View Categories

Aanmaken losse conceptfactuur (BETA)

1 min read

Wil je snel en gemakkelijk een factuur aanmaken zonder gebruik te maken van debiteuren voor facturatie, taken of abonnementen? In dit artikel lichten we toe hoe je op basis van handmatige invoer facturen op kan stellen. Zo kan je altijd een passende factuur opstellen en versturen vanuit Staff!

Nieuwe factuur opstellen #

Pagina:  (Administratie) Omzet → Facturatie → Aanmaken losse conceptfactuur

Na het benaderen van deze pagina kan je direct beginnen met invullen van het factuur formulier.

Update na Release maart 2022: Ga naar het plusje bovenin om direct naar deze pagina te gaan en een nieuwe factuur aan te kunnen maken.

Handig om te weten:

  • Toevoegen van een relatie opent een nieuw tabblad, dus je bent je formulier niet kwijt als je hier op klikt.
  • Meer factuurregels toevoegen doe je eenvoudig met de gele plus onderaan.
  • Je kunt bijlagen aan de factuur toevoegen door bestanden naar het upload-vak te slepen.

Wanneer je klaar bent met het invoeren, tik je op de knop Genereer factuur.

 

Facturen verzenden #

Pagina:  (Administratie) Omzet → Facturatie → Facturen

Nadat de factuur gegenereerd is, kun je deze meteen onder Facturen vinden.

In een volgende versie kun je conceptfacturen opzoeken en daaruit een selectie maken voor de definitieve facturatie. Dit is momenteel nog niet zo gemaakt.

Omdat je vrije invoer van BTW velden gebruikt in deze functionaliteit, geven de datagrids op pagina Facturen geen waarden in de BTW kolommen. Controleer de factuur handmatig om te zien dat het er wel goed op staat.

Je kunt de factuur als gebruikelijk vooraf bekijken om te zien of het resultaat naar wens is. Vervolgens klik je op Verzenden om de facturen te versturen.

Benieuwd naar hoe deze facturen er uit komen te zien? Zie hieronder een voorbeeldfactuur gegenereerd o.b.v. losse factuurregels.