Ga naar inhoud
Staff HelpStaff Help
  • Home
  • Artikelen
  • Veiligheid
  • Opleiding
  • Contact

Relaties

11
  • Contactpersoon Totaal
  • Relaties >1.0 How to start?
    • Basisgegevens relatie beheren
    • Nieuwe relatie aanmaken
    • Landingspagina Relatie (vroege toegang)
    • Facturatiegegevens relatie beheren
    • Relatie Totaal
  • Relaties >2.1 App: Stamdata
    • Bedrijfslogo uploaden voor een relatie
    • Contactpersoon verbergen
    • Aan contractant gekoppelde relatie wijzigen
    • Leverancier toevoegen
  • Relaties >3.1 Extensie: Contracten
    • Aan contractant gekoppelde relatie wijzigen

Overig

37
  • Raadplegen Rechten
  • Rechten
  • Aanmaken regio
  • Rol aanmaken voor een afdeling, regio of organisatie.
  • Rolmatrix
  • Gebruiker aanmaken tijdens invoeren personeelslid
  • Gebruikersbeheer – Landingspage
  • Locatie toevoegen d.m.v. kopiëren
  • Achteraf gebruikers aanmaken
  • Ik kan geen gebruiker aanmaken
  • Logo aanpassen
  • SMTP Server voor uitgaande mail instellen
  • Uitschakelen scrollen na verversen in Chrome
  • Excel bestanden kunnen niet worden geopend
  • Feestdagen in de looncomponenten export Unit 4
  • Gebruiker overnemen
  • Gebruikersgroepen
  • Administratie Totaal
  • Privé artikelen
  • Gebruikersnaam en gebruikers-email wijzigen
  • Uitgaande email voor een gebruiker blokkeren
  • Inrichting exporteren/importeren
  • Wachtwoord handmatig aanpassen voor een gebruiker
  • Gebruikersaccount deactiveren
  • Hoe vind ik inactieve / verborgen items zoals uit dienst medewerkers en oude locaties?
  • Ik krijg de melding “Uw login is gedeactiveerd”
  • Gebruikers overnemen
  • Tijdelijke gebruikersvervanging
  • Gebruikersgroepen toekennen en verwijderen
  • Aanmaken afdeling
  • Organisatiestructuur inrichten
  • Rollen toekennen en verwijderen
  • Wachtwoordbeleid
  • Administratie toekennen en verwijderen
  • Administratiegroepen toekennen en verwijderen
  • Beschermd: YoungOnes koppeling
  • Paginarechten

Facturatie

21
  • Aanmaken conceptfactuur obv factuurregels
  • Facturatie van geregistreerde uren
  • Beschermd: Overzicht (420973)
  • Aanmaken losse conceptfactuur (BETA)
  • Facturatie > 2.4 App: Facturen:Abonnementen
    • Herinneringen en creditnota’s versturen
    • Abonnementsfacturatie
    • Aan contractant gekoppelde relatie wijzigen
    • Foutieve factuur verwijderen of crediteren
  • Facturatie > 1.0 How to start?
    • Facturatie
  • Facturatie > 2.1 App: Facturen:Totaal
    • Facturatie Totaal
  • Facturatie > 2.2 App: Facturen:Debiteuren
    • Facturatie inrichting en configuratie
    • Facturen
    • Factureren
    • Herinneringen en creditnota’s versturen
    • Facturatie
    • Inrichten losse conceptfactuur (BETA)
    • Factureren debiteuren
  • Facturatie > 2.3 App: Facturen: Taken
    • Taakfacturatie inrichten
    • Taakfacturatie
    • Herinneringen en creditnota’s versturen
    • Foutieve factuur verwijderen of crediteren

Loketten

6
  • Mijn loket
  • Loketten, loketsjablonen en batchbewerking
  • Buienradar widget
  • Werkgever loket
  • Manager loket
  • Medewerker loket

Prestatie

38
  • Beschermd: Overzicht Prestatie (420971)
  • Prestatie >2.4 App: Resultaat
    • Regio-prestatie
    • Budget Jaarverdeling
    • Locatiebudgetsheet
    • Resultaat
    • Omzet budget
    • Omzet ontwikkeling
    • Omzet prestatie
  • Prestatie >2.5 App: Regioprestatie
    • Regio-prestatie omzet
    • Regio-prestatie resultaat
    • Locatiebudgetsheet
    • Regio-prestatie AP
  • Prestatie >1.0 How to start?
    • Prestatiegroep
    • Dag naar uren omrekening
    • Administratiegroepen inrichten
    • Arbeidsproductiviteit instellingen
  • Prestatie >2.1 App: Arbeidsproductiviteit
    • Regio-prestatie
    • Activiteit toevoegen aan arbeidsproductiviteit instellingen
    • Locatiebudgetsheet
    • Widget Omzet vs Uren (arbeidsproductiviteit)
    • APG Verschillen
    • Arbeidsproductiviteit
    • Arbeidsproductiviteit instellingen
    • Bezettingsgraad
    • Omzetgroep toevoegen aan arbeidsproductiviteit instellingen
    • APG target bepalen / aanpassen
    • Personeel budget instellingen
  • Prestatie >2.2 App: Registratiecockpit
    • Registratie cockpit
    • Registratie prestatie
    • Rooster status
  • Prestatie >2.3 App: Brutowinst
    • Brutowinstmarge instellingen
    • Locatiebudgetsheet
    • Widget brutowinstmarge
    • Inkoop budget (targets)
    • Brutowinstmarge: Target aanpassen
    • Inkoopruimte
    • Beschermd: Inkoop overzicht (420969)
    • Brutowinstmarge

Organisatie

2
  • Instellen algemene systeem CAO voor hospitality
  • FAQ: Hoe werken de (verjaardag)notificaties die af gaan naar de leidinggevende?

Rapporten

19
  • Adressenlijst
  • Rapport: Uren totaal per afdeling inclusief saldi en ATW
  • Rapport: Uren totaal per medewerker inclusief saldi en ATW
  • Gemiddelde besteding
  • Mijn Rapporten (abonneren op raadplegen rapportages)
  • Projectrapportage, incl. kosten, omschrijving en resultaat
  • Rapporten >1.0 How to start?
    • Totaal overzicht alle Raadplegen Rapporten
    • Raadplegen rapportages
  • Rapporten >2.1 App: Rapporten: Totaal
    • Exporteren gegevens uit Staff
    • Omzet Totaal
    • Kantoorkas totaal
    • Uren Totaal
    • Personeel Totaal
    • Bonus Totaal
    • Facturatie Totaal
    • Gebruiker Totaal
    • Verlof Totaal (beta)
    • Artikelen overzicht
  • Rapporten >3.1 Extensie: Maatwerk rapport
    • Beschermd: Maatwerk verloningsrapportage TCK on Tour

Berichten

1
  • Signalen

Taken

6
  • Taken >2.1 App: Taken
    • Snelinvoer Supportaak
    • Taken
    • Taken Overzicht
    • Aan contractant gekoppelde relatie wijzigen
    • Supporttaken raadplegen
    • Boodschap voor personeelszaken

Declaraties

2
  • Module: Declaraties
  • Declaraties

Inkoop

9
  • Inkoop koppeling (Sligro, Delegate, Kovit)
  • Beschermd: Sligro koppeling (Technische handleiding)
  • Inkopen importeren (koppeling Sligro)
  • Inkoop >2.1 App: Inkoop registratie
    • Externe doorleveringen
    • Inkoopgroep
    • Inkoopregistratie
    • Inkoop Totaal
    • Contante inkopen registreren
  • Inkoop >3.1 Extensie: Doorleveringen
    • Inkoopregistratie

Koppelingen

23
  • Countler (omzet)
  • Koppeling: Nmbrs
  • Koppeling: Temper
  • Exporteren uren naar Connexie
  • Inkopen importeren (koppeling Sligro)
  • Beschermd: MEWS omzetprognose inrichting
  • De Aanwezigheid-Module i.c.m. Datafox
  • MEWS omzetprognose
  • Koppeling SNL: Kloktijden
    • Kloktijden importeren vanuit de SNL kassa
  • Koppeling SD Worx
    • SD Worx koppeling
  • Koppeling: NMBRS
    • Nmbrs: Handmatig stroken importeren
    • Toekomstige medewerkers invoeren Nmbrs
    • Uren export inrichten en testen voor Loket.nl en NMBRS
    • Nmbrs koppeling – Wat moet ik doen als klant?
    • Nmbrs account aanmaken voor koppeling met Staff
    • Slaapdiensten en de verwerking hiervan in Nmbrs
  • Koppeling Loket.nl
    • Troubleshooten AFAS / Loket.nl missende medewerker
    • Uren export inrichten en testen voor Loket.nl en NMBRS
    • Troubleshooten AFAS / Loket.nl uit dienst datum niet verwerkt
  • Koppeling AFAS
    • Troubleshooten AFAS / Loket.nl missende medewerker
    • AFAS Voorbeeld medewerkers
    • Troubleshooten AFAS / Loket.nl uit dienst datum niet verwerkt
    • AFAS automaten omzet importeren

Artikelen

7
  • Artikelen
  • Artikel toevoegen
  • Artikel wijzigen
  • Medewerker(s) aan een artikel toewijzen
  • Artikel aan medewerker toewijzen
  • Artikel inleveren
  • Artikelen overzicht

Administraties

1
  • Administraties deactiveren

Beschikbaarheid

8
  • Beschikbaarheid
  • Mijn beschikbaarheid opgeven
  • Mijn beschikbaarheid opgeven over een periode
  • Opgegeven beschikbaarheid van mijn medewerkers vastzetten voor een week
  • Bericht sturen naar medewerkers van een afdeling via de beschikbaarheid
  • Dagoverzicht – Overzicht van de opgegeven beschikbaarheid per dag genereren
  • Weekoverzicht – Overzicht van de opgegeven beschikbaarheid per week genereren
  • Managen op welke dagen en tijden beschikbaarheid kan worden opgegeven

Uren >Uren 2.0

40
  • Introductiepagina Spaaruren
  • Activiteiten legenda
  • Uren >Inrichting Uren 2.0
    • Urenregistratie instellingen per medewerker
    • Activiteitenmatrix
    • Seniorenregeling met spaaruren
    • Uren normen
    • Niet tijdgebonden activiteiten t.b.v. de urenregistratie/rooster
    • Grenswaarden per afdeling tbv facturatie & sturing
    • Inrichting urenregistratie
    • Medewerkers inlenen/uitlenen
    • Instellingen (Uren)
    • Urenregistratie instellingen inclusief afsluitdatum aanpassen
  • Uren >Registreren Uren 2.0
    • Rooster kopiëren naar de urenregistratie
    • Consultancy urenregistratie
    • Urenregistratie per periode
    • Collectieve TVT-ingrepen
    • Urenregistratie op afdelingsniveau
    • Urenregistratie
    • Feestdagen registreren
    • Urenregistratie fiatteren
    • Urenregistratie persoonsniveau
    • Uren Overzicht
    • Extra Reiskosten
    • Niet tijdgebonden activiteiten t.b.v. de urenregistratie/rooster
    • Uren registreren voor jongeren onder de 16
    • Uren registreren over een langere periode
    • Nachttoeslag
  • Uren >Rapporteren Uren 2.0
    • Rapport MIN-MAX
    • Rapport: Uren totaal per afdeling inclusief saldi en ATW
    • Rapport: Uren totaal per medewerker inclusief saldi en ATW
    • TVT-uren
    • Uren bekijken
    • Mijn uren
    • Uren Totaal
    • Inzoomen Urenregistratie
    • Verloningsrapportage
    • Beschermd: Raadplegen: Appèl Overzicht Personeelskosten
  • Uren >Veelgestelde vragen Uren 2.0
    • Hoe kom ik af van standaard dubbele regels in de urenregistratie?
    • Verwerken extra TVT op feestdagen
    • Afrondingsverschil bij aanvragen en goedkeuren verlof spaaruren medewerkers

Verlof

24
  • Praktijkvoorbeeld – contractwijziging
  • Ingrepen
  • Additioneel verlof (extra verlofuren)
  • Collectief – startwaarden
  • Collectief – verstrekken
  • Collectief – overnemen
  • Collectief – Toekennen VAK en ATV aan oproepkrachten
  • Verlofuren opnieuw verstrekken
  • Vakantie aanvraag goedkeuren
  • Vakantie jaaroverzicht
  • Verlofmanager aanpassen
  • Verjaringsoverzicht
  • De verlofmodule inrichten
  • Uitbetalen TVT (Collectieve TVT ingreep)
  • Voorbeeldberekening verloftoekenning (in een gebroken maand)
  • Verlof aanvragen
  • Verlof inrichting en periode blokkeren
  • Werken met Min-Maxers
  • Verlof Totaal (beta)
  • Uitbetalen TVT
  • Verlof landingspagina
  • Verlof – Wettelijk en bovenwettelijk nader toegelicht
  • Verlofstatus uitgebreid (Saldo overzicht)
  • Verlofuren opnieuw verstrekken

Bestanden

2
  • Ontbrekende stukken
  • Bestanden

Verzuim

3
  • Vakantiekaart en verzuimkaart
  • Overzicht verzuim
  • Verzuim: ziek- en beter melden

Dashboards

2
  • Dashboard overall
  • Beschermd: Instellingen

Bonus

5
  • Widget: Behaalde en maximale bonus
  • Bonus Totaal
  • Bonus
  • Bonus verwerken
  • Bonus op basis van omzet

Personeel

77
  • Communicatie met PZ
  • Salaris informatie
  • Kwaliteit: Cursussen
  • HR Cockpit
  • Kwaliteit: Functioneren & Evaluaties
  • HR Cockpit – Verloop
  • Functies beheren
  • Welkomstmail opnieuw versturen
  • Jubilea
  • Boodschap voor personeelszaken
  • Bibliotheek onderhouden
  • Vaardigheden beheren
  • Nieuwsberichten plaatsen
  • Medewerkerkaart
  • Personeel >Functionaliteit: Documenten / Salarisstroken
    • Aanmaken merge sjablonen
    • Bestanden Totaal
    • Contracten en afspraken
    • Salarisstroken en jaaropgaven
    • Overzicht van filetypes per pagina
    • Documenten Uploaden
    • Door medewerkers standaard inzichtelijke documenten
    • Correspondentie (Mergen)
  • Personeel >Functionaliteit: Kostprijs
    • Wijziging kostprijs medewerker bij wijzigen van salaris “inclusief” naar “direct uitkeren”
    • Medewerker uurkosten (kostprijs)
  • Personeel >How to start?
    • Wachtwoord resetten
    • Dienstverbanden en contracten toevoegen / aanpassen / verwijderen
    • Aanpassen stamgegevens van een medewerker
  • Personeel >Functionaliteit: Personalia
    • Adres
    • Adressenlijst
    • Adreswijziging
    • Medewerker ingevoerd op de verkeerde organisatie
    • Medewerker verwijderen
    • Smoelenboek
    • Telefoon- en adressenlijst
    • Jubileum berekening
    • Medewerker toevoegen / aanpassen
    • Functies beheren
    • Connexie medewerker importeren in Staff
    • Batch mutaties (medewerkers verwijderen)
    • Mailadres wijzigen
    • Aanpassen stamgegevens van een medewerker
    • Communicatiemiddelen
    • Nieuwe medewerker
    • Uitzendkracht toevoegen
    • Personalia wijzigen
  • Personeel >Functionaliteit: Dienstverband
    • Praktijkvoorbeeld – contractwijziging
    • FAQ: Wat te doen bij fout in overgang naar andere organisatie
    • Medewerker uit dienst melden
    • Medewerker per ongeluk uit dienst (herstellen)
    • Contract wijzigen/verlengen
    • Salarissen – Salaris wijzigen
    • Uniek personeelsnummer instelling
    • Loonheffingskorting aanpassen
    • Jubileum berekening
    • Functie wijzigen
    • Extra Reiskosten
    • Standaard MaxCC CAO rekenregels toelichting
    • Dienstverbanden en contracten toevoegen / aanpassen / verwijderen
    • Lage WW-Premie
    • Werkschema
    • Werken met Min-Maxers
    • Vakkrachten
    • Medewerker met een 2e dienstverband / contract invoeren
    • Hoe pas ik de begindatum van een medewerker aan?
    • Medewerker opnieuw in dienst nemen
    • Afdeling aanpassen
    • Overgang naar andere organisatie
  • Personeel >Functionaliteit: Salaris
    • Salarissen – Salaris wijzigen
    • Exporteren en importeren doorbelastingstarieven
    • Loonheffingskorting aanpassen
    • Gratis Maaltijd registratie
    • Collectieve salarisverhoging doorvoeren
    • Loonhuis invoeren
    • Wijziging kostprijs medewerker bij wijzigen van salaris “inclusief” naar “direct uitkeren”
    • Dienstverbanden en contracten toevoegen / aanpassen / verwijderen
    • Voorschot
    • Salariscommunicatie indienen

Projecten

3
  • Projecten Totaal
  • Projecten kopiëren
  • Projectrapportage, incl. kosten, omschrijving en resultaat

Mobiliteit

1
  • Mobiliteit

Planning

31
  • 4-weken rooster
  • Beschermd: Prestatie KPI’s toevoegen aan rooster (458971)
  • Rooster Automaat (diensten)
  • Rooster Automaat (drukte) !! Onder voorbehoud !!
  • Rooster kopiëren over een periode
  • Roosterdiensten invulling
  • Plannen: het rooster maken
  • Roosteren van regiokrachten
  • Roostergroepen
  • Rooster kopiëren naar de urenregistratie
  • Roostersjablonen inrichten
  • Rusttijden instelling minimaal onafgebroken rust
  • Diensten inrichten
  • Diensten-roosteren Flex
  • Dienstenrooster maken
  • Slaapdiensten
  • Diensten ruilen met collega’s
  • Diensten ruilen beheren
  • Rooster vullen over een langere periode
  • Koppeling: Temper
  • Roosteren Flex
  • Rusttijden instelling minimaal onafgebroken rust
  • Inschrijven op diensten (open diensten)
  • Inzoomen rooster
  • Rooster kopiëren naar de volgende week
  • Rooster kopiëren over een langere periode
  • Rooster verwijderen over een langere periode
  • Aanmaken nieuwe dienst
  • Mijn rooster
  • Planning dashboard
  • Plannen Expert

Agenda

1
  • Mijn agenda (BETA)

Personeelsmanager

1
  • Sollicitaties
    • Sollicitaties

Uren

41
  • Beschermd: Uren invoeren per afdeling
  • Urenregistratie per periode
  • Activiteiten beheren
  • Overzicht Uren
  • Uren Overzicht
  • Uren Totaal
  • Uren evaluatie
  • Verloningsrapportage
  • Beschermd: 457405: Uren sluiten geeft deze meteen automatisch status goedgekeurd (gefiatteerd)
  • Urenregistratie instellingen inclusief afsluitdatum aanpassen
  • Uren >Functionaliteit: Consultancy
    • Consultancy urenregistratie
  • Uren >Functionaliteit: Registratie
    • Rapport MIN-MAX
    • Urenregistratie instellingen per medewerker
    • Activiteitenmatrix
    • Rooster kopiëren naar de urenregistratie
    • Uren invoeren per afdeling
    • Collectieve TVT-ingrepen
    • TVT-uren
    • Urenregistratie op afdelingsniveau
    • Urenregistratie
    • Feestdagen registreren
    • Urenregistratie fiatteren
    • Mijn uren
    • Urenregistratie persoonsniveau
    • Extra Reiskosten
    • Hoe kom ik af van standaard dubbele regels in de urenregistratie?
    • Inrichting urenregistratie
    • Verwerken extra TVT op feestdagen
    • Inzoomen Urenregistratie
    • Uren registreren voor jongeren onder de 16
    • Uren registreren over een langere periode
    • Medewerkers inlenen/uitlenen
    • Nachttoeslag
  • Uren >Functionaliteit: Fiatteren
    • Automatisch fiatteren en sluiten van urenregistratie
    • Uren bekijken
    • Evalueren en goedkeuren van kloktijden
  • Uren >Functionaliteit: Grenswaarden
    • Uren normen
    • Grenswaarden per afdeling tbv facturatie & sturing
  • Uren >Functionaliteit: Spaaruren
    • Seniorenregeling met spaaruren
    • Introductiepagina Spaaruren
    • Afrondingsverschil bij aanvragen en goedkeuren verlof spaaruren medewerkers

Klokken

11
  • Kloktijden importeren vanuit de SNL kassa
  • Beschermd: Klokken overzicht
  • Klokken: Evaluatie
  • Ik wil beginnen met klokken
  • Klokken Inrichting
  • Inrichten klokken
  • Evalueren en goedkeuren van kloktijden
  • Klokken voor medewerkers
  • Klokken met een Datafox terminal (vingerscan)
  • Klokken: in- en uitklokken
  • Klokken: status en evaluatie

Omzet

24
  • Omzet Totaal
  • Gemiddelde besteding
  • Beschermd: Omzet overzicht (399274)
  • Grootboekrekeningnummer betaalwijze wijzigen (per datum)
  • Omzet budget
  • Omzet ontwikkeling
  • Omzetprognose
  • Omzet >How to start?
    • Omzet invoeren (uitgebreide toelichting)
    • Omzet registreren
    • Omzetregistratie inrichting aanpassen
    • Aanmaken grootboekrekeningnummer
    • Grootboekrekeningnummer betaalwijze wijzigen met terugwerkende kracht
    • Grootboekrekeningnummer koppelen aan bestaande klantspecifieke betaalwijze
    • Grootboekrekeningnummer koppelen aan bestaande algemene (MaxCC) betaalwijze
    • Klantspecifieke betaalwijze aanmaken
    • Omzetgroep aanmaken
    • Omzetregistratie
  • Omzet >2.1 App: Omzet
    • Omzet invoeren (uitgebreide toelichting)
    • Uitlezen registratie cockpit
    • Omzetregistratie import logs verwijderen
    • Omzetgroep/betaalwijze toevoegen aan kassa
  • Omzet >3.1 Extensie: Kantoorkas
    • Kantoorkas totaal
    • Kantoorkas automatisch overnemen bij jaarovergang
  • Omzet >3.2 Extensie: Automaten
    • Automaatregistratie

Before you start

8
  • 6. Haal het maximale uit je dashboard (In ontwikkeling)
  • 3. Leer navigeren binnen het platform
  • 1. Hoe log ik in?
  • 5. Bekijk mijn Profiel
  • 7. Stel je favorieten in
  • 8. De Staff Workforce App verkennen
  • 2. Tweestap (2FA) authenticatie methode
  • 4. Notificaties en berichtencentrum
Categorieën bekijken
  • Home
  • Artikelen
  • Personeel
  • Personeel >How to start?
  • Dienstverbanden en contracten toevoegen / aanpassen / verwijderen

Dienstverbanden en contracten toevoegen / aanpassen / verwijderen

7 min leestijd

In dit artikel gaan we in op het toevoegen aanpassen en verwijderen van dienstverbanden en contracten.

 

Dienstverband instellingen #

Voorselectie contracten #

Met de functie voorselectie contracten in Staff Support kun je contracten vooraf instellen.
Bijvoorbeeld: Contract 1 6 maanden, Contract 2 12 maanden, Contract 3 voor onbepaalde tijd.

Deze contracten worden voorzien van volgnummers, zodat het systeem bij het aannemen van een medewerker of bij het verlengen van een contract automatisch het juiste contract selecteert, zowel bij het handmatig indienst nemen van een medewerker als via de sollicitatiemodule. Het enige wat je hoeft in te stellen, is de begindatum; het systeem berekent automatisch de juiste looptijd. Zo wordt het proces sneller, eenvoudiger en foutloos.

Dienstverband toevoegen #

Andere organisatie #

Wanneer een medewerker binnen de contractant wisselt van organisatie binnen het bedrijf hoef je de medewerker niet opnieuw in te voeren. Loop de volgende stappen door om dit bij de bestaande medewerker te verwerken;

  1. Navigeer naar het werkgeversloket in het menu via Overig > Persoonlijk > Werkgeversloket.
  2. Selecteer onder In-Uitdienst de optie Andere organisatie.
  3. Selecteer de gewenste medewerker en druk op Deze persoon een nieuw dienstverband geven in een andere organisatie.
  4. Doorloop de volledige wizard. Je zal hier net zoals bij het opvoeren van een nieuwe medewerker alle contractuele en salaris gerelateerde gegevens opnieuw in moeten voeren. Dit betreft immers een nieuw dienstverband.
  5. Klik op Werknemer aanmaken om het nieuwe dienstverband aan te maken.

Omdat dit een wizard betreft is hier geen losse video-ondersteuning voor opgesteld. De meerwaarde van video ondersteuning in dit artikel zou namelijk zijn dat je weet waar de desbetreffende velden voor zijn en waar deze mee corresponderen. Omdat deze kennis verder gaat dan slechts een van de onderdelen van dit artikel raden we je hiervoor aan onze webinar “Personeelsadministratie” te bekijken. Je kan je hiervoor inschrijven via een van onze websites (bijv. PersoneelsManager.nl) of door contact op te nemen met support@staff.nl. Elke webinar is 2 keer in de week op verschillende tijdstippen te bekijken.

 

Opnieuw in dienst #

Komt een oud medewerker opnieuw in dienst? Dan hoef je de personeelsgegevens van deze medewerker niet helemaal opnieuw in te voeren. Gebruik in plaats daarvan de wizard Opnieuw in dienst om alleen de nieuwe contractuele gegevens in te voeren. Doorloop hiervoor de volgende stappen;

  1. Navigeer naar het werkgeversloket in het menu via Overig > Persoonlijk > Werkgeversloket.
  2. Selecteer onder In-Uitdienst de optie Opnieuw in dienst.
  3. Selecteer de gewenste medewerker en geef aan of je de medewerker opnieuw in dienst wilt nemen als medewerker of externe uitzendkracht. Indien je hier uitzendkracht selecteert kom je in de korte invoer terecht waarbij je alleen uitzendafdelingen kan selecteren.
  4. Doorloop de volledige wizard. Je zal hier net zoals bij het opvoeren van een nieuwe medewerker alle contractuele en salaris gerelateerde gegevens opnieuw in moeten voeren. Dit betreft immers een nieuw dienstverband.
  5. Klik op Werknemer aanmaken om het nieuwe dienstverband aan te maken.

 

Iemand uit dienst melden #

Wanneer een medewerker uit dienst gaat dien je deze ook in het systeem zodanig te verwerken. Hierdoor zal zijn/haar account automatisch per die datum worden geblokkeerd, zullen er geen notificaties meer worden verstuurd en zal de medewerker niet meer terugkomen in de overzichten.

  1. Navigeer naar het werkgeversloket in het menu via Overig > Persoonlijk > Werkgeversloket.
  2. Selecteer onder In-Uitdienst de optie Uitdienst melden.
  3. Selecteer de gewenste medewerker.
  4. Geef aan of het urensaldi per datum uitdienst moet worden tegen geboekt (nulgesteld). Dit kan je terugvinden bij de ingrepen.
  5. Geef indien gewenst extra informatie op.
  6. Klik op Uitdienst melden om het proces af te ronden..

 

Dienstverband aanpassen #

Bewerken van dienstverbandgegevens doe je op pagina Stamgegevens dienstverband. Die bereik je door op de naam/regel te klikken in het Dienstverband \ Overzicht. De pagina Stamgegevens dienstverband opent dan in een nieuw tabblad. Je kunt hier onder andere  het personeelsnummer, de anciënniteitsdatum en de basis ervaringsuren (ten behoeve van vakkracht uren) invoeren.

  1. Open menu Dienstverband > Overzicht
  2. Zoek de medewerker/dienstverband op en klik deze aan
  3. Op pagina Stamgegevens dienstverband voer je de gewenste aanpassingen uit.
  4. Vergeet niet je wijzigingen op te slaan.
Dienstverband stamgegevens voorbeeld

Dienstverband verwijderen #

Het verwijderen van een dienstverband is iets dat relatief weinig voorkomt, let dan ook goed op dit dit echt nodig is. Twijfel je hierover? Neem in dat geval contact op met Support. Indien dit i.v.m. foutieve invoer toch nodig is kan je de volgende stappen doorlopen om een dienstverband in zijn totaliteit te verwijderen.

  1. Navigeer naar de pagina Algemeen > Dienstverband > Contracten en verwijder de regel(s) onder het te verwijderen dienstverband door deze te selecteren en op het prullenbak icoon te drukken.
  2. Navigeer naar de pagina Algemeen > Dienstverband > Functies en verwijder de regel(s) onder het te verwijderen dienstverband door deze te selecteren en op het prullenbak icoon te drukken.
  3. Navigeer naar de pagina Algemeen > Dienstverband > Salarissen en verwijder de regel(s) onder het te verwijderen dienstverband door deze te selecteren en op het prullenbak icoon te drukken.
  4. Navigeer naar de pagina Algemeen > Dienstverband > Stam en selecteer het te verwijderen dienstverband alvorens op het prullenbak icoon te drukken en het volledige dienstverband te verwijderen.

Contracten #

M.b.t. het beheren van contracten zijn voor elke stap de volgende 3 punten als eerste van toepassing;

  1. Zoek de gewenste medewerker op in de zoekbalk.
  2. Navigeer naar de pagina Algemeen > Dienstverband > Contracten.
  3. Selecteer het dienstverband waar je de contracten van in wilt zien.

Toevoegen #

Om een contract toe te voegen klik je op het gele plusje. Deze actie maakt direct een kopie aan van het laatste (huidige) contract waarbij alle gegevens worden overgenomen op de begindatum na.

De begindatum die wordt aangehouden zal standaard worden ingevoerd met de dag nadat het oude contract is verlopen.

Staat hier niets ingevuld? Controleer dan eerst of er wel een einddatum is ingevoerd bij het oude contract. Pas de gewenste gegevens aan en sla het contract op.

Correspondentie #

Aanpassen #

  1. Selecteer het aan te passen contract door op de desbetreffende regel te klikken
  2. Voer de gewenste wijzigingen uit
  3. Druk op het diskette icoon om de wijzigingen op te slaan

Zijn de velden bij het aanpassen van een bestaand contract grijs? Dan zijn jouw rechten gelimiteerd tot het aanmaken van nieuwe contracten. Wil je toch bestaande contracten aan kunnen passen en zou je hiervoor gemachtigd moeten zijn? Neem dan per mail contact op met support@staff.nl om jou de rechten toe te laten kennen.

Verwijderen #

  1. Selecteer het te verwijderen contract door op de desbetreffende regel te klikken
  2. Klik op het prullenbak icoon om de contractregel in zijn totaliteit te verwijderen

 

Functies #

Onder functies worden 3 belangrijke punten vastgelegd; de functienaam, de verloningsafdeling en indien van toepassing een van de afdeling afwijkende verlofmanager.

  1. Zoek de gewenste medewerker op in de zoekbalk.
  2. Navigeer naar de pagina Algemeen > Dienstverband > Functies.
  3. Selecteer het dienstverband waar je de functies van in wilt zien.
  • Druk op het plusje om een nieuwe functie aan te maken, deze actie maakt direct een kopie aan van het laatste (huidige) functie waarbij alle gegevens worden overgenomen op de begindatum na.
  • Druk op een bestaande functieregel om deze aan te passen.
  • Druk op het prullenbak icoon om een bestaande functie te verwijderen.

 

Salarissen #

Op pagina Algemeen > Dienstverband > Salarissen beheer je de salarisgegevens van een werknemer. De gegevens die je hier opslaat vormen de basis van de salarisadministratie en de kostprijsberekening binnen de software, ga nauwkeurig om met deze gegevens.

Het scherm toont standaard de salarisgegevens behorende bij het actuele dienstverband van de werknemer. Middels het vinkje “toon geschiedenis” kunnen ook historische salarisrecord weergegeven worden. Bij het instellen van een salarisgegevensbestand zijn er een aantal invoervelden verplicht, dit zijn:

  • Bruto salaris (zoals vermeld op de loonstrook)
  • Periode (uurloon, maand, 4 weken, dag)
  • Loonheffing korting (ja/nee)
  • Vakantiegeldopbouw (opbouwen, direct uitkeren, incl. bruto loon, nvt.)
  • Vakantiedagenopbouw
  • Begindatum

Op deze pagina wordt ook het systeem e-mail adres weergegeven. Dit e-mail adres is de ontvanger voor het automatisch uploaden van salarisstroken naar de medewerker.

Om een nieuw salarisrecord toe te voegen voer je de volgende stappen uit;

  1. Klik op het nieuw salaris-record icoon (gele plusje)
  2. Voer de (verplichte, dikgedrukte) velden in
  3. Geef de begindatum op
  4. Druk op het diskette icoon om de wijzigingen op te slaan

Terminologie #

Salarisgegevens #

Bruto salaris bruto salaris op de salarisstrook
Periode bruto salarisperiode maand, uur, 4 weken, dag
Min. salaris bij functie gelden alleen wanneer functiegroepen zijn ingericht
Max. salaris bij functie idem
Salarisgroep gelden alleen wanneer er een loonhuis is ingericht
Functiejaren idem
Salaris bij idem
Loonheffingkorting ja of nee
Studentenregeling icm. met loonheffingkorting van toepassing bij seizoenswerk studenten
Recht op vakantiegeld ja of nee

Salariscomponenten #

Vakantiegeldopbouw wijze van verrekenen vakantiegeld**
Vakantiedagenopbouw wijze van verrekenen vakantiedagen**
Pensioendeelnamn collectief, eigen deelname, alternatief of geen pensioen
Levensloopbijdrage WG instelling t.b.v. de levensloopregeling werkgever
Levensloopbijdrage WN instelling t.b.v. de levensloopregeling werknemer
Spaarloonbedrag indien van toepassing en periodekeuze
Toeslag algemene toeslag (bruto/netto)
Onkostenvergoeding bruto/netto en periode
Reiskostenvergoeding bruto/netto en periode
Zondagtoeslag ja/nee
Personeelsvereniging ja/nee

Indien gewenst zijn er nog 3 vrije velden beschikbaar voor extra salariscomponenten.

** Er bestaan vier selectie-opties voor het verrekenen van vakantiedagen en vakantiegeld:

Opbouwen de uren/gelden worden opgebouwd tot eenmalig periodiek uitkeren (standaard jaarlijks)
Direct uitkeren uitkeren per verloningsperiode, de uren/gelden zijn niet in het bruto loon inbegrepen
Inclusief bruto loon per veloningsperiode uitkeren, uren/gelden zijn in het bruto loon inbegrepen
Niet van toepassing geen uren/gelden

Auto van de zaak #

Het salariscomponent Auto van de zaak kan hier opgeslagen worden. Je vinkt aan dat er een auto van de zaak is, of er bijtelling van toepassing is en de bijdrage van de werknemer. Eventuele details over de auto kun je opslaan op de instellingen pagina van Artikelen.

Overige salariscomponenten #

Bijdrage kinderopvang bijdrage van werkgever
Inhouding warme maaltijd vaste inhouding per werknemer
Inhouding broodmaaltijd vaste inhouding per werknemer
13e maand ja/nee

Additionele interne kosten #

De gegevens opgeslagen onder Additionele interne kosten per uur… zijn niet van toepassing op de salarisstrook, noch worden deze gegevens verwerkt door de administratie. Het is een extra kostenopslag per uur ten behoeve van de integrale kostprijs welke gebruikt wordt in de rapportages zoals de arbeidsproductiviteit cockpit.

personeel dienstverband ancienniteit personeelsnummer

Wat zijn je gevoelens

  • Blij
  • Normaal
  • Verdrietig

Deel dit artikel:

  • Facebook
  • X
  • LinkedIn
Inhoudsopgave
  • Dienstverband instellingen
    • Voorselectie contracten
  • Dienstverband toevoegen
    • Andere organisatie
    • Opnieuw in dienst
  • Iemand uit dienst melden
  • Dienstverband aanpassen
  • Dienstverband verwijderen
  • Contracten
    • Toevoegen
      • Correspondentie
    • Aanpassen
    • Verwijderen
  • Functies
  • Salarissen
    • Terminologie
      • Salarisgegevens
      • Salariscomponenten
      • Auto van de zaak
      • Overige salariscomponenten
    • Additionele interne kosten

Handige links
  • Inschrijven nieuwsbrief
  • Contact
    Contactinformatie

    Baron de Coubertinlaan 6 unit 11
    2719 EL Zoetermeer
    Zuid-Holland

    +31 (0) 10 218 98 66
    info@staff.nl

    Copyright 2025 © Staff Support B.V.
    • Home
    • Artikelen
    • Veiligheid
    • Opleiding