreerd, dan moeten deze uren alsnog worden geregistreerd.
  2. Indien de locatie gesloten was dient deze dag toegevoegd te worden als uitzondering in de openstellingsdagen. Neem hiervoor contact op met je leidinggevende / regiomanager.

 

Wanneer de dagen zijn bijgewerkt kan je door op het ververs icoon te drukken in de registratie cockpit zien of je registratie bij is.