Ga naar inhoud
Staff HelpStaff Help
  • Home
  • Artikelen
    • Before you start
    • Communicatie en informatie
    • Personeel en organisatie
    • Planning en uren
    • Financieel
    • Relatiebeheer
    • Prestatie
    • Koppelingen
    • Beheer
  • Releases
  • Veiligheid
  • Contact

Start hier

10
  • Welkom bij Staff Support!
  • Wachtwoord resetten
  • Inloggen
  • Tweestap authenticatie
  • Navigeren
  • Notificaties
  • Mijn Profiel
  • Favorieten
  • Workforce App
  • Begrippenlijst

Communicatie en informatie

25
  • Introductie Communicatie & Informatie
  • Dashboards
    • Introductie Dashboards
  • Signalen
    • Introductie Signalen
    • Verjaardag signaal
  • Loketten
    • Introductie Loketten
    • Widget Bonus
    • Loketsjablonen
    • Werkgever loket
    • Manager loket
    • Medewerker loket
    • Buienradar widget
  • Agenda
    • Introductie Agenda
  • Berichten
    • Introductie Berichten
    • Bericht personeelszaken
  • Taken
    • Introductie Taken
    • Taken overzicht
    • Snelinvoer supportaak
    • Supporttaken overzicht
  • Rapporten
    • Introductie Rapporten
    • Mijn rapporten
    • Raadplegen
    • Gemiddelde besteding
    • Adressenlijst
    • Projectrapportage
    • Exporteren gegevens

Personeel en organisatie

71
  • Introductie Personeel & Organisatie
  • Organisatie
    • CAO rekenregels
    • CAO voor hospitality
    • Competenties
  • Sollicitaties
    • Sollicitaties
  • Medewerkers
    • Introductie Medewerkers
    • Welkomstmail
    • Nieuwe medewerker
    • Aanmaken sjablonen
    • Documenten uploaden
    • Salarisstroken en jaaropgaven
    • Wijziging kostprijs
    • Medewerker uurkosten
    • Correspondentie
    • Loonhuis invoeren
    • Medewerker aanpassen
    • Salaris wijzigen
    • Collectieve salarisverhoging
    • Ex.en im. doorbelasting
    • Voorschot
    • Mailadres wijzigen
    • Communicatiemiddelen
    • Jubileum berekening
    • Gratis Maaltijd
    • Adres aanpassen
    • Salariscommunicatie
    • Adressenlijst
    • Loonheffingskorting
    • HR Cockpit
    • Personalia
    • HR Cockpit – Verloop
    • Uitzendkrachten
    • Min-Maxers
    • Lage WW-Premie
    • Vakkrachten
    • Afdeling aanpassen
    • Medewerker uit dienst
    • FAQ’s
    • Overgang organisatie
    • Reiskosten
    • Werkschema
    • Functie wijzigen
    • Functioneren & Evaluaties
    • Vaardigheden beheren
    • Nieuwsberichten
    • Salaris informatie
    • Medewerkerkaart
    • Medewerkers Totaal
  • Dienstverband
    • Contractwijziging
  • Verzuim
    • Introductie Verzuim
    • Overzicht Verzuim
    • Verzuimkaart en vakantiekaart
  • Artikelen
    • Introductie Artikelen
    • Artikelen overzicht
    • Artikel toevoegen
    • Artikel wijzigen
    • Artikel inleveren
    • Medewerker(s) aan een artikel toewijzen
    • Artikel aan medewerker toewijzen
  • Bestanden
    • Introductie Bestanden
    • Overzicht filetypes
    • Standaard documenten
    • Ontbrekende bestanden
    • Bestanden Totaal
  • Bonus
    • Introductie Bonus
    • Bonus verwerken
    • Bonus op basis van omzet
    • Bonus Totaal
  • Declaraties
    • Introductie Declaraties
    • Download: Handleiding
  • Mobiliteit
    • Introductie Mobiliteit

Planning en uren

63
  • Introductie Planning & Uren
  • Verlof
    • Introductie Verlof
    • Inrichten
    • Collectieve handelingen
    • Goedkeuren
    • Verlofstatus
    • Verlofmanager
    • Verlof aanvragen
    • Opnieuw verstrekken
    • Verjaringsoverzicht
    • Wettelijk en bovenwettelijk
    • Min-Maxers
    • Verlof Totaal
  • Beschikbaarheid
    • Introductie Beschikbaarheid
    • Doorgeven besch.
    • Vastzetten en sluiten
    • Dagoverzicht
    • Weekoverzicht
  • Planning
    • Introductie Planning
    • Personenrooster
    • Personenrooster 4w.
    • Dienstenrooster
    • Roosteren Flex
    • Perioderoosteren
    • Mijn Rooster
    • Dienst extern uitvragen
    • Sjablonen
    • Rusttijden
    • Diensten inrichten
    • Diensten ruilen
    • Open diensten (inschrijven)
    • Slaapdiensten
    • Regiokracht/Flexkracht
    • Automatisch roosteren
    • Naar de urenregistratie
  • Klokken
    • Introductie Klokken
    • Inrichting
    • Klokken via de app
    • In- en uitklokken
    • Evaluatie
  • Uren
    • Introductie Uren
    • Uitbetalen TVT
    • Uren op afdeling
    • Uren persoonsniveau
    • Uren per periode
    • Uren consultancy
    • Activiteiten legenda
    • Instellingen
    • Overzicht Uren
    • Uren Totaal
    • Medewerkers inlenen/uitlenen
    • Spaaruren
    • Uren fiatteren
    • Nachttoeslag
    • Reiskosten
    • Mijn uren
    • Uren normen
    • Inrichting uren
    • FAQ’s
    • TVT-uren
    • Verloningsrapportage
    • Inzoomen
    • Uren evaluatie

Financieel

47
  • Introductie Financieel
  • Administraties
    • Administraties deactiveren
  • Omzet
    • Introductie Omzet
    • Omzet prestatie
    • Automaatregistratie
    • Omzetprognose
    • Omzet ontwikkeling
    • Gemiddelde besteding
    • Omzet budget
    • Omzetregistratie inrichting aanpassen
    • Omzet Totaal
    • Aanmaken grootboekrekeningnummer
    • Grootboekrekeningnummer betaalwijze wijzigen met terugwerkende kracht
    • Grootboekrekeningnummer koppelen aan bestaande klantspecifieke betaalwijze
    • Grootboekrekeningnummer koppelen aan bestaande algemene (MaxCC) betaalwijze
    • Klantspecifieke betaalwijze aanmaken
    • Omzetgroep aanmaken
    • Grootboekrekeningnummer betaalwijze wijzigen (per datum)
    • Omzetregistratie
    • Omzet invoeren (uitgebreide toelichting)
    • Omzetregistratie import logs verwijderen
    • Omzetgroep/betaalwijze toevoegen aan kassa
    • Uitlezen registratie cockpit
    • Kantoorkas totaal
    • Kantoorkas automatisch overnemen bij jaarovergang
  • Inkoop
    • Introductie Inkoop
    • Externe doorleveringen
    • Inkopen importeren (koppeling Sligro)
    • Inkoopgroep
    • Inkoop koppeling (Sligro, Delegate, Kovit)
    • Inkoop Totaal
    • Contante inkopen registreren
  • Facturatie
    • Facturatie van geregistreerde uren
    • Facturatie Totaal
    • Facturatie
    • Herinneringen en creditnota’s versturen
    • Aanmaken conceptfactuur obv factuurregels
    • Facturen
    • Facturatie inrichting en configuratie
    • Aanmaken losse conceptfactuur (BETA)
    • Factureren
    • Factureren debiteuren
    • Inrichten losse conceptfactuur (BETA)
    • Foutieve factuur verwijderen of crediteren
    • Taakfacturatie inrichten
    • Taakfacturatie
    • Abonnementsfacturatie

Relatiebeheer

13
  • Relaties
    • Introductie Relaties
    • Nieuwe relatie
    • Basisgegevens relatie
    • Facturatiegegevens
    • Gekoppelde relatie
    • Leverancier toevoegen
    • Bedrijfslogo
    • Relatie Totaal
  • Contactpersonen
    • Contactpersoon verbergen
    • Contactpersoon Totaal
  • Projecten
    • Introductie Projecten
    • Projectrapportage
    • Projecten Totaal

Prestatie

27
  • Prestatie
    • Introductie Prestatie
    • Prestatiegroep
    • Dag naar uren
    • APG Verschillen
    • APG target
    • Personeel budget instellingen
    • Bezettingsgraad
    • Regio-prestatie
    • Locatiebudgetsheet
    • Widget arbeidsprod.
    • Registratie prestatie
    • Registratie cockpit
    • Inkoopruimte
    • Budget Jaarverdeling
    • Inkoop budget (targets)
    • Regio-prestatie omzet
    • Regio-prestatie AP
  • Resultaat
    • Regio-prestatie resultaat
    • Resultaat
  • Brutowinstmarge
    • Introductie Brutow.marge
    • Widget
    • Target aanpassen
    • Instellingen
  • Productiviteit
    • Introductie Arbeidsproductiviteit
    • Omzetgroep toevoegen
    • Instellingen
    • Activiteit toevoegen

Beheer

45
  • Wachtwoordbeleid
  • Uitschakelen scrollen na verversen in Chrome
  • Logo aanpassen
  • Ik kan geen gebruiker aanmaken
  • Achteraf gebruikers aanmaken
  • Gebruiker aanmaken tijdens invoeren personeelslid
  • Aanmaken afdeling
  • Organisatiestructuur inrichten
  • Administratie Totaal
  • Locatie toevoegen d.m.v. kopiëren
  • Rol aanmaken voor een afdeling, regio of organisatie.
  • Aanmaken regio
  • Administratiegroepen toekennen en verwijderen
  • Gebruikersbeheer – Landingspage
  • Administratie toekennen en verwijderen
  • Rollen toekennen en verwijderen
  • Gebruikersgroepen toekennen en verwijderen
  • Tijdelijke gebruikersvervanging
  • Gebruikers overnemen
  • Gebruikersaccount deactiveren
  • Wachtwoord handmatig aanpassen voor een gebruiker
  • Uitgaande email voor een gebruiker blokkeren
  • Gebruikersnaam en gebruikers-email wijzigen
  • Privé artikelen
  • Inrichting exporteren/importeren
  • SMTP Server voor uitgaande mail instellen
  • Rolmatrix
  • Rechten
  • Raadplegen Rechten
  • Paginarechten
  • Gebruikersgroepen
  • Gebruiker overnemen
  • Feestdagen in de looncomponenten export Unit 4
  • Excel bestanden kunnen niet worden geopend
  • Ik krijg de melding “Uw login is gedeactiveerd”
  • Hoe vind ik inactieve / verborgen items zoals uit dienst medewerkers en oude locaties?
  • Signaal sjabloon aanpassen
  • Verjaardagslijst
  • Tariefhuis inrichten
  • Openingsdagen instellen
  • Digitaal Ondertekenen
  • Widget HACCP live
  • Connexie export
  • Widget ABC t.o.v. budget
  • Gebruiker Totaal

Koppelingen

23
  • NTF Kassa
  • Introductie Koppelingen
  • MEWS
    • MEWS omzetprognose
  • Sligro
    • Inkopen importeren (koppeling Sligro)
  • SNL
    • Kloktijden importeren vanuit de SNL kassa
  • Connexie
    • Connexie medewerker importeren in Staff
    • Exporteren uren naar Connexie
  • Nmbrs
    • Slaapdiensten en de verwerking hiervan in Nmbrs
    • Toekomstige medewerkers invoeren Nmbrs
    • Nmbrs account aanmaken voor koppeling met Staff
    • Koppeling: Nmbrs
    • Uren export Loket.nl en Nmbrs
    • Nmbrs: Handmatig stroken importeren
    • Nmbrs koppeling – Wat moet ik doen als klant?
  • Afas
    • Troubleshooten AFAS / Loket.nl missende medewerker
    • Troubleshooten AFAS / Loket.nl uit dienst datum niet verwerkt
    • AFAS Voorbeeld medewerkers
    • AFAS automaten omzet importeren
  • Temper
    • Koppeling: Temper
  • Countler
    • Countler (omzet)
  • Datafox
    • Klokken met een Datafox terminal (vingerscan)
    • De Aanwezigheid-Module i.c.m. Datafox
  • SD Worx
    • SD Worx koppeling
Categorieën bekijken
  • Home
  • Artikelen
  • Planning en uren
  • Uren
  • Instellingen

Instellingen

Ryan

6 min leestijd

Dit artikel beschrijft de instellingen die je kunt doen voor App Uren. Deze pagina is nieuw toegevoegd in versie 2023.03 en bevat momenteel de instellingen voor het Automatisch fiatteren en sluiten van geregistreerde uren.

Pagina: Uren > Instellingen

Automatisch fiatteren en sluiten #

Deze instelling gebruik je wanneer je geregistreerde uren automatisch door het systeem wil laten fiatteren en sluiten. Je kunt per organisatorische eenheid instellen wat de geoorloofde afwijking in minuten is. De geregistreerde uren van een medewerker op een dag worden door een automatisch proces (’s nachts) vergeleken met het rooster en wanneer het verschil (van begin- en eindtijd) binnen de geoorloofde afwijking valt, wordt de registratie gefiatteerd en gesloten.

Ook is er een optionele instelling om tevens te controleren op de geregistreerde activiteiten. Wanneer de tijd per activiteit binnen de geoorloofde afwijking valt, wordt de registratie gefiatteerd en gesloten. Wanneer leeggelaten wordt deze check niet gedaan.

Wat stel ik precies in? #

  1. Je selecteert de organisatorische eenheid waarop urenregistratie plaatsvindt. Dit kan op basis van jouw rechten een afdeling, regio, organisatie of de hele contractant zijn. De laagste in hiërarchie overruled de hogere, bijvoorbeeld de instelling op afdelingsniveau krijgt voorrang op de van regioniveau. Er kan één instelling per unieke organisatorische eenheid bestaan.
  2. Je voert alle 4 de geoorloofde afwijking velden in minuten in.
  3. Je voert de geoorloofde afwijking op activiteit in minuten in. (Optioneel)
  4. Je kunt de instelling actief/inactief maken. Wanneer inactief, dan wordt deze organisatorische eenheid overgeslagen door het automatische proces.

Waarom stel ik dit in? #

Als jouw organisatie wel urenregistratie fiatteert, maar geen gebruik maakt van klokregistratie dan kan het automatisch fiatteren van de urenregistratie veel tijd schelen. De registraties binnen de geoorloofde afwijking van het rooster worden door het systeem gefiatteerd, en dat betekent dat je enkel op de grote afwijkingen hoeft te letten.

Mijn organisatie klokt wel, heb ik dit dan nodig? #

Nee, deze instelling is bedoeld voor bedrijven die wel uren registreren, maar dat niet via klokken doen. De functionaliteit Klokken bevat een soortgelijke instelling en die moet je dan gebruiken.

Kan ik ergens zien dat de registratie automatisch gefiatteerd en gesloten is? #

Ja, op pagina Uren\Evaluatie. Achteraan de Registratie regel zie je dat het Gefiatteerd icoon en Slot icoon groen zijn. Ook zie je in kolom Datum wijziging de tijdstempel van het fiatteringsmoment en kolom Wijziger bevat ‘system’.

Urenregistratie instellingen per medewerker #

Wil je de instellingen voor de urenregistratie voor een medewerker specificeren? In dit artikel lichten we toe waar en hoe je dit kan doen. Zo maak je de invoer zo gemakkelijk mogelijk!

Pagina: Aan-Afwezigheid > Uren per medewerker > Instellingen urenregistratie per medewerker

Algemene toelichting #

Op deze pagina worden alle aan de medewerker gerelateerde urenregistratie / rooster instellingen beheerd. Hieronder volgt een lijst met daarin alle opties op deze pagina en een toelichting per onderdeel.

Legenda #

Onderdeel Toelichting
Standaardactiviteit Dit veld stel je in indien iemand vrijwel altijd dezelfde werkzaamheden uitvoert en het wenselijk is deze activiteit standaard te vullen in de urenregistratie. Zo hoef je deze niet steeds handmatig te selecteren.
Standaard afdeling Dit veld stel je in indien iemand vrijwel altijd op dezelfde locatie werkt het wenselijk is deze locatie standaard te vullen in de urenregistratie. Zo hoef je deze niet steeds handmatig te selecteren.
Standaard pauze Dit veld stel je in indien iemand standaard een pauze nuttigt die in tijd afwijkt van de pauze zoals gedefinieerd voor heel het bedrijf. Zo hoef je deze niet steeds handmatig aan te passen.
Standaard split-shift Indien aangevinkt wordt er voor de medewerker standaard een tweede invoerregel per dag weergegeven t.b.v. invoer split-shift in de urenregistratie.
Extra componenten Indien er niet tijdgebonden activiteiten zijn ingericht zoals “Maaltijd” kan men deze in de urenregistratie dagelijks aanvinken indien deze zijn genuttigd. Is dit standaard voor een medewerker? Dan kan je deze standaard aan laten vinken door deze hier aan te vinken.
Roostergroep Medewerkers worden in het rooster gegroepeerd op de hier ingestelde roostergroep. In het rooster zie je met groepnaam en kleur het onderscheid tussen de groepen.
Mag niet uitgeleend worden Zet dit vinkje aan indien een medewerker niet mag worden uitgeleend naar andere afdelingen. De medewerker komt dan niet meer naar voren wanneer afdelingsmanagers medewerkers opzoeken om in te lenen op hun afdeling.
Uitsluiten roosterautomaat Werk je met automatisch roosteren en moet deze medewerker worden genegeerd bij het maken van de roosters? Zet dan dit vinkje aan.
Volgorde Dit is de volgorde waarop medewerkers in lijsten zoals Urenregistratie en Rooster worden gepositioneerd. De volgorde is van laag (=boven) naar hoog (=beneden). Indien er voor de medewerker een roostergroep is ingesteld, dan geldt eerst de volgorde van de roostergroep en daarna de volgorde per medewerker. Dit betreft dezelfde volgorde zoals ingesteld door op # te klikken in de urenregistratie per afdeling.
Uren fiatteren uitstellen *Alleen van toepassing wanneer men gebruik maakt van direct fiatteren door de manager bij uitklokken. Indien aangevinkt kan deze medewerker het fiatteren door de manager uitstellen bij het klokken. De knop ‘Geen manager beschikbaar’ is nu zichtbaar.
Pauze aanpassen Wanneer aangevinkt kan de medewerker bij het uitklokken aangeven of er pauze is genomen en hoeveel.
Opmerking toevoegen Geeft de medewerker de mogelijkheid om een opmerking op te voeren bij uitklokken.
Is klokmanager Indien “Is klokmanager” is aangevinkt, dan kan krijgt deze medewerker het recht om bij uitklokken de uren direct te fiatteren. Voor het fiatteren gebruikt de klokmanager een 4-cijferige pincode welke door het systeem gegenereerd wordt.
Extern klok id Dit betreft het nummer waaronder deze medewerker in externe kloksoftware bekend is. Dit wordt momenteel gebruikt t.b.v. klokken op basis van de software van Identysoft.
Alternatief kloknummer Standaard geldt het personeelsnummer als kloknummer, is het wenselijk om een afwijkend nummer aan te houden ter gemak van de medewerker, dan vul je deze hier in. Wanneer dit veld gevuld is, is alleen dit het kloknummer van de medewerker. Indien zowel het personeelsnummer als het alternatief kloknummer onbekend zijn dan kan de medewerker niet inklokken.
Pincode De pincode die in gebruik is wanneer iemand staat ingesteld als klokmanager. Maak je hier gebruik van? Klik dan op “Genereer pincode” om een pincode te genereren en te tonen in het veld “Pincode”.
Uitgeleend bij Indien een medewerker op verschillende afdelingen werkt kan je hier een tijdelijke afdeling toevoegen, dit zorgt er voor dat de medewerker tevens op die afdeling zichtbaar wordt in de urenregistratie en het rooster.

 

Urenregistratie instellingen inclusief afsluitdatum aanpassen #

Wil je de instellingen t.b.v. de urenregistratie en/of de afsluitdatum aanpassen? In dit artikel lichten we toe hoe en waar je dit kan doen. Zo is de urenregistratie altijd klaar voor optimaal gebruik!

Pagina: Inrichting → Uren → Urenregistratie → Instellingen

Algemene toelichting #

Voor het gebruik van de urenregistratie is het mogelijk om per organisatie diverse instellingen aan te passen die de manier van registreren beïnvloeden. Op dit moment zijn er 7 instellingen per organisatie;

  • Afsluitdatum urenregistratie
    De hier ingevoerde datum bepaalt t/m wanneer de urenregistratie niet meer bewerkt kan worden. Staat hier 31-08-2021? Dan kan er pas vanaf 01-09-2021 weer worden geregistreerd, de hiervoor ingevoerde uren staan vast.
  • 31 dagen per persoon
    Deze optie heeft effect op de urenregistratie per persoon. De weergave van dagen wijzigt naar per maand in plaats van per week.
  • Verberg eindtijd bij roosters
    Bij het publiceren van roosters wordt alleen de begintijd getoond, de geroosterde eindtijd is hierna voor de medewerker onzichtbaar.
  • Urenregistratie fiatteren
    Wanneer deze optie is ingeschakeld dienen alle geregistreerde uren gefiatteerd te worden.
  • Pauzeinstellingtijden aanpasbaar
    Wanneer er voor de organisatie een vaste pauze-instelling geldt, dan zorgt deze optie ervoor dat deze pauze tijden alsnog te wijzigen zijn. Normaal is dit niet het geval.
  • Verbied overlappende uren
    Als deze optie aan staat is het onmogelijk om overlappende uren te registreren.
  • Verbied uren zonder geldig contract
    Als deze optie aan staat is het onmogelijk om uren te registreren zonder geldig contract.

 

Afsluitdatum urenregistratie aanpassen #

  1. Navigeer naar de pagina Inrichting > Uren > Urenregistratie > Instellingen
  2. Zoek de gewenste organisatie op
  3. Pas de Afsluitdatum urenregistratie aan
  4. Druk op Opslaan om de aangepaste instellingen op te slaan

 

Let op! Indien je uren invoert in een al afgesloten periode dien je rekening te houden met het feit of die periode al is uitbetaald. Voer je bijvoorbeeld uren in voor een oproepkracht, dan kan de medewerker betaalde uren mislopen indien deze worden geregistreerd na uitbetaling. Het na een uitbetaling registreren van uren in het verleden is dus alleen zonder verdere afstemming geoorloofd voor vaste medewerkers. Doe je dit toch voor een oproepkracht? Dan moet je dit tevens melden bij de salarisdienstverlener zodat ze deze uren alsnog uit kunnen betalen.

Inhoudsopgave
  • Automatisch fiatteren en sluiten
  • Wat stel ik precies in?
  • Waarom stel ik dit in?
  • Mijn organisatie klokt wel, heb ik dit dan nodig?
  • Kan ik ergens zien dat de registratie automatisch gefiatteerd en gesloten is?
  • Urenregistratie instellingen per medewerker
  • Algemene toelichting
  • Legenda
  • Urenregistratie instellingen inclusief afsluitdatum aanpassen
  • Algemene toelichting
  • Afsluitdatum urenregistratie aanpassen

Deel dit artikel:

  • Facebook
  • LinkedIn

Was dit nuttig?

  • Blij
  • Normaal
  • Verdrietig

Handige links
  • Inschrijven nieuwsbrief
  • Contact
    Contactinformatie

    Baron de Coubertinlaan 6 unit 11
    2719 EL Zoetermeer
    Zuid-Holland

    +31 (0) 10 218 98 66
    info@staff.nl

    Copyright 2025 © Staff Support B.V.
    • Home
    • Artikelen
      • Before you start
      • Communicatie en informatie
      • Personeel en organisatie
      • Planning en uren
      • Financieel
      • Relatiebeheer
      • Prestatie
      • Koppelingen
      • Beheer
    • Releases
    • Veiligheid
    • Contact