Nmbrs account aanmaken voor koppeling met Staff

Wil je een account aanmaken in Nmbrs voor de koppeling met Staff maar weet je niet hoe? In dit artikel lichten we toe hoe en waar je dit kan uitvoeren. Zo hebben we de koppeling in no-time gezamenlijk opgestart!

Pagina: N.V.T.

Visuele toelichting #

Om een account aan te maken kan je meeklikken met de visuele toelichting. Let op, in het voorbeeld hebben we de webservice rechten uit stap 4 allen aan laten staan. Om de koppeling te kunnen gebruiken zijn de webservices uit stap 4 van Template aanmaken vereist. Indien er meer opties aan staan zit dit Staff niet in de weg. Staat er minder aan? Dan zal de koppeling niet tot stand kunnen worden gebracht.

Template aanmaken #

  1. Klik op het hoogste niveau binnen Nmbrs op Instellingen en klik hier onder Gebruikersaccounts op Template Users
  2. Klik hier op + Nieuwe template gebruikers
  3. Maak een nieuw template aan en vermeld hier duidelijk in dat deze voor Staff is, bijvoorbeeld met titel Staff API Gebruiker.
    • Type: Master Client
    • Kopieer van het type: Systeem default templates
    • Template: Administrator Gebruiker (System)
  4. Klik bij het nieuwe template op het tandwiel onder de kolom API om de webservice rechten aan te passen. Activeer hier bij de corresponderende webservices de nodige methods. Wil je meer opties aan laten staan? Dan is dat geen probleem, dit verandert namelijk niet dat wij alleen maar gegevens opvragen. Onderstaande is echter de minimum die vereist is om alle nodige gegevens op te halen.

Gebruiker aanmaken #

  1. Klik weer op het hoogste niveau binnen Nmbrs op Instellingen en klik hier onder Gebruikersaccounts op Logins
  2. Klik hier op + Nieuw account
  3. Maak een nieuwe gebruiker aan met de volgende gegevens om duielijk te maken dat deze voor Staff is.
    • Email: support@staff.nl
    • Voornaam: Staff
    • Achternaam: Support
    • Telefoonnummer: Leeg
    • Taal: NL
    • User Template: Staff API Gebruiker (Dit is het template dat je eerder hebt aangemaakt. Deze staat onder Klantlogin. De vertaling van de eerder aangemaakte type selectie “Master Client”.)
    • Sandbox toestaan: Uit
  4. Druk op opslaan om het gebruikersaccount aan te maken
  5. Klik vervolgens op het envelopje in de kolom Actief om een activatiemail naar Staff te sturen met de nieuwe credentials.
  6. Stuur vervolgens handmatig tevens een mail naar support@staff.nl om ons te laten weten dat je de credentials hebt aangemaakt. Dit is nodig omdat de Nmbrs mail soms door het spamfilter kan worden afgevangen.

 

Genereren en doorgeven nodige gegevens Staff #

Let op! Heb je de credentials zoals genoemd in Gebruiker aanmaken stap 5 al verstuurd? Dan hoef je deze stappen zelf niet uit te voeren. Wil je de inloggegevens om welke reden dan ook niet direct delen met Staff? Dan is dit technisch gezien ook mogelijk. Voer in dat geval de volgende vervolgstappen zelf uit. Deel je de gegevens wel? Dan zijn dit ter info de stappen die Staff in Nmbrs uit zal voeren.

API Token genereren

  1. Navigeer naar https://klantnaam.nmbrs.nl en log in met de nieuwe credentials
  2. Klik rechtsboven op Profiel > Gebruikers Profiel
  3. Klik op tabblad API Token en klik op API Account Activeren en genereer het token. Kopieer dit token, deze heb je later nodig.

Organisatie ID achterhalen

  1. Klik in het menu op Explorer en selecteer het gewenste bedrijf
  2. Open het hamburgermenu rechtsboven en ga naar Algemeen > Import / Export Bedrijfsniveau
  3. Klik op de Export knop binnen het datagrid en druk hierna de gegenereerde export regel
  4. In de dialog box zie je “Export file created for Company:000000”. Kopieer dit companynummer. Deze heb je later nodig.

Doorsturen gegeven

Heb je gekozen om de credentials niet te delen met Staff, maar de API token en het Company nummer zelf te genereren? Stuur dan het API Token, het Company nummer en het mailadres van de gebruiker waarmee het API token is gegenereerd naar support@staff.nl.