Skip to content
Staff HelpStaff Help
  • Home
  • Ik ben
    • Afdelingsmanager
    • Regiomanager
    • HR-Professional
    • Planner
    • Financial Controller
    • Ondernemer
    • Salarisverwerker
  • Apps
    • App Personeel
    • App Planning
    • App Uren
    • App Omzet
    • App Relaties
    • App Facturatie
    • App Prestatie
    • App Rapporten
    • App Loketten
    • App Taken
    • App Inkoop
  • Alle artikelen
  • Releases
  • Veiligheid
  • Contact
Popular Search verlofurenbonusnmbrswettelijk

Personeel

  • Vakkrachten
  • Werkschema
  • Welkomstmail opnieuw versturen
  • Module: Declaraties
  • Werken met Min-Maxers
  • Wijziging kostprijs medewerker bij wijzigen van salaris “inclusief” naar “direct uitkeren”
  • Wachtwoord resetten
  • Functies beheren
Personeel >3.2 Extensie: Berichten
  • Boodschap voor personeelszaken
Personeel >3.3 Extensie: Bibliotheek
  • Bibliotheek onderhouden
  • Favorieten
Personeel >3.4 Extensie: Kwaliteit
  • Vaardigheden beheren
  • Kwaliteit: Functioneren & Evaluaties
Personeel >3.6 Extensie: Declaraties
  • Declaraties
  • Module: Declaraties
Personeel >3.7 Extensie: Bonus
  • Bonus – POP (Plezier Om Prestatie)
Personeel >3.5 Extensie: CAO regels
  • Rusttijden instelling minimaal onafgebroken rust
Personeel >3.8 Extensie: Cockpits
  • Bonus Totaal
  • HR Cockpit
Personeel >1.0 How to start?
  • Aanpassen stamgegevens van een medewerker
  • 2-stap authenticatie methode
  • Dienstverbanden en contracten toevoegen / aanpassen / verwijderen
  • Staff Medewerker App
  • Inloggen
Personeel >2.1 App: Personalia
  • Communicatiemiddelen
  • Aanpassen stamgegevens van een medewerker
  • Mailadres wijzigen
  • Batch mutaties (medewerkers verwijderen)
  • Ik krijg de melding “Uw login is gedeactiveerd”
  • Connexie medewerker vroegtijdig zichtbaar maken in Staff
  • Gebruikersbeheer
  • Functies beheren
  • Medewerker toevoegen / aanpassen / verwijderen
  • Gebruikers aanmaken
  • Jubileum berekening
Personeel >2.2 App: Dienstverband
  • FAQ: Wat te doen bij fout in overgang naar andere organisatie
  • Update 01-2022 – Pop-up Ingrepen doen na contractwijziging
  • Hoe pas ik de begindatum van een medewerker aan?
  • Medewerker met een 2e dienstverband / contract invoeren
  • Dienstverbanden en contracten toevoegen / aanpassen / verwijderen
  • Jubileum berekening
  • Loonheffingskorting aanpassen
Personeel >2.3 App: Salaris
  • Aanpassing op de functionaliteit collectieve salarisverhoging
  • Salariscommunicatie indienen
  • Hoe pas ik de begindatum van een medewerker aan?
  • Dienstverbanden en contracten toevoegen / aanpassen / verwijderen
  • Loonheffingskorting aanpassen
Personeel >2.4 App: Artikelen
  • Artikelen
  • Artikelen
  • Artikelen beheren
Personeel >2.5 App: Documenten / Salarisstroken
  • Overzicht van filetypes per pagina
  • Correspondentie (Mergen)
Personeel >2.6 App: Kostprijs
  • Medewerker uurkosten (kostprijs)
Personeel >2.7 App: Intakeformulier nieuwe medewerker
  • Intakeformulier nieuwe medewerker
Personeel >4.0 Updates
  • Aanpassing op de functionaliteit collectieve salarisverhoging
  • Noodnummers toegevoegd aan Rapport Personeel Totaal
  • Update 01-2022 – Pop-up Ingrepen doen na contractwijziging
  • Update 01-2022 – Adres gegevens tonen in Personeel Totaal
Personeel >2.8 App: Mijn agenda
  • Mijn agenda (BETA)

Planning

Planning >2.1 App: Beschikbaarheid
  • Beschikbaarheid
  • Connexie medewerker vroegtijdig zichtbaar maken in Staff
Planning >2.2 App: Afdelingsroosteren - Personen
  • Rusttijden instelling minimaal onafgebroken rust
  • Rooster verwijderen over een langere periode
  • Rooster kopiëren over een langere periode
  • Rooster kopiëren naar de volgende week
  • Personen roosteren – contracturen laatste week van het jaar
  • Connexie medewerker vroegtijdig zichtbaar maken in Staff
Planning >3.1 Extensie: Diensten roosteren
  • Zoekfilter op de Pagina waar de roosterdiensten geconfigureerd worden
  • Rusttijden instelling minimaal onafgebroken rust
  • Pagina Invoeren Flex toont geen naam bij ingevulde dienst
  • Update 01-2022 – Verbetering bij het inrichten van roosterdiensten
  • Aanmaken nieuwe dienst
  • Rooster verwijderen over een langere periode
  • Rooster kopiëren over een langere periode
Planning >3.5 Extensie: Opdrachten roosteren
  • Agenda-items / opdrachten ook tonen in het dienstenrooster
Planning >1.0 How to start?
  • Rooster verwijderen over een langere periode
  • Rooster kopiëren over een langere periode
Planning >4.0 Updates
  • Agenda-items / opdrachten ook tonen in het dienstenrooster
  • Startdata bij Periode Roosteren standaard op ‘deze week’
  • Update 01-2022 – Verbetering bij het inrichten van roosterdiensten

Uren

  • Verlofuren opnieuw verstrekken
  • Verlofmanager aanpassen
  • Verlof – Uitbreiding inzage verlofdagen
  • Voorbeeldberekening verloftoekenning (in een gebroken maand)
  • Verjaringsoverzicht
  • FAQ: Wat te doen bij fout in overgang naar andere organisatie
  • Urenregistratie op afdelingsniveau
  • Uren Totaal
  • Uren registreren over een langere periode
  • Uren registreren voor jongeren onder de 16
Uren >1.0 How to start?
  • Collectief – verstrekken
  • Collectief – startwaarden
Uren >2.1 App: Registratie
  • Ingrepen
  • Activiteitenmatrix zonder inactieve organisatorische eenheden
  • Activiteitenmatrix
  • Medewerkers -in en uitlenen
  • Hoe kom ik af van standaard dubbele regels in de urenregistratie?
  • Mijn uren
  • Feestdagen registreren
Uren >2.2 App: Fiatteren
  • Evalueren en goedkeuren van kloktijden
Uren >3.1 Extensie: Verlof
  • Ingrepen
  • Implementatie Verlofuren geavanceerd ( incl. (Boven)wettelijke verlofuren)
  • De verlofmodule inrichten
  • Collectief – TVT Ingrepen
  • Collectief – Toekennen VAK en ATV aan oproepkrachten
  • Collectief – overnemen
  • Collectief – verstrekken
  • Collectief – startwaarden
Uren >3.3 Extensie: Grenswaarden
  • Grenswaarden per afdeling tbv facturatie & sturing
Uren >3.4 Extensie: Spaaruren
  • Afrondingsverschil bij aanvragen en goedkeuren verlof spaaruren medewerkers
  • Spaaruren
Uren >4.0 Updates
  • Widget uren cumulatief
  • Urenregistratie afsluiten beschikbaar vanaf de pagina Kloktijden evaluatie
  • Activiteitenmatrix zonder inactieve organisatorische eenheden
  • Activiteitenmatrix
  • Update 01-2022 – Foutmelding in Safari bij de pagina Invoeren Flex
Uren > 3.6 Extensie: Klokken
  • Klokken voor medewerkers
  • Evalueren en goedkeuren van kloktijden
  • Inrichten klokken
  • Ik wil beginnen met klokken

Omzet

  • Budget
  • Omzet Totaal
  • Grootboekrekeningnummer betaalwijze wijzigen (per datum)
Omzet >1.0 How to start?
  • Omzetgroep aanmaken
  • Klantspecifieke betaalwijze aanmaken
  • Grootboekrekeningnummer koppelen aan bestaande algemene (MaxCC) betaalwijze
  • Grootboekrekeningnummer koppelen aan bestaande klantspecifieke betaalwijze
  • Grootboekrekeningnummer betaalwijze wijzigen met terugwerkende kracht
  • Aanmaken grootboekrekeningnummer
  • Omzetregistratie inrichting aanpassen
  • Omzet registreren
Omzet >2.1 App: Kassa
  • Omzetgroep/betaalwijze toevoegen aan kassa
  • Omzetregistratie import logs verwijderen
Omzet >4.0 Updates
  • Update 01-2022 – Aanmaken omzetgroepen en betaalwijzen d.m.v. automatische import
  • Update 12-2021 – Aanmaken omzetgroepen en betaalwijzen d.m.v. automatische import
Omzet >3.1 Extensie: Kantoorkas
  • Kantoorkas totaal
Omzet >3.2 Extensie: Automaten
  • Automaatregistratie
Omzet >3.3 Extensie: Bonusberekening o.b.v. omzetregistratie
  • Bonus op de omzet

Relaties

Relaties >1.0 How to start?
  • Relaties beheren t.b.v. facturatie
Relaties >2.1 App: Stamdata
  • Relaties beheren t.b.v. facturatie
  • Aan contractant gekoppelde relatie wijzigen
Relaties >3.1 Extensie: Contracten
  • Aan contractant gekoppelde relatie wijzigen
Relaties >4.0 Updates
  • Foutmelding bij het invoeren van een Relatie

Facturatie

  • Relaties beheren t.b.v. facturatie
Facturatie > 1.0 How to start?
  • Facturatie
Facturatie > 2.1 App: Facturen:Totaal
  • Aanmaken losse conceptfactuur (BETA)
  • Facturatie Totaal
Facturatie > 2.2 App: Facturen:Debiteuren
  • Inrichten losse conceptfactuur (BETA)
  • Facturatie
  • Herinneringen en creditnota’s versturen
Facturatie > 2.3 App: Facturen: Taken
  • Taakfacturatie
  • Taakfacturatie inrichten
  • Foutieve factuur verwijderen of crediteren
  • Herinneringen en creditnota’s versturen
Facturatie > 2.4 App: Facturen:Abonnementen
  • Update 01-2022 – Gedeeltelijke periode bij de abonnementsfacturatie
  • Foutieve factuur verwijderen of crediteren
  • Aan contractant gekoppelde relatie wijzigen
  • Abonnementsfacturatie
  • Herinneringen en creditnota’s versturen
Facturatie > 4.0 Updates
  • Batchverwerking facturen verzenden gerepareerd
  • Nieuwe factuur o.b.v. losse factuurregels aanmaken via het plusje boven de zoekbalk
  • Gecrediteerde abonnementsfacturen worden onterecht als omzet taak tegengeboekt
  • Verbeteringen bij aanmaken van factuur o.b.v. losse factuurregels
  • Aanmaken losse conceptfactuur (BETA)
  • Update 01-2022 – Te factureren taken werden onjuist getoond in het debiteuren overzicht
  • Update 01-2022 – Gedeeltelijke periode bij de abonnementsfacturatie

Prestatie

Prestatie >1.0 How to start?
  • Arbeidsproductiviteit instellingen
  • Administratiegroepen
Prestatie >2.1 App: Arbeidsproductiviteit
  • Bezettingsgraad
  • Locatiebudgetsheet
  • APG target aanpassen
  • Omzetgroep toevoegen aan arbeidsproductiviteit instellingen
  • Arbeidsproductiviteit instellingen
  • Arbeidsproductiviteit
  • APG Verschillen
Prestatie >2.3 App: Brutowinst
  • Brutowinstmarge
  • Locatiebudgetsheet
Prestatie >2.4 App: Resultaat
  • Budget
  • Locatiebudgetsheet
  • Resultaat
Prestatie >2.5 App: Regioprestatie
  • Locatiebudgetsheet

Rapporten

  • Verloningsrapportage
  • Verlof Totaal (beta)
  • Projectrapportage, incl. kosten, omschrijving en resultaat
  • Mijn Rapporten (abonneren op raadplegen rapportages)
Rapporten >1.0 How to start?
  • Totaal overzicht alle Raadplegen Rapporten
  • Update 01-2022 – Abonnees toevoegen aan ‘Mijn rapporten’
  • Raadplegen rapportages
Rapporten >2.1 App: Rapporten: Totaal
  • Bonus Totaal
  • Uitbreidingen Personeel Totaal: filters peildatum en Personalia
  • Omzet Totaal
  • Update 01-2022 – Adres gegevens tonen in Personeel Totaal
  • Gebruiker Totaal
  • Personeel Totaal
Rapporten >4.0 Updates
  • Projectrapportage bevat afwijkende inhoud na versturen
  • Update 01-2022 – Abonnees toevoegen aan ‘Mijn rapporten’

Loketten

  • Widget ABC t.o.v. budget
  • Widget HACCP live
  • Staff 2.0
  • Loketten, loketsjablonen en batchbewerking.
  • Mijn loket

Taken

Taken >2.1 App: Taken
  • Boodschap voor personeelszaken
  • Terugkerende taken (taakreeks)
  • Supporttaken raadplegen
  • Aan contractant gekoppelde relatie wijzigen
  • Taken Totaal
Taken >3.1 Extensie: Projecten
  • Projectrapportage, incl. kosten, omschrijving en resultaat
  • Projecten kopiëren
Taken >4.0 Updates
  • Deadline niet meer verplicht op een taak
  • Omschrijving en Resultaat van taken tonen in Rapport Taken Totaal
  • Taken handmatig gekoppeld aan projectitem niet zichtbaar in Taken Totaal
  • Gedeactiveerde taak Typeringen worden nog getoond bij Taken
  • Taken Totaal filter ‘Laatste Wijziging’ geeft geen resultaten
  • Filters opslaan bij rapport Taken Totaal
  • Terugkerende taken (taakreeks)
  • Update 01-2022 – Taken totaal
  • Update 01-2022 – Kolom “Project item” toevoegen aan Taken Totaal
  • Update 12-2021 – Taken totaal
  • Update 01-2022 – Relatie projecttaak tonen in Taken totaal

Inkoop

  • Beschermd: Sligro koppeling (Technische handleiding)
  • Sligro koppeling
Inkoop >2.1 App: Inkoop registratie
  • Contante inkopen registreren
  • Inkoop

Koppelingen

  • Update 01-2022 – Onterechte ‘succes’ melding bij Importsheet locatiebudgetten
  • Exporteren uren naar Connexie
  • De Aanwezigheid-Module i.c.m. Datafox
Koppeling: NMBRS
  • Inrichting negatieve uren exporteren o.b.v. Activiteitcodes
  • Salarisstroken import vanuit NMBRS uitgebreid met vorig jaar
  • Update 01-2022 – Import salariswaarde met de NMBRS koppeling
  • Slaapdiensten en de verwerking hiervan in Nmbrs
  • Nmbrs koppeling – Wat moet ik doen als klant?
Koppeling Loket.nl
  • Updates aan de Koppeling Loket.nl
Koppeling Lightspeed
  • Beschermd: Lightspeed koppeling inrichten
Koppeling AFAS
  • Toekomstige medewerkers ook importeren met de AFAS koppeling
  • Verwerking adres gegevens verbeterd met de AFAS koppeling
  • AFAS uren export Bij Yan
  • AFAS Voorbeeld medewerkers

Releases

Releases > 01_2022
  • Update 01-2022 – Abonnees toevoegen aan ‘Mijn rapporten’
  • Update 01-2022 – Onterechte ‘succes’ melding bij Importsheet locatiebudgetten
  • Update 01-2022 – Te factureren taken werden onjuist getoond in het debiteuren overzicht
  • Update 01-2022 – Gedeeltelijke periode bij de abonnementsfacturatie
  • Update 01-2022 – Pop-up Ingrepen doen na contractwijziging
  • Update 01-2022 – Foutmelding in Safari bij de pagina Invoeren Flex
  • Update 01-2022 – Verbetering bij het inrichten van roosterdiensten
  • Update 01-2022 – Adres gegevens tonen in Personeel Totaal
  • Update 01-2022 – Aanmaken omzetgroepen en betaalwijzen d.m.v. automatische import
Releases > 02_2022
  • Taken Totaal filter ‘Laatste Wijziging’ geeft geen resultaten
  • Uitbreidingen Personeel Totaal: filters peildatum en Personalia
  • Filters opslaan bij rapport Taken Totaal
  • Activiteitenmatrix zonder inactieve organisatorische eenheden
  • Implementatie Verlofuren geavanceerd ( incl. (Boven)wettelijke verlofuren)
  • Terugkerende taken (taakreeks)
  • Omzet Totaal
  • Activiteitenmatrix
  • Totaal overzicht alle Raadplegen Rapporten
  • Inrichten losse conceptfactuur (BETA)
  • Aanmaken losse conceptfactuur (BETA)
Releases > 03_2022
  • Updates aan de Koppeling Loket.nl
  • Foutmelding bij het invoeren van een Relatie
  • Nieuwe factuur o.b.v. losse factuurregels aanmaken via het plusje boven de zoekbalk
  • Startdata bij Periode Roosteren standaard op ‘deze week’
  • Noodnummers toegevoegd aan Rapport Personeel Totaal
  • Gecrediteerde abonnementsfacturen worden onterecht als omzet taak tegengeboekt
  • Projectrapportage bevat afwijkende inhoud na versturen
  • Verbeteringen bij aanmaken van factuur o.b.v. losse factuurregels
  • Omschrijving en Resultaat van taken tonen in Rapport Taken Totaal
  • Zoekfilter op de Pagina waar de roosterdiensten geconfigureerd worden
  • Urenregistratie afsluiten beschikbaar vanaf de pagina Kloktijden evaluatie
  • Inrichting negatieve uren exporteren o.b.v. Activiteitcodes
  • Taken handmatig gekoppeld aan projectitem niet zichtbaar in Taken Totaal
  • Gedeactiveerde taak Typeringen worden nog getoond bij Taken
  • Pagina Invoeren Flex toont geen naam bij ingevulde dienst
  • Salarisstroken import vanuit NMBRS uitgebreid met vorig jaar
Releases > 04_2022
  • Batchverwerking facturen verzenden gerepareerd
  • Agenda-items / opdrachten ook tonen in het dienstenrooster
  • Toekomstige medewerkers ook importeren met de AFAS koppeling
  • Verwerking adres gegevens verbeterd met de AFAS koppeling
  • Widget uren cumulatief
  • Aanpassing op de functionaliteit collectieve salarisverhoging
  • Bonus Totaal
  • AFAS uren export Bij Yan
  • Mijn agenda (BETA)
Releases > 05_2022
  • Deadline niet meer verplicht op een taak

Before you start

  • Ik krijg de melding “Uw login is gedeactiveerd”
  • Hoe vind ik inactieve items? (Medewerker, afdeling, administratie, etc.)
  • Staff Medewerker App
  • Favorieten
  • Mijn profiel
  • Inloggen
  • Staff 2.0
  • Home
  • Artikelen
  • Personeel
  • Personeel >2.1 App: Personalia
  • Gebruikersbeheer

Gebruikersbeheer

Inhoudsopgave
  • Aanpassen gebruikersinstellingen
    • Actief / inactief
  • Gebruiker overnemen
  • Tijdelijke gebruikersvervanging
  • Rechten en rollen toekennen
    • Samenvatting
    • Gebruikersgroepen
    • Rollen
    • Administraties
    • Administratiegroepen

Dit artikel zal toelichten hoe het gebruikersbeheer in Staff werkt, waaronder het toekennen van rechten, het aanpassen van wachtwoorden en het instellen van additionele beveiligingsmaatregelen (2-staps authenticatie).

Pagina:  Inrichting → Gebruikers → Beheer

Aanpassen gebruikersinstellingen #

  1. Gebruikers raadplegen
    Zoek hier op de naam van de medewerker of het mailadres van de gebruiker om de gebruiker op te zoeken.
  2. Gebruikersnaam en mailadres wijzigen
    De gebruikersnaam en het gebruikersmailadres zijn velden welke in de basis altijd gelijk dienen te zijn om zo overzicht te bewaren. Wil een medewerker graag zijn mailadres aan laten passen? Pas deze dan aan door hier zowel de gebruikersnaam als het primair mailadres aan te passen.
  3. Uitgaande email blokkeren
    Indien iemand heeft aangegeven geen mail meer te willen ontvangen vanuit het systeem dan is het mogelijk d.m.v. dit vinkje vrijwel alle uitgaande communicatie te blokkeren. Alleen mailtjes m.b.t. het resetten van een wachtwoord komen nog aan indien dit vinkje bij een gebruiker aan staat.
  4. Wachtwoord (tijdelijk) aanpassen
    Wil je het wachtwoord van een gebruiker aanpassen? Type dan simpelweg een nieuw wachtwoord in het Wachtwoord veld en druk op opslaan. Is het wenselijk dat de medewerker bij de eerstvolgende keer inloggen een nieuw wachtwoord instelt? Zet dan het vinkje Verander wachtwoord aan alvorens op te slaan. Let op, er gaat niet automatisch een mailtje uit naar de medewerker met een nieuw wachtwoord. Informeer de medewerker hier handmatig over of stuur opnieuw de welkomstmail, deze genereert automatisch een nieuw wachtwoord.
  5. 2-staps authenticatie instellen
    Zie het artikel 2-staps authenticatie voor meer informatie.

Actief / inactief #

Hiernaast is er het vinkje “Actief“. Indien dit vinkje uit staat zal het systeem de gebruiker niet toestaan om in te loggen. Ze krijgen een melding dat hun account is gedeactiveerd met het verzoek contact op te nemen met hun leidinggevende. Is er een geschil met de medewerker en wil je hem/haar de toegang ontzeggen? Zet dan dit vinkje uit. Meer over de melding die ze te zien krijgen is terug te vinden in het artikel Ik krijg de melding Uw login is gedeactiveerd.

Is het vinkje uitgezet? Dan zal de medewerker standaard worden verborgen tijdens het zoeken naar de gebruiker. Kan je een gebruikersaccount dus niet vinden? Zet dan het vinkje “Alles tonen” aan in de pop-up alvorens opnieuw te zoeken. Je zal de gebruiker nu wel kunnen vinden om bijvoorbeeld het vinkje weer aan te zetten.

Gebruiker overnemen #

Dit is een functionaliteit waarmee je jouw inzage in de software kan beperken tot wat de medewerker zou zien wanneer zij inloggen. Indien een medewerker een probleem meld in de software kan je op deze manier verifiëren of dit een systeem gerelateerd probleem is (dat Support op moet lossen) of dat dit probleem lokaal (alleen bij de computer van de medewerker) speelt en bij / door de medewerker zelf moet worden opgelost.

Neem de medewerker over en voer de handelingen uit waar de medewerker een probleem bij ervaart. Ervaar jij dit probleem ook? Neem dan contact op met support@staff.nl en leg het probleem uit. Ervaar jij dit probleem niet? Dan betreft dit een lokaal probleem en is dit niet aan de software gerelateerd. Het standaard advies is in deze om de medewerker zijn browser cache te laten verversen d.m.v. toetsencombinatie Control + F5, heeft dit niet geholpen? Dan is het advies de laatste versie van een up to date browser te laten installeren zoals Google Chrome alvorens het opnieuw te proberen.

Tijdelijke gebruikersvervanging #

Tijdelijke gebruikersvervanging is een functionaliteit die je kan gebruiken om een specifieke gebruiker tijdelijk de rechten toe te kennen van een andere gebruiker. Stel; een manager welke standaard de uren registreert gaat op vakantie en iemand neemt deze werkzaamheden tijdelijk waar. Deze functionaliteit geeft de gewenste gebruiker tijdelijk dezelfde rechten als de te vervangen gebruiker, waardoor zij deze werkzaamheden kunnen overnemen.

Zo zoek je de gebruiker op welke de rechten dient te ontvangen van iemand anders en loop je de volgende stappen door;

  1. Klik op het plusje op de in te vullen details te tonen.
  2. Selecteer de te vervangen gebruiker.
  3. Selecteer de begin en einddatum, na deze datum komen de rechten automatisch te vervallen.
  4. Klik op opslaan om de ingeplande vervanging te verifiëren.
  5. Moeten de rechten vanaf dit moment al van toepassing zijn omdat de begindatum al verstreken is? Klik dan op “Nu gebruikersvervanging verversen” om dit te bewerkstelligen. Doe je dit niet? Dan zullen de rechten per de volgende nacht van toepassing zijn.

Rechten en rollen toekennen #

Samenvatting #

Het toekennen van rechten aan een gebruiker is opgedeeld in 3 onderdelen;

  1. Het toekennen van een gebruikersgroep voor de juiste rechten en daarmee inzage in de juiste pagina’s.
  2. Het toekennen van de juiste rollen t.b.v. inzage in de juiste afdelingen, regio’s en/of organisaties.
  3. Het toekennen van de administraties t.b.v. inzage in de financiële aspecten van een locatie.

 

Gebruikersgroepen #

Gebruikersgroepen zijn vooraf gedefinieerde setjes rechten op basis waarvan een bedrijf zelf de inzage van zijn medewerkers kan beheren. Zo heeft een bedrijf bijvoorbeeld standaard een groep “Medewerker”, een groep “Manager” en een groep “Bedrijfsleider”.

Elke groep heeft andere rechten en zo andere inzage in het systeem. Een medewerker ziet voornamelijk zijn of haar eigen data, om zo bijvoorbeeld de gewerkte uren in te zien, de loonstroken te bekijken en verlof in te dienen. Een manager zou bijvoorbeeld al deze dingen kunnen, plus het invoeren van de omzet en de uren aan het einde van de dag. En de manager heeft de mogelijkheid om rechten aan medewerkers toe te kennen en het personeelsbestand te bewerken. Op deze manier worden de rechten in het systeem gemakkelijk opgesplitst en kan je deze gemakkelijk toekennen.

Je doet dit door simpelweg de gebruikersgroep te selecteren (1) en deze op te slaan (2).

 

Rollen #

Onder de rollen vind je de voor jouw bedrijf specifiek aangemaakte rollen, zodoende zie je hier over het algemeen alleen alle rollen welke gekoppeld zijn aan organisatorische eenheden; afdelingen, regio’s en organisaties. Door iemand rechten te geven op een dergelijke rol geef je hen inzage in alles wat die gebruiker op dat moment al in kan zien, alleen dan voor alle personen onder de desbetreffende eenheid. Moet iemand kunnen roosteren? Dan heeft iemand dus rechten nodig op de afdelingen waarvoor deze moet kunnen roosteren. Geef je iemand recht op een regio? Dan heeft iemand rechten op alle afdelingen en medewerkers onder die regio. Dit loopt op deze manier door naar organisatieniveau.

Het toevoegen van rollen werkt vrijwel identiek aan het toevoegen van gebruikersgroepen. Selecteer de gewenste rollen, klik op “Gebruik selectie” en druk op het gele plusje om de selectie toe te voegen.

Bij de rollen zie je tevens altijd of deze actief zijn, of deze rechtstreeks zijn toegekend zoals bovenstaande, of dat deze uit de tijdelijke gebruikersvervanging komen en/of dat deze uit een gebruikersgroep komen. Dit laatste is in de meeste gevallen niet van toepassing daar deze standaard worden verborgen, dit is dus voor onze Support van toepassing.

Tip! Indien je iemand rollen tijdelijk wilt ontnemen kan je deze selecteren alvorens op “Deactiveren” te drukken. Deactiveren laat de rol wel bij de gebruiker staan, maar zorgt er voor dat deze niet meer van toepassing is. Dit werkt ook zo bij gebruikersgroepen. Een alternatief is uiteraard het verwijderen van de rol bij de gebruiker, hierna is deze uiteraard ook niet langer van toepassing.

Administraties #

Een administratie betreft het administratieve onderdeel van een locatie, zodoende vallen hier de financiële aspecten onder zoals de omzetregistratie, inkoopregistratie, arbeidsproductiviteit, etc. Heb je iemand toegang verleend tot een van deze functionaliteiten? Geef ze dan rechten op de bijbehorende administratie om de gewenste locatie te kunnen raadplegen onder deze onderdelen.

Het toevoegen van administraties werkt identiek aan het toevoegen van rollen. Selecteer de gewenste administraties, klik op “Gebruik selectie” en druk op het gele plusje om de selectie toe te voegen.

 

Administratiegroepen #

Een administratiegroep betreft niets anders dan een groepering van een x aantal administraties. Voor sommige aspecten van de software heb je rechten nodig op administratiegroepen om inzage over meerdere locaties te genereren, zoals de regio-prestatie. Hiernaast verzorgt het toekennen van een administratiegroep per direct inzage in de individuele administraties welke eronder vallen. Zodoende hoef je administraties niet individueel toe te kennen indien je iemand van een administratiegroep hebt voorzien waar deze onder vallen.

Het toevoegen van administratiegroepen werkt identiek aan het toevoegen van rollen. Selecteer de gewenste administratiegroepen (1), klik op “Gebruik selectie” en druk op het gele plusje (2) om de selectie toe te voegen. Wil je een administratiegroep verwijderen? Klik dan op het prullenbakje voor de regel om deze te verwijderen.

Wanneer je een administratiegroep hebt toegekend zal je bij de administraties kunnen zien of deze administratie individueel is toegekend of dat deze in de lijst staat d.m.v. een administratiegroep, in dat geval staat er “Ja” aangegeven onder de kolom “Administratiegroep”.

 

 

Nadat je men van een gebruikersgroep, rol, administratie en eventueel een administratiegroep hebt voorzien zijn de volledig klaar om te beginnen met het gebruik van het systeem.

Wat vond je van dit artikel?
Deel dit artikel:
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
Heeft dit artikel je niet verder geholpen?

Hoe kunnen we je verder helpen?

Voor het laatst geupdate op 3 maart 2022
Connexie medewerker vroegtijdig zichtbaar maken in StaffFuncties beheren

Powered by BetterDocs

Inhoudsopgave
  • Aanpassen gebruikersinstellingen
    • Actief / inactief
  • Gebruiker overnemen
  • Tijdelijke gebruikersvervanging
  • Rechten en rollen toekennen
    • Samenvatting
    • Gebruikersgroepen
    • Rollen
    • Administraties
    • Administratiegroepen

Handige links
  • Demo aanvragen
  • Inschrijven nieuwsbrief
  • Contact
Contactinformatie

Baron de Coubertinlaan 6 unit 11
2719 EL Zoetermeer
Zuid-Holland

+31 (0) 10 218 98 66
info@staff.nl

Copyright 2022 © Staff Support B.V.
  • Home
  • Ik ben
    • Afdelingsmanager
    • Regiomanager
    • HR-Professional
    • Planner
    • Financial Controller
    • Ondernemer
    • Salarisverwerker
  • Apps
    • App Personeel
    • App Planning
    • App Uren
    • App Omzet
    • App Relaties
    • App Facturatie
    • App Prestatie
    • App Rapporten
    • App Loketten
    • App Taken
    • App Inkoop
  • Alle artikelen
  • Releases
  • Veiligheid
  • Contact
  • WooCommerce not Found
  • Newsletter