Werkt jouw personeel op meer dan 1 afdeling? In dit artikel lichten we toe hoe je medewerkers (tijdelijk) uit kan lenen aan andere afdelingen. Zo kan je altijd zorgen voor een gedetailleerde en kloppende rooster en urenregistratie!
Vanaf de medewerker #
Pagina: (Persoon) Aan-Afwezigheid → Uren → Instelling
- Zoek de medewerker op
- Navigeer naar de pagina Instellingen
- Selecteer onder Uitgeleend bij de afdeling(en) waar registratie op mogelijk moet worden gemaakt
- Druk op “Gebruik selectie”
- Druk op het gele plusje om de afdelingen toe te voegen
Vanaf de afdeling #
Pagina 1: (Afdeling) Aan-Afwezigheid → Uren → Registratie → Tijdelijke medewerkers
Pagina 2: (Afdeling) Aan-Afwezigheid → Roosters → Tijdelijke medewerkers
Zoals hier direct zichtbaar is, is dit op 2 plekken mogelijk. De inhoud van deze 2 pagina’s is exact gelijk. De reden hiervoor is dat op deze manier iemand met de Urenregistratie Manager rechten de tijdelijke medewerkers kan beheren, ook wanneer hij/zij geen rechten heeft om de roosters op te stellen. Idem omgekeerd!
Hoe dit werkt leggen we in de volgende stappen uit;
- Zoek de afdeling op
- Navigeer naar de pagina Tijdelijke medewerkers
- Selecteer onder Nieuwe tijdelijke medewerkers toevoegen de gewenste medewerker(s) welke je op deze afdeling toe wilt voegen
- Druk op “Gebruik selectie”
- Selecteer indien van toepassing een roostergroep
- Druk op het diskette icoon om de wijzigingen op te slaan
Tips voor gebruik #
- Indien je één medewerker hebt waar je meerdere afdelingen aan toe wilt voegen, dan kan je het beste de stappen onder “Vanaf de medewerker” volgen.
- Indien je één afdeling hebt waar je meerdere medewerkers aan toe wilt voegen, dan kan je het beste de stappen “Vanaf de afdeling” volgen.