Taakfacturatie inrichten

Wil je weten hoe je de takenfacturatie in moet richten? In dit artikel lichten we dit toe, en meer! Zo weet je altijd precies welke handelingen er vereist zijn!

Pagina:  Inrichting → Financieel → Administratie → Administraties

Inrichting #

  1. Navigeer naar de desbetreffende pagina
  2. Selecteer de gewenste administratie
  3. Vul alle velden onder Facturatie (algemeen) aan, deze zijn allen verplicht
  4. Zet het vinkje Ook taken factureren aan
  5. Vul alle velden onder Facturatie (taken) aan, deze zijn allen verplicht

Wanneer je een factuur hebt opgemaakt en deze hebt verstuurd dan zal automatisch het bedrag van de verzonden factuur éénmalig worden opgeteld bij de omzet van de omzetgroep die je in stap 5 hebt geselecteerd. Wil je dat deze omzet op een aparte kassa wordt opgeteld? Richt dan een nieuwe kassa in met een omzetgroep de specifiek alleen hier voor bedoeld is.

Tips voor gebruik #

  • Verstuur je meerdere facturen? Dan zal de omzet bij elke keer versturen automatisch worden opgeteld bij de ingestelde omzetgroep. Je hoeft dus niet in één keer alle facturen te versturen, dit mag ook per stuk of in batches. Dit zit de omzet telling niet in de weg.
  • Wanneer je momenteel een factuur crediteert zal de omzet niet automatisch van de omzet worden afgehaald. Indien je de factuur opnieuw opstelt en deze opnieuw verstuurd zal deze wel automatisch nog eens worden opgeteld. Zorg er daarom voor dat je zelf het bedrag in mindering brengt op de desbetreffende omzetgroep wanneer je een factuur crediteert. Er is momenteel al een taak bij ontwikkeling om dit wel te automatiseren zodat dit niet langer nodig is.