Skip to content
Staff HelpStaff Help
  • Home
  • Artikelen
  • Veiligheid
  • Opleiding
  • Contact

Klokken

11
  • Protected: Klokken overzicht
  • Klokken: Evaluatie
  • Kloktijden importeren vanuit de SNL kassa
  • Klokken: status en evaluatie
  • Klokken: in- en uitklokken
  • Klokken met een Datafox terminal (vingerscan)
  • Klokken Inrichting
  • Klokken voor medewerkers
  • Evalueren en goedkeuren van kloktijden
  • Inrichten klokken
  • Ik wil beginnen met klokken

Before you start

8
  • 1. Hoe log ik in?
  • 2. Tweestap (2FA) authenticatie methode
  • 3. Leer navigeren binnen het platform
  • 4. Notificaties en berichtencentrum
  • 5. Bekijk mijn Profiel
  • 6. Haal het maximale uit je dashboard (In ontwikkeling)
  • 7. Stel je favorieten in
  • 8. De Staff Workforce App verkennen

Planning

31
  • Koppeling: Temper
  • Aanmaken nieuwe dienst
  • Protected: Prestatie KPI’s toevoegen aan rooster (458971)
  • Planning dashboard
  • Rooster vullen over een langere periode
  • Roosteren Flex
  • Diensten ruilen beheren
  • Diensten ruilen met collega’s
  • Slaapdiensten
  • Rusttijden instelling minimaal onafgebroken rust
  • Roostersjablonen inrichten
  • Rooster kopiëren naar de urenregistratie
  • Roostergroepen
  • Roosteren van regiokrachten
  • Plannen: het rooster maken
  • Roosterdiensten invulling
  • Rooster kopiëren over een periode
  • Rooster Automaat (drukte) !! Onder voorbehoud !!
  • Rooster Automaat (diensten)
  • Plannen Expert
  • Mijn rooster
  • Inzoomen rooster
  • Inschrijven op diensten (open diensten)
  • Dienstenrooster maken
  • Diensten-roosteren Flex
  • Diensten inrichten
  • 4-weken rooster
  • Rusttijden instelling minimaal onafgebroken rust
  • Rooster verwijderen over een langere periode
  • Rooster kopiëren over een langere periode
  • Rooster kopiëren naar de volgende week

Beschikbaarheid

8
  • Mijn beschikbaarheid opgeven
  • Mijn beschikbaarheid opgeven over een periode
  • Opgegeven beschikbaarheid van mijn medewerkers vastzetten voor een week
  • Bericht sturen naar medewerkers van een afdeling via de beschikbaarheid
  • Dagoverzicht – Overzicht van de opgegeven beschikbaarheid per dag genereren
  • Weekoverzicht – Overzicht van de opgegeven beschikbaarheid per week genereren
  • Managen op welke dagen en tijden beschikbaarheid kan worden opgegeven
  • Beschikbaarheid

Verlof

24
  • Verlofuren opnieuw verstrekken
  • Collectief – startwaarden
  • Collectief – verstrekken
  • Collectief – overnemen
  • Collectief – Toekennen VAK en ATV aan oproepkrachten
  • Verlofuren opnieuw verstrekken
  • Verlofmanager aanpassen
  • Verjaringsoverzicht
  • De verlofmodule inrichten
  • Voorbeeldberekening verloftoekenning (in een gebroken maand)
  • Verlof Totaal (beta)
  • Praktijkvoorbeeld – contractwijziging
  • Vakantie jaaroverzicht
  • Verlof aanvragen
  • Verlof inrichting en periode blokkeren
  • Uitbetalen TVT
  • Uitbetalen TVT (Collectieve TVT ingreep)
  • Verlofstatus uitgebreid (Saldo overzicht)
  • Additioneel verlof (extra verlofuren)
  • Vakantie aanvraag goedkeuren
  • Verlof landingspagina
  • Verlof – Wettelijk en bovenwettelijk nader toegelicht
  • Werken met Min-Maxers
  • Ingrepen

Dashboards

2
  • Dashboard overall
  • Protected: Instellingen

Loketten

6
  • Loketten, loketsjablonen en batchbewerking
  • Mijn loket
  • Werkgever loket
  • Manager loket
  • Medewerker loket
  • Buienradar widget

Agenda

1
  • Mijn agenda (BETA)

Rapporten

19
  • Mijn Rapporten (abonneren op raadplegen rapportages)
  • Gemiddelde besteding
  • Adressenlijst
  • Rapport: Uren totaal per afdeling inclusief saldi en ATW
  • Rapport: Uren totaal per medewerker inclusief saldi en ATW
  • Projectrapportage, incl. kosten, omschrijving en resultaat
  • Rapporten >1.0 How to start?
    • Raadplegen rapportages
    • Totaal overzicht alle Raadplegen Rapporten
  • Rapporten >2.1 App: Rapporten: Totaal
    • Facturatie Totaal
    • Gebruiker Totaal
    • Verlof Totaal (beta)
    • Omzet Totaal
    • Kantoorkas totaal
    • Bonus Totaal
    • Artikelen overzicht
    • Personeel Totaal
    • Uren Totaal
    • Exporteren gegevens uit Staff
  • Rapporten >3.1 Extensie: Maatwerk rapport
    • Protected: Maatwerk verloningsrapportage TCK on Tour

Organisatie

2
  • Instellen algemene systeem CAO voor hospitality
  • FAQ: Hoe werken de (verjaardag)notificaties die af gaan naar de leidinggevende?

Verzuim

3
  • Verzuim: ziek- en beter melden
  • Overzicht verzuim
  • Vakantiekaart en verzuimkaart

Artikelen

7
  • Artikelen
  • Artikelen overzicht
  • Artikel toevoegen
  • Artikel wijzigen
  • Artikel inleveren
  • Medewerker(s) aan een artikel toewijzen
  • Artikel aan medewerker toewijzen

Bestanden

2
  • Bestanden
  • Ontbrekende stukken

Bonus

5
  • Bonus
  • Bonus verwerken
  • Bonus Totaal
  • Widget: Behaalde en maximale bonus
  • Bonus op basis van omzet

Declaraties

2
  • Declaraties
  • Module: Declaraties

Berichten

1
  • Signalen

Personeel

77
  • Kwaliteit: Cursussen
  • HR Cockpit
  • HR Cockpit – Verloop
  • Jubilea
  • Kwaliteit: Functioneren & Evaluaties
  • Vaardigheden beheren
  • Boodschap voor personeelszaken
  • Communicatie met PZ
  • Nieuwsberichten plaatsen
  • Salaris informatie
  • Bibliotheek onderhouden
  • Medewerkerkaart
  • Functies beheren
  • Welkomstmail opnieuw versturen
  • Personeel >Functionaliteit: Dienstverband
    • Dienstverbanden en contracten toevoegen / aanpassen / verwijderen
    • Medewerker met een 2e dienstverband / contract invoeren
    • Contract wijzigen/verlengen
    • Praktijkvoorbeeld – contractwijziging
    • Salarissen – Salaris wijzigen
    • Functie wijzigen
    • Loonheffingskorting aanpassen
    • Werkschema
    • Extra Reiskosten
    • Hoe pas ik de begindatum van een medewerker aan?
    • Overgang naar andere organisatie
    • FAQ: Wat te doen bij fout in overgang naar andere organisatie
    • Medewerker uit dienst melden
    • Medewerker per ongeluk uit dienst (herstellen)
    • Medewerker opnieuw in dienst nemen
    • Afdeling aanpassen
    • Jubileum berekening
    • Vakkrachten
    • Uniek personeelsnummer instelling
    • Lage WW-Premie
    • Werken met Min-Maxers
    • Standaard MaxCC CAO rekenregels toelichting
  • Personeel >Functionaliteit: Personalia
    • Jubileum berekening
    • Medewerker toevoegen / aanpassen
    • Batch mutaties (medewerkers verwijderen)
    • Mailadres wijzigen
    • Aanpassen stamgegevens van een medewerker
    • Communicatiemiddelen
    • Adres
    • Adressenlijst
    • Adreswijziging
    • Medewerker ingevoerd op de verkeerde organisatie
    • Medewerker verwijderen
    • Personalia wijzigen
    • Smoelenboek
    • Telefoon- en adressenlijst
    • Functies beheren
    • Uitzendkracht toevoegen
    • Connexie medewerker importeren in Staff
    • Nieuwe medewerker
  • Personeel >Functionaliteit: Salaris
    • Loonheffingskorting aanpassen
    • Wijziging kostprijs medewerker bij wijzigen van salaris “inclusief” naar “direct uitkeren”
    • Dienstverbanden en contracten toevoegen / aanpassen / verwijderen
    • Salariscommunicatie indienen
    • Gratis Maaltijd registratie
    • Voorschot
    • Exporteren en importeren doorbelastingstarieven
    • Collectieve salarisverhoging doorvoeren
    • Salarissen – Salaris wijzigen
    • Loonhuis invoeren
  • Personeel >Functionaliteit: Documenten / Salarisstroken
    • Correspondentie (Mergen)
    • Overzicht van filetypes per pagina
    • Contracten en afspraken
    • Door medewerkers standaard inzichtelijke documenten
    • Salarisstroken en jaaropgaven
    • Bestanden Totaal
    • Documenten Uploaden
    • Aanmaken merge sjablonen
  • Personeel >Functionaliteit: Kostprijs
    • Wijziging kostprijs medewerker bij wijzigen van salaris “inclusief” naar “direct uitkeren”
    • Medewerker uurkosten (kostprijs)
  • Personeel >How to start?
    • Wachtwoord resetten
    • Dienstverbanden en contracten toevoegen / aanpassen / verwijderen
    • Aanpassen stamgegevens van een medewerker

Uren

41
  • Uren Overzicht
  • Urenregistratie per periode
  • Protected: 457405: Uren sluiten geeft deze meteen automatisch status goedgekeurd (gefiatteerd)
  • Protected: Uren invoeren per afdeling
  • Overzicht Uren
  • Activiteiten beheren
  • Uren evaluatie
  • Urenregistratie instellingen inclusief afsluitdatum aanpassen
  • Verloningsrapportage
  • Uren Totaal
  • Uren >Functionaliteit: Registratie
    • Inrichting urenregistratie
    • Urenregistratie op afdelingsniveau
    • Feestdagen registreren
    • Mijn uren
    • Hoe kom ik af van standaard dubbele regels in de urenregistratie?
    • Uren registreren voor jongeren onder de 16
    • Uren registreren over een langere periode
    • Medewerkers inlenen/uitlenen
    • Activiteitenmatrix
    • Inzoomen Urenregistratie
    • Nachttoeslag
    • Rapport MIN-MAX
    • Rooster kopiëren naar de urenregistratie
    • Collectieve TVT-ingrepen
    • TVT-uren
    • Urenregistratie fiatteren
    • Verwerken extra TVT op feestdagen
    • Urenregistratie instellingen per medewerker
    • Extra Reiskosten
    • Uren invoeren per afdeling
    • Urenregistratie
    • Urenregistratie persoonsniveau
  • Uren >Functionaliteit: Fiatteren
    • Evalueren en goedkeuren van kloktijden
    • Uren bekijken
    • Automatisch fiatteren en sluiten van urenregistratie
  • Uren >Functionaliteit: Grenswaarden
    • Grenswaarden per afdeling tbv facturatie & sturing
    • Uren normen
  • Uren >Functionaliteit: Spaaruren
    • Afrondingsverschil bij aanvragen en goedkeuren verlof spaaruren medewerkers
    • Seniorenregeling met spaaruren
    • Introductiepagina Spaaruren
  • Uren >Functionaliteit: Consultancy
    • Consultancy urenregistratie

Omzet

24
  • Protected: Omzet overzicht (399274)
  • Omzetprognose
  • Omzet ontwikkeling
  • Gemiddelde besteding
  • Omzet budget
  • Omzet Totaal
  • Grootboekrekeningnummer betaalwijze wijzigen (per datum)
  • Omzet >How to start?
    • Omzet registreren
    • Omzetregistratie inrichting aanpassen
    • Aanmaken grootboekrekeningnummer
    • Grootboekrekeningnummer betaalwijze wijzigen met terugwerkende kracht
    • Grootboekrekeningnummer koppelen aan bestaande klantspecifieke betaalwijze
    • Grootboekrekeningnummer koppelen aan bestaande algemene (MaxCC) betaalwijze
    • Klantspecifieke betaalwijze aanmaken
    • Omzetgroep aanmaken
    • Omzetregistratie
    • Omzet invoeren (uitgebreide toelichting)
  • Omzet >2.1 App: Omzet
    • Omzetregistratie import logs verwijderen
    • Omzetgroep/betaalwijze toevoegen aan kassa
    • Uitlezen registratie cockpit
    • Omzet invoeren (uitgebreide toelichting)
  • Omzet >3.1 Extensie: Kantoorkas
    • Kantoorkas totaal
    • Kantoorkas automatisch overnemen bij jaarovergang
  • Omzet >3.2 Extensie: Automaten
    • Automaatregistratie

Relaties

11
  • Contactpersoon Totaal
  • Relaties >1.0 How to start?
    • Nieuwe relatie aanmaken
    • Basisgegevens relatie beheren
    • Facturatiegegevens relatie beheren
    • Landingspagina Relatie (vroege toegang)
    • Relatie Totaal
  • Relaties >2.1 App: Stamdata
    • Aan contractant gekoppelde relatie wijzigen
    • Leverancier toevoegen
    • Bedrijfslogo uploaden voor een relatie
    • Contactpersoon verbergen
  • Relaties >3.1 Extensie: Contracten
    • Aan contractant gekoppelde relatie wijzigen

Facturatie

21
  • Facturatie van geregistreerde uren
  • Protected: Overzicht (420973)
  • Aanmaken conceptfactuur obv factuurregels
  • Aanmaken losse conceptfactuur (BETA)
  • Facturatie > 1.0 How to start?
    • Facturatie
  • Facturatie > 2.1 App: Facturen:Totaal
    • Facturatie Totaal
  • Facturatie > 2.2 App: Facturen:Debiteuren
    • Herinneringen en creditnota’s versturen
    • Facturatie inrichting en configuratie
    • Facturen
    • Factureren
    • Factureren debiteuren
    • Facturatie
    • Inrichten losse conceptfactuur (BETA)
  • Facturatie > 2.3 App: Facturen: Taken
    • Herinneringen en creditnota’s versturen
    • Foutieve factuur verwijderen of crediteren
    • Taakfacturatie inrichten
    • Taakfacturatie
  • Facturatie > 2.4 App: Facturen:Abonnementen
    • Herinneringen en creditnota’s versturen
    • Aan contractant gekoppelde relatie wijzigen
    • Foutieve factuur verwijderen of crediteren
    • Abonnementsfacturatie

Prestatie

38
  • Protected: Overzicht Prestatie (420971)
  • Prestatie >1.0 How to start?
    • Arbeidsproductiviteit instellingen
    • Dag naar uren omrekening
    • Prestatiegroep
    • Administratiegroepen inrichten
  • Prestatie >2.1 App: Arbeidsproductiviteit
    • APG Verschillen
    • Arbeidsproductiviteit
    • Arbeidsproductiviteit instellingen
    • Omzetgroep toevoegen aan arbeidsproductiviteit instellingen
    • APG target bepalen / aanpassen
    • Bezettingsgraad
    • Personeel budget instellingen
    • Regio-prestatie
    • Activiteit toevoegen aan arbeidsproductiviteit instellingen
    • Locatiebudgetsheet
    • Widget Omzet vs Uren (arbeidsproductiviteit)
  • Prestatie >2.2 App: Registratiecockpit
    • Registratie prestatie
    • Rooster status
    • Registratie cockpit
  • Prestatie >2.3 App: Brutowinst
    • Brutowinstmarge
    • Brutowinstmarge instellingen
    • Inkoop budget (targets)
    • Widget brutowinstmarge
    • Brutowinstmarge: Target aanpassen
    • Protected: Inkoop overzicht (420969)
    • Inkoopruimte
    • Locatiebudgetsheet
  • Prestatie >2.4 App: Resultaat
    • Budget Jaarverdeling
    • Omzet ontwikkeling
    • Omzet prestatie
    • Regio-prestatie
    • Locatiebudgetsheet
    • Omzet budget
    • Resultaat
  • Prestatie >2.5 App: Regioprestatie
    • Regio-prestatie omzet
    • Regio-prestatie AP
    • Locatiebudgetsheet
    • Regio-prestatie resultaat

Taken

6
  • Taken >2.1 App: Taken
    • Aan contractant gekoppelde relatie wijzigen
    • Supporttaken raadplegen
    • Boodschap voor personeelszaken
    • Snelinvoer Supportaak
    • Taken
    • Taken Overzicht

Projecten

3
  • Projecten kopiëren
  • Projectrapportage, incl. kosten, omschrijving en resultaat
  • Projecten Totaal

Inkoop

9
  • Inkopen importeren (koppeling Sligro)
  • Protected: Sligro koppeling (Technische handleiding)
  • Inkoop koppeling (Sligro, Delegate, Kovit)
  • Inkoop >2.1 App: Inkoop registratie
    • Contante inkopen registreren
    • Externe doorleveringen
    • Inkoopgroep
    • Inkoopregistratie
    • Inkoop Totaal
  • Inkoop >3.1 Extensie: Doorleveringen
    • Inkoopregistratie

Koppelingen

23
  • Koppeling: Nmbrs
  • Koppeling: Temper
  • Protected: MEWS omzetprognose inrichting
  • MEWS omzetprognose
  • Countler (omzet)
  • Inkopen importeren (koppeling Sligro)
  • De Aanwezigheid-Module i.c.m. Datafox
  • Exporteren uren naar Connexie
  • Koppeling: NMBRS
    • Toekomstige medewerkers invoeren Nmbrs
    • Nmbrs account aanmaken voor koppeling met Staff
    • Nmbrs: Handmatig stroken importeren
    • Uren export inrichten en testen voor Loket.nl en NMBRS
    • Slaapdiensten en de verwerking hiervan in Nmbrs
    • Nmbrs koppeling – Wat moet ik doen als klant?
  • Koppeling Loket.nl
    • Troubleshooten AFAS / Loket.nl missende medewerker
    • Troubleshooten AFAS / Loket.nl uit dienst datum niet verwerkt
    • Uren export inrichten en testen voor Loket.nl en NMBRS
  • Koppeling AFAS
    • AFAS Voorbeeld medewerkers
    • Troubleshooten AFAS / Loket.nl missende medewerker
    • Troubleshooten AFAS / Loket.nl uit dienst datum niet verwerkt
    • AFAS automaten omzet importeren
  • Koppeling SNL: Kloktijden
    • Kloktijden importeren vanuit de SNL kassa
  • Koppeling SD Worx
    • SD Worx koppeling

Administraties

1
  • Administraties deactiveren

Uren >Uren 2.0

40
  • Activiteiten legenda
  • Introductiepagina Spaaruren
  • Uren >Rapporteren Uren 2.0
    • Mijn uren
    • Inzoomen Urenregistratie
    • Rapport MIN-MAX
    • TVT-uren
    • Uren bekijken
    • Protected: Raadplegen: Appèl Overzicht Personeelskosten
    • Rapport: Uren totaal per afdeling inclusief saldi en ATW
    • Rapport: Uren totaal per medewerker inclusief saldi en ATW
    • Uren Totaal
    • Verloningsrapportage
  • Uren >Inrichting Uren 2.0
    • Medewerkers inlenen/uitlenen
    • Activiteitenmatrix
    • Inrichting urenregistratie
    • Seniorenregeling met spaaruren
    • Urenregistratie instellingen inclusief afsluitdatum aanpassen
    • Instellingen (Uren)
    • Grenswaarden per afdeling tbv facturatie & sturing
    • Niet tijdgebonden activiteiten t.b.v. de urenregistratie/rooster
    • Urenregistratie instellingen per medewerker
    • Uren normen
  • Uren >Registreren Uren 2.0
    • Urenregistratie op afdelingsniveau
    • Feestdagen registreren
    • Uren registreren voor jongeren onder de 16
    • Uren registreren over een langere periode
    • Nachttoeslag
    • Rooster kopiëren naar de urenregistratie
    • Collectieve TVT-ingrepen
    • Urenregistratie fiatteren
    • Niet tijdgebonden activiteiten t.b.v. de urenregistratie/rooster
    • Consultancy urenregistratie
    • Uren Overzicht
    • Urenregistratie per periode
    • Extra Reiskosten
    • Urenregistratie
    • Urenregistratie persoonsniveau
  • Uren >Veelgestelde vragen Uren 2.0
    • Hoe kom ik af van standaard dubbele regels in de urenregistratie?
    • Afrondingsverschil bij aanvragen en goedkeuren verlof spaaruren medewerkers
    • Verwerken extra TVT op feestdagen

Overig

37
  • Wachtwoordbeleid
  • Uitschakelen scrollen na verversen in Chrome
  • Protected: YoungOnes koppeling
  • Logo aanpassen
  • Ik kan geen gebruiker aanmaken
  • Achteraf gebruikers aanmaken
  • Gebruiker aanmaken tijdens invoeren personeelslid
  • Aanmaken afdeling
  • Organisatiestructuur inrichten
  • Administratie Totaal
  • Locatie toevoegen d.m.v. kopiëren
  • Rol aanmaken voor een afdeling, regio of organisatie.
  • Aanmaken regio
  • Administratiegroepen toekennen en verwijderen
  • Gebruikersbeheer – Landingspage
  • Administratie toekennen en verwijderen
  • Rollen toekennen en verwijderen
  • Gebruikersgroepen toekennen en verwijderen
  • Tijdelijke gebruikersvervanging
  • Gebruikers overnemen
  • Gebruikersaccount deactiveren
  • Wachtwoord handmatig aanpassen voor een gebruiker
  • Uitgaande email voor een gebruiker blokkeren
  • Gebruikersnaam en gebruikers-email wijzigen
  • Privé artikelen
  • Inrichting exporteren/importeren
  • SMTP Server voor uitgaande mail instellen
  • Rolmatrix
  • Rechten
  • Raadplegen Rechten
  • Paginarechten
  • Gebruikersgroepen
  • Gebruiker overnemen
  • Feestdagen in de looncomponenten export Unit 4
  • Excel bestanden kunnen niet worden geopend
  • Ik krijg de melding “Uw login is gedeactiveerd”
  • Hoe vind ik inactieve / verborgen items zoals uit dienst medewerkers en oude locaties?

Mobiliteit

1
  • Mobiliteit

Personeelsmanager

1
  • Sollicitaties
    • Sollicitaties
View Categories
  • Home
  • Artikelen
  • Uren
  • Verloningsrapportage

Verloningsrapportage

8 min leestijd

Wil je weten hoe het verloningsrapport werkt? In dit artikel lichten we toe waar je deze kan vinden en hoe deze werkt. Zo ben je altijd op tijd met het versturen naar de salarisdienstverlener!

Pagina:  Aan-Afwezigheid → Uren → Rapporten → Verloning 

Verloningsrapportage #

De verloningsrapportage kan handmatig worden geëxporteerd in Excel formaat, gebruikelijker is het om deze direct te versturen naar de salarisdienstverlener. Zij ontvangen dan een export in CSV formaat, een formaat welke in veel salarispakketten in te lezen is.

  1. Zoek de gewenste organisatie op in de zoekbalk en navigeer naar de benodigde pagina
  2. Geef het begin en de einddatum aan van de salarisperiode
  3. Vink hier aan voor welke medewerkers je de gegevens naar de salarisdienstverlener wenst te versturen. Dit filter is op basis van de relatie van de medewerkers; vaste medewerkers, oproepkrachten en alle overige.
  4. Zet dit vinkje aan indien de uren van de periode voorgaand aan de opgegeven periode moeten worden gebruikt in de rapportage.
    Voorbeeld: Ik heb periode M02 geselecteerd, echter moeten voor de oproepmedewerkers niet de uren van deze periode worden uitbetaald, maar de uren van periode M01 worden uitbetaald omdat dit voor onze organisatie altijd één maand achter loopt. Zet in dit geval het vinkje aan.
  5. Zet dit vinkje aan indien de looncomponenten van de voorgaande maand in de huidig opgevraagde periode meegenomen dienen te worden.
    Voorbeeld: Wanneer de verloning op de 25e van de maand plaatsvind is voor de volledige maand het uit te betalen bedrag aan looncomponenten (toeslagen e.d.) nog niet volledig. Om deze reden wordt voor deze medewerkers de voorgaande maand aan looncomponenten uitbetaald. Dit vinkje genereert in het rapport de looncomponenten van de voorgaande maand.
  6. Zet indien de improductieve uren niet meegenomen moeten worden in de export dit vinkje aan.
  7. Klik op Genereer het rapport om het te versturen overzicht te genereren. Dit genereert een overzicht waarin je indien gewenst nog een controle uit kan voeren op alle uren die verstuurd zullen worden naar de salarisdienstverlener.
  8. Klik op de knop Verstuur naar de salarisdienstverlener. Door op deze knop te drukken verschijnt er een pop-up met daarin het mailadres van de salarisdienstverlener en de mogelijkheid om een opmerking op te geven die mee zal worden verstuurd met de rapportage. Klik vervolgens nogmaals op Verstuur naar de salarisdienstverlener om de rapportage en de opmerking te versturen.
  9. Om te voorkomen dat er nadat de gegevens zijn gecommuniceerd nog mutaties voorkomen in de geregistreerde uren kan de urenregistratie worden gesloten tot een bepaalde datum, er zullen hierna t/m deze datum geen wijzigingen meer kunnen worden gemaakt in de urenregistratie. Vul hier de einddatum van de salarisperiode die je zojuist heb uitgedraaid in.
  10. Klik hier om de opgegeven afsluitdatum van de urenregistratie op te slaan.
  11. Indien gewenst is het mogelijk om de export zelf te draaien in plaats van deze naar de salarisdienstverlener te versturen per mail. Dit doe je door op de gewenste export knop te drukken onder aan de pagina alvorens de export op te slaan.

Voorbeeld #

 

Terugkijken voorheen verstuurde verloningsronde #

Het is ook mogelijk terug te kijken naar de verzonden verloningsrondes, hier is ook het verstuurde bestand te downloaden.

Pagina:  Aan-Afwezigheid → Uren → Rapporten → Verloning email log

  1. Zoek de gewenste organisatie op
  2. Navigeer naar de benodigde pagina
  3. Druk indien gewenst op Toon achter de regel om het CSV bestand te downloaden met daarin de doorgestuurde data.

Legenda #

Kolom Toelichting
Persnr Personeelsnummer zoals vastgelegd op Algemeen > Dienstverband > Stam van het actieve dienstverband.
Roepnaam Roepnaam zoals vastgelegd op Algemeen > Personalia > Stam.
Achternaam Achternaam zoals vastgelegd op Algemeen > Personalia > Stam.
Afdeling Verloningsafdeling van de medewerker zoals vastgelegd op pagina Algemeen > Dienstverband > Functies.
Relatie De relatie van de medewerker zoals vastgelegd op de pagina Algemeen > Dienstverband > Contracten.
Dagen Totale aantal dagen met registraties in de opgevraagde periode.
Productieve dagen Totale aantal dagen met daarop productief geregistreerde uren. Dit zijn alle daadwerkelijk gewerkte uren.
Uren Totale aantal geregistreerde uren, productief + improductief.
Productieve uren Totale aantal geregistreerde productieve (gewerkte) uren.
Contracturen *Naar rato, het aantal contracturen dat de medewerker heeft in de opgevraagde periode.
TVT-uren De kolom Uren – de kolom Contracturen
TVT-ingreep De TVT ingrepen die hebben plaatsgevonden in de opgevraagde periode. Vastgelegd op pagina Aan-Afwezigheid > Uren > Registratie > Ingrepen.
Spaar-ingreep De ingrepen op spaaruren die hebben plaatsgevonden in de opgevraagde periode. Vastgelegd op pagina Aan-Afwezigheid > Uren > Registratie > Ingrepen.
Zondaguren Alle in de urenregistratie op zondag geregistreerde uren in de opgevraagde periode.
Feesturen Alle in de urenregistratie op feestdagen geregistreerde uren in de opgevraagde periode. Feestdagen zijn in de urenregistratie te herkennen aan de goud gemarkeerde datumnotering.
Nachttoeslag Geboekte uren op activiteiten waar Nachttoeslag voor is ingericht. Let op, hiervoor moet Nachttoeslag zijn ingericht.
Normaal Gerelateerd aan ORT. Alle uren waar geen ORT op van toepassing is.
ORT … (bijv. ORT 100,00) Dit betreffen alle verschillende ORT (onregelmatigheidstoeslag) uren, gesplitst over de verschillende toeslagen uit de ORT-tabel die per tijdvlak van toepassing zijn. De gebruikte ORT-tabel is afhankelijk van de CAO van de medewerker.
Tijd voor tijd dagen Totale aantal dagen waar de activiteit TVT op is geregistreerd in de opgevraagde periode.
Tijd voor tijd uren Totale aantal uren waar de activiteit TVT op is geregistreerd in de opgevraagde periode.
Wachtdag verrekend met vakantietegoed dagen Totale aantal dagen waar de activiteit WDV op is geregistreerd in de opgevraagde periode.
Wachtdag verrekend met vakantietegoed uren Totale aantal uren waar de activiteit WDV op is geregistreerd in de opgevraagde periode.
ATV dagen Totale aantal dagen waar de activiteit ATV op is geregistreerd in de opgevraagde periode.
ATV uren Totale aantal uren waar de activiteit ATV op is geregistreerd in de opgevraagde periode.
Wachtdag Financieel dagen Totale aantal dagen waar de activiteit WDF op is geregistreerd in de opgevraagde periode.
Wachtdag Financieel uren Totale aantal uren waar de activiteit WDF op is geregistreerd in de opgevraagde periode.
Wachtdag verrekend met overuren dagen Totale aantal dagen waar de activiteit WDO op is geregistreerd in de opgevraagde periode.
Wachtdag verrekend met overuren uren Totale aantal uren waar de activiteit WDO op is geregistreerd in de opgevraagde periode.
Ziek dagen Totale aantal dagen waar de activiteit ZIE op is geregistreerd in de opgevraagde periode.
Ziek uren Totale aantal uren waar de activiteit ZIE op is geregistreerd in de opgevraagde periode.
Kortdurend zorgverlof uren Totale aantal uren geregistreerd op de activiteit KZO
Geboorteverlof uren Totale aantal uren geregistreerd op de activiteit GEB
Aanvullend geboorteverlof uren Totale aantal uren geregistreerd op de activiteit AGEB
Wet Betaald Ouderschapsverlof uren Totale aantal uren geregistreerd op de activiteit WBO
Vakantie uren Totale aantal uren geregistreerd op de activiteit VAK
Bijzonder betaald verlof uren Totale aantal uren geregistreerd op de activiteit BV
Zwangerschapsverlof uren Totale aantal uren geregistreerd op de activiteit ZWA
Onbetaald verlof uren Totale aantal uren geregistreerd op de activiteit ONB
Overuren tbv correcties uren Totale aantal uren geregistreerd op de activiteit OVU. Activiteit is standaard op MaxCC niveau uitgesloten, is bedoeld voor opboeken TVT.
Zorgverlof uren Totale aantal uren geregistreerd op de activiteit ZORG
Spaaruren tbv correcties uren Totale aantal uren geregistreerd op de activiteit SPR. Activiteit is standaard op MaxCC niveau uitgesloten, is bedoeld voor opboeken Spaaruren.
Onbetaald ouderschapsverlof uren Totale aantal uren geregistreerd op de activiteit OUDRS
Ziek 100 dagen Totale aantal dagen waar de activiteit ZIE op is geregistreerd in de opgevraagde periode o.b.v. ziekteuitbetalingstabel.
Ziek 100 uren Totale aantal uren waar de activiteit ZIE op is geregistreerd in de opgevraagde periode o.b.v. ziekteuitbetalingstabel.
N.T. activiteiten zoals Lunch, Maaltijd, etc. Niet tijdgebonden activiteiten zijn vinkjes die in de urenregistratie zijn ingericht. Hier staat het aantal keer dat het vinkje is aangevinkt.
Brood maaltijd-bedrag Hier staat het ingestelde bedrag * het aantal keer dat het vinkje is aangevinkt.
Reiskosten De berekende reiskosten o.b.v. de ingestelde reiskosten op Algemeen > Dienstverband > Salarissen / Extra reiskosten * het aantal registraties op de corresponderende afdelingen.
Pers. Toeslag De ingestelde persoonlijke toeslag zoals vastgelegd op Algemeen > Dienstverband > Salarissen.
Bonus De uit te keren bonus zoals in gebruik in de Bonus – POP (Plezier om Prestatie) applicatie. Zie voor meer informatie het corresponderende artikel.

Ziekte uitbetaling #

Aan de CAO gekoppelde Ziekteuitbetalingtabel bevat de instellingen (staffels weken en percentages) voor uitbetaling ziekteuren. Voor Catering zijn dat; eerste 13 weken verzuim 95%, van 14e tot 52 weken 90% en boven de 104 weken 80%. In het verloningsrapport corresponderen deze percentages dan met de kolommen Ziek 95, Ziek 90 en Ziek 80.

Om per medewerker tot berekening van de juiste percentages te komen, moet er in de Verzuim module een record zijn waaruit de verzuimperiode wordt ontleend. Deze verzuimperiode moet dan in de urenregistratie verantwoord zijn middels registraties op code ZIE, zodat het verloningsrapport het aantal uren kan berekenen.

Bijvoorbeeld, deze testmedewerker Reuben M. Carleton :

Afbeelding I – Langdurig doorlopende verzuimperiode

De urenregistratie volgt het werkschema en alle dagen is code ZIE geregistreerd. De output voor het verloningsrapport januari 2024 bevat voor de verzuimuitbetaling een deel op 90% en een deel op 80%. Dat komt omdat de medewerker precies in deze loonperiode overging in de volgende verzuimstaffel.

Afbeelding II – Output verloningsrapport langdurige verzuimperiode

Belangrijk om te weten is dat het record in de Verzuimmodule (plaatje, afbeelding I) bepalend is voor berekening van het aantal verzuimweken.

Stel dat deze medewerker in december een doorbroken verzuimperiode heeft, zoals onderstaande

Afbeelding III – Doorbroken verzuimperiode

Dan valt de medewerker in januari weer in verzuimstaffel 95% (eerste 13 weken) en dat betekent deze output in het verloningsrapport:

Afbeelding IV – Ziekte uitbetaling conform herberekende verzuimperiode

What are your Feelings

  • Happy
  • Normal
  • Sad

Deel dit artikel:

  • Facebook
  • X
  • LinkedIn
Inhoudsopgave
  • Verloningsrapportage
  • Voorbeeld
  • Terugkijken voorheen verstuurde verloningsronde
  • Legenda
  • Ziekte uitbetaling

Handige links
  • Inschrijven nieuwsbrief
  • Contact
    Contactinformatie

    Baron de Coubertinlaan 6 unit 11
    2719 EL Zoetermeer
    Zuid-Holland

    +31 (0) 10 218 98 66
    info@staff.nl

    Copyright 2025 © Staff Support B.V.
    • Home
    • Artikelen
    • Veiligheid
    • Opleiding