Inhoudsopgave
Wil je diensten ruilen met jouw collega? In dit artikel leggen we je uit hoe en waar je dit doet. Zo heb je altijd grip op jouw eigen diensten!
Pagina: Aan-Afwezigheid → Roosters → Mijn roosters
Algemene toelichting #
Nadat de roosters gepubliceerd zijn, is het voor de medewerker mogelijk om op de pagina ‘Mijn rooster’ diensten te ruilen.
Handleiding voor correct gebruik #
- Klik op de R in de kolom Ruilen om een ruilverzoek te initiëren.
- Voer een opmerking in indien gewenst en druk op OK om het verzoek te bevestigen.
- De dienst is nu lichtblauw gemarkeerd en staat open om te ruilen. Indien jouw leidinggevende heeft aangegeven dat de manager verantwoordelijk is voor behandeling van ruilverzoeken, dan wordt er een e-mail met details gestuurd naar de manager. Let op! Een ruilverzoek kun je weer intrekken door op het rode kruis te klikken.
- Indien het zo is ingesteld dat de medewerkers onderling (zonder tussenkomst van de manager) diensten mogen ruilen dan verschijnen de ruilverzoeken van collega’s direct op de pagina Mijn rooster. Je kunt ze herkennen aan de gele markering. Alle collega’s die op jouw rooster staan krijgen een email met daarin jouw verzoek.
- Om een ruilverzoek te accepteren klik je op het groene vinkje of op het rode kruis om af te wijzen. Als je een dienst van een collega overneemt en dus geaccepteerd hebt, dan komt deze dienst direct in jouw rooster terecht.