Ga naar inhoud
Staff HelpStaff Help
  • Home
  • Artikelen
    • Before you start
    • Communicatie en informatie
    • Personeel en organisatie
    • Planning en uren
    • Financieel
    • Relatiebeheer
    • Prestatie
    • Koppelingen
    • Beheer
  • Releases
  • Veiligheid
  • Contact

Before you start

10
  • Welkom bij Staff Support!
  • Wachtwoord resetten
  • Inloggen
  • Tweestap authenticatie
  • Navigeren
  • Notificaties
  • Mijn Profiel
  • Favorieten
  • Workforce App
  • Begrippenlijst

Communicatie en informatie

23
  • Dashboards
    • Introductie Dashboards
  • Loketten
    • Communicatieknop Medewerker Loket
    • Widget: Behaalde en maximale bonus
    • Introductie Loketten
    • Loketten, loketsjablonen en batchbewerking
    • Werkgever loket
    • Manager loket
    • Medewerker loket
    • Buienradar widget
  • Agenda
    • Introductie Agenda
  • Berichten
    • Introductie Berichten
  • Taken
    • Introductie Taken
    • Taken Overzicht
    • Snelinvoer Supportaak
    • Supporttaken raadplegen
    • Gekoppelde relatie wijzigen
  • Rapporten
    • Introductie Rapporten
    • Mijn Rapporten
    • Raadplegen rapportages
    • Gemiddelde besteding
    • Adressenlijst
    • Projectrapportage, incl. kosten, omschrijving en resultaat
    • Exporteren gegevens uit Staff

Personeel en organisatie

80
  • Organisatie
    • Instellen algemene systeem CAO voor hospitality
    • Competenties
    • FAQ: Hoe werken de (verjaardag)notificaties die af gaan naar de leidinggevende?
  • Sollicitaties
    • Introductie Sollicitaties
  • Medewerkers
    • Introductie Medewerkers
    • Nieuwe medewerker
    • Medewerkers Totaal
    • Aanmaken merge sjablonen
    • Documenten Uploaden
    • Salarisstroken en jaaropgaven
    • Door medewerkers standaard inzichtelijke documenten
    • Contracten en afspraken
    • Wijziging kostprijs medewerker bij wijzigen van salaris “inclusief” naar “direct uitkeren”
    • Medewerker uurkosten (kostprijs)
    • Overzicht van filetypes per pagina
    • Dienstverbanden en contracten toevoegen / aanpassen / verwijderen
    • Correspondentie (Mergen)
    • Loonhuis invoeren
    • Medewerker aanpassen
    • Salarissen – Salaris wijzigen
    • Collectieve salarisverhoging doorvoeren
    • Exporteren en importeren doorbelastingstarieven
    • Voorschot
    • Mailadres wijzigen
    • Communicatiemiddelen
    • Jubileum berekening
    • Gratis Maaltijd registratie
    • Adres aanpassen
    • Salariscommunicatie indienen
    • Adressenlijst
    • Loonheffingskorting aanpassen
    • Kwaliteit: Cursussen
    • HR Cockpit
    • Personalia wijzigen
    • Functies beheren
    • HR Cockpit – Verloop
    • Uitzendkracht toevoegen
    • CAO rekenregels
    • Werken met Min-Maxers
    • Lage WW-Premie
    • Vakkrachten
    • Medewerker opnieuw in dienst nemen
    • Afdeling aanpassen
    • Medewerker per ongeluk uit dienst (herstellen)
    • Medewerker uit dienst melden
    • FAQ: Wat te doen bij fout in overgang naar andere organisatie
    • Overgang naar andere organisatie
    • Reiskosten
    • Werkschema
    • Functie wijzigen
    • Praktijkvoorbeeld – contractwijziging
    • Medewerker met een 2e dienstverband / contract invoeren
    • Contract wijzigen/verlengen
    • Kwaliteit: Functioneren & Evaluaties
    • Vaardigheden beheren
    • Boodschap voor personeelszaken
    • Nieuwsberichten plaatsen
    • Salaris informatie
    • Medewerkerkaart
    • Welkomstmail
  • Verzuim
    • Introductie Verzuim
    • Overzicht Verzuim
    • Verzuimkaart en vakantiekaart
  • Artikelen
    • Introductie Artikelen
    • Artikelen overzicht
    • Artikel toevoegen
    • Artikel wijzigen
    • Artikel inleveren
    • Medewerker(s) aan een artikel toewijzen
    • Artikel aan medewerker toewijzen
  • Bestanden
    • Bestanden Totaal
    • Introductie Bestanden
    • Ontbrekende bestanden
  • Bonus
    • Introductie Bonus
    • Bonus verwerken
    • Bonus op basis van omzet
    • Bonus Totaal
  • Declaraties
    • Introductie Declaraties
    • Download: Handleiding
  • Mobiliteit
    • Introductie Mobiliteit

Planning en uren

82
  • Introductie Planning & Uren
  • Verlof
    • Introductie Verlof
    • Verlofuren opnieuw verstrekken
    • Collectief – startwaarden
    • Collectief – verstrekken
    • Collectief – overnemen
    • Collectief – Toekennen VAK en ATV aan oproepkrachten
    • Verlofuren opnieuw verstrekken
    • Verlofmanager aanpassen
    • Verjaringsoverzicht
    • De verlofmodule inrichten
    • Voorbeeldberekening verloftoekenning (in een gebroken maand)
    • Verlof Totaal (beta)
    • Praktijkvoorbeeld – contractwijziging
    • Vakantie jaaroverzicht
    • Verlof aanvragen
    • Verlof inrichting en periode blokkeren
    • Uitbetalen TVT
    • Uitbetalen TVT (Collectieve TVT ingreep)
    • Verlofstatus uitgebreid (Saldo overzicht)
    • Additioneel verlof (extra verlofuren)
    • Vakantie aanvraag goedkeuren
    • Verlof – Wettelijk en bovenwettelijk nader toegelicht
    • Werken met Min-Maxers
    • Ingrepen
  • Beschikbaarheid
    • Introductie Beschikbaarheid
    • Mijn beschikbaarheid opgeven
    • Mijn beschikbaarheid opgeven over een periode
    • Opgegeven beschikbaarheid van mijn medewerkers vastzetten voor een week
    • Bericht sturen naar medewerkers van een afdeling via de beschikbaarheid
    • Dagoverzicht – Overzicht van de opgegeven beschikbaarheid per dag genereren
    • Weekoverzicht – Overzicht van de opgegeven beschikbaarheid per week genereren
    • Managen op welke dagen en tijden beschikbaarheid kan worden opgegeven
  • Planning
    • Introductie Planning
    • Personenrooster
    • Personenrooster 4w.
    • Dienstenrooster
    • Roosteren Flex
    • Perioderoosteren
    • Mijn Rooster
    • Sjablonen
    • Rusttijden
    • Diensten inrichten
    • Diensten ruilen
    • Open diensten (inschrijven)
    • Slaapdiensten
    • Regiokracht/Flexkracht
    • Automatisch roosteren
    • Naar de urenregistratie
  • Klokken
    • Ik wil beginnen met klokken
    • Klokken Inrichting
    • Inrichten klokken
    • Klokken voor medewerkers
    • Klokken: in- en uitklokken
    • Klokken: Evaluatie
    • Klokken: status en evaluatie
    • Kloktijden
    • Klokken met een Datafox terminal (vingerscan)
    • Kloktijden importeren vanuit de SNL kassa
  • Uren
    • Introductie Uren
    • Uren op afdeling
    • Uren persoonsniveau
    • Uren per periode
    • Uren consultancy
    • Activiteiten legenda
    • Instellingen
    • Overzicht Uren
    • Uren Totaal
    • Medewerkers inlenen/uitlenen
    • Spaaruren
    • Uren fiatteren
    • Nachttoeslag
    • Kloktijden
    • Reiskosten
    • Mijn uren
    • Uren normen
    • Inrichting uren
    • FAQ’s
    • TVT-uren
    • Verloningsrapportage
    • Inzoomen
    • Uren evaluatie

Financieel

47
  • Administraties
    • Administraties deactiveren
  • Omzet
    • Omzet prestatie
    • Introductie Omzet
    • Automaatregistratie
    • Omzetprognose
    • Omzet ontwikkeling
    • Gemiddelde besteding
    • Omzet budget
    • Omzetregistratie inrichting aanpassen
    • Omzet Totaal
    • Aanmaken grootboekrekeningnummer
    • Grootboekrekeningnummer betaalwijze wijzigen met terugwerkende kracht
    • Grootboekrekeningnummer koppelen aan bestaande klantspecifieke betaalwijze
    • Grootboekrekeningnummer koppelen aan bestaande algemene (MaxCC) betaalwijze
    • Klantspecifieke betaalwijze aanmaken
    • Omzetgroep aanmaken
    • Grootboekrekeningnummer betaalwijze wijzigen (per datum)
    • Omzetregistratie
    • Omzet invoeren (uitgebreide toelichting)
    • Omzetregistratie import logs verwijderen
    • Omzetgroep/betaalwijze toevoegen aan kassa
    • Uitlezen registratie cockpit
    • Kantoorkas totaal
    • Kantoorkas automatisch overnemen bij jaarovergang
  • Inkoop
    • Introductie Inkoop
    • Externe doorleveringen
    • Inkopen importeren (koppeling Sligro)
    • Inkoopgroep
    • Inkoop koppeling (Sligro, Delegate, Kovit)
    • Inkoop Totaal
    • Contante inkopen registreren
  • Facturatie
    • Facturatie van geregistreerde uren
    • Facturatie Totaal
    • Facturatie
    • Herinneringen en creditnota’s versturen
    • Aanmaken conceptfactuur obv factuurregels
    • Facturen
    • Facturatie inrichting en configuratie
    • Aanmaken losse conceptfactuur (BETA)
    • Factureren
    • Factureren debiteuren
    • Inrichten losse conceptfactuur (BETA)
    • Foutieve factuur verwijderen of crediteren
    • Taakfacturatie inrichten
    • Taakfacturatie
    • Gekoppelde relatie wijzigen
    • Abonnementsfacturatie

Relatiebeheer

13
  • Relaties
    • Introductie Relaties
    • Relatie Totaal
    • Facturatiegegevens relatie beheren
    • Basisgegevens relatie beheren
    • Gekoppelde relatie wijzigen
    • Nieuwe relatie aanmaken
    • Leverancier toevoegen
    • Contactpersoon Totaal
    • Bedrijfslogo uploaden voor een relatie
    • Contactpersoon verbergen
  • Projecten
    • Projectrapportage, incl. kosten, omschrijving en resultaat
    • Projecten Totaal
    • Introductie Projecten

Prestatie

27
  • Prestatie
    • Introductie Prestatie
    • Prestatiegroep
    • Dag naar uren omrekening
    • APG Verschillen
    • APG target bepalen / aanpassen
    • Personeel budget instellingen
    • Bezettingsgraad
    • Regio-prestatie
    • Locatiebudgetsheet
    • Widget Omzet vs Uren (arbeidsproductiviteit)
    • Registratie prestatie
    • Registratie cockpit
    • Inkoopruimte
    • Budget Jaarverdeling
    • Inkoop budget (targets)
    • Regio-prestatie omzet
    • Regio-prestatie AP
  • Resultaat
    • Regio-prestatie resultaat
    • Resultaat
  • Brutowinstmarge
    • Brutowinstmarge
    • Widget brutowinstmarge
    • Brutowinstmarge: Target aanpassen
    • Brutowinstmarge instellingen
  • Productiviteit
    • Omzetgroep toevoegen aan arbeidsproductiviteit instellingen
    • Arbeidsproductiviteit
    • Arbeidsproductiviteit instellingen
    • Activiteit toevoegen aan arbeidsproductiviteit instellingen

Beheer

45
  • Wachtwoordbeleid
  • Uitschakelen scrollen na verversen in Chrome
  • Logo aanpassen
  • Ik kan geen gebruiker aanmaken
  • Achteraf gebruikers aanmaken
  • Gebruiker aanmaken tijdens invoeren personeelslid
  • Aanmaken afdeling
  • Organisatiestructuur inrichten
  • Administratie Totaal
  • Locatie toevoegen d.m.v. kopiëren
  • Rol aanmaken voor een afdeling, regio of organisatie.
  • Aanmaken regio
  • Administratiegroepen toekennen en verwijderen
  • Gebruikersbeheer – Landingspage
  • Administratie toekennen en verwijderen
  • Rollen toekennen en verwijderen
  • Gebruikersgroepen toekennen en verwijderen
  • Tijdelijke gebruikersvervanging
  • Gebruikers overnemen
  • Gebruikersaccount deactiveren
  • Wachtwoord handmatig aanpassen voor een gebruiker
  • Uitgaande email voor een gebruiker blokkeren
  • Gebruikersnaam en gebruikers-email wijzigen
  • Privé artikelen
  • Inrichting exporteren/importeren
  • SMTP Server voor uitgaande mail instellen
  • Rolmatrix
  • Rechten
  • Raadplegen Rechten
  • Paginarechten
  • Gebruikersgroepen
  • Gebruiker overnemen
  • Feestdagen in de looncomponenten export Unit 4
  • Excel bestanden kunnen niet worden geopend
  • Ik krijg de melding “Uw login is gedeactiveerd”
  • Hoe vind ik inactieve / verborgen items zoals uit dienst medewerkers en oude locaties?
  • Signaal sjabloon aanpassen
  • Verjaardagslijst
  • Tariefhuis inrichten
  • Openingsdagen instellen
  • Digitaal Ondertekenen
  • Widget HACCP live
  • Connexie export
  • Widget ABC t.o.v. budget
  • Gebruiker Totaal

Koppelingen

21
  • Introductie Koppelingen
  • MEWS
    • MEWS omzetprognose
  • Sligro
    • Inkopen importeren (koppeling Sligro)
  • SNL
    • Kloktijden importeren vanuit de SNL kassa
  • Connexie
    • Connexie medewerker importeren in Staff
    • Exporteren uren naar Connexie
  • Nmbrs
    • Slaapdiensten en de verwerking hiervan in Nmbrs
    • Toekomstige medewerkers invoeren Nmbrs
    • Nmbrs account aanmaken voor koppeling met Staff
    • Koppeling: Nmbrs
    • Uren export inrichten en testen voor Loket.nl en NMBRS
    • Nmbrs: Handmatig stroken importeren
    • Nmbrs koppeling – Wat moet ik doen als klant?
  • Afas
    • Troubleshooten AFAS / Loket.nl missende medewerker
    • Troubleshooten AFAS / Loket.nl uit dienst datum niet verwerkt
    • AFAS Voorbeeld medewerkers
    • AFAS automaten omzet importeren
  • Temper
    • Koppeling: Temper
  • Countler
    • Countler (omzet)
  • Datafox
    • De Aanwezigheid-Module i.c.m. Datafox
  • SD Worx
    • SD Worx koppeling
Categorieën bekijken
  • Home
  • Artikelen
  • Planning en uren
  • Planning
  • Regiokracht/Flexkracht

Regiokracht/Flexkracht

Fiverr Login

6 min leestijd

Deze pagina beschrijft hoe het inroosteren van Regiokrachten binnen Staff werkt. De eerste twee paragrafen zullen uitleggen hoe de locatiemanagers regiokrachten kunnen aanvragen en hoe aanvragen ingetrokken kunnen worden. Hierna zal er een beschrijving volgen voor de regioplanner om de aangevraagde regiodiensten in te vullen. Ook zal er beschreven worden hoe de inrichting van de roosterregio’s werkt.

Regiokracht aanvragen #

Vanuit het Dienstenrooster op locatieniveau worden de regiokrachten aangevraagd. Met een rechter muisklik op een lege dienst verschijnt de pop-up, in deze pop-up kun je een opmerking voor de regioplanner toevoegen. Klik op de knop “Aanvragen bij regio” om de geselecteerde dienst te vullen met de aanvraag. De uitstaande regio aanvragen zijn herkenbaar aan de paarse markering en het woord “REGIO”. Pas nadat het rooster is opgeslagen zal er een notificatie naar de desbetreffende regioplanner verstuurd worden.

Je kunt het locatierooster al publiceren voordat de uitgevraagde dienst door de regioplanner ingevuld is.

Tip! Heb je een opmerking bij een uitvraag geplaatst? Met een korte mouse-over kan je de opmerking teruglezen;

Aanvraag intrekken #

Het is mogelijk om een bestaande uitvraag bij de regioplanner in te trekken, een rechter muisklik op de aangevraagde dienst opent de pop-up voor het intrekken. In het opmerkingenveld kun je de reden van intrekken voor de regioplanner toevoegen, klik op de knop “Aanvraag bij regio intrekken” om de aangevraagde dienst weer leeg te maken. Nadat je het rooster opslaat zal er een notificatie van de ingetrokken aanvragen naar de regioplanner verstuurd worden

De regioplanner #

Voor de regioplanner is de pagina Roosters > Diensten > Roosteren Flex beschikbaar. Op deze pagina kan de regioplanner, per planregio en roosterweek, de planning inzien en ook aangevraagde diensten vanuit de locaties invullen met regiokrachten. Ook wordt er vanuit dit scherm gepubliceerd en dat betekent dat de ingevulde regiokrachten een notificatie ontvangen van hun rooster

Regioroosteren opties en filters #

Boven in het scherm zie je een aantal weergave filters en opties die effect hebben op de inhoud van het scherm. Hieronder zie je een voorbeeld inclusief legenda.

Onderdeel Toelichting
Week Hier selecteer je de roosterweek om de gegevens van op te halen van de geselecteerde afdelingen.
Planregio Hier selecteer je de gewenste planregio. Deze zijn voorgedefinieerd en alleen zichtbaar indien je hiervoor als manager staat ingesteld.
Org. eenheid De mogelijkheid om los van planregio’s meerdere individuele afdelingen te selecteren om deze onder elkaar te tonen.
Alle diensten 1/4 Deze optie toont alle diensten
Alleen nieuwe en gewijzigde diensten 2/4 Deze optie toont alleen nieuwe en gewijzigde diensten
Alleen openstaande aanvragen 3/4 Deze optie toont alleen de openstaande aanvragen
Alleen dienstkoppen 4/4 Deze optie toont alleen de dienstkoppen zonder additionele informatie
Extra diensten Toont de ‘extra diensten’. Diensten die niet in een sjabloon stonden maar los zijn toegevoegd.
Opmerking planner Toont de opmerkingen voor de planners
Opmerking medewerker Toont de opmerkingen voor de medewerkers
Totalen Toont onderaan het rooster de totalen van de geroosterde uren
Verlofaanvragen Toont openstaande verlofaanvragen
Uitgebreide CRM gegevens Toont de uitgebreide CRM gegevens van een afdeling. (adres, telefoon, etc)
Omzetprognose Toont de omzetprognose i.v.t.
Uurkostenprognose Toont de uurkostenprognose i.v.t.
Verversen Ververst na het aanpassen van de filteropties het overzicht. Hier klik je dus op om alle roosters op te halen.
Toon medewerkers Toont en verbergt de pop-up met medewerkers. Indien je op een dienst klikt opent het scherm automatisch met filters o.b.v. die dienst, klik dus altijd een dienst aan om de pop-up te tonen met exact de data die jij wil inzien.
Opslaan Slaat het rooster op zonder dat medewerkers dit zien. Dit kan je gebruiken als je nog niet klaar bent met het opstellen van het rooster.
Opslaan en publiceren Slaat het rooster op en informeert de medewerkers.

Een regiokracht inroosteren #

Om een regiokracht in te roosteren klik je in de linker kolom in het veld waar de locatienaam wordt weergegeven. De geselecteerde locatie wordt nu lichtgroen van kleur en de medewerker lijst toont nu alleen de medewerkers wie op de geselecteerde locatie ingeroosterd mogen worden. Medewerkers met een R zijn regiokrachten wie specifiek voor deze roosterregio ingeroosterd mogen worden. Via drag & drop kun je vanuit de medewerkerlijst een medewerker naar de Regio aanvraag slepen.

Wanneer er geen conflicten zijn zoals overlappende diensten dan zal de naam van de medewerker in een blauw kader verschijnen. Als er wel overlappende diensten zijn, de medewerker is al ingeroosterd of heeft verlof geboekt, dan zal de naam in een dubbel gestreept rood kader staan. Medewerkers bij wie een verzuimgeval actief is worden met een ! weergegeven in de medewerkerslijst. Pas zo nodig de dienst aan of kies een andere regiokracht.

Publiceren van het regiorooster #

Voor alle afdelingen zie je vinkjes staan. Vink de afdelingen aan waar je het rooster voor wil publiceren, geef indien gewenst een publicatieopmerking op onder het rooster en druk vervolgens op “Publiceren”. De publiceerknop komt zowel boven als onderaan de pagina terug, deze hebben exact dezelfde functie. Dit scheelt alleen bij lange lijsten met afdelingen weer helemaal naar boven of beneden scrollen.

Nadat je op de knop “Publiceren uitvoeren” drukt, zal er een notificatie via e-mail verstuurd worden naar de regiokrachten en locatiemanagers van de aangevinkte locaties.

Let op: het opslaan en publiceren van het regiorooster kan afhankelijk van de grootte van je selectie langer duren dan het publiceren van het rooster van een individuele afdeling.

 

Inrichten van roosterregio’s #

De instellingen van de roosterregio’s kun je aanpassen en toevoegen op de pagina Inrichting → Uren → Roosteren → Roosteren Flex.

Kan je deze pagina niet raadplegen? Neem dan contact op met je leidinggevende, deze pagina is dan niet voor jou bedoeld of jouw rechten moeten worden uitgebreid.

  1. Klik op een bestaande roosterregio om deze aan te passen of klik op de gele plus om een nieuwe toe te voegen.
  2. Het toevoegen van afdelingen, roostermanagers en regiokrachten doe je op deze pagina.
  3. Klik op een bestaande roosterregio en voeg onder de gewenste kopjes afdelingen (locaties), managers van de roosterregio (regioplanners) en medewerkers van de roosterregio (regiokrachten) toe.

De medewerkers die je hier koppelt aan een roosterregio zullen met een R in het regiorooster te zien zijn.

Het is ook mogelijk om medewerkers uit te sluiten voor een bepaalde roosterregio, dat betekent dat de medewerker juist niet te kiezen is uit de medewerkerslijst. Dit uitsluiten van een medewerker doe je onderaan de pagina.

 

Signalering #

Er zijn drie soorten notificaties (signalen) ingericht om de gebruikers te informeren over het roosteren van regiokrachten.

1. Er zijn regiodiensten aangevraagd voor de locatie; deze notificatie wordt per e-mail naar de managers van de roosterregio verstuurd.

2. Een regiorooster van een roosterregio is gepubliceerd; dit is de notificatie wanneer de regioplanner het rooster publiceert en zal verstuurd worden naar de regiokrachten en de locatie verantwoordelijke.

3. Er zijn aangevraagde regiodiensten ingetrokken voor de afdeling; nadat een aanvraag vanuit het locatierooster wordt ingetrokken, ontvangt de manager van de roosterregio hiervan een e-mail.

 

Tijdelijke medewerkers en inlenen #

De werking van inlening en tijdelijke medewerker in combinatie met Plan-Flex bevat de functionaliteit van ‘virtueel’ inlenen op één dag.

Lees dit artikel voor meer uitleg.

Inhoudsopgave
  • Regiokracht aanvragen
  • Aanvraag intrekken
  • De regioplanner
    • Regioroosteren opties en filters
    • Een regiokracht inroosteren
    • Publiceren van het regiorooster
  • Inrichten van roosterregio’s
  • Signalering
  • Tijdelijke medewerkers en inlenen

Deel dit artikel:

  • Facebook
  • LinkedIn

Was dit nuttig?

  • Blij
  • Normaal
  • Verdrietig

Handige links
  • Inschrijven nieuwsbrief
  • Contact
    Contactinformatie

    Baron de Coubertinlaan 6 unit 11
    2719 EL Zoetermeer
    Zuid-Holland

    +31 (0) 10 218 98 66
    info@staff.nl

    Copyright 2025 © Staff Support B.V.
    • Home
    • Artikelen
      • Before you start
      • Communicatie en informatie
      • Personeel en organisatie
      • Planning en uren
      • Financieel
      • Relatiebeheer
      • Prestatie
      • Koppelingen
      • Beheer
    • Releases
    • Veiligheid