Skip to content
Staff HelpStaff Help
  • Home
  • Artikelen
  • Veiligheid
  • Opleiding
  • Contact
  • Meldingen

Planning

31
  • Koppeling: Temper
  • Aanmaken nieuwe dienst
  • Protected: Prestatie KPI’s toevoegen aan rooster (458971)
  • Planning dashboard
  • Rooster vullen over een langere periode
  • Roosteren Flex
  • Diensten ruilen beheren
  • Diensten ruilen met collega’s
  • Slaapdiensten
  • Rusttijden instelling minimaal onafgebroken rust
  • Roostersjablonen inrichten
  • Rooster kopiëren naar de urenregistratie
  • Roostergroepen
  • Roosteren van regiokrachten
  • Plannen: het rooster maken
  • Roosterdiensten invulling
  • Rooster kopiëren over een periode
  • Rooster Automaat (drukte) !! Onder voorbehoud !!
  • Rooster Automaat (diensten)
  • Plannen Expert
  • Mijn rooster
  • Inzoomen rooster
  • Inschrijven op diensten (open diensten)
  • Dienstenrooster maken
  • Diensten-roosteren Flex
  • Diensten inrichten
  • 4-weken rooster
  • Rusttijden instelling minimaal onafgebroken rust
  • Rooster verwijderen over een langere periode
  • Rooster kopiëren over een langere periode
  • Rooster kopiëren naar de volgende week

Beschikbaarheid

8
  • Mijn beschikbaarheid opgeven
  • Mijn beschikbaarheid opgeven over een periode
  • Opgegeven beschikbaarheid van mijn medewerkers vastzetten voor een week
  • Bericht sturen naar medewerkers van een afdeling via de beschikbaarheid
  • Dagoverzicht – Overzicht van de opgegeven beschikbaarheid per dag genereren
  • Weekoverzicht – Overzicht van de opgegeven beschikbaarheid per week genereren
  • Managen op welke dagen en tijden beschikbaarheid kan worden opgegeven
  • Beschikbaarheid

Verlof

24
  • Verlofuren opnieuw verstrekken
  • Collectief – startwaarden
  • Collectief – verstrekken
  • Collectief – overnemen
  • Collectief – Toekennen VAK en ATV aan oproepkrachten
  • Verlofuren opnieuw verstrekken
  • Verlofmanager aanpassen
  • Verjaringsoverzicht
  • De verlofmodule inrichten
  • Voorbeeldberekening verloftoekenning (in een gebroken maand)
  • Verlof Totaal (beta)
  • Praktijkvoorbeeld – contractwijziging
  • Vakantie jaaroverzicht
  • Verlof aanvragen
  • Verlof inrichting en periode blokkeren
  • Uitbetalen TVT
  • Uitbetalen TVT (Collectieve TVT ingreep)
  • Verlofstatus uitgebreid (Saldo overzicht)
  • Additioneel verlof (extra verlofuren)
  • Vakantie aanvraag goedkeuren
  • Verlof landingspagina
  • Verlof – Wettelijk en bovenwettelijk nader toegelicht
  • Werken met Min-Maxers
  • Ingrepen

Klokken

11
  • Protected: Klokken overzicht
  • Klokken: Evaluatie
  • Kloktijden importeren vanuit de SNL kassa
  • Klokken: status en evaluatie
  • Klokken: in- en uitklokken
  • Klokken met een Datafox terminal (vingerscan)
  • Klokken Inrichting
  • Klokken voor medewerkers
  • Evalueren en goedkeuren van kloktijden
  • Inrichten klokken
  • Ik wil beginnen met klokken

Before you start

8
  • 1. Hoe log ik in?
  • 2. Tweestap (2FA) authenticatie methode
  • 3. Leer navigeren binnen het platform
  • 4. Notificaties en berichtencentrum
  • 5. Bekijk mijn Profiel
  • 6. Haal het maximale uit je dashboard (In ontwikkeling)
  • 7. Stel je favorieten in
  • 8. De Staff Workforce App verkennen

Dashboards

2
  • Dashboard overall
  • Protected: Instellingen

Loketten

6
  • Loketten, loketsjablonen en batchbewerking
  • Mijn loket
  • Werkgever loket
  • Manager loket
  • Medewerker loket
  • Buienradar widget

Agenda

1
  • Mijn agenda (BETA)

Rapporten

19
  • Mijn Rapporten (abonneren op raadplegen rapportages)
  • Gemiddelde besteding
  • Adressenlijst
  • Rapport: Uren totaal per afdeling inclusief saldi en ATW
  • Rapport: Uren totaal per medewerker inclusief saldi en ATW
  • Projectrapportage, incl. kosten, omschrijving en resultaat
  • Rapporten >1.0 How to start?
    • Raadplegen rapportages
    • Totaal overzicht alle Raadplegen Rapporten
  • Rapporten >2.1 App: Rapporten: Totaal
    • Facturatie Totaal
    • Gebruiker Totaal
    • Verlof Totaal (beta)
    • Omzet Totaal
    • Kantoorkas totaal
    • Bonus Totaal
    • Artikelen overzicht
    • Personeel Totaal
    • Uren Totaal
    • Exporteren gegevens uit Staff
  • Rapporten >3.1 Extensie: Maatwerk rapport
    • Protected: Maatwerk verloningsrapportage TCK on Tour

Organisatie

2
  • Instellen algemene systeem CAO voor hospitality
  • FAQ: Hoe werken de (verjaardag)notificaties die af gaan naar de leidinggevende?

Verzuim

3
  • Verzuim: ziek- en beter melden
  • Overzicht verzuim
  • Vakantiekaart en verzuimkaart

Artikelen

7
  • Artikelen
  • Artikelen overzicht
  • Artikel toevoegen
  • Artikel wijzigen
  • Artikel inleveren
  • Medewerker(s) aan een artikel toewijzen
  • Artikel aan medewerker toewijzen

Bestanden

2
  • Bestanden
  • Ontbrekende stukken

Bonus

5
  • Bonus
  • Bonus verwerken
  • Bonus Totaal
  • Widget: Behaalde en maximale bonus
  • Bonus op basis van omzet

Declaraties

2
  • Declaraties
  • Module: Declaraties

Personeel

77
  • Kwaliteit: Cursussen
  • HR Cockpit
  • HR Cockpit – Verloop
  • Jubilea
  • Kwaliteit: Functioneren & Evaluaties
  • Vaardigheden beheren
  • Boodschap voor personeelszaken
  • Communicatie met PZ
  • Nieuwsberichten plaatsen
  • Salaris informatie
  • Bibliotheek onderhouden
  • Medewerkerkaart
  • Functies beheren
  • Welkomstmail opnieuw versturen
  • Personeel >Functionaliteit: Dienstverband
    • Dienstverbanden en contracten toevoegen / aanpassen / verwijderen
    • Medewerker met een 2e dienstverband / contract invoeren
    • Contract wijzigen/verlengen
    • Praktijkvoorbeeld – contractwijziging
    • Salarissen – Salaris wijzigen
    • Functie wijzigen
    • Loonheffingskorting aanpassen
    • Werkschema
    • Extra Reiskosten
    • Hoe pas ik de begindatum van een medewerker aan?
    • Overgang naar andere organisatie
    • FAQ: Wat te doen bij fout in overgang naar andere organisatie
    • Medewerker uit dienst melden
    • Medewerker per ongeluk uit dienst (herstellen)
    • Medewerker opnieuw in dienst nemen
    • Afdeling aanpassen
    • Jubileum berekening
    • Vakkrachten
    • Uniek personeelsnummer instelling
    • Lage WW-Premie
    • Werken met Min-Maxers
    • Standaard MaxCC CAO rekenregels toelichting
  • Personeel >Functionaliteit: Personalia
    • Jubileum berekening
    • Medewerker toevoegen / aanpassen
    • Batch mutaties (medewerkers verwijderen)
    • Mailadres wijzigen
    • Aanpassen stamgegevens van een medewerker
    • Communicatiemiddelen
    • Adres
    • Adressenlijst
    • Adreswijziging
    • Medewerker ingevoerd op de verkeerde organisatie
    • Medewerker verwijderen
    • Personalia wijzigen
    • Smoelenboek
    • Telefoon- en adressenlijst
    • Functies beheren
    • Uitzendkracht toevoegen
    • Connexie medewerker importeren in Staff
    • Nieuwe medewerker
  • Personeel >Functionaliteit: Salaris
    • Loonheffingskorting aanpassen
    • Wijziging kostprijs medewerker bij wijzigen van salaris “inclusief” naar “direct uitkeren”
    • Dienstverbanden en contracten toevoegen / aanpassen / verwijderen
    • Salariscommunicatie indienen
    • Gratis Maaltijd registratie
    • Voorschot
    • Exporteren en importeren doorbelastingstarieven
    • Collectieve salarisverhoging doorvoeren
    • Salarissen – Salaris wijzigen
    • Loonhuis invoeren
  • Personeel >Functionaliteit: Documenten / Salarisstroken
    • Correspondentie (Mergen)
    • Overzicht van filetypes per pagina
    • Contracten en afspraken
    • Door medewerkers standaard inzichtelijke documenten
    • Salarisstroken en jaaropgaven
    • Bestanden Totaal
    • Documenten Uploaden
    • Aanmaken merge sjablonen
  • Personeel >Functionaliteit: Kostprijs
    • Wijziging kostprijs medewerker bij wijzigen van salaris “inclusief” naar “direct uitkeren”
    • Medewerker uurkosten (kostprijs)
  • Personeel >How to start?
    • Wachtwoord resetten
    • Dienstverbanden en contracten toevoegen / aanpassen / verwijderen
    • Aanpassen stamgegevens van een medewerker

Uren

41
  • Uren Overzicht
  • Urenregistratie per periode
  • Protected: 457405: Uren sluiten geeft deze meteen automatisch status goedgekeurd (gefiatteerd)
  • Protected: Uren invoeren per afdeling
  • Overzicht Uren
  • Activiteiten beheren
  • Uren evaluatie
  • Urenregistratie instellingen inclusief afsluitdatum aanpassen
  • Verloningsrapportage
  • Uren Totaal
  • Uren >Functionaliteit: Registratie
    • Inrichting urenregistratie
    • Urenregistratie op afdelingsniveau
    • Feestdagen registreren
    • Mijn uren
    • Hoe kom ik af van standaard dubbele regels in de urenregistratie?
    • Uren registreren voor jongeren onder de 16
    • Uren registreren over een langere periode
    • Medewerkers inlenen/uitlenen
    • Activiteitenmatrix
    • Inzoomen Urenregistratie
    • Nachttoeslag
    • Rapport MIN-MAX
    • Rooster kopiëren naar de urenregistratie
    • Collectieve TVT-ingrepen
    • TVT-uren
    • Urenregistratie fiatteren
    • Verwerken extra TVT op feestdagen
    • Urenregistratie instellingen per medewerker
    • Extra Reiskosten
    • Uren invoeren per afdeling
    • Urenregistratie
    • Urenregistratie persoonsniveau
  • Uren >Functionaliteit: Fiatteren
    • Evalueren en goedkeuren van kloktijden
    • Uren bekijken
    • Automatisch fiatteren en sluiten van urenregistratie
  • Uren >Functionaliteit: Grenswaarden
    • Grenswaarden per afdeling tbv facturatie & sturing
    • Uren normen
  • Uren >Functionaliteit: Spaaruren
    • Afrondingsverschil bij aanvragen en goedkeuren verlof spaaruren medewerkers
    • Seniorenregeling met spaaruren
    • Introductiepagina Spaaruren
  • Uren >Functionaliteit: Consultancy
    • Consultancy urenregistratie

Omzet

24
  • Protected: Omzet overzicht (399274)
  • Omzetprognose
  • Omzet ontwikkeling
  • Gemiddelde besteding
  • Omzet budget
  • Omzet Totaal
  • Grootboekrekeningnummer betaalwijze wijzigen (per datum)
  • Omzet >How to start?
    • Omzet registreren
    • Omzetregistratie inrichting aanpassen
    • Aanmaken grootboekrekeningnummer
    • Grootboekrekeningnummer betaalwijze wijzigen met terugwerkende kracht
    • Grootboekrekeningnummer koppelen aan bestaande klantspecifieke betaalwijze
    • Grootboekrekeningnummer koppelen aan bestaande algemene (MaxCC) betaalwijze
    • Klantspecifieke betaalwijze aanmaken
    • Omzetgroep aanmaken
    • Omzetregistratie
    • Omzet invoeren (uitgebreide toelichting)
  • Omzet >2.1 App: Omzet
    • Omzetregistratie import logs verwijderen
    • Omzetgroep/betaalwijze toevoegen aan kassa
    • Uitlezen registratie cockpit
    • Omzet invoeren (uitgebreide toelichting)
  • Omzet >3.1 Extensie: Kantoorkas
    • Kantoorkas totaal
    • Kantoorkas automatisch overnemen bij jaarovergang
  • Omzet >3.2 Extensie: Automaten
    • Automaatregistratie

Relaties

11
  • Contactpersoon Totaal
  • Relaties >1.0 How to start?
    • Nieuwe relatie aanmaken
    • Basisgegevens relatie beheren
    • Facturatiegegevens relatie beheren
    • Landingspagina Relatie (vroege toegang)
    • Relatie Totaal
  • Relaties >2.1 App: Stamdata
    • Aan contractant gekoppelde relatie wijzigen
    • Leverancier toevoegen
    • Bedrijfslogo uploaden voor een relatie
    • Contactpersoon verbergen
  • Relaties >3.1 Extensie: Contracten
    • Aan contractant gekoppelde relatie wijzigen

Facturatie

21
  • Facturatie van geregistreerde uren
  • Protected: Overzicht (420973)
  • Aanmaken conceptfactuur obv factuurregels
  • Aanmaken losse conceptfactuur (BETA)
  • Facturatie > 1.0 How to start?
    • Facturatie
  • Facturatie > 2.1 App: Facturen:Totaal
    • Facturatie Totaal
  • Facturatie > 2.2 App: Facturen:Debiteuren
    • Herinneringen en creditnota’s versturen
    • Facturatie inrichting en configuratie
    • Facturen
    • Factureren
    • Factureren debiteuren
    • Facturatie
    • Inrichten losse conceptfactuur (BETA)
  • Facturatie > 2.3 App: Facturen: Taken
    • Herinneringen en creditnota’s versturen
    • Foutieve factuur verwijderen of crediteren
    • Taakfacturatie inrichten
    • Taakfacturatie
  • Facturatie > 2.4 App: Facturen:Abonnementen
    • Herinneringen en creditnota’s versturen
    • Aan contractant gekoppelde relatie wijzigen
    • Foutieve factuur verwijderen of crediteren
    • Abonnementsfacturatie

Prestatie

38
  • Protected: Overzicht Prestatie (420971)
  • Prestatie >1.0 How to start?
    • Arbeidsproductiviteit instellingen
    • Dag naar uren omrekening
    • Prestatiegroep
    • Administratiegroepen inrichten
  • Prestatie >2.1 App: Arbeidsproductiviteit
    • APG Verschillen
    • Arbeidsproductiviteit
    • Arbeidsproductiviteit instellingen
    • Omzetgroep toevoegen aan arbeidsproductiviteit instellingen
    • APG target bepalen / aanpassen
    • Bezettingsgraad
    • Personeel budget instellingen
    • Regio-prestatie
    • Activiteit toevoegen aan arbeidsproductiviteit instellingen
    • Locatiebudgetsheet
    • Widget Omzet vs Uren (arbeidsproductiviteit)
  • Prestatie >2.2 App: Registratiecockpit
    • Registratie prestatie
    • Rooster status
    • Registratie cockpit
  • Prestatie >2.3 App: Brutowinst
    • Brutowinstmarge
    • Brutowinstmarge instellingen
    • Inkoop budget (targets)
    • Widget brutowinstmarge
    • Brutowinstmarge: Target aanpassen
    • Protected: Inkoop overzicht (420969)
    • Inkoopruimte
    • Locatiebudgetsheet
  • Prestatie >2.4 App: Resultaat
    • Budget Jaarverdeling
    • Omzet ontwikkeling
    • Omzet prestatie
    • Regio-prestatie
    • Locatiebudgetsheet
    • Omzet budget
    • Resultaat
  • Prestatie >2.5 App: Regioprestatie
    • Regio-prestatie omzet
    • Regio-prestatie AP
    • Locatiebudgetsheet
    • Regio-prestatie resultaat

Taken

6
  • Taken >2.1 App: Taken
    • Aan contractant gekoppelde relatie wijzigen
    • Supporttaken raadplegen
    • Boodschap voor personeelszaken
    • Snelinvoer Supportaak
    • Taken
    • Taken Overzicht

Projecten

3
  • Projecten kopiëren
  • Projectrapportage, incl. kosten, omschrijving en resultaat
  • Projecten Totaal

Inkoop

9
  • Inkopen importeren (koppeling Sligro)
  • Protected: Sligro koppeling (Technische handleiding)
  • Inkoop koppeling (Sligro, Delegate, Kovit)
  • Inkoop >2.1 App: Inkoop registratie
    • Contante inkopen registreren
    • Externe doorleveringen
    • Inkoopgroep
    • Inkoopregistratie
    • Inkoop Totaal
  • Inkoop >3.1 Extensie: Doorleveringen
    • Inkoopregistratie

Koppelingen

23
  • Koppeling: Nmbrs
  • Koppeling: Temper
  • Protected: MEWS omzetprognose inrichting
  • MEWS omzetprognose
  • Countler (omzet)
  • Inkopen importeren (koppeling Sligro)
  • De Aanwezigheid-Module i.c.m. Datafox
  • Exporteren uren naar Connexie
  • Koppeling: NMBRS
    • Toekomstige medewerkers invoeren Nmbrs
    • Nmbrs account aanmaken voor koppeling met Staff
    • Nmbrs: Handmatig stroken importeren
    • Uren export inrichten en testen voor Loket.nl en NMBRS
    • Slaapdiensten en de verwerking hiervan in Nmbrs
    • Nmbrs koppeling – Wat moet ik doen als klant?
  • Koppeling Loket.nl
    • Troubleshooten AFAS / Loket.nl missende medewerker
    • Troubleshooten AFAS / Loket.nl uit dienst datum niet verwerkt
    • Uren export inrichten en testen voor Loket.nl en NMBRS
  • Koppeling AFAS
    • AFAS Voorbeeld medewerkers
    • Troubleshooten AFAS / Loket.nl missende medewerker
    • Troubleshooten AFAS / Loket.nl uit dienst datum niet verwerkt
    • AFAS automaten omzet importeren
  • Koppeling SNL: Kloktijden
    • Kloktijden importeren vanuit de SNL kassa
  • Koppeling SD Worx
    • SD Worx koppeling

Administraties

1
  • Administraties deactiveren

Uren >Uren 2.0

40
  • Activiteiten legenda
  • Introductiepagina Spaaruren
  • Uren >Rapporteren Uren 2.0
    • Mijn uren
    • Inzoomen Urenregistratie
    • Rapport MIN-MAX
    • TVT-uren
    • Uren bekijken
    • Protected: Raadplegen: Appèl Overzicht Personeelskosten
    • Rapport: Uren totaal per afdeling inclusief saldi en ATW
    • Rapport: Uren totaal per medewerker inclusief saldi en ATW
    • Uren Totaal
    • Verloningsrapportage
  • Uren >Inrichting Uren 2.0
    • Medewerkers inlenen/uitlenen
    • Activiteitenmatrix
    • Inrichting urenregistratie
    • Seniorenregeling met spaaruren
    • Urenregistratie instellingen inclusief afsluitdatum aanpassen
    • Instellingen (Uren)
    • Grenswaarden per afdeling tbv facturatie & sturing
    • Niet tijdgebonden activiteiten t.b.v. de urenregistratie/rooster
    • Urenregistratie instellingen per medewerker
    • Uren normen
  • Uren >Registreren Uren 2.0
    • Urenregistratie op afdelingsniveau
    • Feestdagen registreren
    • Uren registreren voor jongeren onder de 16
    • Uren registreren over een langere periode
    • Nachttoeslag
    • Rooster kopiëren naar de urenregistratie
    • Collectieve TVT-ingrepen
    • Urenregistratie fiatteren
    • Niet tijdgebonden activiteiten t.b.v. de urenregistratie/rooster
    • Consultancy urenregistratie
    • Uren Overzicht
    • Urenregistratie per periode
    • Extra Reiskosten
    • Urenregistratie
    • Urenregistratie persoonsniveau
  • Uren >Veelgestelde vragen Uren 2.0
    • Hoe kom ik af van standaard dubbele regels in de urenregistratie?
    • Afrondingsverschil bij aanvragen en goedkeuren verlof spaaruren medewerkers
    • Verwerken extra TVT op feestdagen

Overig

37
  • Wachtwoordbeleid
  • Uitschakelen scrollen na verversen in Chrome
  • Protected: YoungOnes koppeling
  • Logo aanpassen
  • Ik kan geen gebruiker aanmaken
  • Achteraf gebruikers aanmaken
  • Gebruiker aanmaken tijdens invoeren personeelslid
  • Aanmaken afdeling
  • Organisatiestructuur inrichten
  • Administratie Totaal
  • Locatie toevoegen d.m.v. kopiëren
  • Rol aanmaken voor een afdeling, regio of organisatie.
  • Aanmaken regio
  • Administratiegroepen toekennen en verwijderen
  • Gebruikersbeheer – Landingspage
  • Administratie toekennen en verwijderen
  • Rollen toekennen en verwijderen
  • Gebruikersgroepen toekennen en verwijderen
  • Tijdelijke gebruikersvervanging
  • Gebruikers overnemen
  • Gebruikersaccount deactiveren
  • Wachtwoord handmatig aanpassen voor een gebruiker
  • Uitgaande email voor een gebruiker blokkeren
  • Gebruikersnaam en gebruikers-email wijzigen
  • Privé artikelen
  • Inrichting exporteren/importeren
  • SMTP Server voor uitgaande mail instellen
  • Rolmatrix
  • Rechten
  • Raadplegen Rechten
  • Paginarechten
  • Gebruikersgroepen
  • Gebruiker overnemen
  • Feestdagen in de looncomponenten export Unit 4
  • Excel bestanden kunnen niet worden geopend
  • Ik krijg de melding “Uw login is gedeactiveerd”
  • Hoe vind ik inactieve / verborgen items zoals uit dienst medewerkers en oude locaties?

Mobiliteit

1
  • Mobiliteit

Personeelsmanager

1
  • Sollicitaties
    • Sollicitaties
View Categories
  • Home
  • Artikelen
  • Klokken
  • Inrichten klokken

Inrichten klokken

10 min leestijd

Dit artikel gaat over het inrichten van de klokmodule binnen Staff. Dit kan je alleen zelf doen indien je in overleg de juiste rechten hebt ontvangen van Staff Support. Wil je dit graag in gebruik nemen en zelf inrichten? Neem dan contact op met support@staff.nl voor meer informatie.

Inleiding #

Om het klokken in te kunnen inrichten, dienen er in Staff een aantal stappen doorlopen te worden en dient er aan een aantal randvoorwaarden voldaan te worden. Deze handleiding is bedoeld voor diegene die dit moeten gaan inrichten.

Deze gebruikers moeten de volgende rollen hebben: KLK4: klokken inrichter, F23 Login manager en F23a Login Controleur

 

Randvoorwaardes #

Om het klokken optimaal te laten functioneren dienen er op de locatie de volgende zaken al aanwezig en in gebruik te zijn:

  • De locatie dient een volledig rooster in Staff te hebben
  • De locatie dient een kassa, tablet of computer beschikbaar te hebben welke met de laatste (browser) updates werkt, aangesloten is op een netwerk met internetverbinding en voorzien is van een Snelkoppeling, die een browser opent. (NB: deze snelkoppeling is een knop met het logo van Staff)
  • Alle medewerkers, dus ook de tijdelijke medewerkers, uitzendkrachten en eventuele ZZP-ers die dienen te klokken, moeten een personeelsnummer hebben in Staff en moeten deze kennen. (NB: deze is in Staff op te zoeken en dit nummer is het nummer wat door P&O is verstrekt)
  • Alle medewerkers die op de betreffende locatie werken, moeten aan deze locatie zijn toegevoegd als tijdelijke medewerker of de locatie als loonafdeling hebben, om te kunnen klokken. Bekijk hiervoor de volgende helppagina: http://wiki.staff.nl/wiki/1087/tijdelijke-medewerkers

 

Een klokaccount maken voor de betreffende locatie. #

Ga in Staff naar de pagina Inrichting > Gebruikers > Gebruikers en maak hier een gebruikersaccount aan waarmee de locatie gaat inklokken. Zie afbeelding Gebruikers voor het voorbeeld van de bijbehorende stappen 1 t/m 7.

Na het aanmaken van het eerste account kan je een al bestaand klokaccount kiezen en deze kopiëren op de pagina Inrichting > Gebruikers > Kopiëren, hierna hoef je alleen de locatie specifieke zaken nog aan te passen.

 

  1. Bedenk een fictief email adres waaruit je het klokken en de locatie kan herkennen (bijvoorbeeld; klok-locatienaam@bedrijfsnaam.nl)
  2. Hier vul je de exacte pagina in waarop er geklokt moet worden: deze pagina heeft als omschrijving: “In- en uitklokken bij een afdeling“.
  3. Hier kies je de context Afdeling
  4. Hier kies je de afdelingsnaam van de betreffende locatie
  5. Voer een wachtwoord in en sla het account op, zet vervolgens dit vinkje aan. Wanneer je dit vinkje aanzet verdwijnt het invoerveld voor het wachtwoord.
    TIP: Kies een Syntaxis die bedrijf breed kan worden gehanteerd (locatienummer), een goed aan de locatie te matchen wachtwoord (bijvoorbeeld de postcode van de locatie) of altijd hetzelfde wachtwoord.
  6. Voeg de rol KLK1 aan dit gebruikersaccount toe
  7. Selecteer vervolgens de juiste toegangsrol voor de betreffende locatie en voeg deze ook toe

Voor de niet benoemde velden is maar 1 optie beschikbaar welke automatisch selecteert bij het klikken op het vergrootglas. Is dit onverhoopt niet zo? Hou dan simpelweg het voorbeeld in de afbeelding aan.

Gebruikers

Het klok apparaat gereed maken voor een directe link naar de Klok-gebruiker in Staff #

Om te zorgen voor een snelkoppeling waarbij je niet elke keer de inloggegevens in hoeft te voeren dien je een snelkoppeling aan te maken met exact de URL die voor jou als klant van toepassing is;

https://personeel.horecamanager.nl/login.aspx?AutoLogin=1
https://portaal.cateringmanager.nl/login.aspx?AutoLogin=1
https://e-hrm.staff.nl/login.aspx?AutoLogin=1

Vervolgens log je met het account in, dat je zojuist hebt aangemaakt, op het gewenste apparaat.
Let op! De browser zal vragen of dit wachtwoord onthouden moet worden. Bevestig hier dat je het wachtwoord wilt onthouden.

 

De locatiebeheerders voorzien van de rechten om de geklokte tijden goed te keuren #

Om de juiste medewerkers de rechten te geven om de geklokte tijden goed te kunnen keuren, moeten hun gebruikersaccounts de rollen KLK2 klokmanager en KLK6: Toon alle medewerkers recht krijgen.

Dit doe je op de pagina Inrichting > Gebruikers > Gebruikers:

NB: met het inrichten van de gebruikersgroepen kan dit al ingeregeld zijn. De juiste Gebruikersgroep moet dan voorzien zijn van deze rol en de betreffende locatiebeheerder moet lid zijn van deze groep. Dit heeft de voorkeur ten opzichte van het individueel toekennen van de rollen. Dit is namelijk beter te beheren.

Rekenregels klokken instellen #

De rekenregels van de module Klokken zijn de businessrules die voor jouw organisatorische eenheid toegepast moeten worden. Hier stel je in welke logica het systeem moet volgen om van de geklokte tijden een voorstel (berekende) registratie te maken. Deze berekende registratie kan vervolgens (automatisch) overgenomen worden in de module uren om het proces van urenregistratie nauwkeuriger en makkelijk er te maken.

Op pagina: Inrichting > Uren > Klokken

 

Afbeelding – Klokken rekenregels inrichten
      1. Keuze voor organisatorische eenheid zoals afdeling, regio, organisatie of contractant. Een organisatorische eenheid kan maar één klok rekenregelinstelling hebben. Wanneer je meer instellingen in lijn van dezelfde organisatie maakt, dan geldt de instelling van het laagste niveau. Voorbeeld: je maakt een instelling op het niveau van organisatie, en je maakt een instelling voor een afdeling binnen diezelfde organisatie. Dan overruled voor die specifieke afdeling de instellingen op organisatieniveau.
      2. Optie Exact personeelsnr zoeken ingeschakeld betekent dat de medewerker met het numpad zijn/haar volledige personeelsnummer of kloknummer moet intypen voordat je kunt doorgaan met klokken. Optie Alleen afdelingsmedewerkers ingeschakeld betekent dat alleen medewerkers van wie de inklokafdeling gelijk is aan de verloningsafdeling (of zijn ingeleend op die afdeling) kunnen doorgaan met klokken.
      3. Stel de rekenregels in tbv. het voorstel voor wat betreft de tijd van inklokken
      4. Stel de rekenregels in tbv. het voorstel voor wat betreft de tijd van uitklokken
      5. Stel in wat er bij uitklokken door de medewerker nog aangepast moet worden
      6. Stel in hoe het voorstel afgerond moet worden
      7. Kies hoe de pauzes berekend moeten worden in het voorstel
      8. Indien ingesteld, maakt het systeem een vergelijking tussen de geklokte tijden en het rooster. Stel in binnen welke bandbreedtes (max. afwijking in minuten) de berekende kloktijd (het voorstel) automatisch wordt opgenomen in de urenregistratie. Optie Direct fiatteren en sluiten betekent dat wanneer de uren binnen de bandbreedte vallen en zijn overgenomen in de urenregistratie dat deze dan ook meteen gefiatteerd en gesloten zijn.

Pauze instellingen #

De pauze instellingen zijn per eenheid in te richten en werken volgens de volgende principes:

Als er bij de inrichting van de pauze-instellingen een pauze-instelling is ingevoerd geldt deze als eerste, tenzij dit per medewerker afzonderlijk is toegevoegd (context Persoon, Pagina Aan-afwezigheid à Uren à Instellingen, veld standaard pauze).

NB: als deze algemene pauze-instelling is ingevoerd, is de pauze NIET meer bewerkbaar in de Urenregistatie.

  1. Vul hier de organisatorische eenheid (afdeling, regio, organisatie) in.
  2. Vul hier vanaf welk aantal gewerkte uren en minuten en x pauze eraf moet gaan.

 

 

TIP: Bepaal de bedrijfsbrede standaard en voer deze in zonder eenheid. Hierdoor is deze voor heel het bedrijf van toepassing. Voer hier vervolgens alleen individuele instellingen toe voor locaties die van de standaard afwijken. Zo voorkom je dat je alle locaties afzonderlijk moet invoeren en later ook beheren.

NB: deze pauze-instelling zorgt ervoor dat de pauze er in de URENREGISTRATIE automatisch af wordt getrokken en is NIET zichtbaar bij het goedkeuren van de kloktijden.

Is er bij de klokinrichting gekozen voor de instelling roosterpauze toepassen, dan wordt in het voorstel de pauzetijd die in het rooster stond gebruikt en geldt de pauze instelling bij de inrichting niet meer.


Beslisboom voor het toepassen van pauzes #

Beslisboom toepassen pauze bij klokken

Medewerker-specifieke instellingen #

Om het klokken optimaal te laten werken en te voldoen aan de locatie specifieke wensen, is het wellicht nodig om bij de medewerkers afzonderlijk nog instellingen toe te voegen. Dit doe je in de Context PERSOON, op de pagina Aan-afwezigheid à Uren à Instellingen. Deze instellingen zijn als volgt:

  1. Een standaard activiteit helpt als een medewerker niet is ingeroosterd en toch gaat inklokken. De vraag wat hij/zij gaat doen wordt wel gesteld, maar er wordt in het geel gemarkeerd wat voor hem/haar als standaard is ingesteld.
  2. De standaard afdeling helpt als een klokaccount voor meerdere locaties gebruikt wordt om in te klokken en de medewerker standaard op 1 afdeling werkt. De vraag wordt wederom wel gesteld, maar de standaard afdeling wordt geel gemarkeerd.
  3. De standaard pauze is er om de pauze inrichting te overschrijven (een invoer van 0:00 zorgt ervoor dat er standaard 00:00 aan pauze wordt toegepast). Tevens zorgt dit er voor dat de pauze in de urenregistratie achteraf nog te bewerken is. Dit is niet zo voor mensen die de standaard pauze genieten conform hoofdstuk “Pauze instellingen”.
  4. Deze persoonlijke klokinstellingen zijn afhankelijk van de keuzes die zijn gemaakt bij hoofdstuk “De Klokinstellingen inrichten”.
    1. Fiatteren uitstellen – is alleen nodig als er is ingesteld dat bij het uitklokken een manager direct moet goedkeuren.
    2. Pauze aanpassen – als deze medewerker zijn pauze tijd moet/mag aanpassen bij het uitklokken.
    3. Opmerking toevoegen – als deze medewerker een opmerking moet/mag toevoegen bij het uitklokken. NB: dan moet er bij het klokapparaat wel een manier zijn om een toetsenbord te gebruiken.
    4. Is klokmanager – kan worden gebruikt om iemand als klokmanager in te stellen. Klik vervolgens op Genereer om een nieuwe pincode voor de medewerker in te stellen. Indien het vinkje Uren direct fiatteren aan staat in de klokinstellingen dient een manager zijn persoonlijke pincode in te voeren elke keer dat iemand uit klokt.
    5. Alternatief kloknummer – Standaard wordt er gebruik gemaakt van het personeelsnummer, indien er om welke reden dan ook geen gebruik kan worden gemaakt van een specifiek personeelsnummer kan hier een alternatief kloknummer worden ingesteld. Met dit nummer kan vervolgens worden ingeklokt in plaats van het personeelsnummer.

 

Locatie instellingen #

Om het klokken zo efficiënt mogelijk te maken is het aan te raden om de locaties enkel te voorzien van de activiteiten die voor hen van toepassing zijn. Zo voorkom je dat, indien medewerkers geen rooster hebben en een activiteit moeten selecteren, er een enorme lijst activiteiten te zien is.

Dit doe je door eerst te checken welke activiteiten er nu zijn toegestaan op de afdeling door de legenda onder de urenregistratie van de afdeling te bekijken. Bepaal welke activiteiten er niet gebruikt mogen worden en welke er dus uitgesloten moeten worden.

Ga vervolgens naar de pagina Inrichting > Uren > Urenregistratie > Activiteiten en scrol naar de sectie “Standaardactiviteituitsluitingen toevoegen”

  1. Kies hier de juiste afdeling
  2. Kies hier de uit te sluiten activiteiten
  3. Bevestig dit met het gele plusje

Ook kan je hier de bedrijfsbrede inrichting doen, hier zijn echter andere (visueel georiënteerde) tools voor binnen de software.
Ons advies is daarom om dit per afdeling te doen.

 

TIPS: #

De klokinstellingen zijn zeer uitgebreid, hierdoor zijn er dus veel combinaties mogelijk. Dit is erg fijn, maar kan er tevens ook voor zorgen dat het op een locatie net niet lekker werkt. Ga om deze reden niet teveel in op de wensen van individuele locaties om hier wildgroei in te voorkomen. Onze ervaring leert ons dat het hierdoor veel lastiger te beheren is.

Kies daarom voor een inrichting die bedrijfsbreed van toepassing is en richt dit op die manier in. Zo hoeft er alleen bij een specifieke (goedgekeurde) uitzondering een afwijkende inrichting gedaan te worden.

Test een aangemaakte / aangepaste inrichting altijd even door het klokaccount en/of de aangepaste gebruiker even over te nemen en wat acties door te voeren. Zo weet je zeker dat je inrichting klaar is om uit te rollen.

 

 

What are your Feelings

  • Happy
  • Normal
  • Sad

Deel dit artikel:

  • Facebook
  • X
  • LinkedIn
Inhoudsopgave
  • Inleiding
    • Randvoorwaardes
  • Een klokaccount maken voor de betreffende locatie.
  • Het klok apparaat gereed maken voor een directe link naar de Klok-gebruiker in Staff
  • De locatiebeheerders voorzien van de rechten om de geklokte tijden goed te keuren
  • Rekenregels klokken instellen
  • Pauze instellingen
    • Beslisboom voor het toepassen van pauzes
  • Medewerker-specifieke instellingen
  • Locatie instellingen
  • TIPS:

Handige links
  • Demo aanvragen
  • Inschrijven nieuwsbrief
  • Contact
Contactinformatie

Baron de Coubertinlaan 6 unit 11
2719 EL Zoetermeer
Zuid-Holland

+31 (0) 10 218 98 66
info@staff.nl

Copyright 2025 © Staff Support B.V.
  • Home
  • Artikelen
  • Veiligheid
  • Opleiding
  • Contact
  • Meldingen