Skip to content
Staff HelpStaff Help
  • Home
  • Artikelen
  • Veiligheid
  • Opleiding
  • Contact
  • Meldingen

Klokken

11
  • Protected: Klokken overzicht
  • Klokken: Evaluatie
  • Kloktijden importeren vanuit de SNL kassa
  • Klokken: status en evaluatie
  • Klokken: in- en uitklokken
  • Klokken met een Datafox terminal (vingerscan)
  • Klokken Inrichting
  • Klokken voor medewerkers
  • Evalueren en goedkeuren van kloktijden
  • Inrichten klokken
  • Ik wil beginnen met klokken

Before you start

8
  • 1. Hoe log ik in?
  • 2. Tweestap (2FA) authenticatie methode
  • 3. Leer navigeren binnen het platform
  • 4. Notificaties en berichtencentrum
  • 5. Bekijk mijn Profiel
  • 6. Haal het maximale uit je dashboard (In ontwikkeling)
  • 7. Stel je favorieten in
  • 8. De Staff Workforce App verkennen

Planning

31
  • Koppeling: Temper
  • Aanmaken nieuwe dienst
  • Protected: Prestatie KPI’s toevoegen aan rooster (458971)
  • Planning dashboard
  • Rooster vullen over een langere periode
  • Roosteren Flex
  • Diensten ruilen beheren
  • Diensten ruilen met collega’s
  • Slaapdiensten
  • Rusttijden instelling minimaal onafgebroken rust
  • Roostersjablonen inrichten
  • Rooster kopiëren naar de urenregistratie
  • Roostergroepen
  • Roosteren van regiokrachten
  • Plannen: het rooster maken
  • Roosterdiensten invulling
  • Rooster kopiëren over een periode
  • Rooster Automaat (drukte) !! Onder voorbehoud !!
  • Rooster Automaat (diensten)
  • Plannen Expert
  • Mijn rooster
  • Inzoomen rooster
  • Inschrijven op diensten (open diensten)
  • Dienstenrooster maken
  • Diensten-roosteren Flex
  • Diensten inrichten
  • 4-weken rooster
  • Rusttijden instelling minimaal onafgebroken rust
  • Rooster verwijderen over een langere periode
  • Rooster kopiëren over een langere periode
  • Rooster kopiëren naar de volgende week

Beschikbaarheid

8
  • Mijn beschikbaarheid opgeven
  • Mijn beschikbaarheid opgeven over een periode
  • Opgegeven beschikbaarheid van mijn medewerkers vastzetten voor een week
  • Bericht sturen naar medewerkers van een afdeling via de beschikbaarheid
  • Dagoverzicht – Overzicht van de opgegeven beschikbaarheid per dag genereren
  • Weekoverzicht – Overzicht van de opgegeven beschikbaarheid per week genereren
  • Managen op welke dagen en tijden beschikbaarheid kan worden opgegeven
  • Beschikbaarheid

Verlof

24
  • Verlofuren opnieuw verstrekken
  • Collectief – startwaarden
  • Collectief – verstrekken
  • Collectief – overnemen
  • Collectief – Toekennen VAK en ATV aan oproepkrachten
  • Verlofuren opnieuw verstrekken
  • Verlofmanager aanpassen
  • Verjaringsoverzicht
  • De verlofmodule inrichten
  • Voorbeeldberekening verloftoekenning (in een gebroken maand)
  • Verlof Totaal (beta)
  • Praktijkvoorbeeld – contractwijziging
  • Vakantie jaaroverzicht
  • Verlof aanvragen
  • Verlof inrichting en periode blokkeren
  • Uitbetalen TVT
  • Uitbetalen TVT (Collectieve TVT ingreep)
  • Verlofstatus uitgebreid (Saldo overzicht)
  • Additioneel verlof (extra verlofuren)
  • Vakantie aanvraag goedkeuren
  • Verlof landingspagina
  • Verlof – Wettelijk en bovenwettelijk nader toegelicht
  • Werken met Min-Maxers
  • Ingrepen

Dashboards

2
  • Dashboard overall
  • Protected: Instellingen

Loketten

6
  • Loketten, loketsjablonen en batchbewerking
  • Mijn loket
  • Werkgever loket
  • Manager loket
  • Medewerker loket
  • Buienradar widget

Agenda

1
  • Mijn agenda (BETA)

Rapporten

19
  • Mijn Rapporten (abonneren op raadplegen rapportages)
  • Gemiddelde besteding
  • Adressenlijst
  • Rapport: Uren totaal per afdeling inclusief saldi en ATW
  • Rapport: Uren totaal per medewerker inclusief saldi en ATW
  • Projectrapportage, incl. kosten, omschrijving en resultaat
  • Rapporten >1.0 How to start?
    • Raadplegen rapportages
    • Totaal overzicht alle Raadplegen Rapporten
  • Rapporten >2.1 App: Rapporten: Totaal
    • Facturatie Totaal
    • Gebruiker Totaal
    • Verlof Totaal (beta)
    • Omzet Totaal
    • Kantoorkas totaal
    • Bonus Totaal
    • Artikelen overzicht
    • Personeel Totaal
    • Uren Totaal
    • Exporteren gegevens uit Staff
  • Rapporten >3.1 Extensie: Maatwerk rapport
    • Protected: Maatwerk verloningsrapportage TCK on Tour

Organisatie

2
  • Instellen algemene systeem CAO voor hospitality
  • FAQ: Hoe werken de (verjaardag)notificaties die af gaan naar de leidinggevende?

Verzuim

3
  • Verzuim: ziek- en beter melden
  • Overzicht verzuim
  • Vakantiekaart en verzuimkaart

Artikelen

7
  • Artikelen
  • Artikelen overzicht
  • Artikel toevoegen
  • Artikel wijzigen
  • Artikel inleveren
  • Medewerker(s) aan een artikel toewijzen
  • Artikel aan medewerker toewijzen

Bestanden

2
  • Bestanden
  • Ontbrekende stukken

Bonus

5
  • Bonus
  • Bonus verwerken
  • Bonus Totaal
  • Widget: Behaalde en maximale bonus
  • Bonus op basis van omzet

Declaraties

2
  • Declaraties
  • Module: Declaraties

Personeel

77
  • Kwaliteit: Cursussen
  • HR Cockpit
  • HR Cockpit – Verloop
  • Jubilea
  • Kwaliteit: Functioneren & Evaluaties
  • Vaardigheden beheren
  • Boodschap voor personeelszaken
  • Communicatie met PZ
  • Nieuwsberichten plaatsen
  • Salaris informatie
  • Bibliotheek onderhouden
  • Medewerkerkaart
  • Functies beheren
  • Welkomstmail opnieuw versturen
  • Personeel >Functionaliteit: Dienstverband
    • Dienstverbanden en contracten toevoegen / aanpassen / verwijderen
    • Medewerker met een 2e dienstverband / contract invoeren
    • Contract wijzigen/verlengen
    • Praktijkvoorbeeld – contractwijziging
    • Salarissen – Salaris wijzigen
    • Functie wijzigen
    • Loonheffingskorting aanpassen
    • Werkschema
    • Extra Reiskosten
    • Hoe pas ik de begindatum van een medewerker aan?
    • Overgang naar andere organisatie
    • FAQ: Wat te doen bij fout in overgang naar andere organisatie
    • Medewerker uit dienst melden
    • Medewerker per ongeluk uit dienst (herstellen)
    • Medewerker opnieuw in dienst nemen
    • Afdeling aanpassen
    • Jubileum berekening
    • Vakkrachten
    • Uniek personeelsnummer instelling
    • Lage WW-Premie
    • Werken met Min-Maxers
    • Standaard MaxCC CAO rekenregels toelichting
  • Personeel >Functionaliteit: Personalia
    • Jubileum berekening
    • Medewerker toevoegen / aanpassen
    • Batch mutaties (medewerkers verwijderen)
    • Mailadres wijzigen
    • Aanpassen stamgegevens van een medewerker
    • Communicatiemiddelen
    • Adres
    • Adressenlijst
    • Adreswijziging
    • Medewerker ingevoerd op de verkeerde organisatie
    • Medewerker verwijderen
    • Personalia wijzigen
    • Smoelenboek
    • Telefoon- en adressenlijst
    • Functies beheren
    • Uitzendkracht toevoegen
    • Connexie medewerker importeren in Staff
    • Nieuwe medewerker
  • Personeel >Functionaliteit: Salaris
    • Loonheffingskorting aanpassen
    • Wijziging kostprijs medewerker bij wijzigen van salaris “inclusief” naar “direct uitkeren”
    • Dienstverbanden en contracten toevoegen / aanpassen / verwijderen
    • Salariscommunicatie indienen
    • Gratis Maaltijd registratie
    • Voorschot
    • Exporteren en importeren doorbelastingstarieven
    • Collectieve salarisverhoging doorvoeren
    • Salarissen – Salaris wijzigen
    • Loonhuis invoeren
  • Personeel >Functionaliteit: Documenten / Salarisstroken
    • Correspondentie (Mergen)
    • Overzicht van filetypes per pagina
    • Contracten en afspraken
    • Door medewerkers standaard inzichtelijke documenten
    • Salarisstroken en jaaropgaven
    • Bestanden Totaal
    • Documenten Uploaden
    • Aanmaken merge sjablonen
  • Personeel >Functionaliteit: Kostprijs
    • Wijziging kostprijs medewerker bij wijzigen van salaris “inclusief” naar “direct uitkeren”
    • Medewerker uurkosten (kostprijs)
  • Personeel >How to start?
    • Wachtwoord resetten
    • Dienstverbanden en contracten toevoegen / aanpassen / verwijderen
    • Aanpassen stamgegevens van een medewerker

Uren

41
  • Uren Overzicht
  • Urenregistratie per periode
  • Protected: 457405: Uren sluiten geeft deze meteen automatisch status goedgekeurd (gefiatteerd)
  • Protected: Uren invoeren per afdeling
  • Overzicht Uren
  • Activiteiten beheren
  • Uren evaluatie
  • Urenregistratie instellingen inclusief afsluitdatum aanpassen
  • Verloningsrapportage
  • Uren Totaal
  • Uren >Functionaliteit: Registratie
    • Inrichting urenregistratie
    • Urenregistratie op afdelingsniveau
    • Feestdagen registreren
    • Mijn uren
    • Hoe kom ik af van standaard dubbele regels in de urenregistratie?
    • Uren registreren voor jongeren onder de 16
    • Uren registreren over een langere periode
    • Medewerkers inlenen/uitlenen
    • Activiteitenmatrix
    • Inzoomen Urenregistratie
    • Nachttoeslag
    • Rapport MIN-MAX
    • Rooster kopiëren naar de urenregistratie
    • Collectieve TVT-ingrepen
    • TVT-uren
    • Urenregistratie fiatteren
    • Verwerken extra TVT op feestdagen
    • Urenregistratie instellingen per medewerker
    • Extra Reiskosten
    • Uren invoeren per afdeling
    • Urenregistratie
    • Urenregistratie persoonsniveau
  • Uren >Functionaliteit: Fiatteren
    • Evalueren en goedkeuren van kloktijden
    • Uren bekijken
    • Automatisch fiatteren en sluiten van urenregistratie
  • Uren >Functionaliteit: Grenswaarden
    • Grenswaarden per afdeling tbv facturatie & sturing
    • Uren normen
  • Uren >Functionaliteit: Spaaruren
    • Afrondingsverschil bij aanvragen en goedkeuren verlof spaaruren medewerkers
    • Seniorenregeling met spaaruren
    • Introductiepagina Spaaruren
  • Uren >Functionaliteit: Consultancy
    • Consultancy urenregistratie

Omzet

24
  • Protected: Omzet overzicht (399274)
  • Omzetprognose
  • Omzet ontwikkeling
  • Gemiddelde besteding
  • Omzet budget
  • Omzet Totaal
  • Grootboekrekeningnummer betaalwijze wijzigen (per datum)
  • Omzet >How to start?
    • Omzet registreren
    • Omzetregistratie inrichting aanpassen
    • Aanmaken grootboekrekeningnummer
    • Grootboekrekeningnummer betaalwijze wijzigen met terugwerkende kracht
    • Grootboekrekeningnummer koppelen aan bestaande klantspecifieke betaalwijze
    • Grootboekrekeningnummer koppelen aan bestaande algemene (MaxCC) betaalwijze
    • Klantspecifieke betaalwijze aanmaken
    • Omzetgroep aanmaken
    • Omzetregistratie
    • Omzet invoeren (uitgebreide toelichting)
  • Omzet >2.1 App: Omzet
    • Omzetregistratie import logs verwijderen
    • Omzetgroep/betaalwijze toevoegen aan kassa
    • Uitlezen registratie cockpit
    • Omzet invoeren (uitgebreide toelichting)
  • Omzet >3.1 Extensie: Kantoorkas
    • Kantoorkas totaal
    • Kantoorkas automatisch overnemen bij jaarovergang
  • Omzet >3.2 Extensie: Automaten
    • Automaatregistratie

Relaties

11
  • Contactpersoon Totaal
  • Relaties >1.0 How to start?
    • Nieuwe relatie aanmaken
    • Basisgegevens relatie beheren
    • Facturatiegegevens relatie beheren
    • Landingspagina Relatie (vroege toegang)
    • Relatie Totaal
  • Relaties >2.1 App: Stamdata
    • Aan contractant gekoppelde relatie wijzigen
    • Leverancier toevoegen
    • Bedrijfslogo uploaden voor een relatie
    • Contactpersoon verbergen
  • Relaties >3.1 Extensie: Contracten
    • Aan contractant gekoppelde relatie wijzigen

Facturatie

21
  • Facturatie van geregistreerde uren
  • Protected: Overzicht (420973)
  • Aanmaken conceptfactuur obv factuurregels
  • Aanmaken losse conceptfactuur (BETA)
  • Facturatie > 1.0 How to start?
    • Facturatie
  • Facturatie > 2.1 App: Facturen:Totaal
    • Facturatie Totaal
  • Facturatie > 2.2 App: Facturen:Debiteuren
    • Herinneringen en creditnota’s versturen
    • Facturatie inrichting en configuratie
    • Facturen
    • Factureren
    • Factureren debiteuren
    • Facturatie
    • Inrichten losse conceptfactuur (BETA)
  • Facturatie > 2.3 App: Facturen: Taken
    • Herinneringen en creditnota’s versturen
    • Foutieve factuur verwijderen of crediteren
    • Taakfacturatie inrichten
    • Taakfacturatie
  • Facturatie > 2.4 App: Facturen:Abonnementen
    • Herinneringen en creditnota’s versturen
    • Aan contractant gekoppelde relatie wijzigen
    • Foutieve factuur verwijderen of crediteren
    • Abonnementsfacturatie

Prestatie

38
  • Protected: Overzicht Prestatie (420971)
  • Prestatie >1.0 How to start?
    • Arbeidsproductiviteit instellingen
    • Dag naar uren omrekening
    • Prestatiegroep
    • Administratiegroepen inrichten
  • Prestatie >2.1 App: Arbeidsproductiviteit
    • APG Verschillen
    • Arbeidsproductiviteit
    • Arbeidsproductiviteit instellingen
    • Omzetgroep toevoegen aan arbeidsproductiviteit instellingen
    • APG target bepalen / aanpassen
    • Bezettingsgraad
    • Personeel budget instellingen
    • Regio-prestatie
    • Activiteit toevoegen aan arbeidsproductiviteit instellingen
    • Locatiebudgetsheet
    • Widget Omzet vs Uren (arbeidsproductiviteit)
  • Prestatie >2.2 App: Registratiecockpit
    • Registratie prestatie
    • Rooster status
    • Registratie cockpit
  • Prestatie >2.3 App: Brutowinst
    • Brutowinstmarge
    • Brutowinstmarge instellingen
    • Inkoop budget (targets)
    • Widget brutowinstmarge
    • Brutowinstmarge: Target aanpassen
    • Protected: Inkoop overzicht (420969)
    • Inkoopruimte
    • Locatiebudgetsheet
  • Prestatie >2.4 App: Resultaat
    • Budget Jaarverdeling
    • Omzet ontwikkeling
    • Omzet prestatie
    • Regio-prestatie
    • Locatiebudgetsheet
    • Omzet budget
    • Resultaat
  • Prestatie >2.5 App: Regioprestatie
    • Regio-prestatie omzet
    • Regio-prestatie AP
    • Locatiebudgetsheet
    • Regio-prestatie resultaat

Taken

6
  • Taken >2.1 App: Taken
    • Aan contractant gekoppelde relatie wijzigen
    • Supporttaken raadplegen
    • Boodschap voor personeelszaken
    • Snelinvoer Supportaak
    • Taken
    • Taken Overzicht

Projecten

3
  • Projecten kopiëren
  • Projectrapportage, incl. kosten, omschrijving en resultaat
  • Projecten Totaal

Inkoop

9
  • Inkopen importeren (koppeling Sligro)
  • Protected: Sligro koppeling (Technische handleiding)
  • Inkoop koppeling (Sligro, Delegate, Kovit)
  • Inkoop >2.1 App: Inkoop registratie
    • Contante inkopen registreren
    • Externe doorleveringen
    • Inkoopgroep
    • Inkoopregistratie
    • Inkoop Totaal
  • Inkoop >3.1 Extensie: Doorleveringen
    • Inkoopregistratie

Koppelingen

23
  • Koppeling: Nmbrs
  • Koppeling: Temper
  • Protected: MEWS omzetprognose inrichting
  • MEWS omzetprognose
  • Countler (omzet)
  • Inkopen importeren (koppeling Sligro)
  • De Aanwezigheid-Module i.c.m. Datafox
  • Exporteren uren naar Connexie
  • Koppeling: NMBRS
    • Toekomstige medewerkers invoeren Nmbrs
    • Nmbrs account aanmaken voor koppeling met Staff
    • Nmbrs: Handmatig stroken importeren
    • Uren export inrichten en testen voor Loket.nl en NMBRS
    • Slaapdiensten en de verwerking hiervan in Nmbrs
    • Nmbrs koppeling – Wat moet ik doen als klant?
  • Koppeling Loket.nl
    • Troubleshooten AFAS / Loket.nl missende medewerker
    • Troubleshooten AFAS / Loket.nl uit dienst datum niet verwerkt
    • Uren export inrichten en testen voor Loket.nl en NMBRS
  • Koppeling AFAS
    • AFAS Voorbeeld medewerkers
    • Troubleshooten AFAS / Loket.nl missende medewerker
    • Troubleshooten AFAS / Loket.nl uit dienst datum niet verwerkt
    • AFAS automaten omzet importeren
  • Koppeling SNL: Kloktijden
    • Kloktijden importeren vanuit de SNL kassa
  • Koppeling SD Worx
    • SD Worx koppeling

Administraties

1
  • Administraties deactiveren

Uren >Uren 2.0

40
  • Activiteiten legenda
  • Introductiepagina Spaaruren
  • Uren >Rapporteren Uren 2.0
    • Mijn uren
    • Inzoomen Urenregistratie
    • Rapport MIN-MAX
    • TVT-uren
    • Uren bekijken
    • Protected: Raadplegen: Appèl Overzicht Personeelskosten
    • Rapport: Uren totaal per afdeling inclusief saldi en ATW
    • Rapport: Uren totaal per medewerker inclusief saldi en ATW
    • Uren Totaal
    • Verloningsrapportage
  • Uren >Inrichting Uren 2.0
    • Medewerkers inlenen/uitlenen
    • Activiteitenmatrix
    • Inrichting urenregistratie
    • Seniorenregeling met spaaruren
    • Urenregistratie instellingen inclusief afsluitdatum aanpassen
    • Instellingen (Uren)
    • Grenswaarden per afdeling tbv facturatie & sturing
    • Niet tijdgebonden activiteiten t.b.v. de urenregistratie/rooster
    • Urenregistratie instellingen per medewerker
    • Uren normen
  • Uren >Registreren Uren 2.0
    • Urenregistratie op afdelingsniveau
    • Feestdagen registreren
    • Uren registreren voor jongeren onder de 16
    • Uren registreren over een langere periode
    • Nachttoeslag
    • Rooster kopiëren naar de urenregistratie
    • Collectieve TVT-ingrepen
    • Urenregistratie fiatteren
    • Niet tijdgebonden activiteiten t.b.v. de urenregistratie/rooster
    • Consultancy urenregistratie
    • Uren Overzicht
    • Urenregistratie per periode
    • Extra Reiskosten
    • Urenregistratie
    • Urenregistratie persoonsniveau
  • Uren >Veelgestelde vragen Uren 2.0
    • Hoe kom ik af van standaard dubbele regels in de urenregistratie?
    • Afrondingsverschil bij aanvragen en goedkeuren verlof spaaruren medewerkers
    • Verwerken extra TVT op feestdagen

Overig

37
  • Wachtwoordbeleid
  • Uitschakelen scrollen na verversen in Chrome
  • Protected: YoungOnes koppeling
  • Logo aanpassen
  • Ik kan geen gebruiker aanmaken
  • Achteraf gebruikers aanmaken
  • Gebruiker aanmaken tijdens invoeren personeelslid
  • Aanmaken afdeling
  • Organisatiestructuur inrichten
  • Administratie Totaal
  • Locatie toevoegen d.m.v. kopiëren
  • Rol aanmaken voor een afdeling, regio of organisatie.
  • Aanmaken regio
  • Administratiegroepen toekennen en verwijderen
  • Gebruikersbeheer – Landingspage
  • Administratie toekennen en verwijderen
  • Rollen toekennen en verwijderen
  • Gebruikersgroepen toekennen en verwijderen
  • Tijdelijke gebruikersvervanging
  • Gebruikers overnemen
  • Gebruikersaccount deactiveren
  • Wachtwoord handmatig aanpassen voor een gebruiker
  • Uitgaande email voor een gebruiker blokkeren
  • Gebruikersnaam en gebruikers-email wijzigen
  • Privé artikelen
  • Inrichting exporteren/importeren
  • SMTP Server voor uitgaande mail instellen
  • Rolmatrix
  • Rechten
  • Raadplegen Rechten
  • Paginarechten
  • Gebruikersgroepen
  • Gebruiker overnemen
  • Feestdagen in de looncomponenten export Unit 4
  • Excel bestanden kunnen niet worden geopend
  • Ik krijg de melding “Uw login is gedeactiveerd”
  • Hoe vind ik inactieve / verborgen items zoals uit dienst medewerkers en oude locaties?

Mobiliteit

1
  • Mobiliteit

Personeelsmanager

1
  • Sollicitaties
    • Sollicitaties
View Categories
  • Home
  • Artikelen
  • Koppelingen
  • Koppeling Loket.nl
  • Uren export inrichten en testen voor Loket.nl en NMBRS

Uren export inrichten en testen voor Loket.nl en NMBRS

7 min leestijd

Wil jij ook gebruik maken van een uren export die alle benodigde gegevens voor een loonrun direct in het salarispakket plaatst? In dit artikel lichten we toe hoe je dit zelf kunt configureren en met je salarisadministrateur kan gaan testen. Zo ben je snel in staat om dit in te zetten voor jouw organisatie, veel tijd te winnen en fouten te voorkomen! 

Pagina 1: Inrichting → Uren → Activiteitcodes
Pagina 2: (Organisatie) Aan-afwezigheid → Uren → Exports → NMBRS
Pagina 3: (Organisatie) Aan-afwezigheid → Uren → Exports → Loket.nl

Algemene info #

Dit kan je toepassen als je gebruikt maakt van de koppeling met NMBRS, Loket.nl en AFAS (alleen in overleg met Staff). Deze pagina beschrijft de inrichting voor de pakketten NMBRS en Loket.nl.

Om de uren uit export uit Staff op de juiste plek in het beoogde salarispakket terecht te laten komen, dienen de activiteiten waarop de uren geboekt zijn voorzien te worden van de juiste codes. Deze codes zijn bekend bij de salarisadministrateurs en kan je zelf in Staff inrichten. Hierbij kan je ook onderscheid maken tussen het type medewerkers (oproep, parttime of vaste medewerker).

Stem dus heel goed af welke code in welke situatie toegepast moet worden voordat je wat gaat inrichten en testen. Het inrichten gebeurd op de pagina Inrichting → Uren → Activiteitcodes.

Als dit is ingericht zullen wij op de pagina’s Exports → NMBRS en Exports → Loket.nl de gegevens dusdanig tonen, voorzien van de juiste codes. Dit doen we zodat jullie nog eens kunnen controleren alvorens het te importeren in het salarispakket.

Dit importeren gebeurd rechtstreeks in het salarispakket, dit is reeds op een technisch niveau afgestemd tussen onze ontwikkelaars en die van de respectievelijke pakketten. Het gebeurd op de achtergrond dus daar valt in Staff niet veel aan te zien. Mogelijk dat er binnen jouw organisatie en bij jouw salarisdienstverlener unieke situaties gelden, die zorgen voor een afwijkende manier van importeren of aanleveren. Deze manieren van importeren zal je dan altijd goed moeten omschrijven en met Staff bespreken om vast te stellen wat de mogelijkheden hiervoor zijn.

Stappenplan #

Let op! Om de export te kunnen draaien moet altijd de opvolgende periode ook al zijn ingericht. Wil je 2023 m12 uitdraaien? Dan moet periode 2024 m01 ook al beschikbaar zijn. Is deze niet beschikbaar? Dan zal de export leeg blijven bij het opvragen van 2023 m12.

  1. Stem met je salarisadministrateur af op welke codes zij de uren aangeleverd willen krijgen
    1. Maak onderscheid in de types medewerkers
      1. Iedere type medewerker kan ervoor zorgen dat er een aparte codelijst ingericht moet worden indien hier aparte codes voor gelden!
    2. Maak onderscheid in de productieve uren (gewerkte uren) en imporductieve activiteiten ( alle verlof en verzuim soorten)
    3. Zorg dat je samen helder hebt wanneer welke activiteit toegepast wordt en moet gaan worden
      TIP! Stuur de codelijst(en) zoals getoond op de pagina Inrichting → Uren → Activiteitcodes voor jouw salarispakket naar de salarisadministrateur om in te vullen.

      1. Dit kan met de export naar Excel button onderaan deze lijst.
      2. Heb je onvoldoende of onjuiste codelijsten? Neem dan contact op met Staff. Wij zullen deze na overleg indien nodig extra aanmaken.
        LET OP! Alle activiteiten waar uren op worden geboekt moeten een activiteitcode hebben. Is deze niet ingericht voor een activiteit waar op is geregistreerd? Dan zullen die uren (en toeslagen) niet worden getoond in de export.
  2. Zorg ervoor dat je de door de salarisadministrateur aangeleverde codes hebt ingericht op de juiste codelijst (zie Codelijst inrichten).
  3. Stel samen met je salarisadministrateur een test plan op, die de dagelijkse operatie en daadwerkelijke operatie niet in de weg zit.
    1. Het opvoeren van testmedewerkers op een incourante afdeling kan hierbij goed helpen.
    2. Iedere activiteit en ORT- en OWT-code dient apart ingevoerd te worden en te worden vergeleken met de output om er zeker van te zijn dat alles goed doorkomt.
    3. De export die dan gegenereerd wordt met die test data zal ook als test ingelezen moeten worden in het salarispakket. Dit doe je om te kunnen bepalen of die functionaliteit ook daadwerkelijk werkt.
    4. Na dit “droogtesten” zal er ook een test gedaan moeten worden met actuele data.
      TIP! Hierbij is het wellicht handig om alleen de export file te genereren en NIET de upload in het salarispakket daadwerkelijk te doen.

Codelijst inrichten #

Pagina: Inrichting → Uren → Activiteitcodes
Benodigde rol: Uren: Activiteitcodes

  1. Ga naar de pagina Inrichting → Uren → Activiteitcodes  
  2. Selecteer de juiste codelijst en klik op Ververs codelijst om de gewenste lijst op te halen
  3. Voer in het Veld ‘Code’  de met je salarisadministrateur afgestemde code in
    Let op! Binnen NMBRS kan het zijn dat enkele codes negatief opgevoerd moeten worden. Zet hiervoor het vinkje in de box ‘Negatief’ aan, aan het einde van de regel.
  4. Sla deze lijst op
  5. Herhaal deze stappen voor iedere codelijst die jij nodig hebt

Let op! Iedere activiteit waar uren op worden geregistreerd moet worden voorzien van een activiteitcode. Is dit niet het geval? Dan zal je in de export “–code onbekend–” te zien krijgen onder de activiteit als indicatie dat je deze nog moet inrichten. Zie onderstaand voorbeeld. Het spreekt voor zich dat het niet mogelijk is de gegevens te importeren indien er activiteiten tussen staan zonder activiteitcode.

Testen #

Pagina 1: (Organisatie) Aan-afwezigheid → Uren → Exports → NMBRS
Pagina 2: (Organisatie) Aan-afwezigheid → Uren → Exports → Loket.nl
Benodigde rol: Nmbrs uren exporteur of Exports: Loket.nl 

Doorloop nu de stappen van het testplan dat je hebt opgesteld met de salarisadministrateur om ervoor te zorgen dat alle codes in de export naar voren komen en de import succesvol kan worden uitgevoerd. Exporteren naar salarispakketten NMBRS en Loket.nl

Loket.nl #

Op de export pagina genereer je het .csv bestand dat bedoeld is om te importeren in Loket.nl. Dit betreft de import Variabele Gegevens in Loket.

Hoe werkt dit? #

Staff is de bron van urenregistratie en bevat gegevens over de gewerkte uren, dagen, uren ziek en vakantie, etc. Ook berekent Staff op basis van de toeslagtabellen het aantal uren dat in aanmerking komt voor toeslag. Dit betreft Overwerktoeslag en Onregelmatigheidstoeslag.

Waar je nu naar kijkt geeft overzicht over de uren geregistreerd door medewerkers met een dienstverband binnen de geselecteerde organisatie. Met een druk op de knop ‘Exporteer als CSV’ kun je het .csv bestand downloaden naar jouw computer. Het bestand kun je vervolgens handmatig importeren in de software van Loket.nl.

Welke gegevens worden er gebruikt? #

  • Nummer salarisadmin, Personeelsnummer, Personeelsnr. Verloning, Naam personeelslid en Ploegnummer. Deze gegevens worden via de medewerker koppeling opgehaald uit Loket.nl en worden in Staff opgeslagen binnen de personeel dienstverbandgegevens. Deze kunnen bij uitzondering in Staff aangepast worden op pagina (Persoon) Algemeen > Dienstverband > Stam.
  • De kolommen Uren (gewerkt, vakantie, ziek etc.) hebben een componentnummer in Loket.nl, dit nummer moet ook in Staff zijn ingevoerd op pagina Inrichting > Uren > Urenregistratie > Activiteitcodes. De code voor Dagen gewerkt (SV-dagen) is standaard ‘181’.
  • De kolommen ORT- en OWT toeslag hebben ook een componentnummer in Loket.nl en dit nummer moet in Staff bestaan in de respectieve toeslagtabellen gekoppeld aan de CAO-rekenregels.

Handig om te weten! #

  • Geeft Loket.nl een fout bij het importeren van het bestand? Controleer dan de inhoud van het .csv bestand op de aanwezigheid van alfanumerieke tekens na de eerste regel. Alleen in de bovenste regel kunnen letters voorkomen, in de rest van het bestand is dit niet toegestaan.

NMBRS #

Versie 2022.06

  • Toegevoegd zijn filters ‘Vaste medewerkers’, ‘Oproep medewerkers’ en ‘Parttime medewerkers’.
  • Toegevoegd zijn filters ‘Export periode +1’ en ‘Export alleen toeslagen’

Deze aanpassingen zijn gedaan om de export naar Nmbrs meer flexibel te maken. De exporteur heeft hiermee o.a. de mogelijkheid om de vaste- en parttime medewerkers afzonderlijk van de oproepmedewerkers te exporteren. En zodoende ook voor de vaste- en parttime medewerkers alleen de toeslagen te exporteren, waar voor oproepkrachten zowel uren én toeslagen geëxporteerd moeten worden.

Omdat filter ‘Export periode +1’ ingebouwd is in dit rapport, is deze optie bij Organisatie: Stam > Koppeling-informatie verwijderd.

Versie 2022.03

  • Aangepast is de radiobutton ‘Productieve uren’, deze is hernoemd naar ‘Uren’ en de export bevat zowel productieve- als improductieve activiteiten.
  • Vanuit ontwikkeling 395242 is het nu mogelijk om in te stellen of uren negatief in deze export getoond worden. De instelling hiervan doe je op pagina Inrichting>Uren>Urenregistratie>Activiteitcodes.

Versie 2021.07

Op deze pagina exporteer je uren en looncomponenten vanuit Staff naar Nmbrs. Hierbij wordt gebruik gemaakt van de Nmbrs API. De instellingen hiervan doe je op pagina Inrichting > Koppelingen en Organisatie > Stam.

Op deze pagina bestaat ook het vinkje ‘Export periode +1’, wanneer ingeschakeld zullen alle waardes met een periode +1 naar Nmbrs geëxporteerd worden.  Voorbeeld: je kiest hier periode 2021 m04, dan worden de looncomponenten naar periode 5 in Nmbrs verstuurd.

Kolom Omschrijving
Personeelsnummer Staff personeelsnummer
ExternalId ID van de medewerker in Nmbrs. Geimporteerd uit Nmbrs, vastgelegd in Staff op Dienstverband > Stam.
Jaar Jaar
Periode Periode in Nmbrs
Code Looncode Nmbrs (voor inrichting in Staff zie: Inrichting > Uren > Urenregistratie > Activiteitcodes)
Aantal Aantal uren of looncomponenten
Kostenplaats Afdelingscode2 in Staff (niet verplicht, alleen als Nmbrs met kostenplaatsen is ingericht)
Oproep Medewerker in Nmbrs oproep Ja of Nee
Dagen Aantal dagen geregistreerd
id Volgnummer van deze export

Troubleshooting #

Toont de export in Staff geen gegevens? Controleer dan of de volgende periode wel in het systeem is aangemaakt. Dus als je een export wil maken van periode 2023m12 dan moet periode 2024m01 ook in het systeem bestaan.

TIPS: #

  • Het inrichten van deze codelijsten t.b.v. de exports moet uiteraard zeer zorgvuldig gebeuren. Helaas kan Staff hierin weinig betekenen, anders dan een doorgeefluik te zijn tussen de afdeling HR en de salarisadministrateur. Staff kiest er dan ook bewust voor om deze rol niet te vervullen. Indien er ondersteuning gewenst is op andere vlakken binnen dit proces kunnen wij hier uiteraard wel bij assisteren. Denk hierbij aan een testomgeving klaarzetten of ondersteunen hoe de juiste invoer gedaan moet worden om alles getest te krijgen. Als het om andere redenen wenselijk is dat Staff hier wel de lead in neemt, dan zal dat in overleg met de project- of accountmanager gebeuren. Gelieve dit in dat geval aan te vragen via support@staff.nl of door contact op te nemen met de project- of accountmanager.

What are your Feelings

  • Happy
  • Normal
  • Sad

Deel dit artikel:

  • Facebook
  • X
  • LinkedIn
Inhoudsopgave
  • Algemene info
  • Stappenplan
  • Codelijst inrichten
  • Testen
    • Loket.nl
      • Hoe werkt dit?
      • Welke gegevens worden er gebruikt?
      • Handig om te weten!
    • NMBRS
      • Troubleshooting
  • TIPS:

Handige links
  • Demo aanvragen
  • Inschrijven nieuwsbrief
  • Contact
Contactinformatie

Baron de Coubertinlaan 6 unit 11
2719 EL Zoetermeer
Zuid-Holland

+31 (0) 10 218 98 66
info@staff.nl

Copyright 2025 © Staff Support B.V.
  • Home
  • Artikelen
  • Veiligheid
  • Opleiding
  • Contact
  • Meldingen