Wil je in de urenregistratie een extra component bijhouden, zoals bijvoorbeeld of iemand een maaltijd heeft genuttigd? In dit artikel lichten we toe hoe je dit inricht en waar dit tot uiting komt. Zo heb je altijd een complete registratie!
Algemene toelichting #
Wat is een niet tijdgebonden activiteit? Dit betreft een activiteit die niet bedoeld is als urenverantwoording, maar als vinkje om aan te geven dat er op iemand een specifiek component van toepassing was die dag/dienst. Zo kan je bijvoorbeeld een vinkje maken voor “Lunch” of “Warme maaltijd” om met de salarisadministratie te kunnen communiceren hoeveel keer er een lunchbedrag moet worden ingehouden van iemand zijn salaris.
Inrichting #
Pagina: Inrichting > Uren > Urenregistratie > Activiteiten
- Vul de naam van de activiteit in. Deze komt alleen terug in de legenda en op de pagina voor het inrichten.
- Vul de afkorting in. Gelieve hier slechts 1 of 2 letters te gebruiken gezien de breedte van het vinkje en de plek in de registratie.
- Zet alle vinkjes uit behalve Facturabel, Zichtbaar en Periodeboeken toegestaan.
- Sla de wijzigingen op
- Geef een startdatum en prijs per maaltijd op en sla op
Registreren #
Pagina: Uren > Invoeren / bewerken > Urenregistratie afdeling
- Geef de afdeling op waar je de uren voor wil registreren
- Selecteer de gewenste datum
- Voer de van, tot en pauze tijd in
- Definieer welke activiteiten er zijn gewerkt en splits eventueel de uren op in verschillende activiteiten
- Zet het vinkje bij de gewenste niet tijdgebonden activiteit (in dit geval M)