Moet je momenteel veel heen en weer klikken om de klokuren en urenregistratie te fiatteren en te vullen? In dit artikel lichten we toe hoe je via deze nieuwe pagina in één overzicht al deze gegevens kan raadplegen. Zo kan je al je werkzaamheden gemakkelijk vanaf één pagina doen, ben je sneller klaar en heb je meer tijd over voor andere zaken!
Let op! Deze functionaliteit is momenteel in bèta en is dus nog niet geverifieerd bugvrij en/of representatief voor het eindproduct.
Pagina: Uren → Klokken → Evaluatie [Bèta]
Wat kan ik met deze functionaliteit? #
De nieuwe functionaliteit Klokken evaluatie gebruik je om snel voor alle medewerkers de kloktijden vast te leggen in de urenregistratie. Maak je geen gebruik van klokregistratie? Dan kun je op deze pagina ook de urenregistratie met de hand vullen.
Snel uren registreren/overnemen #
De snelste manier van registreren is door te tikken op een van de badges Rooster, Klokken of Voorstel. De tijden van die regel worden dan direct ingevuld in de regel Registratie.
Wil je deze uren hierna nog aanpassen? Dan is dit uiteraard mogelijk alvorens de uren op te slaan.
Handmatig uren registreren #
Indien er geen klokregistratie of rooster voor de medewerkers is vastgelegd, kun je ook handmatig de registratie invullen.
- Schakel het filter Toon alle medewerkers in
- Klik opnieuw op Genereer overzicht
Nu worden alle medewerkers van de geselecteerde Organisatorische eenheid zichtbaar, ongeacht er een rooster of klokregistratie voor hen bekend is.
- Hierna kun je in de lege Registratie regel de tijden intypen.
- De eerste 3 velden Van, Tot en Pauze type je in.
- Het totaal aan uren wordt automatisch voor je uitgerekend en in groen weergegeven.
- Vervolgens verantwoord je deze uren met maximaal 3 activiteiten.
- Indien van toepassing vink je de looncomponenten aan zoals Lunch, Maaltijd etc…
- Kies de afdeling waarop gewerkt is
- Opslaan
Tip! Vul als eerste de tijd in bij de eerste (meest linker) activiteit zonder de van en tot tijd in te vullen, dan zal het systeem automatisch op basis van je werkschema de Van en Tot tijd invullen. Op deze manier registreer je nog sneller.
Wat zie ik nog meer op deze pagina? #
Wanneer er voor de medewerker registraties zijn vastgelegd, zie je achter de ‘Registratie’ regel een status vink. Deze status betekent voor openstaand of
voor behandeld. Je gebruikt deze vinkjes om gemakkelijk overzicht te houden in de registraties die je gecontroleerd hebt.
Aan het einde van de regel wordt de laatste wijzigdatum bijgehouden en de gebruiker die de wijziging heeft opgeslagen.
Update met de Release 2022.07 (Juli 2022) #
De Kolomheaders van de registraties van de niet tijd gebonden activiteiten (de zgn. ‘vinkjes’) en de afdelingen stonden niet netjes boven de kolommen, dit is nu verbeterd