Wil je weten hoe je de functionaliteit “Losse conceptfacturen” in moet richten? In dit artikel lichten we toe hoe je als beheerder deze functionaliteit in kan richten. Zo kan jij en/of de klant snel met deze functionaliteit aan de slag!
Inrichten factuursjabloon #
Pagina: Inrichting → Notificaties → Sjablonen
Zoals gewoonlijk kun je je eigen factuursjabloon opmaken naar eigen wens. Wat hierbij belangrijk is, is dat het sjabloon de volgende 2 replacementtags bevat. Deze zijn verplicht;
- ##FactuurRegelsMetTotaal##
- ##BTWRegelsMetTotaal##
Hiernaast dienen de volgende 2 instellingen voor het sjabloon te worden toegepast;
- Replacement SQLId: Replacement voor factuurregelfacturatie
- CSS Item: StaffInvoice
Instellingen van de administratie #
Pagina: Inrichting → Financieel → Administratie → Administraties
Voor het gebruik van deze functionaliteit is het onderdeel Facturatie (algemeen) verplicht om in te richten voor de administratie waarbinnen je factureert. In het volgende voorbeeld kan je zien welke velden hiervoor verplicht gevuld moeten zijn.
Gebruikersgroepen met rol Facturatie: aanmaken facturen o.b.v. losse factuurregels kunnen deze functionaliteit inclusief verzenden van facturen gebruiken.