Wil je een wijziging doorvoeren op een gebruikersaccount? In dit artikel lichten we toe welke wijzigingen je door kan voeren, hoe je dit kan doen en waar. Zo heb je het volledige gebruikersbeheer zelf in de hand en ben je niet afhankelijk van Staff als externe partij om verzoeken door te voeren!
Algemene toelichting #
We hebben, om het zo overzichtelijk mogelijk te houden, de individueel uit te voeren handelingen in afzonderlijke kleinere artikelen vastgelegd. In dit artikel zijn, om het jou makkelijk te maken, alle aan het gebruikersbeheer gerelateerde artikelen gesommeerd.
Gebruikers aanmaken #
- Gebruiker aanmaken tijdens invoeren personeelslid
- Achteraf gebruikers aanmaken
- Ik kan geen gebruiker aanmaken
Gebruikersinstellingen #
- Gebruikersnaam en gebruikers-email wijzigen
- Uitgaande email voor een gebruiker blokkeren / blokkering opheffen
- Wachtwoord handmatig aanpassen voor een gebruiker
- 2-staps authenticatie instellen
- Gebruikersaccount deactiveren
- Gebruikers overnemen (jouw zicht ter controle limiteren tot wat het account van de medewerker ziet)
- Tijdelijke gebruikersvervanging
Gebruikersinzicht beheren #
- Gebruikersgroepen toekennen en verwijderen (t.b.v. inzage in verschillende functionaliteiten op basis van functie)
- Rollen toekennen en verwijderen (t.b.v. het opzoeken van een specifieke afdeling, regio of organisatie voor de pagina’s waar men inzage in heeft)
- Administratie toekennen en verwijderen (t.b.v. het opzoeken van een specifieke locatie voor de pagina’s waar men rechten op heeft in het kader financiën (omzet, inkopen, resultaat, etc.))
- Administratiegroep toekennen en verwijderen (t.b.v. het inzien van de individuele administraties onder deze groep en het kunnen uitdraaien van diverse gegroepeerde rapportages)